Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemun myymisen sietämätön vaikeus II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VonSinner
    Banned
    • Apr 2012
    • 818
    • Estonia - Таллин

    Originally posted by _nixu_ View Post
    No ei taida E36 sentään 100ke maksaa mutta oikeat autot kuten E30 sen jo tekee..

    Jos et ymmärrä niin älä
    Siksi sanoinkin että vaikka se E36 maksaisi 100k€ se on silti E36.
    Niin tuskin käy ennen kuin suurin osa niistä on paalissa

    Originally posted by Ardi00 View Post
    mikä vittu siinä e36 korissa on vikana?
    Ei mikään, kyse olikin E3X koristen hinnoista. En ymmärrä niiden hintoja ja vielä vähemmän sitä kuka niistä sen haluaa maksaa.

    Originally posted by rgaweer View Post
    Hyvät yksilöt ovat vähissä ts. ne ovat harvinaisia-->se, joka sellaisen haluaa on valmis maksamaan paljon saadakseen sellaisen.

    Jos kyseinen korimalli ei miellytä niin ei sitten, mutta näköjään eräät ei ymmärrä erilaisia tapoja "harrastaa" autoilua

    Ps. Melkein trollilta haiskaehtaa
    Ikävä kyllä E3X koppaset on yhtä harvinaisia kuin corollat tikkurilassa perjantai ja lauantai yönä

    Suomen autoverotus vääristää teidän ajatusmaailmaa vai voitteko rehellisesti väittää että maksaisitte 6k€ E36 325/328:sista jos samaan rahaan (tai paritonnia kallimmaalla) saisi esim uudemman bemarin saman kokoisella tai isommalla tekniikalla?

    Itse on hankala perustella 20 vuotta vanhan E3X korisen ostoa yli 2000€ hintaan.

    Esimerkki: Saksassa 6000€ hyvillä varusteilla oleva E36 328 touring jolla ajettu väitetysti 180tkm.
    Vieressä vaikkapa E90 325 pari tonnia kalliimmalla.

    Kumman ottaisit? Suomen autoverolla varmaankin E36:sen mutta silti E90 jäi kaivertamaan mieltä ja kiroat mielessäsi Suomen autoveroituksen.
    Tulet Suomeen, pistät auton forumille showroomiin ja sanot. Halusin hyvän E36:sen, en mä noista uudemmista niin välitä mutta silti se E90 polttelee takaraivossa mutta se Suomen autovero torppaa ajatuksen.

    Voitte väittää ihan mitä tahansa mutta näin se on

    Mun mielestä alle 2000 luvulla valmistetuille voisi lätkäistä haittaveron.
    Esim E36:Sesta joutuisi vuodessa maksamaan 1000€ haittaveroa mutta vastaavasti uudempien autojen verotus helpottuu. Mikäli auto olisi harraste-ajoneuvo maksu voitaisiin poistaa. Silloin autolla ei saisi ajaa kuin tietyn ajan vuodesta, esim vapusta 4kk eteenpäin.

    Tällä saataisiin Suomenkin ikäloppu autokanta uudistumaan.

    Originally posted by Rhodry View Post
    Sen mielestä kaikki 2010 vanhemmat on paalikamaa
    Ei, vaan kaikki vuosien 1980-2000 välillä valmistetut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by VonSinner View Post
      Mun mielestä alle 2000 luvulla valmistetuille voisi lätkäistä haittaveron.
      Mun mielestä virolaisille pitäisi lätkäistä haittavero, etteivät tule tänne rehvastelemaan taxfree autoillaan.

      Jos olisi valittava 100tkm ajettu ruosteeton 1.hand siisti e34 6000€ vs. 300tkm ajettu neekerimallin e60 turkkilaisen häkistä ilman huoltokirjaa 7000€ niin ilmanmuuta e34.

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6602
        • Lappeenranta

        Ei se suomen autoverotus vääristä käsitystä autoista tai niiden hinnoista verrattuna ikään, fakta vaan on se että tänne se vero pitää maksaa jos auton haluaa kilpiin. Ei se paljon auta jos verottomana autojen pyynnissä on 2000e ero kun veroissa eroa on sitten taas varmasti 5000e.
        M550d

        Comment

        • VonSinner
          Banned
          • Apr 2012
          • 818
          • Estonia - Таллин

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Mun mielestä virolaisille pitäisi lätkäistä haittavero, etteivät tule tänne rehvastelemaan taxfree autoillaan.

          Jos olisi valittava 100tkm ajettu ruosteeton 1.hand siisti e34 6000€ vs. 300tkm ajettu neekerimallin e60 turkkilaisen häkistä ilman huoltokirjaa 7000€ niin ilmanmuuta e34.
          Olen Suomalainen joten se ei vaikuttaisi mun elämiseen, mutta kuten sanottu, kyseessä mun mielipide ja mun ei todellakaan tarvitse ymmärtää niiden hintoja.


          Originally posted by jumbo View Post
          Ei se suomen autoverotus vääristä käsitystä autoista tai niiden hinnoista verrattuna ikään, fakta vaan on se että tänne se vero pitää maksaa jos auton haluaa kilpiin. Ei se paljon auta jos verottomana autojen pyynnissä on 2000e ero kun veroissa eroa on sitten taas varmasti 5000e.
          Niinpä, siksi yritinkin sanoa että Suomen autovero vääristää teidän ajatusmaailmaa koska uudemmista autoista joutuu maksamaan enemmän autoveroa mutta entäs jos se käännetäänkin toisinpäin? Että uudemmista maksetaan vähemmän kuin vanhemmista.

          Kuinka moni silti ottaisi E3X korisen mielummin kuin uudemman?

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6602
            • Lappeenranta

            Originally posted by VonSinner View Post



            Niinpä, siksi yritinkin sanoa että Suomen autovero vääristää teidän ajatusmaailmaa koska uudemmista autoista joutuu maksamaan enemmän autoveroa mutta entäs jos se käännetäänkin toisinpäin? Että uudemmista maksetaan vähemmän kuin vanhemmista.

            Kuinka moni silti ottaisi E3X korisen mielummin kuin uudemman?
            Jokainem varmaan ostaisi sellaisen mistä pitää, mutta käyttöautoks tottakai mahdollisimman uusi.
            M550d

            Comment

            • Rhodry
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 3262
              • Siuntio

              Originally posted by VonSinner View Post

              Mun mielestä alle 2000 luvulla valmistetuille voisi lätkäistä haittaveron.
              Esim E36:Sesta joutuisi vuodessa maksamaan 1000€ haittaveroa mutta vastaavasti uudempien autojen verotus helpottuu. Mikäli auto olisi harraste-ajoneuvo maksu voitaisiin poistaa. Silloin autolla ei saisi ajaa kuin tietyn ajan vuodesta, esim vapusta 4kk eteenpäin.

              Tällä saataisiin Suomenkin ikäloppu autokanta uudistumaan.
              No toihan vasta kivaa oliskin, mites meinasit että vaikka tällaset köyhät opisjelijat käy koulussa ja töissä jos vanhalla autolla ajamisesta tehtäis entistä kalliimpaa?

              Ja toisaalta, en mie kyllä oo vielä ajanut sellasella uudemmalla autolla josta tykkäisin yhtä paljon kun tosta vanhasta romusta. Joudenkin mielestä ehkä vaikea uskoa mutta samapa se mulle.
              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

              Comment

              • Quatzal
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 373

                Kuten aikaisemmin kirjoitin, Suomessa käytettyjen autojen hinnat ovat aivan kieroutuneet. Uusien autojen verotus on ihan poskellaan ja hallituksen tempoileva ja salaileva päätöksenteko autoverotuksen tulevaisuudesta yhdistettynä huonoon taloustilanteeseen vähentää ihmisten halua ostaa uusi/uudehko auto.

                Tullin ja autontuojien yhdistyksen perseilyt vielä tähän päälle, niin olo on kuin neukkulandiassa.

                Itselläni on se tilanne, että nykyinen auto on jo pitkästi jatkoajalla. Em. syistä johtuen en ole vielä autoani päivittänyt, koska meinasin ostaa ihan tuliterän. Ajetaan sitten vielä tolla vanhalla sotaratsulla ja ruokitaan lamaa.

                Comment

                • VonSinner
                  Banned
                  • Apr 2012
                  • 818
                  • Estonia - Таллин

                  Originally posted by Rhodry View Post
                  No toihan vasta kivaa oliskin, mites meinasit että vaikka tällaset köyhät opisjelijat käy koulussa ja töissä jos vanhalla autolla ajamisesta tehtäis entistä kalliimpaa?

                  Ja toisaalta, en mie kyllä oo vielä ajanut sellasella uudemmalla autolla josta tykkäisin yhtä paljon kun tosta vanhasta romusta. Joudenkin mielestä ehkä vaikea uskoa mutta samapa se mulle.
                  Koska siinä vaiheessa uudempien autojen hinnat laskisi siedettävälle tasolle, ei opiskelija toki bemaria välttämättä saa mutta jonkinlaisen auton kumminkin

                  Comment

                  • Ardi00
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2011
                    • 1518
                    • Spain/Valencia

                    Originally posted by VonSinner View Post
                    Olen Suomalainen joten se ei vaikuttaisi mun elämiseen, mutta kuten sanottu, kyseessä mun mielipide ja mun ei todellakaan tarvitse ymmärtää niiden hintoja.




                    Niinpä, siksi yritinkin sanoa että Suomen autovero vääristää teidän ajatusmaailmaa koska uudemmista autoista joutuu maksamaan enemmän autoveroa mutta entäs jos se käännetäänkin toisinpäin? Että uudemmista maksetaan vähemmän kuin vanhemmista.

                    Kuinka moni silti ottaisi E3X korisen mielummin kuin uudemman?
                    noh. Meiltä löytyy nyt e30, e36, e46 ja mieluiten ajan aina e36:sella. Tottakai sellanen e9x olisi hieno auto, mutta edelleen ajan mielummin e36sella kun neekeri mallin e9x. E9x pitäisi ennemmin verrata e46 kuin e36..
                    e36 Fijigrün 328i
                    e46 Stalhgrau 325ci

                    Comment

                    • arpuC
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1377

                      Originally posted by Matuh View Post
                      6500€ ruosteettomasta ja hyvä kuntoisesta niin miksei.
                      Ei oo yhtään edullisempaa hakea esim. Saksasta hyvä kuntonen sen 5-6k ja siihen verot ja muut kulut päälle.
                      Ihmettelen edelleen suuresti miksi joku suostuu maksamaan yli 6500e E36 korimallista joka on täysin amisrassi kun samaan rahaan saa jo E39 joka on laadultaan, ajettavuudeltaan, ulkonäeltään ihan toista maata verrattuna E36:een.
                      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                      En löydä enää sun luo
                      Teitkö sä tän tahallaan?
                      Nyt kaikki palaa.

                      Comment

                      • Ardi00
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2011
                        • 1518
                        • Spain/Valencia

                        Originally posted by VonSinner View Post
                        Koska siinä vaiheessa uudempien autojen hinnat laskisi siedettävälle tasolle, ei opiskelija toki bemaria välttämättä saa mutta jonkinlaisen auton kumminkin
                        Ei ne tuolla sun ajattelu tavalla mihinkään laske. Saahan sitä tälläkin hetkellä ties minkä laista paskakatiskaa. Milläs itse ajelet, kun tuntuu että kaikki on niin paskaa ja kaikki pitäisi ilmasta olla? :think
                        e36 Fijigrün 328i
                        e46 Stalhgrau 325ci

                        Comment

                        • Quatzal
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 373

                          Originally posted by Ardi00 View Post
                          Ei ne tuolla sun ajattelu tavalla mihinkään laske. Saahan sitä tälläkin hetkellä ties minkä laista paskakatiskaa. Milläs itse ajelet, kun tuntuu että kaikki on niin paskaa ja kaikki pitäisi ilmasta olla? :think
                          Kaikki ei tartte nahkapenkkejä ja mikä v#ttu Suomalaisessa ajattelutavassa on vialla, kun kaiken pitää olla niin mustavalkoista? En minä ainakaan oleta saavani autoa ilmaiseksi, mutta en kyllä halua tyhjästäkään maksaa.

                          Yks hyvä esimerkki on toyota gt-86. Saksassa 23k€ ja Suomessa 46k€! Tasan kaks kertaa kalliimpi, onks tossakaan nyt mitään järkeä?

                          Comment

                          • VonSinner
                            Banned
                            • Apr 2012
                            • 818
                            • Estonia - Таллин

                            Originally posted by Ardi00 View Post
                            Ei ne tuolla sun ajattelu tavalla mihinkään laske. Saahan sitä tälläkin hetkellä ties minkä laista paskakatiskaa. Milläs itse ajelet, kun tuntuu että kaikki on niin paskaa ja kaikki pitäisi ilmasta olla? :think
                            E65:sella ja toisena autona nelivetoinen SUV joka ei Bmw

                            Comment

                            • Rhodry
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 3262
                              • Siuntio

                              Originally posted by VonSinner View Post
                              Koska siinä vaiheessa uudempien autojen hinnat laskisi siedettävälle tasolle, ei opiskelija toki bemaria välttämättä saa mutta jonkinlaisen auton kumminkin
                              Niin että sitten sais suht uuden auton sillä tonnilla mitä mä maksoin noista vanhoista romuista? Epäilen vahvasti.
                              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                              Comment

                              • mauski
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 15
                                • Orimattila

                                Bemarin myymisen vaikeudesta. 20h myynnissä e34 520 ja hakijoita olis ollut 6 kappaletta. Ja mielestäni ihan markkina hinta mutta kai ne vähän kilpailijoita paremmat varusteet vaikutti..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎