Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä auto työmatkalle n. 100 km/päivä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Komu
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 1037
    • Nurmijärvi

    #31
    Hyvinkin samantapaisia mietelmiä menossa itsellä. Matkaa yhteensä tulee pikkutietä 90km tai motaria 100km päivässä. Ajallisesti sama.
    Nyt oon ajellu E38 730i 9-10l kulutuksella (tämä siis yhdistetty kulutus myös kaupunkiajosta, kauppareissuista). Tuohon päälle vielä kaikki vapaa-ajan ja harrastuksien ajot niin on kyllä vaihto käynyt mielessä.

    Kaikkein hankalinta tässä onkin päättää mitä haluaisi tilalle! Pitääkö Z vain leluna vai vaihtaisiko molemmat reilusti uudenpaan? Perus 2.0l diesel ei varmaan kovinkaan pitkään jaksaisi mieltä lämmittää? Vaikka lompakolle kiva olisikin...

    Tai vaan modais ton seiskan toimimaan e85:lla ja ajaa sen oikeesti loppuun. Kun ei siitä myydessäkään juuri mitään käteen jää... Tai mainittu e46 diesel seiskan tilalle. Tai tai tai...
    E70 X5 40d + F31 330d
    Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
    Myyty tämäkin335d E91 perheauto
    Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

    Comment

    • estervainaa
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 665
      • Kuopio

      #32
      Itse ajellut työajot ja muut 330d touringilla 4 vuotta. Kulutus matka-ajossa 5.5-6.5 litraa satasella, kaupunkiajoa ei juurikaan tule. Aiemmin tuli ajoa 45 tkm/vuosi, jatkossa onneksi vähemmän. Kulkua riittää lastutettuna ja mukava ajaa. Paljoa tosiaan ei kuluta ja polttoaineen hinnan puolesta hyvä valinta. Tosin on saanut huomata, että korjattavia kohteita on luultavasti bensaversiota enemmän. Perämurikka, km-vauhtipyörä, kytkin, hehkut ja ohjausboksi, startti. Ja vero on jotain 600€/vuosi, joten jos korjaukset laskee niin ei tuossa ainakaan paljoa voitolle jää, riippuu tietysti mihin bensaversioon vertaa. Jatkossa yritän kyllä saada ajot minimiin niin saa päästellä surutta kunnon bensavehkeellä :think
      -89 "m5" rataprojekti
      -02 transporter syncro
      -01 e53 3.0i
      -93 318is rataprojekti nro II

      Comment

      • sonikk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 1664
        • Kerava

        #33
        Kiitoksia mietteistä. Toi otsikko on sikäli huono että tarkoitus tosiaan olla perheenkuljetin samalla, eikä pelkkä tonnin sateensuoja työmatkalle.

        Huvittaa kyllä itseäkin kun moni tuttu pitää kalliina että ajaa bensa-koliysillä duuniin, mutta samaan aikaan ajaa itse uudella autolla mistä sulaa puolet arvosta kolmen vuoden aikana.

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #34
          Bensalla

          Itse ajelen Porvoo-Espoo välin töihin. Matkaa tulee n.126km/päivä. Aiemmin ajoin e39DAT noin 7vuotta ja halusin vaihtelua välillä, vaikka autossa ei mitään vikaa ollutkaan. Sitten otin E65 745i mallin ja kyllä olin myyty tuohon V8:in moottoriin. Ajelin vajaat pari vuotta tuolla, mutta farkkuun tottuneena päädyin vaihtamaan E61 545i versioon. Tuolla olen jo kanssa päästellyt 70tkm. Keskikulutus 9.9L/100km. Ei näissä kaikkien tarvitse järjellä mennä, vaan mikä itsestä tuntuu hyvältä.

          Sori etten kyennyt auttamaan autovalinnassasi.

          Comment

          • Rise
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 213
            • Jyväskylä

            #35
            Ns. taksimersua eli E 200d:tä ei ole taidettu nostaa vielä ilmoille. Tai siitä voi toki korottaa isompaankin dieseliin mielen mukaan. Letkeetä menoa ja kulkee kohtuu vähällä isoksi autoksi.
            Ex
            F11 530d m-sport
            E46 325i cabriolet m-sport
            E39 540iA m-sport
            E39 523iA
            E46 316i

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #36
              Originally posted by sonikk View Post

              Huvittaa kyllä itseäkin kun moni tuttu pitää kalliina että ajaa bensa-koliysillä duuniin,
              Sano, että ei näillä persaukiset ajelekkaan.

              Veli ajaa n.200km päivässä 530ia:llä.

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #37
                Jos juoksevat kustannukset on SE juttu, niin itse tuskin ostaisin Bemaria ollenkaan. Esimerkiksi neloskopan 1,9 TDI Golf Variant olisi melko todennäköisesti minun valintani. Perus luotettavaa tekniikkaa, osat halpoja ja kulutus n. 5 litraa sadalla.

                Itselläni kun on nyt ajossa tuo E39 530d, niin siinä on kyllä saanut todeta sen, että diesel on niin kauan halpa, kun vikaa ei tule. Sitten kun sitä vikaa alkaa tulla, hintalappu voi olla melkoinen. Siinä mielessä bensakoneinen Bemari voi olla jopa järkevä vaihtoehto, jos joutuu katsomaan hieman vanhempia ja enemmän ajettuja yksilöitä.

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1361
                  • Tampere

                  #38
                  Meidän perheessä ajetaan työmatkaa tuo ~100km/pvä E46 330D:llä ja saman ikäisellä Seat Leon 1.9 TDI:llä. Molemmat olleet hinta/laatu-suhteeltaan kelpo pelejä. Kulutus on matka-ajossa samaa luokkaa, vaikka demarissa litroja ja tehoja tuo 50% enemmän.

                  Comment

                  • Happosetä
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 171
                    • Järvenpää

                    #39


                    Siitä todella hyvin pidetty ja huollettu 320d. Ollut meidän "perheessä" viimeiset 5 vuotta.Huollot tehty ajallaan ja nyt keväällä uusittu kaikki iskarit + jouset Eibach ja bilstein kombolla sekä etutukivarsia uusittu.Kannattaa käydä katsomassa jos kiinnostaa.
                    Last edited by Happosetä; 19-04-2013, 22:52.

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2540
                      • Kirkkonummi

                      #40
                      Originally posted by sonikk View Post
                      Kiitoksia mietteistä. Toi otsikko on sikäli huono että tarkoitus tosiaan olla perheenkuljetin samalla, eikä pelkkä tonnin sateensuoja työmatkalle.

                      Huvittaa kyllä itseäkin kun moni tuttu pitää kalliina että ajaa bensa-koliysillä duuniin, mutta samaan aikaan ajaa itse uudella autolla mistä sulaa puolet arvosta kolmen vuoden aikana.
                      Itse ajan n. 70km/työpv allaolevalla Meganella. Tähän päälle työmatkat,joskus yli 1000km siivujakin, niin ollaan n. 31tkm/vuosi -tasossa, mikä ei ehkä hirveä ole, mutta aivan tarpeeksi. Bemari on kiva, mutta kun on varaa vain vanhaan käytettyyn, niin korjauksiin ja korjauttamisiin ei vain ole aikaa.

                      Toisekseen, lapset eivät voi valita millä kulkevat. Ne ansaitsevat ja niillä pitää olla turvallisin mahdollisin vaihtoehto.

                      Kolmanneksi, jos maksaa autoilunsa itse ja asuntolainaa on jo ns. tarpeeksi, niin arvoaan menettävään peltilaatikkoon ei kannata sijoittaa. Varsinkin jos siinä on jotain ongelmia, vrt. VAG-konsernin TSI+DSG yms nokkaketjun ja nokkaketjunkiristäjän ongelmista aiheutuvat tuhansien kertakulut. Hui!

                      Megane II (2.0 Break -04) tuli eteen, kun piti exän lastenkuljettimeksi löytyä mahd. uusi ja vähänajettu farmari, jossa on cruise. Ohjaustuntuma ei ole hyvä, se on kohtuullisen tunnoton, sisustus muovinen, penkki kaukana Sportsitzeistä jne. Alle 10k€ budjettiin ei löydy vielä Megane III:sta, mutta viimeissä MeganeII:ssa ei pitäisi olla enää lastentauteja, vaan hyvin varusteita.

                      Muitakin merkkejä on, varmasti hyviä ja laadukkaampia, mutta kompromissi muodostetaan aina tilanteen mukaan. Omalla kohdalla raha painoi paljon, tosin ei se ole estänyt pyytämästä tänäkään keväänä vaihtotarjouksia facelift-E90:stä, jotka ovat olleet aikalailla pettymyksiä.

                      Ohessa esimerkki hiukan harvinaisemmasta vaihtoehdosta, 2.0-koneisina MeganeII:ia ei liiemmin ole liikkeellä, tämäkin valitettavasti alle budjetin:

                      MeganeII 2.0 -04
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • K70
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 503
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by PP440 View Post
                        eikös diiselin pointti oo kummiskin edullisuus?
                        Ei...Nm.
                        E61 545i versioon. Tuolla olen jo kanssa päästellyt 70tkm. Keskikulutus 9.9L/100km. Ei näissä kaikkien tarvitse järjellä mennä, vaan mikä itsestä tuntuu hyvältä.
                        ...tai näin
                        S212, E350CDI, -11

                        Comment

                        • släjä
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 290
                          • kanala

                          #42
                          Bensakoneinen, tomaattilaatikolla. Mikään ei ärsytä enempää kuin kytkintappoa kehä1:llä kun 1-vaihe tyhjäkäynnillä on liian kovaa..
                          e39 niin mahtuu loppuperhekin. Toisinsanoen - mikä vika nykyisessä?
                          F22 M235
                          ex. F10 535iA, E87 130i M-Sport
                          E46 328iA, E39 535iA

                          Comment

                          • JD
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1194
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by Rise View Post
                            Ns. taksimersua eli E 200d:tä ei ole taidettu nostaa vielä ilmoille. Tai siitä voi toki korottaa isompaankin dieseliin mielen mukaan. Letkeetä menoa ja kulkee kohtuu vähällä isoksi autoksi.
                            Jaa sellainen savuttava tientukko joka ei käynnisty talvella ja kiihtyvyys mitataan kalenterilla :-) Ihan järkyttävän rumalla kojelautanäkymälläkin.
                            Vai joko lie noissakin ollut kehitystä?

                            Mutta mitä todellista parempaa noista voisi löytää samanhintaiseen BMW 320d tai 520d malliin? Yhtä täynnä samanlaista kuluvaa tekniikkaa nekin.
                            Lähinnä vain kategoriaa muut automerkit maailmalla.
                            Last edited by JD; 20-04-2013, 13:08.
                            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                            Comment

                            • janne30
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 2198
                              • Vantaa

                              #44
                              Täällä e46 320d touring 6-vaihteisella manuaalilootalla ja matkassa 4.2, suht taloudellista on ollut ajaminen. Perheelliselle tuo varmasti on aika pieni kooltaan mutta jostain on tingittävä.. vai onko?
                              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                              1 x F20
                              3 x E30
                              2 x E36
                              5 x E46
                              3 x E9X

                              Comment

                              • sonikk
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 1664
                                • Kerava

                                #45
                                Originally posted by Rale View Post
                                Itse ajelen Porvoo-Espoo välin töihin. Matkaa tulee n.126km/päivä. Aiemmin ajoin e39DAT noin 7vuotta ja halusin vaihtelua välillä, vaikka autossa ei mitään vikaa ollutkaan. Sitten otin E65 745i mallin ja kyllä olin myyty tuohon V8:in moottoriin. Ajelin vajaat pari vuotta tuolla, mutta farkkuun tottuneena päädyin vaihtamaan E61 545i versioon. Tuolla olen jo kanssa päästellyt 70tkm. Keskikulutus 9.9L/100km. Ei näissä kaikkien tarvitse järjellä mennä, vaan mikä itsestä tuntuu hyvältä.

                                Sori etten kyennyt auttamaan autovalinnassasi.
                                Ei sitä tiedä vaikka autatkin. Toisaalta olen kanssasi samaa mieltä, ei vaan ole niin isot ballsit että olisin mitään kasikoneista hankkinut. Iso peukku sulle.
                                Last edited by sonikk; 20-04-2013, 18:20.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎