Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5388
    • S:t Karins

    Originally posted by Veeksi View Post
    Ja mikä tärkeintä, niin tuollaisessa AMG V8:ssa on ihan jäätävän hienot äänet. Siksi en missään nimessä harkitsisi koskaan dieseliä vaihtoehtona tuollaiselle.
    +1
    Tässä tuli kaikki olennainen
    Berliinissä tuli noiden ääniä ihasteltua, jotain ihan jumalallista murinaa
    Ei vain yhtään tiedä millaisia pommeja noi on...
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Tomppa80
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2088
      • Raahe


      Tuota huomenna kahtoon. Soittelin ja tiedustelin asioita. Vaikuttaa erittäin hyvältä yksilöltä. Hinta olisi 15.500€, mutta ajattelin tasarahaa 15k€.

      Jos osoittautuu hyväksi ja lupausten mukaiseksi, en näkisi enään kaupanteon estettä.
      Mercedes Benz E -07
      BMW 523i -96
      Volvo v70t5 -99
      Harley Davidson Electra Glide -00
      Solifer SM -75

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        Ei prkl, alkaa oleen ihan häiriintyneet autokuumeet. Oon jo pidempään miettinyt, että ei oo mitään järkeä vedellä yksin aamuruuhkan läpi 10km työmatkaa isolla autolla ja sen polttoaineenkulutuksella kun vaihtoehtojakin on. Lievän uhkailun päätteeksi koeajoin kesällä Smart fortwon ja perkele, sehän oli kauska mopoauto. En mä nyt sano, että se mikään ykköstykki on, mutta ennakkodotuksiin nähden olin kyllä erittäin positiivisesti ylättynyt. Sillähän pystyi ajamaan vielä motarinopeuksiakin ja verrattuna talouden kakkosautoon (twingo) se oli ihan kaikilla osa-alueilla suvereenisti parempi. Oli ihan tukevan oloinen ajaa. Kaiken lisäksi se ei tuntunut mitenkään erityisen nuhaiselta. Valoista se ampaisi yllättävän rivakasti liikkeelle.

        Verojahan tommoseen ei tuu paskaakaan ja jonkun yybervarustellun helmen voisin etsiä Saksasta. Päällimäisenä kiinnostaa Passion varusteltu CDI tai sitten Brabus mallit. Varsinkin tolla dieselillä ajaminen olisi ihan ilmaista. Vakuutukset muutaman satkun ja kulutus on ihan mitätön. Mitä itse muistelin niin ilmastointi oli ihan hyvä, automaatin kanssa pystyi elämään ja manuaalin kepityksen aamuruhkassa voittaa huonokin automaatti. Webasto vaan kylkeen niin siinähän sitä saisi ajaa Saksalaissukuisella takamoottisella ja takavetoisella kaksipaikkaisella öh... autolla Mä luulen, että sekoan sillä tavalla, että lähden tuollaista hakemaan jossain välissä ennen ensi kesää. Jos sillä hankinnalla saisi vähän lievitettyä jatkuvaa autokuumeilua niin, että ykkösautoa tulisi pidettyä vaikka vähän yli vuoden.

        Joku tämmönen:


        Tai tämmönen:


        Tossa uudemmassa bensassa vaan idea kärsii siinä, ettei se oo enää niin pieniruokainen kuin vanhempi kolmepyttyinen turbo (joka tais kyllä muuten olla koneeltaan melko paska). Pääidea olisi minimoida työmatkakulut mukavuuden kärsimättä kohtuuttomasti. Jostain syystä tuon kopin kyydissä en kärsinyt niin hirveästi kuin olisin voinut kuvitella. Kahden lapsen isällä ei kivesten kutistuminenkaan enää haittaa
        Last edited by Juppe; 04-09-2013, 20:02.

        Comment

        • gini
          Newbiemmer
          • Nov 2011
          • 6
          • Karstula

          Miten olis smart roadster samointein? Itse veivasin muutaman vuoden 13 km työmatkaa ensin fortwolla ja sitten roadsterilla ja kyllä jälkimmäinen on vaan niin hauska ajaa että suosittelisin sitä. Talvellakin sillä pärjää oikein hyvin ja voi vetää vähän luisuakin toisin kuin fortwolla Hyvin lähellä lotus eliseä ajofiilikseltään eli sopii myös ratapäiville.
          E46 325xi -01

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            No se roadsterikin olis ihan jees, mutta vaakakupissa painaa aika paljon toi fortwon pienempi koko. Emäntä on töissä Tyks:ssa ja sen sairaalan nurkilta pysäköintipaikkojen löytyminen on ihan epätoivoista varsinkin päivisin. Tuo olis ihan helmi, kun sen voisi ajaa vaikka poikittain parkkiruutuun Siellä on tosi usein sellaisia naaraiden suorittamia pysäköintejä, joissa tilaa on jätetty melkein auton verran.

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2844
              • South Carelia

              Pirun kova harrasteautokuume... kun sais Hondan myytyä !! avo, Mini, El Camino, M3 kelpais...

              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1399
                • Kuopio

                Kävin koeajelemassa taas 3 sarjan kärryjä "sillä" mielellä , koska on nuo x-drive tarjoukset päällä.

                Ajoin ensin 3gt 320dA mallin. Auto tuntui sisältä isolta, takakontti aivan loistavan kokoinen. Tällä autolla voisi tilojen puolesta korvata 5-sarjan farkun ihan helposti.
                Ajettavuus oli tietysti sitten karvan verran heikompi kuin 3-touring malli jonka ajoin tämän jälkeen. Auton painopiste on karvan korkeammalla , mutta samoin istuimet jne. jolloin käynti helpottuu ajettavuuden kustannuksella, eli ei niin tiessä kiinni.

                Laatuvaikutelma hyvä, mutta ei kuitenkaan niin sykähdyttävä että heti iskisi wau efekti.
                HUD on parantunut sitten E60 mallin mikä löytyy omasta käytöstä.
                Sport istuimet tuntuivat jopa vähän ahtailta, vaikka nyt mikään läski todellakaan ole, mutta varmaan kun vertaan comfort penkkeihin niin syy löytyy siitä...

                Auton teho 2-litraisella dieselillä ja uudella 8 pykäläisellä automaagilla on kyllä ihan riittävä suomen teille ja varsinkin nelivedon kanssa talvellakin siitä saisi nauttia.

                Mutta taitaa silti jäädä kauppaan.. eritoten suuri rengasmelu , tai sellainen kohina/jyrinä tuotti isoimman pettymyksen. Oma e61 toukka kulkee hiljaisemmin 18" nakeilla kuin tuo 3 gt.

                Ja päätöstä tietty helpotti se että pitäis latoa reilu 30k€ tiskiin jotta saisi nuorennettua autonsa... vielä jäi pieni kutina kuitenkin, pitänee katsoa loppuun asti.

                Volvo XC60 koeajo aiheutti enemmän ostokiimaa, ehkä eniten johtuen hyvistä istuimista sekä todella hiljaisesta menosta..
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • J-Boy
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2011
                  • 405
                  • Länsi-rannikko

                  Originally posted by Ceeray View Post
                  eritoten suuri rengasmelu , tai sellainen kohina/jyrinä tuotti isoimman pettymyksen. Oma e61 toukka kulkee hiljaisemmin 18" nakeilla kuin tuo 3 gt.
                  Kuinkahan paljon RF-renkaat vaikuttaa..? Onko sulla e61:ssä mitkä? 3gt:ssä on takatilat 5- ja 7-sarjojen välistä, mikä on aika iso plussa. Toisaalta muuten on vähän hölmö malli IMO.
                  F31 320xDA
                  M-B Sprinter 319

                  Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by J-Boy View Post
                    Toisaalta muuten on vähän hölmö malli IMO.
                    Just täydellinen. Penkki 2" korkeammalla kuin perus 3 sarjasessa. Ei tarvitse maata lattialla vaan voi istua kunnolla. Takatilat ja takakontti sama luokkaa 5 sarjan touringin kanssa, hinta kuitenkin halvempi.

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1399
                      • Kuopio

                      Originally posted by J-Boy View Post
                      Kuinkahan paljon RF-renkaat vaikuttaa..? Onko sulla e61:ssä mitkä? 3gt:ssä on takatilat 5- ja 7-sarjojen välistä, mikä on aika iso plussa. Toisaalta muuten on vähän hölmö malli IMO.
                      18" kuluneet kumhot takana ja edessä uudet marangonit. Ja selkeästi puuttuu omasta autosta se jurina mikä tulee just renkaista. Ihan kuin 3 sarjassa tulisi runkoäänenä läpi ja jäisi matkustamon puolelle jotenkin seisovaksi aalloksi kimpoilemaan katon ja lattian väliin. Taajuus on vielä sellaisella alueella että sen huomaa.

                      Korimallina mullekin tuo gt olisi kiinnostavin.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Kyllä taas olisi autokuumetta.

                        Ei varmaan kyllä mitään järkeä lähteä vaihtamaan sedan E39:iä E34 touringiin.
                        Mutta mieli tekisi.

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1399
                          • Kuopio

                          Kävin ihan mielenkiinnosta testaamassa 520xda touring esittelyauton tänään. Hitto toi uusi vitonen on valtamerilaivan olonen.. keula on kuin tukialuksen kansi siinä näkökentässä ja rattia sai veivata hullun lailla parkkiksella (rahalla ois varmaan saanu paremman ohjauksen).

                          Auto ei ollut erityisen hiljainen 17" runflateilla. Oma on parempi 18" norminakeilla, tietty jyrinä puuttui. Tämä ahaa- elämys nosti uudestaan 3 sarjalaisen mahdolliselle ostoslistalle, jos vain saisi tarpeeksi hyvän (lue pienen) välirahan soviteltua. Nyt pitäs pohtia olisiko se gt vai touring. Gt voi olla sen verran pienen segmentin auto että jälleenmyyntiarvo voi kärsiä vs touring, jolle aina on tilausta.

                          Taasen GTn korkeampi istuma-asento ja järkevä takakontti puoltaisi sinne suuntaan. Tourinkiin saisi leluja samaan rahaan enemmän, eli nahkat hudin sekä hk sterkat..

                          Valintoja valintoja..
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6322
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by Ceeray View Post
                            Kävin ihan mielenkiinnosta testaamassa 520xda touring esittelyauton tänään. Hitto toi uusi vitonen on valtamerilaivan olonen.. keula on kuin tukialuksen kansi siinä näkökentässä ja rattia sai veivata hullun lailla parkkiksella (rahalla ois varmaan saanu paremman ohjauksen).

                            Valintoja valintoja..
                            Saman itsekin huomasin,laadukas on kabiini noissa jos vrt E6X,tuossa kun parkkihalleissa sompailin 61:llä niin mietin just että miten täällä pätjää vielä isomman auton kanssa.
                            Tuo 2.0 disupata ei kyllä aiheuttanut mulla yhtään vaihtohaluja..
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              Onko tollanen E9X 320d millainen peli? Aika paljon on noita touringeja ja minun silmään edullisesti, vaikka eihän noissa mitään hulluja varusteita ole. Kiinnostaisi hieman kun kumminkin ~06-07 ja eihän nuo syö edes mitään :think Tylsännäkösiä (ja luultavasti ajettaviakin) kylläkin...

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6929
                                • N/A

                                Minä kävin koeajamassa 2009 LCI 320D farkkua manuaalina ja tykkäsin. Se oli jopa melko suoraan kulkeva bemariksi. Alta 5 litraa näytti naftaa vetävän kun ajeli cruisen kanssa satasta. Minulta vaan jäi hankkimatta kun jännitin koneen mahdollista jakopään ongelmia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎