Kyllä teki pahaa katsoa ja olla itekkin apuna kun 295/30r22 väänneltiin talveksi alle. Yhteen mieheen turha toivo tuommosia kondomeita pujottaa paikalleen. Tai onnistuuhan se, mutta ei oo näppäsyhomma.
Kyllä se hieman työtä enempi teettää ku 195/65r15, mutta helposti menee yksinki. Jokunen gummi tuossa koossakin tullu laitettua. Aina mukavempaa päästä vääntään jotain spesiaalimpaa kokoa.
Mikä olis fiksu paikka rengashommille Hämeenlinnassa? Euromaster varmasti sika hintainen, varmaan myös vianor?
Jos mikään ei voi maksaa mitään, niin vie ammattikoulun pojille harjoituskappaleiksi. Takarenkaat kävin siellä joskus vaihdattamassa ja aikaa taisi mennä noin 2h, ja hinta 10€. Painotus oli melko mielenkiintoinen, oli lyöty liimapainoa vaan sinne sun tänne missä oli heittoa koneen mukaan. No vaikka amatööripainotus olikin, niin pysy kuitenkin painot kiinni.
Kyllä se hieman työtä enempi teettää ku 195/65r15, mutta helposti menee yksinki. Jokunen gummi tuossa koossakin tullu laitettua. Aina mukavempaa päästä vääntään jotain spesiaalimpaa kokoa.
Kyllä. Täälläkin paikallinen asentaja laittoin ihan näppärän näköisesti 315/30-22 contin gummid 11,5" vanteelle. Tekniikka tuntuu ratkaisevan aika paljon.
Painotus oli melko mielenkiintoinen, oli lyöty liimapainoa vaan sinne sun tänne missä oli heittoa koneen mukaan. No vaikka amatööripainotus olikin, niin pysy kuitenkin painot kiinni.
Täällä kun tuntuu olevan ammattilaisia, niin onko liikesalaisuus vai miten painotatte renkaat kun kone antaa ensin vaikkapa 50gr painoja, niiden lisäyksen jälkeen taas vaikkapa 30gr ja sitten vielä 10gr? Ja lisäykset ei mene vanhojen painojen jatkoksi, mutta ei vastapuolellekkaan.
Ja toinen kysymys miten pieniä painoja ammattilaiset laitatte vielä, onko esim koneen pyytämä 10gr ihan haistahuilu meininkiä?
Niin eli kaveri vaihdellut omassa tallissa renkaita kaveriporukalle, itsekin tasapainotellut koneella. Halpaa lystiä kun hinta on sen verran mitä painot maksaa, mutta onpa vaan kummasti lisääntyny renkaiden vaihdot
Tuntuu että jos remontissa joutuu renkaan irrottamaan niin sama aina pyöräyttää tasapainotuskoneen kautta ja katsoa onko ok..
Täällä kun tuntuu olevan ammattilaisia, niin onko liikesalaisuus vai miten painotatte renkaat kun kone antaa ensin vaikkapa 50gr painoja, niiden lisäyksen jälkeen taas vaikkapa 30gr ja sitten vielä 10gr? Ja lisäykset ei mene vanhojen painojen jatkoksi, mutta ei vastapuolellekkaan.
Jos ensimmäisen painon liimauksen jälkeen pyytä painoa eri kohtaan niin se tarkoittaa että painoa pitää siirtää. Jos taas haluaa vastapuolelle, niin painoa on liikaa.
Täällä kun tuntuu olevan ammattilaisia, niin onko liikesalaisuus vai miten painotatte renkaat kun kone antaa ensin vaikkapa 50gr painoja, niiden lisäyksen jälkeen taas vaikkapa 30gr ja sitten vielä 10gr? Ja lisäykset ei mene vanhojen painojen jatkoksi, mutta ei vastapuolellekkaan.
Ja toinen kysymys miten pieniä painoja ammattilaiset laitatte vielä, onko esim koneen pyytämä 10gr ihan haistahuilu meininkiä?
Niin eli kaveri vaihdellut omassa tallissa renkaita kaveriporukalle, itsekin tasapainotellut koneella. Halpaa lystiä kun hinta on sen verran mitä painot maksaa, mutta onpa vaan kummasti lisääntyny renkaiden vaihdot
Tuntuu että jos remontissa joutuu renkaan irrottamaan niin sama aina pyöräyttää tasapainotuskoneen kautta ja katsoa onko ok..
Jos alkuheitto on esim. 50g ja kone näyttää paikan, mutta painojen lisäyksen ja uudelleen pyörityksen jälkeen vaatii esimerkiksi 20g lisää. Niin painoja vaan siirretään (liimataan uusi sopiva rivi edellisen jatkoksi sille puolelle painoriviä, kumpi on lähempänä kehältä katsottuna heittokohtaa) ja sen jälkeen poistetaan sama määrä painorivin toiselta puolelta.
Jos alkuheitto on esim. 50g ja kone näyttää paikan, mutta painojen lisäyksen ja uudelleen pyörityksen jälkeen vaatii esimerkiksi 20g lisää. Niin painoja vaan siirretään (liimataan uusi sopiva rivi edellisen jatkoksi sille puolelle painoriviä, kumpi on lähempänä kehältä katsottuna heittokohtaa) ja sen jälkeen poistetaan sama määrä painorivin toiselta puolelta.
Menispä käytännössäkin näin.. Mitä kattellu niin tasapainotus menee siten että kone pyytää painoa liimataan paino ja seuraava rengas koneeseen
Sitä se on kun halvalla käydään teettämässä jossain nyrkkipajalla.
Itteasiassa isoin rengaspulju ko. paikkakunnalla varmaan kalleinkin, käytin ko. paikkaa kun tunsin omistajan. en hinnan takia.
Mutta samallai se on menny joka paikassa missä olen koskaan käynyt, myös euromasterilla. Sillä erotuksella että riellä mut oikeesti ryöstettiin 80€ 2 renkaan vaihdosta mutta vaihtoehtoakaan ei ollut
Itteasiassa isoin rengaspulju ko. paikkakunnalla varmaan kalleinkin, käytin ko. paikkaa kun tunsin omistajan. en hinnan takia.
Mutta samallai se on menny joka paikassa missä olen koskaan käynyt, myös euromasterilla. Sillä erotuksella että riellä mut oikeesti ryöstettiin 80€ 2 renkaan vaihdosta mutta vaihtoehtoakaan ei ollut
Kyllähän tosta on ihan asiallista sanoa sitten asentajalle, tai vähintäänkin kyseenalaistaa onko ne painot nyt varmasti oikeassa paikassa ilman tarkistusta.
Toki jonkun 10-20g heiton nyt lähes poikkeuksetta saa painotettua oikeaan kohtaan kerrasta, mutta isommat +50g alkaa olla ongelma.
Kyllähän tosta on ihan asiallista sanoa sitten asentajalle, tai vähintäänkin kyseenalaistaa onko ne painot nyt varmasti oikeassa paikassa ilman tarkistusta.
Toki jonkun 10-20g heiton nyt lähes poikkeuksetta saa painotettua oikeaan kohtaan kerrasta, mutta isommat +50g alkaa olla ongelma.
Niin kai sitä voisi mutta ei ole täristänytkään renkaat. :think
Ulvilassa on 11 tien varressa rengaspulju mihin en varmaan toiste mene. Nohevasti irrottivat vanhat painot moralla, onneksi niillä vanteilla ei ole niin väliä.
Mittavarrella kun laittaa liimapainot niin usein tulee "nollapyörä" ekalla yrityksellä jos painomäärät on siedettävät. Yli 45g painoihin kyl usein joutuu valmiiksi lisään 5g että menee kerrasta kohdalleen.
Itselläni on ollut tasapainoituksessa tapana karsia ne 5g heitotkin pois, mutta sesonki aikaan ei välttämättä ehdi. Eikä tommonen 5g kyl taida missään tuntuakkaan paitsi väljähtäneen e34 etupäässä jos sitten siinäkään
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment