Miksei niitä rajoituksia voi nostaa normaaleiksi jos mitään töitä ei alueella tehdä ja tienpinta on täysin ehjä? Mitä ne puuttuvat maalaukset siinä haittaa... Ongelma tulee siinä kohtaa, kun porukka on ajanut 7 km ehjällä asfaltilla reipasta ylinopeutta ja sitten yhtäkkiä tuleekin leikkauksen raja, tai liittymässä on jokin pykälä jonka vuoksi on pakko hidastaa vauhtia ettei renkaat / vanteet kärsi. Siinä on mukava jännäillä tuleeko joku takakonttiin.
Näissä joskus on idea se että jos onkin käynyt jotain sille tien pinnalle, esim vaikka jos sattuisi sataa, niin se voi olla helvetin liukas. Se pieninkin riski otettaan pois. No siinä kun saa jonkun kontiin tuollaisen takia, niin takoo sen 10min naama punaisena järkeä
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Eikös se ole ihan "pykälien"mukaista kun on 80 rajoitukset mikäli maalaukset puuttuvat? Harvemmin minä ainakaan olen nähnyt 100 merkkejä, mikäli maalaukset olleet kesken (on toki näitäkin ollut).
Ettei nyt ihan OT:ksi mene, niin alkuviikosta oli jälleen mielenkiintoinen tietyö kuopion moottoritiellä. Oli merkit että oikea kaista loppuu, 100 -> 80 -> 50, kaista loppuu-merkki pariin kertaan.. no ei siellä oikealla mitään ollut, vaan molemmat kaistat olivat käytössä. Eikä kyllä ollut mitään jälkeä että olisi tehtykään jotain. Joku kaveri siellä oli kylttien kimpussa, mutta äkkiseltään näytti kuin se olisi ottanut niitä pois, eikä suinkaan vasta laittanut.
Pitää nyt koittaa muistaa katsella tarkkaan onko siellä mitään tehty, kun seuraavan kerran ohi ajelee.
Se, että rajoitukset jätetään alennetuiksi uudella tieosuudella on ihan perusteltu homma. Uusi asfaltti on yllättävän liukas, varsinkin sateella. Useimmiten liikenteen annetaan ajaa uudella asfaltilla alemmalla nopeudella jonkin aikaa, ennen kuin rajoitus palautetaan ennalleen. Näin asfaltin pinnasta kuluu ylimääräinen bitumikerros pois.
Onhan näitä tapauksia puitu mediassa ennekin. Muutama vuosi takaperin muistaakseni jossain päin PK-seudulla oli kaksikaistaisen tien keskikohtaa paikattu puhtaalla bitumilla ja sen seurauksena moottoripyöräilijöitä oli lentänyt turvalleen. Joku oli kai loukkaantunut vakavamminkin.
En kyllä tosin ymmärrä niitäkään autoilijoita, jotka eivät osaa ajaa sitä annettua rajoitusta tietyömaalla. Jatkuvasti näkee kuinka keskellä tietyötä ajetaan reippaasti yli rajoituksen välittämättä tiellä olevista koneista ja työmiehistä. Se on mielestäni täysin edesvastuutonta. Ymmärrän kyllä nämä muiden aiemmin luettelemat pointit tietyistä typeryyksistä, mitä tietyömailla harrastetaan, mutta pitäisi silti ymmärtää, että ne rajoitukset ovat aiheellisia sillä itse työmaalla.
Mun mielestä tämä sama pätee taajamiin ihan yhtä lailla. Senpä takia vituttaakin nuo sitimaasturi-kiiallaan päästelevät juustot, jotka vetelee taajamissä 70kmh taulussa menemään muun liikenteen seassa - varsinkin, kun koulut on taas käynnissä jne.. Samalta apinalta se kiire loppuu kuitenkin heti, kun mennään taajaman ulkopuolelle.
Tänään aamulla oli kyllä melkosta säätämistä töihin tullessa. Linnainmaan rampista liityin Tampereen ohitustielle Helsingin suuntaan. Liikennettä oli sillälailla sopivasti, että minun perässä liittymiskaistalla joku ~4 autoa, ja motarilla oikealla kaistalla yhtenäisehkö liikennevirta ja vasemmalla satunnaisia kulkijoita.
Ihan normaalisti passasin nopeuden siihen liikennevirtaan sopivasti, ja katsoin itselleni sopivaa väliä yhden polon ja C4 sitikan välistä, kun näytti olevan hyvin tilaa. Vaan mitä tekee sitikka tällä välin: lyö oikean jalan suoraksi ja rupeaa kuromaan välikköä kiinni, etten mahtuisi väliin.
Ei sitikka kiihtynyt kuitenkaan ihan tarpeeksi ripeästi, niin ehdin ottaa vähän nopeutta, jotta pääsin likellä polon konttia liittymään motarille, ja sitikan keulaankin jäi vielä hyvin puolitoista-kaksi autonmittaa väliä. Ratkaisu oli tehtävä, kun alkoi se kiihdytyskaista käymään vähiin, ja selän takana tosiaan oli vielä se nelisen tulijaa liittymässä kanssa liikennevirtaan.
Sitikkakuski otti tästä toki nenilleen, ja ajeli pitkät päällä kontissa kiinni siihen saakka, että löysi vasemmalta kaistalta tilaa ohittaakseen.
No näitähän löytyy, mutta edesottamuksethan ei päättyneetä tähän:
Karkunvuoren tunnelihan on remontissa, ja tästä johtuen helsinkiin päin on sillä kohtaa vain toinen kaista käytössä ja Kaukajärven liittymän jälkeen 80 -rajoitus. Minä ajelin ihan rauhassa sitä ~90 km/h liikennevirran mukana hervannan valtaväylän liittymälle saakka aikeena kääntyä Hervannan suuntaan. Tämä sitikkakuski hoksasi sitten justiin ennen hervannan liittymää, että sielähän seisoo tunnelityömaalta saakka se oikea kaista liki paikallaan, ja vasenta ajavia katsotaan kieroon. Se veti sitten liinat kiinni, ja tempasi viisi metriä ennen erkanemiskaistaa minun nenän edestä oikean kaistan yli sinne hervannan erkanemiskaistalle. Jouduin ihan tosissaan jarruttamaan, ettei kolissut.
Tässä manööverissä oli taustalla se, että pääsi painamaan sen ~1,5km liittymäkaistaa suoraan kaheksaa kymppiä motarin seistessä. Liittyi siis takaisin motarille sen liittymä/erkanemiskaistan toisesta päästä.
Tekisi mieli itsekkääksi mulkuksi tituleerata moista.
Mun mielestä tämä sama pätee taajamiin ihan yhtä lailla. Senpä takia vituttaakin nuo sitimaasturi-kiiallaan päästelevät juustot, jotka vetelee taajamissä 70kmh taulussa menemään muun liikenteen seassa - varsinkin, kun koulut on taas käynnissä jne.. Samalta apinalta se kiire loppuu kuitenkin heti, kun mennään taajaman ulkopuolelle.
Niin totta.
Mutta sit omiin murheisiin, elikkäs . Mikäs noiden ymmärtämisessä on niin vaikeeta?
Mutta sit omiin murheisiin, elikkäs . Mikäs noiden ymmärtämisessä on niin vaikeeta?
Samaa oon miettiny kun tuossa mutsin lähellä tuollanen merkki on. Varmaan joka päivä ajaessa etuoikeutettua tietä joku urpo siihen pysähtyy koska ns. sivutieltä on joku tulossa.
Forssan ja Tammelan välillä on useita kilometrejä pitkä luotisuora tie, jossa 80 rajoitus. Suoran molemmissa päissä 60 rajoitus. Aina siinä joku kyyräilee 50-60. Ohituksia tapahtuu joka minuutti.
Paikallisessa lehdessäkin vähän väliä mielipidepalstalla juttua asiasta. Toiset kirjoittelee että miksi pakko ajaa lujaa kun voi ajaa hiljaa ja toiset taas kirjoittelee kun eivät osaa ajaa rajoituksien mukaan.
Ajelin emännän Opelilla tuota ja edessä 2000-luvin farmari volvo, kyyräsi alle 60. Minä hämmensin pienempää ja lähdin ohittamaan volvoa. Volvohan ajatteli ettei vanha Opeli tule minusta ohi ja lähti kiihdyttämään juuri kun olin pääsemässä ohi. Mentiin pitkän aikaa rinta rinnan ja nopeudet nousi niin ylös kuin Opeli kulki (kyllä se kulkee enemmän kuin vitseissä). Onneksi ei ollut vastaan tulevia yhtään, muuten olisi joutunut yrittää jarruttaa volvon taakse, jos olisi päästänyt tai suistaa volvo tieltä. Olisi ollut kyllä oikein työntää se volvo pellolle.
Tämän tasoisia tapahtumia on useasti.
Onneksi kohta on bemmi ajossa ja pääsee noista kyyristäkin ohi naurettavan helposti.
Forssan ja Tammelan välillä on useita kilometrejä pitkä luotisuora tie, jossa 80 rajoitus. Suoran molemmissa päissä 60 rajoitus. Aina siinä joku kyyräilee 50-60. Ohituksia tapahtuu joka minuutti.
Paikallisessa lehdessäkin vähän väliä mielipidepalstalla juttua asiasta. Toiset kirjoittelee että miksi pakko ajaa lujaa kun voi ajaa hiljaa ja toiset taas kirjoittelee kun eivät osaa ajaa rajoituksien mukaan.
Ajelin emännän Opelilla tuota ja edessä 2000-luvin farmari volvo, kyyräsi alle 60. Minä hämmensin pienempää ja lähdin ohittamaan volvoa. Volvohan ajatteli ettei vanha Opeli tule minusta ohi ja lähti kiihdyttämään juuri kun olin pääsemässä ohi. Mentiin pitkän aikaa rinta rinnan ja nopeudet nousi niin ylös kuin Opeli kulki (kyllä se kulkee enemmän kuin vitseissä). Onneksi ei ollut vastaan tulevia yhtään, muuten olisi joutunut yrittää jarruttaa volvon taakse, jos olisi päästänyt tai suistaa volvo tieltä. Olisi ollut kyllä oikein työntää se volvo pellolle.
Tämän tasoisia tapahtumia on useasti.
Onneksi kohta on bemmi ajossa ja pääsee noista kyyristäkin ohi naurettavan helposti.
Siis huhu mitä pellejä täälläkin pyörii, nää on juist sitä häpeän aihetta muille. Kyllä me osataan(siis se volvo kuski)
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment