Originally posted by _nixu_
View Post
Niin tuskin käy ennen kuin suurin osa niistä on paalissa
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Originally posted by Ardi00
View Post
Originally posted by rgaweer
View Post
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Suomen autoverotus vääristää teidän ajatusmaailmaa vai voitteko rehellisesti väittää että maksaisitte 6k€ E36 325/328:sista jos samaan rahaan (tai paritonnia kallimmaalla) saisi esim uudemman bemarin saman kokoisella tai isommalla tekniikalla?
Itse on hankala perustella 20 vuotta vanhan E3X korisen ostoa yli 2000€ hintaan.
Esimerkki: Saksassa 6000€ hyvillä varusteilla oleva E36 328 touring jolla ajettu väitetysti 180tkm.
Vieressä vaikkapa E90 325 pari tonnia kalliimmalla.
Kumman ottaisit? Suomen autoverolla varmaankin E36:sen mutta silti E90 jäi kaivertamaan mieltä ja kiroat mielessäsi Suomen autoveroituksen.
Tulet Suomeen, pistät auton forumille showroomiin ja sanot. Halusin hyvän E36:sen, en mä noista uudemmista niin välitä mutta silti se E90 polttelee takaraivossa mutta se Suomen autovero torppaa ajatuksen.
Voitte väittää ihan mitä tahansa mutta näin se on
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Mun mielestä alle 2000 luvulla valmistetuille voisi lätkäistä haittaveron.
Esim E36:Sesta joutuisi vuodessa maksamaan 1000€ haittaveroa mutta vastaavasti uudempien autojen verotus helpottuu. Mikäli auto olisi harraste-ajoneuvo maksu voitaisiin poistaa. Silloin autolla ei saisi ajaa kuin tietyn ajan vuodesta, esim vapusta 4kk eteenpäin.
Tällä saataisiin Suomenkin ikäloppu autokanta uudistumaan.
Originally posted by Rhodry
View Post
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Comment