Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laakkosen johtaja: Autoverosta päästäisiin eroon 300 eurolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Weuli
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 1169
    • Turku

    Originally posted by Bora View Post
    No tärkeintä on vastustaa kaikinkeinoin gps-tekniikkaan perustuvaa tienkäyttömaksua.
    +1
    F10 530da xDrive -14
    ----------------
    E92 330d -09
    E93 325i -08
    E92 330d -08
    E61 535d -06
    E91 320d -08
    E46 330Ci -01
    E61 525d -06
    E90 320i -05
    E46 325i -01
    E46 318i -99
    E36 316i -91

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17446
      • Turku

      Originally posted by Weuli View Post
      +1
      +2 !
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Bora View Post
        No tärkeintä on vastustaa kaikinkeinoin gps-tekniikkaan perustuvaa tienkäyttömaksua.
        +3
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • firstbimmer
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 79
          • Lahti

          +4

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3142
            • Tampere

            Originally posted by firstbimmer View Post
            +4
            +5

            Comment

            • mr81
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 300
              • PK-seutu

              Eikö muissa maissa lasketa autojen keski-ikään harraste ja muita autoja? Eikös vertailussa pidä käyttää samanlaisia laskumenetelmiä EU sisällä?

              Nykyinen autovero rankaisee niitä turvallisuutta parantavia lisävarusteita, joita ei Suomessa paljon oteta autoon, koska verotus on jotain aivan älytöntä.
              Paljonko tapahtuisi vähemmän vakavia loukkaantumisia jalankulkijoille/autossa oleville jos keski-ikä olisi vaikka 4vuotta vähemmän? Paljonko autoilun aloittelevia säästyisi loukkaantumisilta/kuolemalta, kun he ajaisivatkin 20vuotta vanhan auton sijaan 12vuotta vanhalla?

              Kalliiman hintaluokan autojakin rekisteröitäisiin varmaan enemmän Suomeen ehkä jopa joku rikas jäisikin Suomeen kirjoille ja maksaisi tänne veroja autosta (huolto,vakuutus,bensa) ja palkka-/pääomatuloista.

              Vähemmän pääomaa myös karkaisi ulkomaille, kun tuontiautojen määrä vähenisi ja ne rahat jäisivät meidän omille markkinoille pyörimään.
              Auton arvo ei tippuisi niin rajusti alussa, kuin mitä se nyt tekee.
              E65 730d '08 Monaco blue
              Ex: E60 523iA '08

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by mr81 View Post
                Auton arvo ei tippuisi niin rajusti alussa, kuin mitä se nyt tekee.

                Tuo ei välttämättä pidä paikkaansa. Saksassa tippuu autojen arvo nopeammin kuin suomessa, eli niitä autoja alettaisiin tuoda taas sieltä, jos uusien hinta ei täällä putoaisi. Saksassa tippuu autojen arvo puoleen jo kahden ekan vuoden aikana.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1796
                  • N/A

                  Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                  Joo nehän 22-15v vanhoilla autoilla ajavat, heti menee niitä takuun alasia autoja hankkimaan. Huoltokulututkin on kovemmat jossain 5-8v vanhassa kotterossa, mitä vanhassa corollassa, mihin kasaa jakohihnan vaikka nippusiteistä. Sehän onki kiva ku katsastuksessa tulee joku obd failure ja siihen saa 500e laittaa kun liikkeessä käyttää, sitten seuraavalle kuulle 600e käyttömaksua, niin äkkiä vajaan 10% vuosituloistaan laittanu aivan turhaan ku johonki tojotaan ois kaasaria säätäny 50e, ja taas rokkaa vuojen.

                  Turha tätä on mihinkään ravintola ruokailuun verrata. Se vähempi varanen voi silti valita syökö 28e lehtipihvin vai 4,60e tuplahampurilaisen. Vai pitäskö maksaa 50e/kk mässäily vero, että ravintolassa saa sitten syödä alv0 ruokaa. Tippuuhan se hampurilaisen hinta kans van hyövyttääkö se taas niitä jotka syö kotiruokaa...

                  Ämmä vitonen, toisille kallis, toisille märkä uni kun lukee tuulilasia vessassa.
                  Just näin.
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1796
                    • N/A

                    Originally posted by MNi View Post
                    +5
                    +6
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • NTK
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 197
                      • Turku

                      Originally posted by -Markus- View Post
                      Mielestäni auton omistamisen/pitämisen/huoltamisen yms. yhteydessä tuo 300 euroa vuodessa on todella pieni summa! Varsinkin kun vastapainona on autoverosta vapaat autot. Ja sillä oikeesti köyhällä opiskelijalla tuskin sitä autoa edes on.
                      Jep. Lasketaas. Olen opiskelija. Eli saan KELAlta 469,jotain€ / kk. Kyllä, omistan auton. Ajoneuvovero 249,66€. Ajan sillä autolla noin 15pv kuukaudessa Turku-Salo-Turku. Eipä tuo nyt paljon olisi tuo 300€. Jos nyt oikee mietitää niin eihän sillä köyhällä opiskelijalla ei ihan oikeesti ole varaa edes ruokaan. Eli ei todellakaan ole myös autoa. Siitä on turha huolehtia.

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Suurimpia hyötyjiä tottakai olisivat ne, jotka ostavat autoja uusina. Tuskin itsekään alkaisin uusia autoja ostamaan, vaikka hankintaverosta päästäisiinkin eroon. Korkeintaan ostaisin muutamaa vuosimallia uudemman auton.
                      Pitänee paikkansa. Mutta kokisin tosin hyötyväni tästä vaikka ostaisin muutaman vuoden ikäsiä autoja, koska niissähän voisi vihdoinkin olla jokunen varustekin, kun ei mietittäisi ainoastaan, että mitä varusteita voi jättää pois että on edes hiuka halvempi. Nettiautoa ku kattelet niin lukee helvetin isolla, että "SUOMIAUTO, TODELLA HYVÄT VARUSTEET!" Ilmotus auki ja huomaat, että jaa, onhan siinä tosiaan tuulilasi ja radiolleki näkyis olevan reikä valmiina..

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      No huhhuijaa. Kyllä mä kuljettaisin perhettäni mielummin tuli-uudella autolla enkä 12 vuotiaalla museovehkeellä kuten nyt joudun tekemään. Kulutus, päästöt, mukavuus, turvallisuus, -you name it- on menneet kaikki eteenpäin. Kyllä mäkin voisin tässä vedet silmissä kertoilla E21:n ajofiiliksestä ja tuntumasta, mut fakta on se että kaikilla mahdollisilla (objektiivisilla)mittareilla uudempi auto on aina käyttikseksi parempi. Tällä hetkellä aivan uusi ei ole parempi vaihtoehto, koska siinä hinnassa on tyhjää (veroa) niin perkeleesti, ei huvita alkaa maksaa sitä, varsinkaan tieten että arvonalentuminen on HUIMAA. 5 vuotta kun pitää autoa niin sen potentiaaliset ostajat kattookin mihin hintaan vastaavan saisi matalamman verotuksen maista tuotua.

                      Aivan asia erikseen on sitten jos joku tykkää harrastuksekseen viilata ja nyylätä jotain 29 vuotiasta vanhaa ****. Se ei liity mitenkään siihen että kyllä sivistysvaltiossa normaalituloisen perheen pitäisi voida hankkia uusi auto järkevään hintaan. Autolla on tietyn mittainen elinkaari, jonka lopussa se on järkevä vaihtaa siihen vähemmän kuluttavampaan, turvallisempaan vehkeeseen.


                      UGH
                      Täysin hyvin sanottu! Komppaan!
                      BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

                      Comment

                      • Hebbu ///M3
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1627
                        • Dallas

                        Mitenkäs sitten kun muutaman vuojen päästä huomataan että ne jotka hankki täysin uusia autoja nyt 3-5v välein, ei hankikkaan niitä vero alennuksen myötä yhtään tiheänpään, vaan käyttää säästyneet rahat vaikka bailaamiseen. Alkaako sitten Laakkosen pomo viemään, yli 5vuotiaille autoille lisää käyttömaksuja? Vai sen hetkinen hallitus haluaa autoveron takas, sillä mainoksella että, onhan varakkailla rahaa maksaa uusista autoistaan...

                        Tokihan alennuksen myötä sellaset jotka ostaa nyt 4-10vuotiaita, on tuliterä auto sen jälkeen mielessä pyörivä vaihtoehto. Hallituksen on vaan helppo tuoda autovero takas jonkun ajan päästä, edellä mainitulla mainoksella, ja käyttömaksut jää korotetulle tasolle...

                        Eikös juuri ollunna, että porukka kannustettiin ostamaan diisseli autoja,(diesel veron alennuksia, yms) jokunen vuosi sitten ja kohta pommpaskin tiisselin pumppuhinta, samalle tasolle ku bensan??

                        En tiijä, kommenttia??
                        Sotkamo Connection

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1796
                          • N/A

                          Kovasti täällä tunnutaan olevan korkeamman käyttömaksun kannalla ja sitä kautta autoveroa poistamassa. En jaksa kuin hämmästellä.

                          Veikkaan vaan, että tämä jos toteutetaan ja päästään makselemaan niitä tonnin käyttömaksulappuja jokaikinen vuosi, niin 99% porukasta päivittelee miten törkeätä köyhän riistoa se on. Siihen voikin sitten viisastella, että osta nyt sitten se uusi auto, kun on niin törkeän halpaa

                          Olkoon tämä mun viimeinen postaus tästä aiheesta. Toivon vaan ettei auton käyttömaksulappuja koroteta, eikä varsinkaan progressiivisesti hyvätuloisten maksettavaksi.
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1461
                            • Ihan Savossa

                            Elämä on.

                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • Cesium
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 561
                              • UAE

                              Jos sitä ollaan autoverosta luopumassa, niin ei sitä millään käyttömaksulla pitäisi korvata. Paras tapa poistaa autovero ja muut kateusverot olisi antaa valtion hyväpalkkaisista suojatyöpaikoista aatteistolle ja muille työnpelkoisille lopputili.

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17446
                                • Turku

                                Originally posted by Cesium View Post
                                Paras tapa poistaa autovero ja muut kateusverot olisi antaa valtion hyväpalkkaisista suojatyöpaikoista aatteistolle ja muille työnpelkoisille lopputili.
                                Ja tämä vähentäisi valtion veronkeräystarvetta miten...??
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎