Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by bemu2000 View Post
    Eiköhän se kysyntä ja tarjonta määrää hinnat. Yksi mikä vaikuttaa on se että mihin hintaan saa saksasta.
    Niin kai se on.

    Itse vain en tunne livenä juurikaan ketään kuka haluaisi 3 sarjalaisen.
    Kaikille kelpaisi ennemmin isompi versio.
    Last edited by Muurahainen; 06-04-2014, 14:07.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Niin kai se on.

      Itse vain en tunne livenä juurikaan ketään kuka haluaisi 3 sarjalaisen.
      Kaikille kelpaisi ennemmin isompi versio.

      Kyllä se vaan niin on että 500 sarjalaisten kysyntä on vähentynyt. E60/61 alkaa olla vanha ja F10/11 on vielä kallis. GTI car centerin rivissäkin on suurin osa 300 sarjalaista, kun niitä kysytään enemmän. Vielä joskus 1-2v sitten myivät enemmän E60/61 koppaa...
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Epäuskollinen autoilija
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 365
        • Espoo

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Niin kai se on.

        Itse vain en tunne livenä juurikaan ketään kuka haluaisi 3 sarjalaisen.
        Kaikille kelpaisi ennemmin isompi versio.
        Itse olen itselleni selittänyt tuota 5:n ja 3:n samaa hintaa sillä, että yleensä tuo 3 sarja on pari vuotta tuoreempaa designia. Eli kun verrataan E60 ja E90 koppaa, niin kolmonen näyttää hieman modernimmalta(E60 vm2004, E90 vm2006). Sama juttu pätee myös E46:een ja E39:ään. "Uudempi" korimalli siis vois selittää osaltaan tuota hintaa. Mitä tulee 5 ja 3 sarjan eroihin muuten, niin kaupungissa tuo 3 sarja on huomattavasti näppärämpi, kuin 5 sarja. Tästä syystä ainakin naiset valitsevat mieluummin 3 sarjalaisen, jos joutuvat sillä itse ajamaan. Sitten kun miettii, että kuka suomalaisperheissä autot yleensä valitsee, niin ei tartte ihmetellä 3:n suosioita.
        Maserati 4200 Coupe GT
        Ford focus 1.6i
        ex:
        BMW 320d E90 -05
        Porsche boxster 986 2.5 -98
        VW Golf 1.6 -90
        BMW 850i -91
        Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
        BMW 316i E36 -91
        Nissan Sunny 1.3 -87
        Ford Scorpio 2.0i

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2553
          • Kirkkonummi

          Originally posted by bemu2000 View Post
          Kyllä se vaan niin on että 500 sarjalaisten kysyntä on vähentynyt. E60/61 alkaa olla vanha ja F10/11 on vielä kallis. GTI car centerin rivissäkin on suurin osa 300 sarjalaista, kun niitä kysytään enemmän. Vielä joskus 1-2v sitten myivät enemmän E60/61 koppaa...
          Tuo on aivan totta. Itsellänikin oli pitkään E60 vaihtoehtona, mutta loppujen lopuksi samanikäisenä kuin tuo sigun auto (vm 2010) niitä yksinkertaisesti ei ollut tarjolla järkevään hintaan ja kohtuullisesti ajettuna. Totta, että 3-sarjalaisten takatilat sopivat vain lapsille, mutta kun suurin osa ajosta on yksin, niin 5-sarjalainen ei vain nyt tullut valikoimaan. F10 on liian kallis, mutta eivät nuo viimeiset E90 LCI:tkään aivan ilmaisia olleet. Auto käytön mukaan, nyt on tullut todettua että tuollaisella tehottomalla 2-litraisellakin pystyy ajamaan aivan hyvin.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7546
            • Kotona

            Originally posted by Tenojono View Post
            Pitkään ihmetellyt käytettyjen bmw hintapolitiikkaa.
            Miten esim e90 facelifteistä pyydetään samaa kuin vastaavasta vitosesta? Sama vanhemmis versioissakin. Hintaeroa vähän kun autot on täysin eri kastissa.
            Eli miksi nuo kolmoset maksaa vaikka en vertailemalla löydä parempia puolia isompaan verratessa.
            Ja miksi vanhemmat seiskat on niin halpoja?
            Suurin osa noita kohta 10v vanhoja bemareita ostavista on nuorehkoja jannuja ja silloin tuollainen iso rohno 5-sarjalainen automaattilaatikolla ei ehkä ole niin houkutteleva kuin +200hv ketterä 3-sarjalainen manuaalilaatikolla.

            Sama homma tosiaan toistui e36 ja e46 kohdalla. Mulle vanhuksena kelpaisi kyllä vitonenkin mutta näitä harvoin löytyy manuaalisena.
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
            -

            Comment

            • snoub
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 220
              • Oulu

              Niin, vastaavan ikäinen facelift kolmonen omaa jo piirteitä uudemman kopan viitosesta ja muutenkin 2v uudempaa suunnittelua kun saman ikäluokan vitonen, näkyy haluttavuudessa ja sitäkautta hinnassa. Varsinkin e60 kohdalla korostuu kun lci e90 on tietyllä tapaa esiaste f10 tyylistä, konepelti, takavalot jne. E60 taas vastaavasti täysin oma "vanhanmallinen" koppansa. E39 ja f10 omaa enemmän yhtäläisyyksiä tyylillisesti kuin e60 ja f10..

              Ja jos yhtään on autolle kriteereitä muutakin kun bmw ja ikäluokka, on helppo huomata että f10 alkaa saamaan m-sport paketilla ja kutoskoneella kohta samaan hintaan kuin hyvä (tai siis paras kompromissi semikarvalakeista mitä tarjolla) 330-335 e90 lci maksaa.
              Ite haluaisin juurikin kolmosen, kaikilla mukavuuksilla toki, mutta joskus kun moisen raskii hommata (rajan yli - 10ke arvo alas) niin kaatunee f10 vitoseen juuri siksi kun halvempi, vaikka iso laiva ärsyttääkin 70% ajasta
              BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
              BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
              BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

              Ex.
              BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
              BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

              Comment

              • itaste
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 57
                • Etelä-Pohjanmaa

                Nyt en kyllä ymmärrä yhtään tätä e9x korin jumalointia. Kaikki e9x koriset (paitsi e92/93) on helvetin rumia, ne takavalot on aivan hirvittävät oli fl tai ei. Sisältä näyttää jollekkin tojotalle, hyvin pelkistetty keskikonsoli, verraten e60, penkkien ulkonäkö huonompi ja"sportti"rattia päin ei pysty edes katsomaan :(
                Kaikkien aikojen hienoin kori koskaan on e60 M-Sport, faceliftattuna

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  Minulla alkaa olla kohta autonvaihto ajankohtainen, Avo saatiin perjantaina myytyä ja nyt on vielä tuo Clio III RS myynnissä. Siitä kun pääsen eroon alkaa tosissaan hyvän E46 330i etsintä. Ehkäpä myös 325i menisi..
                  Olen alustavasti katsellut Euroopasta eri vaihtoehtoja ja kun on melko tarkat speksit mitä hakee autoja ei juurikaan löydy.
                  Ehdottomasti vaadin Sportsisustan, xenonvalot, penkinlämmittimet ja käytännössä M-Sport paketin. Manuaali pitää olla. Lisäksi kunto pitäisi olla sellainen ettei tarvitse alkaa heti uusimaan kaikkia valoja ja ylimaalauttamaan autoa. Hinnalla ei sinänsä ole väliä onko se 12 vai 16 tonnia jos hyvä löytyy. Ideaali olisi 330CI facelift msport coupe.. 325i/330i.

                  Saksassa noita luulisi olevan reilusti kaupan.. mutta ei, onko ne jo myyty Saksasta pois vai eikö harrastajat halua luopua?
                  Lisäksi tuo hintapolitiikka mietityttää, samaan hintaan saisi jo E90 325i/330, toki varusteissa on sitten heti tingittävä.
                  Onneksi työmatka on sen mittainen, että pääsee pyörällä tarvittaessa syksyyn asti vaikka jos ei meinaa alkaa sopivia yksilöitä löytymään..
                  Last edited by Antti O; 07-04-2014, 10:05.

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    Sulla on hyvin asiat jos fillarilla pärjäät. Murphyn lain mukaan mobile on täynnä ei-oota, kun tukku käteistä on takataskussa. Hienot e46 yksilöt on tosiaan aika kiven alla ja hinta on vähintäänkin suolainen, jos semmoisen löytää. Jälkivarustelu avaa kyllä mahdollisuuksia, mutta on siinäkin oma hommansa. Sitten tuossa on vielä se verotuspuoli. Veroa tulee ikään nähden ihan kiitettävästi. En oo kyllä katsonut tän hetken myyntihintoja mahdista, mutta jos ne yhtään seuraa nettiautoa, niin äkkiä siinä on 17-19te e46 kädessä, kun kilvet on paikoillaan.
                    Toisaalta, mitäs se haittaa, jos semmoista haluaa.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Antti O View Post
                      Olen alustavasti katsellut Euroopasta eri vaihtoehtoja ja kun on melko tarkat speksit mitä hakee autoja ei juurikaan löydy.
                      Ehdottomasti vaadin Sportsisustan, xenonvalot, penkinlämmittimet ja käytännössä M-Sport paketin. Manuaali pitää olla. Lisäksi kunto pitäisi olla sellainen ettei tarvitse alkaa heti uusimaan kaikkia valoja ja ylimaalauttamaan autoa. Hinnalla ei sinänsä ole väliä onko se 12 vai 16 tonnia jos hyvä löytyy. Ideaali olisi 330CI facelift msport coupe.. 325i/330i.

                      Ruotsissahan noita on vaikka muille jakaa??








                      :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        Juu toi hässleholmin peli kiinnosti eniten, kuitenkin kun sain kunnon kuvia selvisi että se on melko kulahtanut keulasta ja paikkamaalaus eioo ihan onnistunut loksussa.. Tuo toinen tummanharmaa coupe ois myös kiinnostava mutta nahat sais olla. Coupea siis pääasiassa etsin.

                        Comment

                        • Kanerv4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 976
                          • Tampere

                          Originally posted by Antti O View Post
                          Juu toi hässleholmin peli kiinnosti eniten, kuitenkin kun sain kunnon kuvia selvisi että se on melko kulahtanut keulasta ja paikkamaalaus eioo ihan onnistunut loksussa.. Tuo toinen tummanharmaa coupe ois myös kiinnostava mutta nahat sais olla. Coupea siis pääasiassa etsin.
                          Eikö tuon paikkamaalauksen jne näe sitten hyvänä syynä tingata jos muuten auto miellyttää? Äkkikös noi kotona laittelee kun osaavalle vie. Kun kerta mainitsit että hyvä on saatava hinnasta tinkimättä.
                          Last edited by Kanerv4; 07-04-2014, 15:01.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Originally posted by Kanerv4 View Post
                            Eikö tuon paikkamaalauksen jne näe sitten hyvänä syynä tingata jos muuten auto miellyttää? Äkkikös noi kotona laittelee kun osaavalle vie. Kun kerta mainitsit että hyvä on saatava hinnasta tinkimättä.
                            No senverran minä tuota myyntiä haistelin ettei siinä kummosia varoja taida olla tinkiä. Ja mielummin minä polen vaikka syksyyn pyörällä ja etsin sitten parempaa yksilöä. Ja jos se meinaa liian kalliiksi / hankalaksi tuo etsintä mennä pitää sitten jotain muita vaihtoehtoja alkaa miettimään.. vaikka cliolla ajaminen.

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11693
                              • Kouvola

                              Originally posted by Antti O View Post
                              Minulla alkaa olla kohta autonvaihto ajankohtainen, Avo saatiin perjantaina myytyä ja nyt on vielä tuo Clio III RS myynnissä. Siitä kun pääsen eroon alkaa tosissaan hyvän E46 330i etsintä. Ehkäpä myös 325i menisi..
                              Olen alustavasti katsellut Euroopasta eri vaihtoehtoja ja kun on melko tarkat speksit mitä hakee autoja ei juurikaan löydy.
                              Ehdottomasti vaadin Sportsisustan, xenonvalot, penkinlämmittimet ja käytännössä M-Sport paketin. Manuaali pitää olla. Lisäksi kunto pitäisi olla sellainen ettei tarvitse alkaa heti uusimaan kaikkia valoja ja ylimaalauttamaan autoa. Hinnalla ei sinänsä ole väliä onko se 12 vai 16 tonnia jos hyvä löytyy. Ideaali olisi 330CI facelift msport coupe.. 325i/330i.

                              Saksassa noita luulisi olevan reilusti kaupan.. mutta ei, onko ne jo myyty Saksasta pois vai eikö harrastajat halua luopua?
                              Lisäksi tuo hintapolitiikka mietityttää, samaan hintaan saisi jo E90 325i/330, toki varusteissa on sitten heti tingittävä.
                              Onneksi työmatka on sen mittainen, että pääsee pyörällä tarvittaessa syksyyn asti vaikka jos ei meinaa alkaa sopivia yksilöitä löytymään..
                              Entäs toi Juhiksen E91 Touring? Vaihtokoneella, mutta ei ole hinta paha ottaen huomioon varustelutason. En ole tietty livenä nähnyt, että onko kuinka hiekkapuhallettu yleisilme, mutta kuvissa ei näytä ainakaan pahalta.

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7546
                                • Kotona

                                Originally posted by Antti O View Post
                                Ehdottomasti vaadin Sportsisustan, xenonvalot, penkinlämmittimet ja käytännössä M-Sport paketin. Manuaali pitää olla
                                Originally posted by Esko View Post
                                Entäs toi Juhiksen E91 Touring?
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                                Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎