Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä auto työmatkalle n. 100 km/päivä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcus_108
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2012
    • 578
    • Hyllykallio

    #76
    Originally posted by MMF View Post
    Ehkä kannattaa pitää nykyinen. Auton vaihtaminen maksaa aina, ainakin meikäläisellä. Vaikka kuinka päittäin menis niin tulee jotain.

    Ja jos se kerran on perheen ainoa auto niin pikkukinnerit on ulkona vertailusta. Ei tohon hintaluokkaan paljoa ominaisuuksiltaan parempaa saa, eikä 530d kaikkine kuluineen ole paljoa halvempi käytännössä.

    Pienellä riskillä yks vaihtoehto vois olla quattro Audi A6 2.5 v6 dieseillä. Mukava peli ja voittaa talvella e39:n. Surullisen kuuluisa nokkaongelma tekee niistä kohtuu halpoja ja en tiedä tosiaan onko se ongelma kaiken sen metelin arvoinen eli onko se riski kuinka todellinen.
    Just kaveri kertoi kun niillä oli tommonen 180tkm ajettu v6 2.5tdi audi tullu huoltoon niin ollu ollu kuulemma nokat tai jotku sinne kuuluvat osat, tyyliin "kaksin kerroin" mitä sit tarkottaakaan, mutta 3500€ oli tullu maksamaan työt ja osat.. Ei kyllä ite olis tullu vietyä enää korjattavaksi. Sanoi vielä että nyt kun näki että miten hengettömät ne nokat on ko. Koneessa niin ei ikinä itelle semmosta..
    Last edited by marcus_108; 02-05-2013, 20:38.
    Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
    Ford Mondeo 1.8 Stw -01

    Ex:
    E39 523i touring -99
    Opel kadett E 1.6 -89
    Seat Toledo 1.8 -92
    Toyota corolla Lb 1.6 -87
    Vw passat farkku 1.8 -99

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #77
      Originally posted by sonikk View Post
      Joku VAGi olisi luonteva valinta työn puolesta, mutta en tiedä kuinka paljon ajamisen iloa tuommoinen neloskoppa 1.9tdi tuo. Kun pitäisi löytää semmoinen kiva balanssi käyttökulujen ja hauskuuden keskeltä.
      Äidilläni on tuollainen neloskoppainen Golffi ajossa ja mitä nyt olen itse sillä joskus ajellut, niin kyllä se aivan ehdoton peli on, jos pitää saada edullisesti luotettava ja kohtuullisen mukava auto. Ei se mikään Bemari missään nimessä ole, mutta kyllä saksalainen laatu siinäkin näkyy monessa asiassa. Paljon mieluummin minä sellaisella ajelisin kuin jollakin Corollalla. Lisäksi noihin on saanut kohtuullisen hyvät varusteet aikanaan. Tietyissä yksilöissä voi olla nahkasisusta, automaattinen ilmastointi, webasto, cruise, sähköpenkit, jne.

      Originally posted by MMF View Post
      Ehkä kannattaa pitää nykyinen. Auton vaihtaminen maksaa aina, ainakin meikäläisellä. Vaikka kuinka päittäin menis niin tulee jotain.
      Itselläni on aina ollut sellainen nyrkkisääntö, että uutta autoa hankkiessa täytyy auton hankintahinnan lisäksi varata 1000€ rahaa remontteihin ja ainakin yksi rengassarja. Karvan verran eksoottisempiin autoihin saa sitten jo varata parin tonnin edestä remonttirahaa. Harvoin kun edes se hyväkään käyttis on virheettömässä kunnossa.

      Originally posted by MMF View Post
      Pienellä riskillä yks vaihtoehto vois olla quattro Audi A6 2.5 v6 dieseillä. Mukava peli ja voittaa talvella e39:n. Surullisen kuuluisa nokkaongelma tekee niistä kohtuu halpoja ja en tiedä tosiaan onko se ongelma kaiken sen metelin arvoinen eli onko se riski kuinka todellinen.
      Veli joskus tuollaista katseli ja ainakin silloin kävi varsin selväksi, ettei 2.5 TDI:llä tee mitään, ellei sitten varaudu jo valmiiksi tuohon nokkaremonttiin. Ilmeisesti lähes jokaisessa yksilössä se tulee ennen pitkää vastaan ja ainoa keino välttää se, olisi ostaa joku -03 tai uudempi malli. Huono-onnisimmat ovat joutuneet tuon lisäksi painimaan laatikko-ongelmien kanssa. Nämä kun ottaa huomioon, niin muutoin auto vissiin on todella mukava. Toisaalta ei hyvä 2.5 TDI A6 ole oikeastaan yhtään sen halvempi kuin vastaava 530d.

      Comment

      • Tikkunen85
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 892
        • Paltamo

        #78
        Originally posted by Ramzez View Post


        Veli joskus tuollaista katseli ja ainakin silloin kävi varsin selväksi, ettei 2.5 TDI:llä tee mitään, ellei sitten varaudu jo valmiiksi tuohon nokkaremonttiin.
        Kyllähän myös tuo V6:sta edeltävä 5pyttynen AEL kone on ihan hyvä vaihtoehto jos 2.5TDI:n haluaa. Itsellä oli juurikin kyseisellä motilla varustettu quattro jokunen vuosi sitten ja hyvin toimivana 701 000km mittarissa sen möin.

        Comment

        • väiski525
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2572
          • Vantaa

          #79
          mä oon ihan tyytyväinen tähän mun tuoreimpaan hankintaan, kunhan nyt nuo loputkin vuotavat suuttimen tiivisteet saan vaihdettua

          mukava ajaa, ei tuolla jalkoihin jää normiliikenteessä vaikka ei todellakaan mikään raketti ole (125hv/350nm muistaakseni), 400tkm kohta mittarissa mutta käy ja kukkuu, laatikko pelaa loistavasti, ostohetkellä oli täysin ruosteeton (tai siis ruosteet maalattu piiloon ) mutta kohta saattaa hyndelle olla "iltaprojektia"

          ilman roikkaa lähti -30 pakkasilla loistavasti käyntiin, kuulostaa kyllä hetken ihan vitun karulta mutta kyllä se siitä tasaantuu kun öljy notkistuu.

          autoilmastointi, cruise, sähköikkunat, automaatti, hälyt, vetokoukku. kaikki mitä meikäläinen tarvii ja kyllä tuonne on lastenrattaatkin mahtunut hyvin kyytiin vaikka on subbarikin kontissa, lastenistuin mahtuu takapenkille yms.

          duunissa kaikki meikäläisen työkalut mahtuu mitä tarvitaan kattoremontin aikana (niitä on paljon!)

          käytiin tuossa myös yksi mökkireissu, 5 ihmistä ja pitkän viikonlopun kamat kaikilla mukana, ja hyvin mahtui.

          kulutus ollu jotai 7-8 pintaan vuotavilla suuttimilla, tällä hetkellä 100km päivässä tulee ajoa.. verot joku +500e vuodessa. eikä tää kallis ollu. puolet tuosta alkuperäisestä budjetista mikä oli.
          Last edited by väiski525; 02-05-2013, 20:47.
          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

          - MB s205 220cdi -15
          - Volvo s80 2.5t -07
          - mb s211 280cdi -08
          - e46 320i -03
          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
          - e46 320d Individual "m-sport" -04
          - e39 525i -01

          Comment

          • M-Lead
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 1500
            • Oulu

            #80
            Originally posted by Ramzez View Post
            Itselläni on aina ollut sellainen nyrkkisääntö, että uutta autoa hankkiessa täytyy auton hankintahinnan lisäksi varata 1000€ rahaa remontteihin ja ainakin yksi rengassarja. Karvan verran eksoottisempiin autoihin saa sitten jo varata parin tonnin edestä remonttirahaa. Harvoin kun edes se hyväkään käyttis on virheettömässä kunnossa.
            Tullut todettua sama ihan missä autossa vaan. Aina on saannut touhutonnin varata siihen, että on saannut auton kuntoon ja taattua mielenrauhan toimivuudesta tien päällä.

            Vielä noista neloskoppasista niin Highline tai Pacific varusteilla oleva 1,9 TDi voisi olla se järkevin (= edullisin ylläpidettävä + ajettava) ratkaisu tuolla kilometritahdilla. Toki onhan noista 4motion malliakin olemassa talveen, mutta ylläpitokustannuksetkin jonkun verran nousevat ja ovat aika harvinaisia Suomessa tuolla moottorilla.

            Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

            Comment

            • ThemeJ
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 997
              • Turku/Raahe

              #81
              Sahasin tuossa reilu vuosi sitte vm 2000 1.4l bensa variantti golffilla tommosta reilun 200km työmatkaa päivittäin ja ainut mitä autosta hajos niin oli yks kampiakselin asentotunnistin, mikä todennäkösesti oli jo aikasemmin vähän ottanu siipeen. Muuten normaalia kulumista, renkaita ja yhet jarrupalat ja levyt tais mennä. Mikään osa ei siis ollu uutta kun aloin autolla päästeleen eikä kyllä pahemmin tarvinnu mitään muuta kuin öljyjä vaihdella.
              Raketista ei voi puhua kun tommonen 55kw bensakone kulkee mittariin sen 170km/h jolloin mittariston punaraja ottaa viisarin vastaan. Rekan kun ohittaa niin kolmonen on ehdoton valinta, mutta yllättävän hyvin ohi pääsee varsinkin kun yksin ajelee. Kohta taitaa mittarissa olla jotain 270tkm päälle ja eiköhän tuo härveli kohta ole valmis paaliin.
              Ihmeen hyvä vaihtoehto dieselille, mutta tommonen konehan pitää samanlaista kalinaa kuin tdi mutta ilman mustaa savua ja egr ongelmia. Tankillisella pääsin johonki 850km tuntumaan ja oiskohan tossa jotain 45-50l välillä oleva tilavuus. Eli jotain 5l pintaan ja osittain sekalaista ajoa, mutta suurin osa tietty tuota työmatkaa eikä mulla ole varsinaisesti mikään säästäväinen ajotyyli.
              Neloskorinen golf on kyllä helvetisti parempi kuin esim. V koppa, hiljasempi, vakaampi jne. Mutta ainakaan tommosen Firstlinen penkeillä en lähtis mihinkään ellei olis ihan välttämätön pakko. Nyt on varmaan ikuiset selkävammat, mutta sille ei enää mitään voi. Tietty tommonen volkkari maksaa aika reilusti alle 10 000e...
              Last edited by ThemeJ; 02-05-2013, 21:11.
              Bmw E30
              Bmw 2000Touring Scrap
              Ex. Bmw E30 316
              Ex. Bmw E36

              Comment

              • Baggio77
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 99
                • Pirkanmaa

                #82
                Veli joskus tuollaista katseli ja ainakin silloin kävi varsin selväksi, ettei 2.5 TDI:llä tee mitään, ellei sitten varaudu jo valmiiksi tuohon nokkaremonttiin. Ilmeisesti lähes jokaisessa yksilössä se tulee ennen pitkää vastaan ja ainoa keino välttää se, olisi ostaa joku -03 tai uudempi malli. Huono-onnisimmat ovat joutuneet tuon lisäksi painimaan laatikko-ongelmien kanssa. Nämä kun ottaa huomioon, niin muutoin auto vissiin on todella mukava. Toisaalta ei hyvä 2.5 TDI A6 ole oikeastaan yhtään sen halvempi kuin vastaava 530d.[/QUOTE]

                Mulla on ollut kaksi kappaletta tuota surullisen kuuluisaa VAG 2.5 tdi pataa ja kolmatta ei tule! On varmaankin huonoin kone minkä koko konserni on tehny, siihen perään vielä Tiptronic niin soppa on valmis.

                Jos VAG niin 1.9tdi ja Multitronic, semmonen vähän itselläkin haussa
                F31 320d xDrive -13
                -------------------------
                ex e39 523 -96
                ex e46 320d touring -03
                ex e28 518 -82

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10494
                  • Saaressa

                  #83
                  Originally posted by ThemeJ View Post
                  Sahasin tuossa reilu vuosi sitte vm 2000 1.4l bensa variantti golffilla tommosta reilun 200km työmatkaa päivittäin ja ainut mitä autosta hajos niin oli yks kampiakselin asentotunnistin, mikä todennäkösesti oli jo aikasemmin vähän ottanu siipeen. Muuten normaalia kulumista, renkaita ja yhet jarrupalat ja levyt tais mennä. Mikään osa ei siis ollu uutta kun aloin autolla päästeleen eikä kyllä pahemmin tarvinnu mitään muuta kuin öljyjä vaihdella.
                  Raketista ei voi puhua kun tommonen 55kw bensakone kulkee mittariin sen 170km/h jolloin mittariston punaraja ottaa viisarin vastaan. Rekan kun ohittaa niin kolmonen on ehdoton valinta, mutta yllättävän hyvin ohi pääsee varsinkin kun yksin ajelee. Kohta taitaa mittarissa olla jotain 270tkm päälle ja eiköhän tuo härveli kohta ole valmis paaliin.
                  Ihmeen hyvä vaihtoehto dieselille, mutta tommonen konehan pitää samanlaista kalinaa kuin tdi mutta ilman mustaa savua ja egr ongelmia. Tankillisella pääsin johonki 850km tuntumaan ja oiskohan tossa jotain 45-50l välillä oleva tilavuus. Eli jotain 5l pintaan ja osittain sekalaista ajoa, mutta suurin osa tietty tuota työmatkaa eikä mulla ole varsinaisesti mikään säästäväinen ajotyyli.
                  Neloskorinen golf on kyllä helvetisti parempi kuin esim. V koppa, hiljasempi, vakaampi jne. Mutta ainakaan tommosen Firstlinen penkeillä en lähtis mihinkään ellei olis ihan välttämätön pakko. Nyt on varmaan ikuiset selkävammat, mutta sille ei enää mitään voi. Tietty tommonen volkkari maksaa aika reilusti alle 10 000e...
                  Joo meijä rouva ajelee samanlaisella 1.6 bensalla 60-120km/päivä. Melko samat fiilikset, mutta kalina koneesta uupuu.
                  Eipä tuollaiseen osat maksa juuri mitään ja budjetistakin jää reilu puolet vielä följyyn..
                  Aikaisemmin mainittuun avensikseen kuin myös corollaan on fiilis kyllä inan koreammalla tasolla esim ovia sulkiessa peltinen rämähdys joka tojotoissa on loistaa poissaolollaan. Myös rengas melu vaikka farkku onkin on selvästi alhaisempi kuin saman ikäluokan tojotassa/mazdassa/nissanissa.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #84
                    Originally posted by duuk View Post
                    Joo meijä rouva ajelee samanlaisella 1.6 bensalla 60-120km/päivä. Melko samat fiilikset, mutta kalina koneesta uupuu.
                    Eipä tuollaiseen osat maksa juuri mitään ja budjetistakin jää reilu puolet vielä följyyn..
                    Aikaisemmin mainittuun avensikseen kuin myös corollaan on fiilis kyllä inan koreammalla tasolla esim ovia sulkiessa peltinen rämähdys joka tojotoissa on loistaa poissaolollaan. Myös rengas melu vaikka farkku onkin on selvästi alhaisempi kuin saman ikäluokan tojotassa/mazdassa/nissanissa.

                    Joo ei nelosgolffin bensakoneeseen mitkään kalinat kyllä kuulu, tai on jotain pahasti vialla

                    Tästä jollekin aika helmen näköinen peli, kuka ehtii eka hakea pois :think

                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • ThemeJ
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 997
                      • Turku/Raahe

                      #85
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Joo ei nelosgolffin bensakoneeseen mitkään kalinat kyllä kuulu, tai on jotain pahasti vialla

                      Tästä jollekin aika helmen näköinen peli, kuka ehtii eka hakea pois :think

                      http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5563655
                      1.4l koneissa ongelma uudesta asti. Valmistusvika mäntien pinnotteessa eikä oleellisesti vaikuta mihinkään (sormet ristissä kun ajelee). Kuulemma männänhelmat väljistyy ja siitä moinen ääni. En oo asiaa sen enempää tutkinu mutta onhan nuita koneita availtu ja siitä se ääni tulee. Uudemmissa sitten taas jakopää raksuttelee millon milläkin äänellä, mutta se on asia erikseen...
                      Eli juurikin tommonen linkin 1.4 55kw kone AHW tai vastaava pitää helvetin moista kolinaa ellei konetta oo takuuseen korjattu tai sitten poikkeuksellisen vähillä kilometreillä. Ps nuo penkit on just niin perseestä kun vaan olla voi.
                      Bmw E30
                      Bmw 2000Touring Scrap
                      Ex. Bmw E30 316
                      Ex. Bmw E36

                      Comment

                      • 174000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2008
                        • 1176
                        • Tuusula

                        #86
                        Mulla oli aikanaan 1.4i Variantti ja kyllähän se diisselimäistä raksutusta piti tyhjäkäynnillä. 1.4i ei vaan varianttiin sovi, hyytyy totaalisesti pienelläkin porukalla. Kulutus omassa käytössä oli 6-7l/100km, joka moiseen mopokoneeseen ei ole pieni. Muuten ihan napakka peli, mutta en kyllä tuollaista vähänkään pidempään matka-ajoon suosittele, varsinkaan E39:n jälkeen.
                        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                        '02 VW Golf 1.4i
                        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                        Comment

                        • GameOver
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3026
                          • Sjundeå

                          #87
                          Originally posted by Baggio77 View Post
                          Jos VAG niin 1.9tdi ja Multitronic, semmonen vähän itselläkin haussa
                          Ite en pidä multsaria yhtään sen luotettavampana kun tiptronicia tai DSG:tä. Toimiessaan kyllä ihan ookoo, mutta kuitenkin. Koskien nyt lähinnä niitä alkupään variaattoreita (ns."6-vaihteisia).

                          Itse kyllä pidän eniten DSG:stä...

                          Monelta jää tajuamatta multitronicin ja DSG:n öljynvaihto 60tkm välein ja sitten nämä ihmettelevät suoli24:llä "kun se on niin paska laatikko, eikä auttanut vaikka hain molonetistä motoxin öljyä ja vaihdoin nyt kun edellisestä öljynvaihdosta oli kulunut vasta 200tkm"
                          -22 Lexus ES300h
                          -08 Subaru Impreza

                          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            #88
                            Originally posted by M-Lead View Post

                            Vielä noista neloskoppasista niin Highline tai Pacific varusteilla oleva 1,9 TDi voisi olla se järkevin (= edullisin ylläpidettävä + ajettava) ratkaisu tuolla kilometritahdilla. Toki onhan noista 4motion malliakin olemassa talveen, mutta ylläpitokustannuksetkin jonkun verran nousevat ja ovat aika harvinaisia Suomessa tuolla moottorilla.
                            Pääsääntöisesti vaimon käytössä on highline variant, (sportimmat etupenkit, OK) TDI. Joulukuussa -05 käyttöönotettu, kilsoja ostettaessa n 70t, nyt karvan alle 200t. Ainoat todelliset viat; etupyörän laakerit. Longlife-huollot olen supistanut 15t välein tapahtuviksi. Jarrut päivitin viime syksynä, tänä kesänä päivitän alustan. Kahden punaisen kirjaimen mallissa on isompi tbo ja kytkin. Vaihteisto on kuusilovinen, käytännössä kutonen on Suomessa lähes turha. Automaattilaatikolla varustettu tulee ehdottomasti olla tuoreempi viisipykäläinen, nelipykäläinen ei vain (mielestäni) "toimi". Kaikki huolto-osat olen hommannut suoraan Saksasta, originalteilena noin 30-50% alle suomihintojen. Vesipumpun ja hihnan vaihto 90 tkm välein, vaihtotyö kustantaa muutaman satasen. vakionopeudensäädin mukavuusvilkku

                            EDIT. Jos neliveto alkaa himottamaan niin hakureissu kannattaa suunnata eteläisempään osaan Saksaa. Suomessa siedettävillä kilsoilla ja varusteilla olevien neloskoppaisten hinnat on vieläkin ihan mitä sattuu...

                            Ei ole päivääkään kaduttanut, ei vaikka vannoutunut bemaristi olenkin. Kympin hintaluokassa (maksimi kun käyttöautoa ostin) ei bemarilla vain ollut mitään vastaavaa luotettavaa mallia tarjolla. Eikä ole. Eikä hevin tule.
                            Last edited by nullzwei; 03-05-2013, 08:51.

                            Comment

                            • JD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1195
                              • Espoo

                              #89
                              Originally posted by nullzwei View Post
                              Pääsääntöisesti vaimon käytössä on highline variant,

                              Ei ole päivääkään kaduttanut, ei vaikka vannoutunut bemaristi olenkin. Kympin hintaluokassa (maksimi kun käyttöautoa ostin) ei bemarilla vain ollut mitään vastaavaa luotettavaa mallia tarjolla. Eikä ole. Eikä hevin tule.
                              Aika makuasia, mutta näin se ainoa totuus vain menee, että sadat automallit tarjoaa riittävän huolettomat työmatkakyydit.

                              Omassa käytössäni (joka siis ei vastaa alkuunkaan naapurin autotarvetta) kymppitonnin hintaluokka on juuri se johon Bemareita ostan, saa tosi hyviä halvalla.
                              Varsinkin jos haussa on vain joku Golfin yms, varustetaso ja suorituskykytaso, siis ei mitään BMW maksimitehoja maksimivarustuksella ja nahkasisustoilla.

                              Nykyinen kolmen yhtäaikaisen käyttöbemarin huoltokulut ja on olleet tosi pienet muutamalta vuodelta, ei ole edes yhtään pyörän laakerinvaihtotarvetta sattunut yms., mistään isommasta puhumattakaan vaikka kaikkien mittarilukemat keikkuu jo 200 tkm paikkeilla.

                              Mutta kun mennään hintaluokkaan 30000-40000 € niin sillloin on Bemarit tippuneet pois, koska uusista autoista löytyy muilta merkeiltä enemmän niitä asioita joita mieluiten tuosta hintaluokasta valitsen: korkeampaa maavaraa, riittävän isoa tilaa matkustajille ja tavarankuskaukseen, automaattia, nelivetoa, pikkuripeyttä, ihan uusi auto, ...
                              Last edited by JD; 04-05-2013, 15:44.
                              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                              Comment

                              • tsbmw
                                BTCF Member
                                • Jun 2004
                                • 1493
                                • Ilvola

                                #90
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                Samalla jokainen kimppakyytiläinen laittaa verotukseen kilometrivähennykset, niin voittoa kertyy reippaasti auton pitämisestä
                                Joo eli työmatkat 80km/pv maksaa Bimmerillä abauttiarallaa
                                4€/pv ja 85€/kk ja halvin kk-junalippu 170€/kk + seutulippu 150€/kk
                                ja lisäksi aikasäästö linkku-juna-kävely=1t 40min/pv ja n. 35t/kk
                                niin kyllä maakaasu kannattaa!!!
                                (Ja yksi meistä pääsee oman auton mukaan kun ollaan rajoilla,
                                hänellä julkisilla työmatka yli 3t/p, muilla muutama minuutti alle!)

                                PS. Auto on aina mulle tuottannu

                                LAITETAAS VIELÄ NEUVO (privalla kiinnostuneille lisää):
                                Itse ajanut 3v maakaasulla E28 528i:llä 80km/d työmatkaa.
                                Kulut työmatkojen osalta polttoaineena n. 6€/d tai 130€/kk,
                                Auton arvo ei enää alene ja tekniikka on helppo itse huoltaa.
                                Ajan kimppakyydillä 90% mikä pudottaa em. kulut puoleen.
                                Eli työmatkoihin menee ekobimmerillä n. 85€/kk + ylläpito.

                                Näkyy olevan asema Tuusula Espoo reitillä Leppävaarassa.
                                https://www.gasum.fi/liikenne/tankka...t/default.aspx


                                PS2. Ja ihan kiva joka aamu motrin rampista repästä =
                                186hv / 8s 100kmt / 220kmt / 6-kone / tiukka alusta!
                                Last edited by tsbmw; 04-05-2013, 19:55.
                                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                                - E28 528i, 528i+, M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎