Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2175
    • Kuopio

    #61
    Originally posted by lao View Post
    Olikohan se muistaakseni käyttäjä MajorDrake, joka kertoi, että eräällä autonhakureissulla oli E60 535d jäänny kattelemaan uudemmalla 530d-tekniikalla olevan E60 perävaloja autobaanalla reippaamassa kiihdyksessä...

    Eli E9X 335d tai 330d eivät eroa varmaankaan vakiona juurikaan suorituskyvyiltään. Itse E91 330xdA:n omistaneena voin sanoa, että tuo yhdellä turbolla oleva nelivetoinen jättää 6kk Suomen vuodesta suurimman osan autoista valoissa. Hauskuutta löytyy paljon enemmän kuin takavetoisesta 335d, kun se ei kuitenkaan tarjoa kuivalla kuitenkaan vielä sitä urheiluautofiilistä kulkupuoleltaan ja ääniltä mitä S-moottorilla oleva BMW tarjoaa.
    Kyllä munkin 1.3cdti Corsa (90hv) jätti aikoinaan monenlaisia bemareita katsomaan perävaloja. Varmaan jonkun äMMäläisenkin, siis S-moottorilla olevan.

    Stressaako yhtään jos liikennevaloissa on joku hitaampi edessä? Silloin ei XDA:kaan voita ketään liikennevaloissa
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • lao
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2010
      • 278
      • Tampere

      #62
      Originally posted by Veeksi View Post
      Kyllä munkin 1.3cdti Corsa (90hv) jätti aikoinaan monenlaisia bemareita katsomaan perävaloja. Varmaan jonkun äMMäläisenkin, siis S-moottorilla olevan.

      Stressaako yhtään jos liikennevaloissa on joku hitaampi edessä? Silloin ei XDA:kaan voita ketään liikennevaloissa
      Ei stressaa Halusin vain sanoa, että 330d->335d ei ole sen 5000e väärti, vielä kun 330d saa nelivedolla. Noita tupla-ahdettuja 3l dieseleitä, sattuu olemaan jo ehkäpä liikaa tässä maassa ja moottori on ns. jokapojan kone. 335i olisi taas mallina paljon parempi kuin 335d ja tuosta bensamallista saa putkiston vaihtamalla ja virittämällä ruudikkaan moottorin jossa, on myös niitä ääniä. Eli 330 nelikkona tai 335i(x), toki budjetti iskee meillä normaaleilla työläisillä aina jossakin vaiheessa vastaan ja jos ulkomailta toisi 335i moottorisen, niin ihan periaatetasolla kauheiden verojen maksaminen valtion kassaan ahdistaa.
      Last edited by lao; 01-07-2013, 21:35.

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2175
        • Kuopio

        #63
        Originally posted by lao View Post
        Ei stressaa Halusin vain sanoa, että 330d->335d ei ole sen 5000e väärti, vielä kun 330d saa nelivedolla. Noita tupla-ahdettuja 3l dieseleitä, sattuu olemaan jo ehkäpä liikaa tässä maassa ja moottori on ns. jokapojan kone. 335i olisi taas mallina paljon parempi kuin 335d ja tuosta bensamallista saa putkiston vaihtamalla ja virittämällä ruudikkaan moottorin jossa, on myös niitä ääniä. Eli 330 nelikkona tai 335i(x), toki budjetti iskee meillä normaaleilla työläisillä aina jossakin vaiheessa vastaan ja jos ulkomailta toisi 335i moottorisen, niin ihan periaatetasolla kauheiden verojen maksaminen valtion kassaan ahdistaa.
        Se on kyl todella hankala määritellä, että missä vaiheessa moottorista suurempaan meneminen on sen hintansa väärti. Ohan 335d:ssä ihan eri tavalla viripotentiaalia kuin 330d:ssä. Yhtälailla se ehjä ja rapsutettu 335d rupee olemaan ihan eri auto kuin vakio 335d. Saati jos ko. yksilössä on ollut jotai alipaineletkuvikaa tms. mitä noissa vanhemmissa x35d-vehkeissä kai saattoi olla vetoa vähentämässä. Joku voisi väittää, että isot ja tehokkaat dieselit on aina itsepetosta. Itsekin varmaan käyttöautoksi ottaisin 325d tai 330d:n, mutta tämmöseen harrasteluajoon harkitsin myös 535/335d:tä. Nelivedon tarve (ja hintansa väärtisyys) varmaan on kiinni siitä missä ajelee. Takavetoinen lukolla olisi minun talviratkaisu, sillä konseptilla en oo jäänyt koskaan mihinkään kiinni ja ajaminen on ollut ratkiriemukasta. Nelivedon kanssa hauskuuden tappaa vauhti - ainakin minun käsillä.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Baggio77
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 99
          • Pirkanmaa

          #64
          Kyllä taas kuumetta pukkaa, emännän siskon mies haluaisi puoliväkisin ostaa ton mun olympivolkkarin kunhan saa Pasuunansa myytyä.

          Mitähän tilalle e39, e60 vai e90? dieselinä tomaatilla.
          F31 320d xDrive -13
          -------------------------
          ex e39 523 -96
          ex e46 320d touring -03
          ex e28 518 -82

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            #65
            Originally posted by lao View Post
            Olikohan se muistaakseni käyttäjä MajorDrake, joka kertoi, että eräällä autonhakureissulla oli E60 535d jäänny kattelemaan uudemmalla 530d-tekniikalla olevan E60 perävaloja autobaanalla reippaamassa kiihdyksessä...

            Eli E9X 335d tai 330d eivät eroa varmaankaan vakiona juurikaan suorituskyvyiltään. Itse E91 330xdA:n omistaneena voin sanoa, että tuo yhdellä turbolla oleva nelivetoinen jättää 6kk Suomen vuodesta suurimman osan autoista valoissa. Hauskuutta löytyy paljon enemmän kuin takavetoisesta 335d, kun se ei kuitenkaan tarjoa kuivalla kuitenkaan vielä sitä urheiluautofiilistä kulkupuoleltaan ja ääniltä mitä S-moottorilla oleva BMW tarjoaa.

            En noin ole kirjoittanut,
            vaan kyseessä oli 535dA LCI vs. 530DT (manuaali) LCI,
            ero oli noiden välillä mitätön, vasta jossain 200 km nopeudessa 535d alkoi jättämään, huipuissa oli joku 5 km/h ero.

            Testailtiin jostain 80 km nopeudesta ylöspäin...

            Kun taas 535dTA pre-lci vs. 530DTA LCI niin ero taas oli 535d:n eroksi?!?

            Kaikki olivat vakioita...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • ss320
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 485
              • ...

              #66
              .......
              Last edited by ss320; 07-07-2013, 15:06.

              Comment

              • ++500Nm
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1356
                • Turus nykyää

                #67
                Onko E92 M3 DCT lainkaan järkevä vaihtoehto 335 CiA (JB4) vaihtaessa, kun mielenkiinto on --> 997 Turbo...
                Mun mielestä noihin välimallin vaihtoehtoihin ei pitäis lähteä.
                Upea auto se olisi, mutta tuoko se nykyiseen verrattuna muuta kuin terävän kaasupolkimen..?

                Lankomiehelle just sanoin, että älä vaihda E61 530d --> 535d...vaan haetaan F11 (525d..?) ..xdriveä & lastua...

                EDIT: Jälleen kerran lähes turhanpäiväistä pohdiskelua yön pikkutunneilla...
                Last edited by ++500Nm; 05-07-2013, 10:58.
                Blow My Whistle

                Comment

                • Hiace
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2011
                  • 1203
                  • Helsinki/Joensuu

                  #68
                  En tiedä kuuluisiko auto saksasta-ketjuihin mutta laitetaan nyt tänne. E91 335i-vaihtoehtoja olen tsekkaillut mobilesta ja autoscoutista, kun Suomen valikoima aika vähäinen. LCI-mallisissa alkaen loppuvuodesta 2008 olisi päästöt parhaimmillaan 199g, jolloin autovero käsittääkseni olisi "vain" 35%.

                  Autoveron lähde: Tullin pdf

                  Vaihtoehto 1. Edullinen, mutta onko liikaa kilometrejä 335i:n? Dieseleissähän nuo ei ole juuri mitään. Mitäs näistä voi paukkua, turbot, suuttimet, puolat? Isot kilometrit toisaalta alentaa mukavasti verotusarvoa.

                  E91 335i, 177tkm, 2008, 16999e

                  Mahtin yleinen pyyntihinta 25725
                  Verotusarvo vähennyksien jälkeen 23688

                  Jos kauppahinta 16500
                  Autovero 8300
                  Hakukulut max. 2000
                  = 26800

                  Käytin laskurina tätä: Automaagi, veroprosenttina 35%. En tiedä antaako yhtään oikeansuuntaista arviota? (Edit: kunhan ei ota alv:ta mukaan, taitaa näyttää oikein)

                  Vaihtoehto 2. E91 335i, 150tkm, 2009, 19490e Päästöt tässä ilmoitettu 235g, mutta minusta LCI:ssä pitäisi olla 199g takaveto+manuaali.

                  Mahti yleinen pyyntihinta 30000
                  Verotusarvo vähennyksien jälkeen 27750

                  Jos kauppahinta 19000
                  Autovero 9700
                  Hakukulut max.2000
                  =30700

                  Vaihtoehto 3. E91 335i, 68tkm, 2009, 20900e karvalakkivarusteilla...

                  Mahti yleinen pyyntihinta 37853
                  Jos kauppahinta 20500
                  Autovero 12300
                  Hakukulut max. 2000
                  = 34800
                  (vähän budjetin ylälaidalla)

                  Onkohan tuollaisen budjetti 335i:n tuonnissa mitään järkeä? Mietin vaan, että isommilla kilometreillä olevasta autosta menee huomattavasti vähemmän veroa, jolloin kokonaishinta tippuu paljon. Toisaalta samoihin hintoihin menisi jo asialliset LCI 330xda:t hyvillä varusteilla, mikä kyllä kelpaisi myös. Kommentteja saapi laittaa, ja en ole ihan varma menikö verolaskut oikein...

                  Edit: korjattu autoverot, eihän sitä alv:a tulekaan nykyisin autoveron päälle, kiitos Jake79 korjauksesta!
                  Last edited by Hiace; 06-07-2013, 16:41.
                  F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                  Comment

                  • Jake79
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 510
                    • Kokkola

                    #69
                    Ite sain tämmmöset verot noille sun autoille:

                    Tuon ekan verot n.8300€
                    Toinen 9700€ jos päästöt 199g
                    Kolmas 12300€
                    Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                    Comment

                    • Hiace
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2011
                      • 1203
                      • Helsinki/Joensuu

                      #70
                      Originally posted by Jake79 View Post
                      Ite sain tämmmöset verot noille sun autoille:

                      Tuon ekan verot n.8300€
                      Toinen 9700€ jos päästöt 199g
                      Kolmas 12300€
                      Edit: Ai niin, eihän sitä alv:tä tule veron päälle kuin EU:n ulkopuolelta tuotaessa! Täytyypä korjata laskelmat. Tuo automaagin laskuri taitaa olla vähän vanhentunut.
                      Last edited by Hiace; 06-07-2013, 16:35.
                      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                      Comment

                      • Jake79
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 510
                        • Kokkola

                        #71
                        Originally posted by Hiace View Post
                        Itseasiassa sain samat, mutta jos siihen laittaa tuon Automaagi-laskurin ehdottaman alv:n, niin tule minun luvut. Tuleekos nykyisin siihen alv veron päälle, kun ei pysty muistamaan?
                        Ei tule. Tuo on lopullinen.
                        Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                        Comment

                        • smo83
                          Banned
                          • Dec 2009
                          • 1988
                          • oulucity

                          #72
                          Originally posted by Hiace View Post

                          Mietin vaan, että isommilla kilometreillä olevasta autosta menee huomattavasti vähemmän veroa,
                          kaine osaa laittaa lisääkin jos kerta osaavat vähentää

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7397
                            • Oulu

                            #73
                            Originally posted by Hiace View Post
                            Vaihtoehto 1. Edullinen, mutta onko liikaa kilometrejä 335i:n? Dieseleissähän nuo ei ole juuri mitään. Mitäs näistä voi paukkua, turbot, suuttimet, puolat? Isot kilometrit toisaalta alentaa mukavasti verotusarvoa.

                            E91 335i, 177tkm, 2008, 16999e

                            Mahtin yleinen pyyntihinta 25725
                            Verotusarvo vähennyksien jälkeen 23688

                            Jos kauppahinta 16500
                            Autovero 8300
                            Hakukulut max. 2000
                            = 26800
                            Melko hyvältä kyllä kuulostaa tuollainen hintataso LCI E91 335i:lle. Itelle kelpais sedanikin, tuskin ne ainakaan kalliimpia on. Minä ainakin voisin ajatella että ostaisin noinkin paljon ajetun jos on muuten historia tiedossa ja kunto siisti kuten tuo linkin yksilö ainakin kuvissa näyttää. Hintaero vähän ajettuun on kuitenkin äkkiä sen 5-8ke ja tekeehän sillä jo jotain remonttiakin.
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 06-07-2013, 19:18.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Babitzin
                              BTCF Member
                              • Jul 2009
                              • 463
                              • Kuopio

                              #74
                              Avoauton mennessä kaupaksi parissa hassussa päivässä, on tullut uuden osto eteen. Vaihtoehdoiksi on tullut e39 530 tai e46 330, bensoina toki ja fl pitää olla. Vaikkakin työmatkaa tulee n.100km päivä, dieseli ei tule kysymykseen. Budjettina n.12k€. Mielellään saksasta hakisin, koska samalla kesälomareissu ja oluet tulisi mukana.
                              Mutta lähinnä kummassa kohtaa paremmin "järki" ja jälleenmyynti. :think Pakolliset varusteet olisi, nahat, m-sport, paremmat hifit, navi(?).
                              F20 118i M-sport
                              E63 M6
                              Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #75
                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Melko hyvältä kyllä kuulostaa tuollainen hintataso LCI E91 335i:lle. Itelle kelpais sedanikin, tuskin ne ainakaan kalliimpia on. Minä ainakin voisin ajatella että ostaisin noinkin paljon ajetun jos on muuten historia tiedossa ja kunto siisti kuten tuo linkin yksilö ainakin kuvissa näyttää. Hintaero vähän ajettuun on kuitenkin äkkiä sen 5-8ke ja tekeehän sillä jo jotain remonttiakin.


                                Kyllähän se jälleenmyyntihintakin jotain merkkaa. Jos pitää autoa esim. 2 vuotta ja ajaa 30tkm vuodessa, niin tuokin auto on jo siinä vaiheessa 237tkm ajettu ja ei ole siinä vaiheessa enää ollenkaan haluttu bensakoneisena. Jokusen tonnin kun laittaa lisää ja ostaa esim. 100-120tkm ajetun premium selectionin, niin on kohtuu huoletonta ajoa ja ei ole mahdoton myydäkään 160-180tkm ajettuna.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎