Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 vs. e92 335i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5400
    • S:t Karins

    e46 M3 vs. e92 335i

    Onko jossain jo keskustelua/vertailua otsikon autojen välillä. Hintaluokka olisi about sama molemmissa (~ 30 k€).
    Nyt on tullut koeajettua e92 325i, tuntuu jopa 2.0 TDI:n jälkeen vähän mopolta. Eikä tuossa ole vaparina oikeastaan viripotentiaaliakaan :think. Sitten on tullut typiteltyä e46 M3:ta, maukas ja räyhäkäs peli, tykkään. Tuossa on potkua kivasti ja harrastepeliksi oiva laite. Vaimo ei varmasti olisi yhtä innoissaan . Vielä olisi testaamatta tuo e92 335i... Uudempaa tekniikkaa ja potentiaalia myös virityksille (jos kaipaa). Lisäksi lienee sivistyneempi kuin vanhempi M3.
    Mitäs plussia arvon raadille tulee mieleen koskien e46 M3 vs. e92 335i?
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10501
    • Saaressa

    #2
    Kaveri vaihtoi E92 335i:n E46 M3:een.

    Tyytyväinen on ollut vaihdosta, motorsport on aina motorsport.

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Kokeileppa searchilla, muistelen että oli pitkiäkin topikkeja aiheesta 335i vs. mikävaan.. Sillon joskus kun tuo malli tuli markkinoille.

      En muista oliko niissä asiaa yhtään, yhet huuti vapari vapari ja toiset turbo turbo
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Tommi ....M ...tuossa merkissä on aina jotain taikaa
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3447
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by Tommix View Post
          Vaimo ei varmasti olisi yhtä innoissaan .
          Jokainen valitkoon sellaisen auton kun haluaa, ei kai siinä muiden mielipiteitä kannata kysellä.
          Mikä toi ainainen tyttöystävä/muija/vaimo poraus on ettei se anna tai tykkää tms?
          Siis ei kai oikeasti kukaan puolisoitaan kysele mitä autoja tai vehkeitä itselleen tai perheelleen hommaa?
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15225
            • Ajamisen Iloa

            #6
            M.

            ja sillä selvä
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Johto
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 378
              • Finnland

              #7
              Molemmat omistaneena kiteytän, että omien kokemusten ja tuntemusten perusteella itselle sopisi E46 M3 kesä/harrasteautoksi ja E92 335i joka päiväiseen ajoon käyttöautoksi. Molemmissa on omat hyvät puolensa, mutta hetkeäkään en ole vaihdosta M3:sta --> 335i katunut.

              Tuo sinun budjetti tosin muuttaa hieman asetelmaa. n.30ke saa loisto M3 yksilön sieltä paremmasta päästä, mutta samalla summalla ei kovin kummosta E92:sta saa.
              Mercedes-AMG C63 T-Modell.

              EX:F80 M3 Mineral Weiss
              EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

              Comment

              • Ässä
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 374
                • Nokia

                #8
                Originally posted by Spetke View Post
                Jokainen valitkoon sellaisen auton kun haluaa, ei kai siinä muiden mielipiteitä kannata kysellä.
                Mikä toi ainainen tyttöystävä/muija/vaimo poraus on ettei se anna tai tykkää tms?
                Siis ei kai oikeasti kukaan puolisoitaan kysele mitä autoja tai vehkeitä itselleen tai perheelleen hommaa?
                Omalle vaimolle en edes kertonut kun lähdin junalla omaa M3:sta hakemaan. Pitkään sai tosin ostamisen jälkeen houkutella, että suostui edes lähtemään kyytiin. Vieläkin kuulemma pitää liian kovaa ääntä

                Itse harkitsin pitkään e46 M3:n ja 335i:n välillä ja päädyin lopulta ensimmäiseen. En ole hetkeäkään katunut ja mietin, että jos olisin 335i:n ostanut, niin kuitenkin koko ajan olisi ollut Motorsportti mielessä. Itse ostin auton harraste/kesäkäyttöön ja ympärivuotiseen käyttöön olisin valinnut 335i:n.
                Porsche Cayman S
                MB 200cdi W203

                ex: BMW F36 420xd M-sport
                ex: BMW e46 M3
                ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
                ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
                ex: e36 M3 sedan
                ex: e90 320d
                ex: e30 320i (2.6) -87
                ex: e39 520i -97

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7393
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Tommix View Post
                  Mitäs plussia arvon raadille tulee mieleen koskien e46 M3 vs. e92 335i?
                  M3 on edelleen ajamatta. Mutta onhan näitä silti tullut pohdittua useamman kerran, ja omalla kohdalla uudempi korimalli kiinnostaa enemmän. 2-3 vuoden nuorennus nykyiseen autoon ei oikein tunnu riittävältä ja koska seuraavakin auto tulee olemaan käyttöauto niin valinta olisi aika helppo. Moottoreiden suhteen on vaikea valinta, periaatteessa tuollainen korkealle kiertävä vapari kiinnostaa paljonkin ja toisaalta taas turbon helppous ajossa.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Hiace
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2011
                    • 1203
                    • Helsinki/Joensuu

                    #10
                    Varaudu tällaisiin kommentteihin vaimon puolelta (entinen auto siis E91 330d 280hp):

                    -ei kiihdy mihinkään
                    -hirmu isot ja painavat ovet, 4-ovinen ois parempi
                    -kauheat äänet (aftermarket-takapöntöllä)
                    -liian kova alusta ja hankala kun on matala

                    Nyt on jonkun aikaa moisen omistanut, niin oma mielipide on että M3 on harrastepelinä varsin mainio. Apua saa ja tekniikka tuntuu varmalta, kunhan tyyppiviat vaan pitää mielessä ja korjaa aikanaan. Osittaisena käyttöautona auto myös menee, jos kulutus/jäykkä alusta/coupeus/melu muulla putkistolla ei haittaa. Ehkä 335i menisi sen puolesta arkiautona paremmin, sillä mukavuutta uskoisin olevan huomattavasti enemmän (335i ajamatta tosin itellä vielä). Vakioputkistolla M3 on tosi mukava matka-auto, noilla penkeillä ajaa vaikka lappiin kertaistumalta vakkari päällä.

                    Mutta, kliseisesti sanon että M on aina M. Auto alkaa avautumaan vasta usean kuukauden omistamisen jälkeen, mitä se M oikein meinaa. Joka pienessä yksityiskohdassa tulee sellainen tinkimätön fiilis. Ylärekisterin saundia ei saa millään muulla autolla. Ja toisaalta kun menet merkkiliikkeestä ostamaan autoon etualatukivartta, niin se on sitten 5-600e/kpl. (Onneksi Saksassa sen 300). Eli M on aina M, niin ajaessa positiivisesti mutta myös huolto/varaosakuluina
                    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2175
                      • Kuopio

                      #11
                      Minäkin olen tässä lopputalvesta ja keväästä paininut tämän asian kanssa. Ensiksi sen piti olla e46 M3, mutta sitten se kääntyi selkeästi 335i:n. Tosin Johto on siinä ihan oikeassa, että budjetti ei ole kovin otollinen 335i:n hankkimiseen. 30 000€ riittää todella pitkälle M3:n hankkimisessa, mutta ei alkuunkaan 335i:n hankkimisessa. Jälkimmäiseen kannattais varata 35 - 40 000€.

                      335i:ssä kiehtoo ehdottomasti helppovirityspotentiaali. Siitä saa sen 380-420hv irti lähes ilmaiseksi. Luultavasti niillä tehoilla ja etenkin sillä väännön määrällä ei Motorsporttia katuajossa kaipaa. Jos taas haluaa harrastaa rata-ajoa, niin M on valmiimpi paketti (tehojen lisäks myös jarrut ja alusta riittää jo johonkin asti jos ei ihan kuuhun). M3:ssa taas joutuu yleensä tyytymään 300hv:n vakiotehoihin ja jos haluaa ilmoitettu 330-340hv irti, niin pitää jo dollaria iskee tiskiin ihan reippaasti. e9x:t ovat tietysti myös uudempia, joten sieltä on helpompi löytää ihan oikeesti kohtuu kilometreillä oleva yksilö. Ämmäläisistä tahtoo piirtyä vähän sellainen kuva, että ne on toki teknisesti äärettömän hienoja, edistyksellisiä ja korkeaviritteisiä moottoreita, mutta toisaalta vanhetessaan niihin tuntuu tulevan aika hinnakkaita huoltokuluja.

                      Ainahan valintaa tehdessä pitää kuulostella niitä omia asenteita. Kovimmat BMW miehet ei vaan ahdettua moottoria siedä. Silloin M on varmasti ainoa harkinnassa oleva vaihtoehto.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • raccna
                        BTCF Member
                        • May 2011
                        • 60
                        • Newark, NJ

                        #12
                        Kuten moni sanonut jo, makuasioita. Itse tykkään edelleen eniten E46 M3 (kaksi omistanut ja tusinaa polkenut) vaikka on uudempaa E92 M3 ja 335i kokeillutkin... kiersin Euroopan kahteen otteeseen E46 M3 (manuaalilla ja toisen kerran SMG) ja voin sanoa että on kyllä pelkkää nautintoa painaa menemään. Arkikäytössä toimi itsellä mainiosti, ainoita miinuksia oli ajoittain kaksiovisuus, mataluus ja kulutus (kaupungissa asuvana).

                        Jos multa kysyt niin ota ///M

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15225
                          • Ajamisen Iloa

                          #13
                          M3:n tasainen vääntö+tasaisesti nouseva tehokäyrä ei välttämättä ensi ajamalla tunnu miltään huikaisevalta, kuten joku sanoi niin sen koko homman hienous avautuu vasta pidemmällä aikajänteellä.

                          Jos ajajan autoa hankit niin kyllä se toi M3 vaan on, paketti on aika eheä kaikinpuolin ja kaasun vaste, kiertävä M-kone ja ihanat raspisävelet orkkisputkella.

                          karrikoidusti hyperbolaa käyttäen M3 = skalpelli, 335 = kumivasara.
                          Siinä vasarassa voi olla enemmän tehoa mutta sen kanssa puuhastelu on hieman ympäripyörempää vs M3 joka ottaa kuljettajan huomion, tietysti M3:nkin on loistava ajaa matkaa, ja en nyt varsinaisesti ole tollasta 335:sta päässy kiljuttamaan mutta sen verran istunut kyydissä...
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Miltzu
                            BTCF Member
                            • May 2008
                            • 2476
                            • Finland

                            #14
                            Niin kuin joku jo sanoikin, niin ehkä se riippuu siitä mitä etsii ja minkälaiset on omat mieltymykset. Ja juu, myönnän olevani puolueellinen kun on E92 335i ollut alla melkein 5 vuotta E46 M3:lla en muista koskaan ajaneeni mutta kyydissä olen ollut monesti. Ei ole sen jälkeen harmittanut kiivetä oman auton rattiin. E46:sta on jäänyt vähän sellainen karu ja rähjäinen fiilis, kun on ollut kuitenkin kyse useita vuosia vanhemmista autoista - toki varmasti siistimpiäkin yksilöitä on vielä tarjolla.

                            E92 335i toimii loistavasti ihan arkikäyttiksenä, jopa ympäri vuoden.

                            Nettiautossa näyttäisi olevan aika laaja hintahaarukka E92 335i:n osalta, varusteissa on paljon eroja ja se näyttäisi tekevän jopa 10ke eroja pyyntihintoihin. Mun 70 tkm ajettu, suh hyvin mutta ei täydellisesti varusteltu, mutta hyvin pidetty ajokki on tulossa lähiaikoina myyntiin ja osuu varmasti sinne edullisempaan (vain vähän yli 30 ke) päähän *vink vink*

                            Comment

                            • ///MJ
                              BTCF Member
                              • Jan 2004
                              • 1869
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Minäkin olen tässä lopputalvesta ja keväästä paininut tämän asian kanssa. Ensiksi sen piti olla e46 M3, mutta sitten se kääntyi selkeästi 335i:n. Tosin Johto on siinä ihan oikeassa, että budjetti ei ole kovin otollinen 335i:n hankkimiseen. 30 000€ riittää todella pitkälle M3:n hankkimisessa, mutta ei alkuunkaan 335i:n hankkimisessa. Jälkimmäiseen kannattais varata 35 - 40 000€.

                              335i:ssä kiehtoo ehdottomasti helppovirityspotentiaali. Siitä saa sen 380-420hv irti lähes ilmaiseksi. Luultavasti niillä tehoilla ja etenkin sillä väännön määrällä ei Motorsporttia katuajossa kaipaa. Jos taas haluaa harrastaa rata-ajoa, niin M on valmiimpi paketti (tehojen lisäks myös jarrut ja alusta riittää jo johonkin asti jos ei ihan kuuhun). M3:ssa taas joutuu yleensä tyytymään 300hv:n vakiotehoihin ja jos haluaa ilmoitettu 330-340hv irti, niin pitää jo dollaria iskee tiskiin ihan reippaasti. e9x:t ovat tietysti myös uudempia, joten sieltä on helpompi löytää ihan oikeesti kohtuu kilometreillä oleva yksilö. Ämmäläisistä tahtoo piirtyä vähän sellainen kuva, että ne on toki teknisesti äärettömän hienoja, edistyksellisiä ja korkeaviritteisiä moottoreita, mutta toisaalta vanhetessaan niihin tuntuu tulevan aika hinnakkaita huoltokuluja.

                              Ainahan valintaa tehdessä pitää kuulostella niitä omia asenteita. Kovimmat BMW miehet ei vaan ahdettua moottoria siedä. Silloin M on varmasti ainoa harkinnassa oleva vaihtoehto.
                              Juu mielestäni 335 on noin 10k€ kalliimpi auto tällä hetkellä :think

                              Tämähän on mielestäni täysin makuasia sekä mihin käyttöön auto olisi tulossa...

                              Suomesta löytyy myös monta ~400hv tai yli E46 M3:sta joten ei senkään virittäminen ole ihmeellinen asia
                              F36 428iA GC M-Sport
                              Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                              M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                              M: E36 328i osia

                              M: E39 business cd ja info display

                              M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                              Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎