Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by ///Jone View Post
    Eikö F10 löydy ihan kivasti Premium selection vaihdokkina? Kattanee ainakin tekniikkapuolen isommat murheet, sen isommin en ole tohon perehtynyt.
    Kappas vaan, siellähän niitä 24kk takuulla.

    Comment

    • Paha Arkkitehti
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 836
      • World

      Käykää ny joku hakemassa tämä äkkiä poois, Victor hoitaa Hollannin päässä mukavasti kaikki paperityöt.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
        Käykää ny joku hakemassa tämä äkkiä poois, Victor hoitaa Hollannin päässä mukavasti kaikki paperityöt.
        [/IMG]
        855 Language version Italian
        Mikä lie vanha Italialainen taksi, ei edes penkinlämmittimiä...

        Comment

        • asis
          BTCF Member
          • Mar 2009
          • 1138
          • Joensuu

          Onpas siellä vähän ajettuja helmiä
          E39 540iA M-Sport Imolarot II
          E36 323i touring
          Volvo V70 2.4D mk3
          Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
          Honda Civic 1.4 4d ES
          Chevy Caprice Classic
          ex:
          E32 730iA
          E39 528i Calypsorot metallic
          E36 325i x2

          Comment

          • tuomkiti81
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1162
            • Seinäjoki

            Originally posted by asis View Post
            Onpas siellä vähän ajettuja helmiä
            Samasta putiikista: http://www.premiumclassics.nl/index....-topstaat.html

            Vaikka ny kuinka on M3 ja CSL niin eikai -04 voi maksaa enää 70t€?
            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
            Opel Insignia 2.0 Cdti
            Scania R560 8x4

            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
            Ex. E60 530dA -05
            Ex. E39 530dA -01
            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by tuomkiti81 View Post
              Samasta putiikista: http://www.premiumclassics.nl/index....-topstaat.html

              Vaikka ny kuinka on M3 ja CSL niin eikai -04 voi maksaa enää 70t€?

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                Otan sen verran osaa tähän keskusteluun.. aiemmin on ollut noita reilun 10v ikäisiä ja 150-200tkm ajettuja käyttöautoja minulla. Jatkuvasti jotain pienempää rakentelua on riittänyt. Yleensä alusta ja jarrut saa aina rempata.

                3v takaperin ostin 2007 / 50tkm ajetun auton. Etujarrut jouduin siihen remppaamaan kun palat oli ruostunu satuloihin kiinni, muuten ei oo mitään häiriötä tai vikaa ollut. 3 vuotta senkun ajellut eikä ole tarttenut rahaa syytää. Nyt on mielessä taas sen myynti, ja jonku taka/nelivedon hankinta 10-15 budjetilla. Vahvasti taas näyttää sille että e46/e39 linjalle menee, ja rahaa alkaa taas palamaan siihen korjaamiseen. Se sitten että onko mitään järkeä laittaa toimivaa, erittäin siistiä ja vähänajettua (74tkm) autoa kiertoon..
                Last edited by Antti O; 08-02-2014, 21:30.

                Comment

                • Paha Arkkitehti
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 836
                  • World

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  855 Language version Italian
                  Mikä lie vanha Italialainen taksi, ei edes penkinlämmittimiä...
                  Katos joo tota varustelistaa en ees tarkemmin kattonu, ei tosta Italialaisuudesta joo todellakaan tuu plussaa.. Tarinaa on silleen et joltain keräilijältä hankittu mut en hirveen hyvin saanu tota jaadajaadaa käännettyä. Aika hyväkuntoisen näköinen taksiksi? Ja kuka käyttää kesällä penkinlämmittimiä en ite käytä edes talvella...

                  EDIT:
                  Originally posted by Antti O View Post
                  Otan sen verran osaa tähän keskusteluun.. aiemmin on ollut noita reilun 10v ikäisiä ja 150-200tkm ajettuja käyttöautoja minulla. Jatkuvasti jotain pienempää rakentelua on riittänyt. Yleensä alusta ja jarrut saa aina rempata.

                  3v takaperin ostin 2007 / 50tkm ajetun auton. Etujarrut jouduin siihen remppaamaan kun palat oli ruostunu satuloihin kiinni, muuten ei oo mitään häiriötä tai vikaa ollut. 3 vuotta senkun ajellut eikä ole tarttenut rahaa syytää. Nyt on mielessä taas sen myynti, ja jonku taka/nelivedon hankinta 10-15 budjetilla. Vahvasti taas näyttää sille että e46/e39 linjalle menee, ja rahaa alkaa taas palamaan siihen korjaamiseen. Se sitten että onko mitään järkeä laittaa toimivaa, erittäin siistiä ja vähänajettua (74tkm) autoa kiertoon..
                  Tämä oli itselläkin lähtökohtana kun hankin auton. Silti olen laittanu ihan homona rahaa tohon hyvästä kunnosta/korkeesta hankintahinnasta huolimatta. Päässä vikaa?
                  Last edited by Paha Arkkitehti; 09-02-2014, 01:37.

                  Comment

                  • Micce///M
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2008
                    • 3552
                    • Hämeenlinna

                    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                    Käykää ny joku hakemassa tämä äkkiä poois, Victor hoitaa Hollannin päässä mukavasti kaikki pape
                    Pitäisi tuollaiselle autolle olla oma avara tilansa, vähän kuten kuvassa. klinkkerit lattiassassa ja ei tarvetta siirtää paikaltaan. Harrasteautoksi tuo on kuitenkin hinnaltaan melko överiluokkaa, samaan rahaan saa oikeita harrasteautoja. Esim. E30 M3.

                    Comment

                    • TNT
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 3521

                      Originally posted by Micce///M View Post
                      Pitäisi tuollaiselle autolle olla oma avara tilansa, vähän kuten kuvassa. klinkkerit lattiassassa ja ei tarvetta siirtää paikaltaan. Harrasteautoksi tuo on kuitenkin hinnaltaan melko överiluokkaa, samaan rahaan saa oikeita harrasteautoja. Esim. E30 M3.
                      Ajamista varten nämä on tehty. Toivottavasti tuokin ämmä menee käyttöön eikä tallissa säilyttämiseen
                      Originally posted by Jube
                      Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                      Comment

                      • TNT
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 3521

                        Originally posted by 599gtb View Post
                        bmw m3 e36 vai bmw 330i e46
                        joo kesä lähestyy ja autokuume nousee eli kysytään
                        täältä bmw m3 houkuttelisi muuttaa pysyykö motorsport kasassa?:think
                        Itselle ei auto ole enää välttämätön joskus harvoin tarvitsee koska muuttiin helsingin keskustaan.
                        E46 330i Msport II.
                        Originally posted by Jube
                        Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          Käyttöauton pitää kulkea. Se ei voi viedä aikaa tai ylim. rahaa, kun pitää käydä töissä, maksaa asuntolainaa ja kuljettaa lapsia. Ongelmana on, että kun sitä rahaa on niukasti, niin käyttöautoksi on valikoitunut allekirjoittaneella sigun Mégane eikä joku kiva F30 (nimenomaan sedan!). Nyt on ilmeisesti tarpeeksi kauan kulunut viimeisimmästä puoliharrastekohteesta, eli 330iA -01:stä, kun tuli puolivakavissaan pyydettyä tarjous ->335iA:sta -07. Pre-LCI:n voisi tuossa muodossa ehkä ottaa ajoon, mutta ajomäärä alkaa olemaan taas harrastusmäärissä. Kohteena on siis n. 50tkm ajettu, ja näitä on kyllä harvoin tarjolla.. Tosin, onko joku käynyt tuosta ottamassa tyyppejä?

                          Miksi sitten vaihtaa autoa, jos nykyinen on OK? Hyvä kysymys, vastausta ei oikein ole. Nettiautossa vain tulee vietettyä aivan liikaa selausaikaa ja jos ei saa autokuumetta parannettua, niin ehkä on vain hyväksyttävä tosiasiat, ja hankittava joku "kiva" kosla. Nyt vain alkaa ajan kuluessa tuntumaan siltä, että joku ensimmäisten vuosikertojen karvalakki-F30 on sittenkin järkevämpi kohde, koska niitä saa melkein samaan hintaan kuin tuota -07 335:sta.

                          On muitakin merkkejä kuin BMW ja C-mersu kiinnostaisi ainakin koeajaa. Mèganessa on kohta 45tkm mittarissa ja 50tkm jälkeen voi olla vieläkin vaikeampaa saada kohtuullisia vaihtotarjouksia.. aika kuluu. Lisäksi F10 näyttää entistä paremmalta..jos vain olisi kohtuullisesti ajettuja alle 35k€:oon. Jostain pitäisi löytyä tasapaino, asuntolainaa tuntuu aina olevan, tässä taloudellisessa tilanteessa viisainta olisi pitää rahaa kiinni kohteissa, jotka saa muutettua hätätilanteessa/työttömyyden kohdatessa edes jotenkin rahaksi mutta mutta.. Pahuksen Nettiauto.com. Jos Veikkaus tarjoaa nettipalvelulleen vapaaehtoista määräaikaista omakäyttökatkoa, niin miksi Nettiauto.com ei sitten tee samaa..
                          Last edited by Petteri75; 09-02-2014, 12:50.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • Epäuskollinen autoilija
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 365
                            • Espoo

                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Nyt vain alkaa ajan kuluessa tuntumaan siltä, että joku ensimmäisten vuosikertojen karvalakki-F30 on sittenkin järkevämpi kohde, koska niitä saa melkein samaan hintaan kuin tuota -07 335:sta.
                            Kannattaa muistaa, että tuossa karvalakki F30:ssä on arvonalenema paljon suurempi, kuin 335:ssa, joka on pahimmat pudotuksensa jo tehnyt. :think Että en minä sitäkään kovin järkevänä vaihtoehtona pitäis. Toki noissa molemmissa tulee parin seuraavan vuoden aikana häviämään kovasti arvossa, mutta uskoisin 335:n arvon laskevan hitaammin.
                            Maserati 4200 Coupe GT
                            Ford focus 1.6i
                            ex:
                            BMW 320d E90 -05
                            Porsche boxster 986 2.5 -98
                            VW Golf 1.6 -90
                            BMW 850i -91
                            Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                            BMW 316i E36 -91
                            Nissan Sunny 1.3 -87
                            Ford Scorpio 2.0i

                            Comment

                            • Rise
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 213
                              • Jyväskylä

                              E46:ia katsellessa iskee kyllä epätoivoa, kun bensamalleissa 325-330 ei ainakaan nettiautossa kovin nättejä ole kohtuullisissa hinnoissa. Hyvät ja hyvillä varusteilla olevat on melkeinpä yli 10te ja se on minusta liikaa näin vanhoista kulkineista. Onko tässä nyt kysynnän ja tarjonnan vaikutus vai onko noiden hinnoissa reilusti ilmaa?
                              Ex
                              F11 530d m-sport
                              E46 325i cabriolet m-sport
                              E39 540iA m-sport
                              E39 523iA
                              E46 316i

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Rise View Post
                                E46:ia katsellessa iskee kyllä epätoivoa, kun bensamalleissa 325-330 ei ainakaan nettiautossa kovin nättejä ole kohtuullisissa hinnoissa. Hyvät ja hyvillä varusteilla olevat on melkeinpä yli 10te ja se on minusta liikaa näin vanhoista kulkineista. Onko tässä nyt kysynnän ja tarjonnan vaikutus vai onko noiden hinnoissa reilusti ilmaa?
                                Hyvät maksaa Saksassakin ~10k€.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎