Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heksu
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 331
    • Joensuu

    Originally posted by Janza182 View Post
    Joku oktaavikuski
    Laitatko osan rekkaria tänne, oon tainnu törmätä(ei siis ihan sananmukaisesti, vaikka lähellä oli) samaan occuun..
    Tai sitten se on eräs kaveri, jonka kyytiin en ihan pienestä rahasta mene, jonkin verran nimittäin pelottaa olla kyydissä kun ei ole juuri mitään hajua miten liikenteessä pitäisi käyttäytyä.
    Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
    Soita/txt/whatsapp 0406375197
    [email protected]

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15229
      • Ajamisen Iloa

      Originally posted by Römpsä View Post
      Itse ainakin ajan aina hidastetöyssyt hiljaa ja rauhassa,vaikka vakio alusta tuossa touringissa ja kyllä,kyllä on pehmoinen ja ei niin matala. En nää mitään järkeä lujaakaan niistä ajaa. Tietenkin järkevästi että ei mitään kytkin luistatusta tai poikittain ajoa.
      Mä ajan noista kohtuullista vauhtia ellei sitten ole niin korkea töyssy että on todellisessa vaarassa osua jonnekin pohjaan.
      Vituttaa myös ne jotka "säästelee" omaa autoaan ku kipeetä vadelmaa ja nupukivet yms ajetaan 3kmh vauhtia. Miksi ostaa reilusti yli 300 heppasia autoja jos ei niillä sitten uskalleta ajaa yhtään...
      Ja itsehän vaihdoin juurikin vuosi sitten kaiken alustasta kun oli vähän kuluneet mutta sitä varten tuo bemari on ostettu että voi pitää hauskaa eikä tarvitse kokoajan stressata.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Gemmi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 3355
        • Espoo

        Miksi sen hidastetöyssyn nimi on HIDASTEtöyssy, jos siitä pitää ajaa rajotustenmukaan ylitte?, hyppyri olis ilmeisesti osuvampi nimitys kirjottelujen perusteella:think. Mulle se on ihan sama mitä takanaoleva ajattelee, jos joudun mateleen töyssyn ylitte. nopeus on täysin suhteessa torvensoittoon ja valojenvilkutteluun. Ja joissakin paikoissa tuo töyssy on suojatien yhteydessä.

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6169
          • Helsinki

          asiatonta
          Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 09:37.
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Römpsä
            BTCF Member
            • Jun 2010
            • 821
            • Jyväskylä

            Originally posted by BreeZi View Post
            Töyssyt, tietyöleikkaukset, korotukset, viemärikansien ympäriltä leikatut palat: Hidastan kaikkiin ja jos joku tulee perään, niin siinäpähän tulee. Monet ovat käyneet lähellä, muttei kertaakaan ole vielä torvea tullut, kun ovat ite pamauttaneet samaan kohtaan mistä ite menin nätisti. Siperia opettaa näissä asioissa...

            Tosin nykyään tuntuu siltä että ihmiset ovat niin saakelin tyhmiä, tai välinpitämättömiä asioiden/omaisuuden suhteen, etteivät osaa ajatella yhtään omien tekemisiensä seurauksia.
            +1

            Ja varsinkin ne vitun taksit. En tajua mitä ne oikein ajattelee,mitä ne hyötyy siitä että ne vetää ihan perseeseen kiinni joka paikassa ja aina? Kuvitteleeko ne että ajasin lujempaa tai jotain,ennemmin hidastan sitten,ja ajan täysin rajoitusten mukaan. Hidastetöyssyissä ne on oikeasti varmaan parin sentin päässä.
            Bmw F11 520dA Touring -12
            EX:Bmw E61 530dA -04
            EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
            EX:BMW E46 320d Touring -04
            EX:Bmw E39 525iA Touring -02
            EX:Bmw E46 320d Touring -03
            EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

            Comment

            • kossusukka
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 72
              • Tuusula

              Oma suosikki hidastetöyssyistä oli tuossa kesällä Vantaan Pähkinärinteessä. Siellä ne töyssyt on helvetin teräviä ja korkeita sekä senverran kapeita ettei renkaat niiden päälle nouse edes kunnolla, samaan aikaan oli kadutkin jyrsitty auki joten se töyssy muuttui kertaheitolla ihan mielettömäksi.

              Siinä töyssyn yli madellessa vähän saattoi hampaita kiristää, kun ankeanharmaa Avensiskin otti pohjasta kiinni kunnon raapimissaundin sävyttämänä.



              Ja ihan munakuskeilusta, mikä vittu noita Volvokuskeja oikein risoo. Tällä samaisella ankealla perhejapskilla (käyttöauto toistaiseksi) Lahden motarilla, oikealla kaistalla edessä lähenee pakettiauto joka ajelee sitä nopeutta mitä niiden kuuluukin. Ei siinä senvaikeampaa, vilkku vasemmalle, ruuhka-aika joten vähän katsellaan hyvää rakoa ja siinähän semmoinen juuri sattuu olemaan.
              Kauempana takana sitä vasentakaistaa painelee jokin vollen uudenkarhea perhefarkku, hyvin tilaa siirtyä vasemmalle kaistalle, mutta kun pistän vilkun vasemmalle niin se saa aikaan Volvokuskilla jonkun krampin kaasujalkaan. Painan sinne kaistalle ihan normaalisti hyvää vauhtia kun se edessä mateleva paku lähenee jo uhkaavasti, niin volvo tästä vasemmalle kaistalle saapumisesta vittuuntuu ja osoittaa mieltään läähättämällä puskurissa kiinni, niin ettei taustapeilistä edes konepeltiä näy. Vaikka ihan vasemman kaistan nopeutta ajelin, kuten muutkin, mutta jonkin kohtauksen tämä kuski sai. Ajeli siinä sitten hyvin intiimisti takana tasan niin kauan kuin siinä parin kilometrin matkalla autoja ohittelin. Takaisin kun oikealle kaistalle palasin, niin kiireenvilkkaa Volvo kaasutti seuraavan auton perään läähättämään. Mikälie sitäkin ahdisti...

              Nytkun on vielä lumentulollakin uhkailtu, niin odotan mielenkiinnolla miten vaikeasti talvi tälläkertaa yllättää autoilijat. Päivät rullaillaan kehä3-sisäpuolella työn vuoksi edestakaisin, joten voi pojat sitä hupia ensimmäisillä lumisateilla...
              E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
              Kuvia tallielämästä

              Comment

              • Smistik
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1130
                • Kanta-Häme

                Tässä ajellut nelostien motaria muutamina päivinä, niin kyllä eniten risoo vasemmalla kaistalla roikkujat, jotka eivät tarkkaile haluaako sieltä joku tulla vielä lujempaa takaa. Miksi ei voi mennä vähäksi aikaa oikealle tai hiljentää nopeutta 5km/h niin voisi ajella pitkät pätkät oikealla, kun ei näytä olevan kiire mihinkään? Vedellään vaan letkaa rystyset valkeana...

                Toiseksi rankkaan ne, jotka vaihtaa vasemmalle aina kohdalla olevaan pieneenkin väliin, vaikka vasemmalla on tulossa vielä yksi auto takaa ja sen jälkeen satoja metrejä tyhjää. Tänäänkin joku herrasmies nosti sentteriä kun väläyttelin valoja edellämainitun nopean kaistanvaihdon jälkeen. Kysyn vaan miksi ei malttanut odottaa yhtä autoa? Enkä edes ajanut tällä kertaa kateutta herättävällä keinopeenikselläni.

                Kolmantena sankarit, jotka tunkevat rampista motarille väkisellä vilkku päällä vaikka välit ovat riittävät ja tilaa löytyisi ruhtinaallisesti joko hiukan kiihdyttämällä tai hieman himmaamalla. Miksi ei voi katsella sopivaa väliä jo ennenkuin se katkoviiva alkaa?

                Suosittelisin tuonne moottoriteille valotauluja, joihin voisi laittaa lyhyitä iskulauseita tyyliin: Älä aja vasemmalla tarpeettomasti!, Katso peiliin ja lue liikennettä ennenkuin vaihdat kaistaa! Kun liityt moottoritielle, älä tunge väkisellä toisten päälle! Nosta nopeutta tarpeeksi liittyessäsi moottoritielle! Jne jne.
                ex E91 320d käsiaskilla
                ex E46 330dat
                japski
                ranu

                ex E30 316i 4d

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Smistik View Post
                  Nosta nopeutta tarpeeksi liittyessäsi moottoritielle! Jne jne.
                  naapurin mummeli neuvoikin tyttärelleen viisaasti, että siihen liityntäkaistalle kannattaa suosiolla pysähtyä, jos ei meinaa paikkaa löytyä. takana tuleva varmasti innostuu ajatuksesta.
                  ja normaalistikkin taitaa liittyä motarille sitä kaheksaakymppiä, ettei tulis kiire...

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17509
                    • Turku

                    Kehä III länteen päin Vihdintien liittymä

                    Nyt tuli tavattua pitkästä aikaa taas oikein kunnon viikon munakuski, ellei kahden. En ole koskaan juurikaan taksikuskeja arvostanut ja järjen jättiläisenä pitänyt, mutta tämä AMMATTIKUSKI veti kyllä pohjat.

                    Katsastin tänään Csi:n Vantaalla ja ajelin tyytyväisenä autoa leimattuna kohti Espoota ja talviunia. Ajoin oikealla kaistalla rauhallisesti n. 80km/h mittarissa. Edessä olevat autot kaukana edessä (hyvä turvaväli) ja minua ohittaa Volvo. Katsahdan alaspäin mittaristoa ja nostaessani katseeni on edessä taksi, harmaa Volvo farmari, vilkku päällä oikealle jo käytännössä edessäni n. 15m päässä ja auto lähes pysähdyksissä.

                    Laitan jarrut pohjaan ja saan hidastettua n. 20km/h nopeuteen ehtimättä edes ajatella torvensoittoa ja juuri välttäen kolahduksen, kun alan kuulla kovan jatkuvan torven äänen takana olevasta voimakkaasti myös jarruttamaan joutuneelta oranssilta puoliperävaunurekalta. Ymmärtääkseni rekka antoi merkkiä Volvolle, sillä se takana varmasti näki kokonaistilanteen ja ymmärsi, miksi jouduin jarruttamaan voimakkaasti juuri sen edessä.

                    Mitä tekee Volvo? Kuski kääntyy rauhallisesti 90 astetta oikealle ja alkaa mennä Vihdintielle vievää hidasteramppia pitkin rekkakuskin istuessa n. 10 sek. putkeen torvella minun takanani .

                    Onneksi oli kuiva keli ja asfaltti. Voin vain kuvitella, mitä jälkeä olisi voinut tapahtua muutoin. Oma autoni olisi ollut sekä edestä että takaa kasassa ja pahasti eli keräilyautoja olisi maailmassa ja Suomessa yksi vähemmän. Voin myös kuvitella, miten vaikeaa oli rekan saada tuo massa pysähtymään noin lyhyellä matkalla yhtäkkiä!

                    Vakavasti olen sitä mieltä, että tuollaiselta kuskilta pitäisi ottaa kortti ja taksinajolupa pois ikuisiksi ajoiksi. Aivan käsittämätöntä toimintaa taas AMMATTIKULJETTAJALTA.

                    Koko episodi tapahtui siis jo hidastekaistan ollessa jo reilusti sivulla ja takana; sulkuviiva-alueella !
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Smistik
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1130
                      • Kanta-Häme

                      Villestä yritetään leipoa valtakunnallista munakuskia http://www.iltalehti.fi/viihde/20131...18996_vi.shtml

                      vaikka tänäänkin moni ajeli kolmostiellä Keimolassa viidenkympin tietyömaa-alueella kaheksaakymppiä. :think

                      Menis toimittaja sinne kyttäämään.
                      ex E91 320d käsiaskilla
                      ex E46 330dat
                      japski
                      ranu

                      ex E30 316i 4d

                      Comment

                      • mixxis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2009
                        • 1877
                        • Jyväskylä / Uurainen

                        Originally posted by Laku View Post
                        En ole koskaan juurikaan taksikuskeja arvostanut ja järjen jättiläisenä pitänyt, mutta tämä AMMATTIKUSKI veti kyllä pohjat.

                        .....

                        Vakavasti olen sitä mieltä, että tuollaiselta kuskilta pitäisi ottaa kortti ja taksinajolupa pois ikuisiksi ajoiksi. Aivan käsittämätöntä toimintaa taas AMMATTIKULJETTAJALTA.
                        Se on se, kun siellä taksinkuljettajakoulutuksessa ei opeteta ajamista, ei siellä edes kysytä osaatko ajaa autoa
                        Jos sulla on oikea ajokortti niin fair enough

                        Tuohon liittyen, täälläpäin ainakin on paljon muuttunut rauhallisemmaksi tuon ammattiryhmän ajotapa, muutama vuosi sitten vielä ei monikaan juustokupu jäänyt taakse liikenteessä ellet itse liikkunut 25-30 yksikköä yli sallitun :think

                        Kyllä pk-seudulla varsinkin liikkuu sellaista taksinkuljettajaa että, kuten mainitsit Laku, ajolupa takavarikkoon... plus asiakaspalvelu joillakin
                        Esim: vaimo tyttöystävineen keväällä ajoi ysipaikkasella Malmilta keskustaan, kuski päästeli aika haipakkaa, tyttöjä pelotti ja pyysivät vähän hidastamaan. Kuljettaja totesi, että on saanut "tarpeekseen jo hissutella mummojen kanssa, nyt mennään eikä meinata" :think


                        Itse topicciin: tän viikon munakuski vielä tapaamatta, mutta eiköhän se tässä vielä, jos tuota valkosta voimaa tulee maahan asti!
                        ___________________________________
                        __________________________________________________
                        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                        [ Focus stw ]
                        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                        Comment

                        • Topi08
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 4458
                          • .

                          huhhuh.. oli ihan kivaa ajella iltavuoron jälkeen kotiin.
                          Uusi asfaltti, vettä sataa ja aivan helvetin pimeää. Loivassa kurvissa on tulossa rekka vastaan, kunnes huomasin että tätä lähti ohittamaan iso pakettiauto .

                          Joutuu siinä sen verran jarrua polkemaan ja väistämään, että ei mahtunu sivupeilin ja aurauskepin väliin varmaan aku ankkaa, juuri kerkesi pakettiauto omalle kaistalle takaisin....

                          Comment

                          • Newbie
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 485
                            • Pargas

                            Eilen lahdentiellä kahden aikaan keravan kohdalla kohtuullinen liikenne, ajelen kaupunkia oohden ohituskaistalla cruise päällä, eteisyystutkan pitäessä edelläolevaan asiallisen turvavälin. No eikös siihen väliin kampea oikealta kaistalta diesel Verso, selkeää alinopeutta, tutka huutaa punaisen auton vilkkuessa tuulilasissa ja jarruttaa nopeutta, Toytamies painaa kaasua minkä kerkee ja sankan savun saattelemana vauhtikin kiihtyy. No eikös siitä paskasta irtoa alustasta jokin helvetin pohjapanssari ja kopsahda vauhdilla mun keulaan, ajattelin että onneksi ei tuulilasiin. No nyt himassa huomasin että kivasti lohjennut palanen mun keulasta, sellainen kahden euron kolikon kokoinen siitä maskin vierestä.... Ja tietenkään ei tullut verson kilpeä kirjattua ylös.... Ohuesti harmittaa. Noita rekan ohittajia on aina sillin tällöin jotka liikennevirtaa selkeästi hitaammin tulevat ahtaaseen väliin, mistä ne oikein ne korttinsa ovat saaneet, tääkin kaveri oli sellainen rapia viiskymppinen, auto oli sellaisen hoitamattoman oloinen pakotutki kromisella lisäpäällä roikkuen...
                            "When the facts change, I change my mind."

                            Comment

                            • van cleef
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1889
                              • 01830

                              Syvät pahoittelut kaikille herra ja rouva oikeamielisille, jotka käyttäytyvät mitä analyyttisimmin tietyöalueilla ajaen sitä tasan kuuttakybää viiidenkympin rajoituksella. Perusteena tälle se, että kohta satasen alueella vastaavalla ylinopeudella ajettaessa "ne jää kuitenkin, koska ihmiset blaa blaa". Tunnusomaisina piirteinä: vasemman kaistan tukkiminen universaalin oikeuden takia ja mielenosoituksellisen raju kiihdytys siihen ainoaan oikeaan nopeuteen juuri sillä absoluuttisen oikealla hetkellä. Se on ihan järkevää pyrkiä systemaattisuuteen, mutta kuten hyvin tiedetään, on ne rajoitukset noilla yietyömestoilla lähes aina aivan järjettömät. Niissä on ihan järkevää kansalaistottelemattomuutta olla noudattamatta, tai tarkemmin, ajaen sitä 20-30 km/h yli rajoituksen.

                              Mitä väliä, jos joku ajaa omasta mielestä päin helvettiä, liian kovaa tms. Anna tilaa. Mitä helvettiä siinä kouluttamisessa oikein voittaa? Niin, Terveiset sinne e60 kuskille tren motarilla. Oikeassa olit, myönnetään, mutta mitä sitten? Sadan metrin jono autoja perässä ja tyytyväinen mieli.
                              Last edited by van cleef; 28-10-2013, 18:32.
                              ...

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2175
                                • Kuopio

                                Originally posted by van cleef View Post
                                Syvät pahoittelut kaikille herra ja rouva oikeamielisille, jotka käyttäytyvät mitä analyyttisimmin tietyöalueilla ajaen sitä tasan kuuttakybää viiidenkympin rajoituksella. Perusteena tälle se, että kohta satasen alueella vastaavalla ylinopeudella ajettaessa "ne jää kuitenkin, koska ihmiset blaa blaa". Tunnusomaisina piirteinä: vasemman kaistan tukkiminen universaalin oikeuden takia ja mielenosoituksellisen raju kiihdytys siihen ainoaan oikeaan nopeuteen juuri sillä absoluuttisen oikealla hetkellä. Se on ihan järkevää pyrkiä systemaattisuuteen, mutta kuten hyvin tiedetään, on ne rajoitukset noilla yietyömestoilla lähes aina aivan järjettömät. Niissä on ihan järkevää kansalaistottelemattomuutta olla noudattamatta, tai tarkemmin, ajaen sitä 20-30 km/h yli rajoituksen.

                                Mitä väliä, jos joku ajaa omasta mielestä päin helvettiä, liian kovaa tms. Anna tilaa. Mitä helvettiä siinä kouluttamisessa oikein voittaa? Niin, Terveiset sinne e60 kuskille tren motarilla. Oikeassa olit, myönnetään, mutta mitä sitten? Sadan metrin jono autoja perässä ja tyytyväinen mieli.
                                Ehkä persaukiset voi ajellakin sen 20-30kmh yli rajoitusten, vaikka se ei viisasta oliskaan. E60 omistajien pitää miettiä vähän tarkemmin.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎