Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #31
    hirvee hinku olis vaihtaa tuo 325d pois, mutta kun aloin konfaamaan uutta autoa, niin lopetin siihen kun hintalappu näytti 381000€ ja vilkaisin lompakon pohjalle todeten että "tää ei riitä".

    Perkele kun pitää olla kallis maku.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • PitBull
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 122
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by Hiace View Post
      Joskus se autonvaihto pitää tehdä fiiliksellä, vaikka kuinka olisi järkevää ajaa entisellä. Hitto kun fiilistä ei osaa aina vaan tulkita. 335d...330xda....335d....330xda. Kohta on varmaan pakko ostaa jompi kumpi jotta pääsee tästä arpomisfiiliksestä

      Miksi E61 535D ei kelpaa? Hinnat ovat kohdalla verrattuna E91.
      Last edited by PitBull; 26-06-2013, 15:02.

      Comment

      • Tomppa80
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2088
        • Raahe

        #33
        Ei ole kuumetta, mutta Audi S6 v10 kiinnostaa todella. Quattro ja farmarikori miellyttää niin paljon, ja BMW merkiltä ei löydy vastaavaa. En nyt ainakaan vuoteen ole hankkimassa kun pitää tuo konepyörä asia saada ensin itellä ja emännällä kuntoon. Joten jatkan sitikalla niin kauan kun se kohtuudella kuljettaa, sen jälkeen serkulle peltoautoksi.

        Toki jos jostakin löytyisi helmi e39 niin sitten asia olisi aivan eri.

        Nuo Audit vaan tuppaa olemaan vielä +40k€ niin eihän ole kyllä mitään järkeä laittaa autoon noin paljoa rahaa ja eroon ei pääse kuin kirveellä joskus. Saahan sitä haaveilla.
        Mercedes Benz E -07
        BMW 523i -96
        Volvo v70t5 -99
        Harley Davidson Electra Glide -00
        Solifer SM -75

        Comment

        • J-Boy
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2011
          • 405
          • Länsi-rannikko

          #34
          Originally posted by Matson^ View Post
          J-Boy:n pirssiä tuli kuolattua, mutta ehti jo mennä (liikkeeseen?)
          2vko sitten meni liikkeeseen ja tänään kävin hakemassa F31:n pois. Pakko sanoa, et E91:een verrattuna uutuusfaktoria on ja paljon.. Moottorihan tossa on 320. Nelivedolla tosin. Tämän keskustelun puitteissa ei kannattais tosin edes mainita tuota 20d:tä. On se vaan fiilikseltä niin eri kuin 30d. Toisaalta isommilla kierroksilla tällä pikkukoneellakin kulkua on ihan kivasti. Alkutalvesta sit Performance power kit sisään ja katsotaan, mitä se tuo..

          Edelleen sanoisin tekniikkavalinnoista, et ensin päättää vetotavan ja sit mahdollisuuksien mukaan koneen. Mulla on talvella paljon matka-ajoa ja neliveto on vaan niin vaivaton. Varsinkin, kun vanhassa (330d) oli vetoja ihan ok. Jos paras mahdollinen suorituskyky on 1-kriteeri, niin ei pitäis olla valintaongelmia..
          F31 320xDA
          M-B Sprinter 319

          Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5388
            • S:t Karins

            #35
            Nyt alkaa hahmottumaan se että kallistun 335i:een enkä e46 M3. Nettiautossa 335i:in hintapäivitykset alkaa olla kuin huutokaupassa...
            Ja jos tuo tuleva auto pysyy kuitenkin meillä seuraavat 5 vuotta tai yli, niin kai se pitää arvonsa paremmin kuin yli 200 th rullattu E46 M3?
            Taistelupari:

            ja
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Hiace
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2011
              • 1203
              • Helsinki/Joensuu

              #36
              Originally posted by PitBull View Post
              Miksi E61 535D ei kelpaa? Hinnat ovat kohdalla verrattuna E91.
              Oon kyllä noitakin katellut ja hinnat on kohdallaan. Jotenkin vaan E61 ei mallina ole napannut niin paljon kuin E91. E91 on vielä sopivan kokoinen itselleni eikä tunnu minun makuun liian isolta.
              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5388
                • S:t Karins

                #37
                Käys Hiace testaamassa 535D, ainakin omasta mielestä 3 sarja tuntuu enemmän "muoviselta" kuin 5 sarja. Samalla rahalla saa "laatua ja ylellisyyttä" 5 sarjassa enemmän. Mutta nämä on tosiaan makuasioita
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Jylyppy
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 487
                  • kuusamo

                  #38
                  Gauhee on kuume. Ei taaskaan vaan tiijä mitä tekis. E36 jäi kyllä kovasti kaivelemaan, kun edellinen tuli myytyä vko sitten pois. Aluksi ajattelin et kävisin kattomassa yhtä E34 540 sedania, joka on samalla kylällä myynnissä. Mutta entie. Jotenki silti polttaa enempi tuo E36 ja tourinki. Pitäs vaa joku siisti, hyvä, kaikilla varusteilla oleva 328 manuaali löytää. Inhimilliseen hintaanki vielä.

                  Noh, jossei löydy ni olkoon siihen asti ku löytyy. Ostin jo varalta yhen kolmoskopan tiiseli farkku kolffin työmatkalle, jossei muuta oo.
                  Honda accord 2.4 -08
                  Suzuki gsx-r 1000 -03

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5147
                    • Joensuu

                    #39
                    Autokuumetta salakavalasti välistä puskee. Käynyt jo mielessä, jos hävittäs kelkan + mopon ja nykysen talvimiina 328i farkun. Itelle tulee vaan ongelmaksi, että E36 korissa ainut mikä miellyttää on farkku, eikä niitä saa ämmäläisenä ja E39 M5 ei nappaa suuren koon takia. E46 M3 ei saa kun cupeena, enkä pidä siitä. E9x uppoo taas ihan hulluna, mutta olen köyhä. Velkaa viitti näihi romuihin ottaa.

                    Noissa uudemmissa ei "ämmissä" yksi v-mainen ongelma. Lukkoperää kun ei ole enää saanutkaan ees rahalla, ja takaveto ilman lukkoperää on kuin talvi ilman lunta. Aftermarket lukoista taas saa lukea monelaista tarinaa ja ovat aika arvokkaita hommata jälkikäteen.

                    Joten aina vain palaan alkuperäiseen suunnitelmaan ja päivitän sitten mopon tai kelkan + jatkan ajoa nykysellä pommilla.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • J-Boy
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2011
                      • 405
                      • Länsi-rannikko

                      #40
                      Aika paha pari. Molemmissa hyvät ja huonot puolet. Toinen on siisti mut aika niukilla varusteilla. Toisessa navia, mut jälkikäteen laitetut M-Sportin ulkopaketti. Uskoisin, et löytyy vieläkin parempi, kun vähän katsoo. Mun mielestä e9x:stä pitää löytyä jompi kumpi navi (proffa tietty parempi). Jolloin kojetauluun tulee ns. keskikyhmy. Ilman sitä sisusta näyttää ja vaikuttaa oleellisesti vanhemmalta..
                      F31 320xDA
                      M-B Sprinter 319

                      Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                      Comment

                      • smo83
                        Banned
                        • Dec 2009
                        • 1988
                        • oulucity

                        #41
                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Itelle tulee vaan ongelmaksi, että E36 korissa ainut mikä miellyttää on farkku, eikä niitä saa ämmäläisenä
                        moottorin vaihto

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11675
                          • Kouvola

                          #42
                          Originally posted by TJJ View Post
                          Saman asian kanssa olen paininut jo useasti ja lopulta aina vaan ajelen tuolla nykyisellä... Homma alkaa kaatua siihen, kun alkaa miettiä miksi aloittaa kaikki taas alusta kun nykyisen on jo melkein saanut kokonaan ylihuollettua. Ja sitten osuu taas silmiin joku V8-moottorin ihmeongelmista kertova topic. Ja sitten katsoo miten paljon se vie bensaa kaupungissa. Ja sitten miettii, ettei siinä kuitenkaan ole vieläkään riittävästi potkua (eikä turboa, joten virityksetkin voi unohtaa) ja ohjaussimpukkakin pitäisi vaihtaa M5:stä otettuun. Ja toisaalta myös miettii, että mitä sillä teholla edes täällä tekee ja nelivetohan siinä seuraavassa autossa oikeastaan pitäisi olla kun puolet ajoajasta alkaa olla talvea...
                          Kaveri on kyllä harvinaisen nihkeän kuuloinen. Pistä E39 talliin talteen, jos siitä ei malta luopua. Sen arvo kun ei montaa tonnia enää ole, niin käy huonosti edes pesämunaksi, jos jotain 20-30k€ autoa miettii. Autoista pääsee aina eroon, jos ne ei miellytä. Elämä on ihan liian lyhyt vuosien arpomiseen ja nuukailuun.

                          Comment

                          • ruupanen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 5147
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by smo83 View Post
                            moottorin vaihto
                            Ei saa tehty laillisesti Suomen paska lainsäädännön vuoksi, joten se on pois suljettu vaihtoehto. Stroukki konetta olen kyllä alkanut suunnitella hyvinkin vakavasti, mutta saas nähä..
                            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                            Comment

                            • smo83
                              Banned
                              • Dec 2009
                              • 1988
                              • oulucity

                              #44
                              Originally posted by ruupanen View Post
                              Ei saa tehty laillisesti Suomen paska lainsäädännön vuoksi, joten se on pois suljettu vaihtoehto. Stroukki konetta olen kyllä alkanut suunnitella hyvinkin vakavasti, mutta saas nähä..
                              miksi ei saa? jos päivittää jarrutkin. vai onko niin pilkun viilaamista että sedan ja farmari on eri autoja?

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5147
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by smo83 View Post
                                miksi ei saa? jos päivittää jarrutkin. vai onko niin pilkun viilaamista että sedan ja farmari on eri autoja?
                                Trafin mukaan M3 on eri mallisarjaa.
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎