Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by TJJ View Post
    Skoda sopivilla varusteilla n. 40k€.
    Mitä varusteita laskit?

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Mitä varusteita laskit?
      DSG tietty, iso navi, hifit, peruutustutka, sähkösäätöiset nahkapenkit ja jotain muuta. Taisi olla 40500 yhteensä.

      Xdrive tourin koeajossa ainakin tuli siihen selvyys, että F3x-sarjan auto ei ole se minun juttu. Pahoin pelkään, että Skodakin on samaa sarjaa. Se on joko F10 tai sitten taas muutamalla tonnilla ylihuoltoon osia ja matka jatkuu E39:llä.
      E39 528iA

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by TJJ View Post
        DSG tietty, iso navi, hifit, peruutustutka, sähkösäätöiset nahkapenkit ja jotain muuta. Taisi olla 40500 yhteensä.
        Puhelimessa on navi Saiko sähkösäätöä kangaspenkkeihin vai vain nahkaan? Nahkapenkkejä en ottaisi vaikka antaisivat alennusta. Vetokoukku ja webasto varmaan riittäisi 35k€. Eipä sillä kovin kummoista f10 saa, tai oikeastaan mitään Bemaria.

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by TJJ View Post
          Xdrive tourin koeajossa ainakin tuli siihen selvyys, että F3x-sarjan auto ei ole se minun juttu. Pahoin pelkään, että Skodakin on samaa sarjaa. Se on joko F10 tai sitten taas muutamalla tonnilla ylihuoltoon osia ja matka jatkuu E39:llä.
          Jokos F10 on ruvennut tuntumaan sopivankokoiselta?
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Puhelimessa on navi Saiko sähkösäätöä kangaspenkkeihin vai vain nahkaan? Nahkapenkkejä en ottaisi vaikka antaisivat alennusta. Vetokoukku ja webasto varmaan riittäisi 35k€. Eipä sillä kovin kummoista f10 saa, tai oikeastaan mitään Bemaria.
            Sähkösäätö oli mielestäni erikseen valittava ja sen sai molempiin. Skodan nahkapenkit ovat osittain keinonahkaa, mikä tietty hiukan epäilyttää.
            Onko tuo Skoda jotenkin ylivoimainen? Siis eikö tuossa hintaluokassa ole tarjolla paljon muitakin merkkejä?
            E39 528iA

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by touring39 View Post
              Jokos F10 on ruvennut tuntumaan sopivankokoiselta?
              Sitä asiaa minä sattumalta taas Xdrive tourilta palatessa pohdin... Pitäisi hakea F10 koeajoon ja tutkia miten sen saa parkkiin työpaikan betonitolppien väliin. Noin muutenhan F10 tuntuu juuri sopivalta ja F3x liian pieneltä, siis ohjaamon koko ja myös se miten vakaasti auto kulkee tiellä, tärähtää/heiluu kuopissa yms.

              Sitten on vielä ongelmana ottaako aktiiviohjaus vai sittenkin neliveto. Aktiiviohjatun koeajo ei taida helposti onnistua, ei niitä taida esittelyautoina juuri olla.
              E39 528iA

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                Originally posted by TJJ View Post
                Sitä asiaa minä sattumalta taas Xdrive tourilta palatessa pohdin... Pitäisi hakea F10 koeajoon ja tutkia miten sen saa parkkiin työpaikan betonitolppien väliin. Noin muutenhan F10 tuntuu juuri sopivalta ja F3x liian pieneltä, siis ohjaamon koko ja myös se miten vakaasti auto kulkee tiellä, tärähtää/heiluu kuopissa yms.

                Sitten on vielä ongelmana ottaako aktiiviohjaus vai sittenkin neliveto. Aktiiviohjatun koeajo ei taida helposti onnistua, ei niitä taida esittelyautoina juuri olla.
                Aktiivi- (ja nelipyörä-)ohjatusta seiskasta nelivetovitoseen vaihtaneena sanoisin, että pari kolme päivää menee tottuessa normaaliin ohjaukseen, ja sitten neliveto onkin poikaa siitä eteenpäin. Tosin nyt on kyllä kelvoton nelivetotalvi...
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Onko tuo Skoda jotenkin ylivoimainen? Siis eikö tuossa hintaluokassa ole tarjolla paljon muitakin merkkejä?
                  En tiedä, tuo Skoda vain sattui silmään. Mitäs muita olisi, Opel olisi hinnaltaan ok, Ford taitaa olla kallis ja Hyundai ihan paska? Kovasti olen myös miettinyt F34, mutta taitaa sekin olla halvalla tehty laaduton rimpula ja onhan siinä hintaa aika jäätävästi. Alkaa käytetty F10 vaikuttamaan paremmalta...

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5541
                    • Kankaanpää

                    Originally posted by Ganes View Post
                    Meikä on tuumaillu jo monta viikkoa ihan tuliterän auton ostoa. Se ei tulis kyllä BMW olemaan, koska siihen ei rahkeet riitä. Oon pikkuhiljaa kyllästyny syytämään rahaa tonnitolkulla vuodessa nähin vanhempiin vehkeisiin.

                    Tällä hetkellä kahtena vaihtoehtona on: Uus Mazda 6 ja toinen on Tämä faceliftattu uus Opel insignia.

                    Masaa jo pariin kertaan koeajanu ja ihan suht fixu vehje se on. Tosin rengasmeteli on aikas kovaa motarinopeuksissa. Tilaa siinä on yhtä paljo ku e60 ja noin 100e vähemmän olis käyttökustannukset kuussa vs nykyinen e60.

                    Tänään ajoin tuota insigniaa ja olihan helkarin hyvä vehje ajaa. Lähes yhtä hiljainen ku e60 vakaa ja pehmeä ajaa. Tosin takapenkkitilat selkeästi pienemmät kuin masassa. Myös tässä äyttökustannukset samaa luokkaa masan kanssa.

                    Insignian sais pari tonttua halvemmalla ja paljon kattavammalla varustelulla. Hieman vaan arveluttaa Opelin luotettavuus sekä takuun pituus(vain 2 vuotta). Mazdahan on sieltä luotettavimmasta päästä autoja mutta ruostuvat helposti.

                    Saas nähä valittenko kumpaakaan vaan ajelenko vielä Bemarilla. Tiedossa vaan on ainaki tollanen 1000-2000e jota vuoden sisällä tähän taas joutuis sijoittamaan, jotta pienehköt viat saatais poistettua.
                    Originally posted by HellFire View Post
                    Itse olen vähän samanlaista ajatusta pyörittänyt. Monihan kauhistelee uuden auton arvonalennusta, mutta totuushan on, että esim. tuon e60 käyttökulujen ja arvonalennksen summa ei parissa kolmessa vuodessa paljoa eroa siitä, että hakee uuden keskiluokan auton kaupasta ja ajaa sillä saman ajan. Paljonhan tietysti vaikuttaa se, mitä pystyy itse tekemään, mutta siitä huolimatta vanhaan autoon saa olla sitä rahaa syytämässä.
                    Lisäksi itsellä ei ole kunnon tiloja harrastella, eikä tässä elämänvaiheessa oikein aikaakaan kun on työ, lapset ja jatko-opinnot. Lisäksi itseä ei ainakaan ketuta jos siihen takuun alaiseen autoon jotain vikaa tulisikin, kun sen voi vain viedä merkkiliikkeeseen ja jättää päänsäryn sinne hoitoon ilman kustannuksia.

                    Mainittakoon vielä, että itse ajan edelleen vanhalla rouskulla, mutta parempi puolisko kurvailee uudella autolla. Oma veri vetäisi edelleen kohti e60/61 535d:tä, mutta järki laittaa kapuloita rattaisiin.

                    Minusta sinun on turha olla huolissasi jostain Mazdan ruosteista ellei ajatuksen ole sitä autoa paaliin saakka ajaa.
                    Täällä vähän samoja mietteitä, ei tosin masan ja insiknian suhteen vaan jotain luotettavaa käyttöpeliä, kohtuu uutta ja sellainen missä on jonkun verran maavaraa ja jaksaa kiskoa traileria ja venettä.
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2175
                      • Kuopio

                      Skoda on kyllä hyvä valinta, jos pelottaa esim. että työkaverit kiusaa Opelin omistamisesta. Skoda-miestä ei kiusaa kukaan, koska kaikilla on ihan samanlainen auto itselläänkin.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • MMF
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 461
                        • Sipoo

                        Uudenkarhean RS Octavia Combin omistaneena voin suositella. Ei mitään vikaa minun aikana (40-75tkm), kulki todella kivasti 240hp ohjelmalla ja tilaa oli nelihenkisen perheen tarpeisiin loistavasti. Järkiauto järkirahaan.

                        Aiemminkin sanonut että vittuilua siitä saa kuunnella, mutta niin saa bemarillakin.
                        E70 X5 3.0D -07
                        W124 200d
                        Hiace 4wd

                        EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                        Comment

                        • Epäuskollinen autoilija
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 365
                          • Espoo

                          Originally posted by Zeta View Post
                          Itsekin haaveilen seuraavaksi 335i (manuaalina) mutta voipi olla, että kustannussyistä joutuu tyytymään 330i... Sitkeästi nuo 335i hinnat pysyvät siellä +30te vaikka autot ovat jo 6-7v vanhoja.
                          Itse tuossa viime kesänä pohdiskelin 335i coupea, mutta tulin sitten järkiini ja laitoin Maserati 4200:n.

                          Mitä näihin autohankintoihin tulee, niin eipä näitä kannata järjellä perustella. Jos 335 maksaa nyt plus 30ke, niin siinä vaiheessa, ku se on järkevissä hinnoissa, niin haaveissa lienee jo joku muu malli. Unelmapelit tuntuu aina juoksevan hinnoissaan askeleen edellä. Aina on joku mihin ois "melkein" varaa.
                          Maserati 4200 Coupe GT
                          Ford focus 1.6i
                          ex:
                          BMW 320d E90 -05
                          Porsche boxster 986 2.5 -98
                          VW Golf 1.6 -90
                          BMW 850i -91
                          Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                          BMW 316i E36 -91
                          Nissan Sunny 1.3 -87
                          Ford Scorpio 2.0i

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5400
                            • S:t Karins

                            Originally posted by Zeta View Post
                            Itsekin haaveilen seuraavaksi 335i (manuaalina) mutta voipi olla, että kustannussyistä joutuu tyytymään 330i... Sitkeästi nuo 335i hinnat pysyvät siellä +30te vaikka autot ovat jo 6-7v vanhoja.
                            Ne on vaan niin pirun hyviä, ja niistä saa raketteja tonnin panostuksella
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Ne on vaan niin pirun hyviä, ja niistä saa raketteja tonnin panostuksella
                              Tämä on kyl niin totta. Fiilikset on samat kun jos pleikkarissa valitsee liian tehokkaan auton. Joka mutkassa lähtee käsistä, jos ei osaa
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • Ganes
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 189
                                • Lounais-Suomi

                                No meikäläisen autokuumeet ei kauaa kestä! Eli autonvaihdoks meni ja nyt vaihtuu taas merkkikin. Eli uuden Insignian ostin. Moponmoottorilla, valkoisena, manuaalina. Ajettavuus, varustelutaso ja hinta miellyttivät itseäni niin paljon, että siinä jäi Mazda6 toiseksi. Toiseksi jäi myös ajatus nykyisen e60:n pitämisestä. Jotenki oon vaan niin kyllästyny näiden vanhempien autojen vikojenselvittelyyn, sekä niiden korjauttamisiin. No enää ei tarvii ainakaan pariin vuoteen sellasista huolehtia, kun perheen molemmissa ajokeissa on takuut voimassa. Eikös raha ookki tarkotettu kiertämään ja sen meikä kyllä osaa, jos en mitään muuta

                                Ai nii! Pääsee äijät töissä hokemaan, kuinka kaikki autot muuttuu loppujenlopuksi Ooppeleiks!!
                                Last edited by Ganes; 07-02-2014, 16:52.
                                e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎