Originally posted by _nixu_
View Post
Niin tuskin käy ennen kuin suurin osa niistä on paalissa
Originally posted by Ardi00
View Post
Originally posted by rgaweer
View Post
Suomen autoverotus vääristää teidän ajatusmaailmaa vai voitteko rehellisesti väittää että maksaisitte 6k€ E36 325/328:sista jos samaan rahaan (tai paritonnia kallimmaalla) saisi esim uudemman bemarin saman kokoisella tai isommalla tekniikalla?
Itse on hankala perustella 20 vuotta vanhan E3X korisen ostoa yli 2000€ hintaan.
Esimerkki: Saksassa 6000€ hyvillä varusteilla oleva E36 328 touring jolla ajettu väitetysti 180tkm.
Vieressä vaikkapa E90 325 pari tonnia kalliimmalla.
Kumman ottaisit? Suomen autoverolla varmaankin E36:sen mutta silti E90 jäi kaivertamaan mieltä ja kiroat mielessäsi Suomen autoveroituksen.
Tulet Suomeen, pistät auton forumille showroomiin ja sanot. Halusin hyvän E36:sen, en mä noista uudemmista niin välitä mutta silti se E90 polttelee takaraivossa mutta se Suomen autovero torppaa ajatuksen.
Voitte väittää ihan mitä tahansa mutta näin se on
Mun mielestä alle 2000 luvulla valmistetuille voisi lätkäistä haittaveron.
Esim E36:Sesta joutuisi vuodessa maksamaan 1000€ haittaveroa mutta vastaavasti uudempien autojen verotus helpottuu. Mikäli auto olisi harraste-ajoneuvo maksu voitaisiin poistaa. Silloin autolla ei saisi ajaa kuin tietyn ajan vuodesta, esim vapusta 4kk eteenpäin.
Tällä saataisiin Suomenkin ikäloppu autokanta uudistumaan.
Originally posted by Rhodry
View Post
Comment