Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rengastöiden hinta...karannut lapasesta?
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by Driver22 View PostEn kai ole puhunut mitään koottavista vanteista eli kävin ostamassa uudet kesärenkaat suorille orkkisvanteille, eri paikkakunnalta kun asun. Heti seuraavalla motarilla eli kovemmassa vauhdissa (30km ajon jälkeen) tärinän huomasi jo selvästi, ja kun menin muutamaa viikkoa myöhemmin reklamoimaan niin tuo 25-45g oli heittoa per rengas. Vanhat painot pois ja uudelleen tasapainotus ja nyt ei enää tärrää motarillakaan. Ja tämä ei ole ensimmäinen kerta... periaatteessa mahdollista että esim. takaset olisi pyörähtäneet vanteilla jos olisi heti alkanut vedättämään, mutta ajoin tarkoituksella nätisti ja silti kaikkissa neljässä renkaassa oli heittoa.
Ajopyörä, renkaan ja vanteen muodostama kokonaisuus. . Pyörä kootaan eli mulmutetaan kumi vanteelle.
Toki tähän voi joku vielä täsmentää että vannehan on tarkalleen ottaen vain se kehä ja muodostaa yhdessä keskiosan kanssa LEVYPYÖRÄN (<-sanottuna teknisen työn opettajan äänellä)
Kirjoituksesi ei ollut yksiselitteinen. Tarkoitin kysyä oliko ne rillat epätasapainossa homman jälkeen vai onko 25-45 mielestäsi liikaa painoja. Sain selvennyksen.
Originally posted by Pazi88 View Postjoo laatuvanteissa kyllä. Mutta mulla oli farkussa ostettaessa alla 18" tinavanteet ja niistä takavanne ilman kumia vaatii jo 60g painoja. Ja joo se on suora. (tai niin suora kuin tommonen halpisvanne uutena on, eli joku milli heittoa ehkä).Last edited by petrolhead; 20-06-2017, 22:18.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostPerustakaa "kuinka rengas vanteelle topikki"
Sekin jos joku sanoo että joo rengastyöt maksoi satasen, niin ei siihen voi sanoa että oliko halpa tai kallis. Miten isot kiekot, oliko venyttelyä tai muuta hölmöilyä. Oliko pelkkä kasaus, vai purku ja kasaus plus autosta ottaminen ja allelaitto? Sitten se mikä vielä unohtuu mainita oli, että ne vanhatpaskatkumit piti vielä mulauttaa näille toisille vanteille ni anoppi saa pyörät.Last edited by petrolhead; 20-06-2017, 23:55.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View Post17-tuuman vanteille 49.95€ yhteensä. Ei alle laittoa tms. Espoon Vannetukku, ei nyt aivan paha hinta varsinkaan täällä riistohintaisella pk-seudulla?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Se on ihan normaalia että otetaan vähän kovempi hinta töistä kun tullaan netistä tilattujen renkaiden kanssa kivijalka liikkeeseen. Ei kukaan mee ravintolaankaan omien perunoiden kans ja sano että tee noista mulle ruokaaE91 LCI 320d M-sport '09 Black sapphire metallic
Ex:
E61 530d '05 Titangrau II
E46 320d Sedan '00 Schwarz II
E46 320d Touring '00 Topasblau Metallic
E39 525tdsa Touring '98 Oxfordgreen
E36 325tdsa Touring '99 Stahlbau metallic
E36 318is coupe '92 Mauritiusblau
E36 316i Sedan '93 Schwarz II
Comment
-
-
Rengasturku. Omat renkaat mukana (19"). Alta alle, momenttiavaimella pultit kiinni, paineet mun ohjeiden mukaan. Pyyntö tulla katsomaan, kun yks vanne vähän heitti, mut painoilla saatiin tärinättömäksi.
Mukava henkilökunta, hyvä palvelu ja hinta 70€. En vaihtais.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by |vallu View PostSe on ihan normaalia että otetaan vähän kovempi hinta töistä kun tullaan netistä tilattujen renkaiden kanssa kivijalka liikkeeseen. Ei kukaan mee ravintolaankaan omien perunoiden kans ja sano että tee noista mulle ruokaa
Tuohon otsikkoon muuten. Jos rengastöiden hinta ON karannut lapasesta, ja niistä velotetaan ryöstöhintoja, niin kannattaa perustaa rengasfirma ja tehdä itse vähän halvemmalla kuin muut. Hommia riittäisi alemman hintatason takia ja silti jäis kauhee kate. Kannattaa kokeilla jos tämä ala on kultakaivos.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
Comment
-
-
Originally posted by |vallu View PostSe on ihan normaalia että otetaan vähän kovempi hinta töistä kun tullaan netistä tilattujen renkaiden kanssa kivijalka liikkeeseen. Ei kukaan mee ravintolaankaan omien perunoiden kans ja sano että tee noista mulle ruokaa
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostSama kait sitten jos tilaat ite netistä osan ja viet asennettavaksi vai?
Sinänsä vähän eri homma koska jos se netistä tilattu osa ei käykään paikalleen niin pahimmassa tapauksessa se auto jumittaa sen nosturin muilta hommilta.
Takuukysymys on sit taas toinen juttu. Miten todentaa se että vika ei ollut asennustyössä vaan siinä osassa. Ja mistä sitten hakemaan takuuseen uutta samanlaista. Ja mitä sen auton kanssa tehdään sillä välin kun taas odotellaan...
MUTTA: Kyllä niitä omia osia myös jotkut korjaamot asentelee, ihan normaalilla tuntiveloituksellakin.-22 Lexus ES300h
-07 Subaru Outback
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Monella Pärnäsellä missä itse olen asioinut niin jopa arvostavat jos se varaosa löytyy jo valmiiksi takakontista. Muussa tapauksessa he joutuvat sen hakemaan jostain AD:n tiskiltä. Eikä näissäkään tapauksissa varaosan hintaan ole enää lisätty omaa katetta, vaan kyllä heillä se pihvi on siinä remontissa. Merkkiliikkeet on tietenkin asia erikseen. Kyllä se liiketoimintamalli aika paljon rengasliikkeestä eroaa, joka lähtökohtaisesti myy renkaita asennettuna.
Comment
-
-
Kyllä mitä nyt olen sukulaisilta ym. katsellut vierestä, niin kyllä siinä osan hinnassa on myös osansa korjaamon katteesta. Itse tulee pääsääntöisesti hankittua omat osat ja asennettuakin, niin viime vuosilta ei juuri ole oman auton kohdalta kokemusta korjaamojen osien hinnoittelusta.
Pienillä korjaamolla voivat toki tykätä, jos heidän ei tarvitse alkaa osaa metsästämään vaan ne on valmiiksi jo kontissa. Riippuu varmasti paljon korjaamosta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Sitä minäkin olen ihmetellyt, että mikä siinä asennushommassa on niin myrkkyä. Ei tarvii sekaantua mihinkään takuuasioihin, senkun vaan tekee hommat ja ottaa helpon rahan pois kulkemasta. Varsinkin, jos saa veivata ihan irtovanteet. 50e vartin hommasta on musta ihan hyvä korvaus, varsinkin jos muuten seistäis tumput suorana. Nehän voi tosiaan ihan jättää sinne, niin tekevät sopivassa raossa. Eri juttu vaikka toukokuun alussa, kun jonoa on koko hallin ympäri.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostSitä minäkin olen ihmetellyt, että mikä siinä asennushommassa on niin myrkkyä. Ei tarvii sekaantua mihinkään takuuasioihin, senkun vaan tekee hommat ja ottaa helpon rahan pois kulkemasta. Varsinkin, jos saa veivata ihan irtovanteet. 50e vartin hommasta on musta ihan hyvä korvaus, varsinkin jos muuten seistäis tumput suorana. Nehän voi tosiaan ihan jättää sinne, niin tekevät sopivassa raossa. Eri juttu vaikka toukokuun alussa, kun jonoa on koko hallin ympäri.
Comment
-
Comment