Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Adky
    Bimmer Fanatic
    • May 2013
    • 250
    • Turku

Originally posted by ADiJA View Post
    Ei helvata..
    Toi on sit tietty vaan motarilla, mis on useampi kaista. Ei kait tuos mitään ihmeellistä oo.

Comment

• BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

Originally posted by Adky View Post
      Itse tykkään välillä kaasuttaa kun toinen haluais ohitse, ihan vaan sen takia että siellä on nussittu metrin päässä takapuskurista vaikka ite ajaa jo sitä perus ~10kmh ylinopeutta.
      Originally posted by smo83 View Post

mua *ituttaa ne jotka roikkuu takapuskurissa mutta eivät mene ohi vaikka ois kilometrin tyhjä suora. ja toinen miksi pitää ohittaa jos kääntyy samantien toiselle tielle? *ituttaa risteyksessä polkea jarrua näden takia (kyse siis maantie ajosta)
      Itsellänihän iskee kamala tarve tyhjentää koko saakelin pesunestesäiliö siinä kohtaa kun joku ajelee kokoajan takapuskurissa kiinni.

Kaveri teki aika eeppiset omalla väyrysellään. Se junttaas 100km/h vauhdissa automaatin D:ltä R:lle. Mitäänhän ei tuossa tietenkään itse laatikossa tapahdu, mutta peruutusvalot syttyi palamaan. Tuli kuulema tilaa.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

Comment

• Adky
        Bimmer Fanatic
        • May 2013
        • 250
        • Turku

Originally posted by BreeZi View Post
        Itsellänihän iskee kamala tarve tyhjentää koko saakelin pesunestesäiliö siinä kohtaa kun joku ajelee kokoajan takapuskurissa kiinni.

Kaveri teki aika eeppiset omalla väyrysellään. Se junttaas 100km/h vauhdissa automaatin D:ltä R:lle. Mitäänhän ei tuossa tietenkään itse laatikossa tapahdu, mutta peruutusvalot syttyi palamaan. Tuli kuulema tilaa.
        Varmasti toimiva metodi kanssa. Ei vaan ymmärrä noita puskurissa nussijoita... noh kohta saa taas lukea kuinka talvi yllätti autoilijat, kun ei kukaan muistakaa edes koko turvavälin merkitystä.

Comment

• Römpsä
          BTCF Member
          • Jun 2010
          • 821
          • Jyväskylä

Ja ne vitun urpot ketkä lähtee ohitse vaikka näkee että auto tulee vastaan. Viime vkl karstula-jkl välillä pimeällä ajeltii emännän ja vauvan kanssa kotia kohti. Liikennettä oli paljon ja pitkä letka tuli vastaan ja joku vitun urpo Skoda lähti kesken letkan sieltä ohi ja justiin nokan kohdalta ehti omalle kaistalle kun joku sieltä päästi väliin. Itselle jarrut pohjassa ja siellä letkassa sama juttu. Ja kun peilistä katoin niin heti mun jälkeen lähti ohittelemaan taas. Voin sanoa että sydän pysähty siinä ja vittu ku olisin saanut edes jonkin rekisteri numeron tai jotain että olisin tiennyt kuka on niin tietäisi ajaneensa ja ohitelleensa ! Pistää niin vihaks nuo !
          Last edited by Römpsä; 10-11-2013, 21:10. Reason: puhelimen kirjotusvirheiden korjaus
          Bmw F11 520dA Touring -12
          EX:Bmw E61 530dA -04
          EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
          EX:BMW E46 320d Touring -04
          EX:Bmw E39 525iA Touring -02
          EX:Bmw E46 320d Touring -03
          EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

Comment

• JPalom
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 486
            • Tre

Joopa. Tuollaiset on liikenteessä ainut asia, joka siellä pelottaa. Muutama läheltä piti -tilanne joskus ollut, mutta ei sentään noin pahansorttista. Siinä jonossa, jota nuo kamikazet ohittelee, on kyllä tullut ajettua monesti. Yllättävän usein Volvo-kuskit asialla, ainakin jokunen vuosi sitten. Nykyään tulee pitkää matkaa ajettua aika vähän, jolloin luonnollisesti tilanteetkin on aika vähissä.
            Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?

Comment

• GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3026
              • Sjundeå

Eilen oli munakuskina kyllä meikäläinen. Ajelin täältä kotoa Espooseen päin tämmöisen vivaro/primastar/trafic -kötöstyksen perässä. Tämä ajeli kyllä noin 70 vauhtia 80 alueella tasaisesti mutta kuitenkin.

Pikkalan abc:ltä Kirkkonummen suuntaan seuraavalla suoranpätkällä päätti hidastaa sinne 40-45km/h hollille vauhtinsa. Minä sitten siinä saabin pitkiä aloin räpsimään että mikähän helvetti nyt tuli. Kun ei mitään äkkijarrutustakaan tapahtunut vaan himmasi muuten vain. Matka jatkui ja tämä paku Kääntyi myöhemmin Kirkkonummelle ja me jatkoimme matkaa määränpäähämme.

Perillä ihmettelin sitä pakettiautoa perässämme ajaneille kavereillemme. Kysyivät sitten että "näiksä sen peuran?" ...no enpä nähnyt...

Ai että kun olisin hoksannut painaa pakun kilven mieleeni. Olisin nimittäin taatusti soittanut perään pyytääkseni anteeksi urpouttani.
              -22 Lexus ES300h
              -08 Subaru Impreza

...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

Comment

• Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

Minä vissiinkin olin mulkkukuski tänään, kun liityin turunväylälle n. 90 km/h 100 km/h rajoitusalueella. Kaistaa ajeli n. 40 m taaempana VW jetta. Kaista ei kuitenkaan vetänyt satasta, vaan jatkoi n. 80 km/h eteenpäin, joten jäin ajelemaan siihen sitä vauhtia. Jettakuski tietenkin saavutti minut heti ja rupes näyttämään mulle pitkiä siinä pariinkin kertaan. En vaan tajua mikä oli ongelma. Tilaa oli takana vielä reilusti, kun liityin kaistalle. Jos niin kiire oli niin vasen kaista oli sillä hetkellä täysin tyhjä useamman sadan metrin matkalla, joten ohi olis päässy. No, tyyppi poistui sitten seuraavasta rampista oikealle.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

Comment

• Adky
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2013
                  • 250
                  • Turku

Originally posted by Bomb5 View Post
                  Minä vissiinkin olin mulkkukuski tänään, kun liityin turunväylälle n. 90 km/h 100 km/h rajoitusalueella. Kaistaa ajeli n. 40 m taaempana VW jetta. Kaista ei kuitenkaan vetänyt satasta, vaan jatkoi n. 80 km/h eteenpäin, joten jäin ajelemaan siihen sitä vauhtia. Jettakuski tietenkin saavutti minut heti ja rupes näyttämään mulle pitkiä siinä pariinkin kertaan. En vaan tajua mikä oli ongelma. Tilaa oli takana vielä reilusti, kun liityin kaistalle. Jos niin kiire oli niin vasen kaista oli sillä hetkellä täysin tyhjä useamman sadan metrin matkalla, joten ohi olis päässy. No, tyyppi poistui sitten seuraavasta rampista oikealle.
                  E39 taitaa olla n. 4.806m pitkä, jos hän ajaisi 100km/h menisi hän 27.777m/s eteenpäin. Sinun mentäessä 80km/h, eli 22.222m/s. Tosiaan sekunnissa olisi hän päässyt sinun ohitse ja väliäkin jäänyt teidän väliin jopa 0,749m.
                  Tässäkin tarvisi tosin n. 1.66s aikaa kiihdytykseen kuroakseen tuon eron mikä on sinulla ja suurimmalla sallitulla nopeudella. Tämäkin vain mikäli hänellä vielä oli 1,4 TSI 118 kW (160 hv) DSG-automaatti (tehokkain kolmesta).
                  Jo näiden lyhyiden laskelmien perusteella en suosittelisi ohitusta, mikäli tosiaan vapaata kaistaa vasemmalla oli "useampi sata". Oisit vaan painanu ite kaasua. :think

Comment

• Tourister
                    BTCF Member
                    • Jul 2012
                    • 834
                    • Kotka

Originally posted by Bomb5 View Post
                    Olisko voinu välkytellä sen takia että olis päästäny eteen :think joskus on tälläsiäkin tullu vastaan..
                    e30 328i Alpinweiss 2
                    e46 330i M-sport2

Comment

• Gemmi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 3355
                      • Espoo

Eilen meinas auto tulla kontista sisään. oli rampille rekka hyytyny ja edellä oleva auto joutu vähän voimakkaammin jarruttaan ja minä perässä, nii takana tuleva ei vissiin huomannu tai jotain. tuli meinaa sen verran lähelle takaluukkua ettei enää edes valojanähny. Turvavälit ei oo turhia...

Comment

• Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

Originally posted by Gemmi View Post
                        Eilen meinas auto tulla kontista sisään. oli rampille rekka hyytyny ja edellä oleva auto joutu vähän voimakkaammin jarruttaan ja minä perässä, nii takana tuleva ei vissiin huomannu tai jotain. tuli meinaa sen verran lähelle takaluukkua ettei enää edes valojanähny. Turvavälit ei oo turhia...
                        Saksassa kävi joskus sama tilanne, ite kerkes jarruttaa hyvin ja takana oleva autokin kerkes vielä pysäyttää mutta sen takana oleva vetikin perään ja senku palaset lenteli. Tais jopa bagitki laueta sellanen pamaus lähti.

Comment

• Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3355
                          • Espoo

Originally posted by Antti O View Post
                          Saksassa kävi joskus sama tilanne, ite kerkes jarruttaa hyvin ja takana oleva autokin kerkes vielä pysäyttää mutta sen takana oleva vetikin perään ja senku palaset lenteli. Tais jopa bagitki laueta sellanen pamaus lähti.
                          Noi tilanteet tulee suht äkkiä, mutta jos turva väliä on tarpeeks nii helposti pystyy pysäyttään tarvittaessa. Edellä menevä tosin arpo mennäkkö samoilla vauhdeilla rekan ohitte, mut päättikin sitte jarruttaa voimakkaasti. Samasta paikasta tulee päivittäin ajettua ja suht reippaasti yleensä kiihdytettyä matkavauhtiin.

Comment

• Bomb5
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 726
                            • Kivijärvi

Originally posted by Adky View Post
                            E39 taitaa olla n. 4.806m pitkä, jos hän ajaisi 100km/h menisi hän 27.777m/s eteenpäin. Sinun mentäessä 80km/h, eli 22.222m/s. Tosiaan sekunnissa olisi hän päässyt sinun ohitse ja väliäkin jäänyt teidän väliin jopa 0,749m.
                            Tässäkin tarvisi tosin n. 1.66s aikaa kiihdytykseen kuroakseen tuon eron mikä on sinulla ja suurimmalla sallitulla nopeudella. Tämäkin vain mikäli hänellä vielä oli 1,4 TSI 118 kW (160 hv) DSG-automaatti (tehokkain kolmesta).
                            Jo näiden lyhyiden laskelmien perusteella en suosittelisi ohitusta, mikäli tosiaan vapaata kaistaa vasemmalla oli "useampi sata". Oisit vaan painanu ite kaasua. :think
                            Mulla oli todellista nopeutta 90 liittyessä kaistalle ja Jetta n. 50 m taempana. Sanoisin, että ihan normaali tilanne täälläpäin ajaessa. Jetta varmasti näki jo kaukaa (täysin avoin alue), että liittymästä on tulossa paljon autoja peräkkäin ja aikovat liittyä sen kaistalle. Minulla oli vielä sopiva tila liittyä, muut jäivät Jetan taakse. Jetta olisi voinut ennakoida tilanteen ja hidastaa sopivasti minun takana tai mennä vasemmalta ohi. Niin minä olisin tehnyt. Annan aina tietä kaistalle liittyjille, yleensä hiljentämällä. Mulla on uudet nastarenkaat sisäänajossa, joten vältän turhia voimakkaita kiihdytyksiä ja jarrutuksia.
                            Last edited by Bomb5; 14-11-2013, 20:40.
                            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

Comment

• Topi08
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 4458
                              • .

Originally posted by Gemmi View Post
                              Nyt on pakko myöntää että taisin olla munakuski tänään.

Olin lähdössä 2 auton ohitse kunnes edessä ajava painaa rankasti jarrua, painoin kanssa ja jäi se noin 5metriä väliä ja ohjasin hieman vasemmalle reunaan (jos vaikka olisi kääntymässä ja se vilkku unohtu) mutta ei, sen edessä ajava oli kääntymässä enkä toisen auton takaata tätä huomannut kun ajoi tarpeeksi keskellä. Tämän seurauksena 55-60v ärsyyntynyt kuljetta näytteli mulle sitten kaiken maailman käsimerkkejä, myöhemmin kun ajoin ohitse niin morjestin kyllä hieman "katuvasti"

Comment

• Gemmi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 3355
                                • Espoo

Taisin minäkin tänään olla se munakuski. torkahdin hetkeks jolloin lähdin myöhässä töihin, lievää ylinopeutta koko matka. Moottoritiellä sitte vähän reiluummin ja vastaan tulevat poliisit väläytti pitkiä. ja eräs vag konsernin tuotteella ajava tunsi oikeudekseen leikkiä poliisia, ohitti rekkaa 95km/h ja tuli aikalailla pakilla vastaan=turvaväli jäi vähän lyhyeks hetkellisest josta kimpaantuneen vag kuljettaja tunsi tarpeen tyhjentää pissapojan. Peiliin saa ja kannattaa katsoo ennen ku siihen ohituskaistalle hyökkää, pään kääntäminen ei ole myöskään kiellettyjen listalla. ajan yleensä moottoritiellä 115-130todellista vielä kun lumia/jäätä ei ole maassa.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎