Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomkiti81
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1162
    • Seinäjoki

    Originally posted by jori View Post
    Itsekkin lukenut joistain harvoista jakopää ongelmista V6 moottoreissa mutta tosiaan harvinaisia ovat vs BMW:n N-sarjan moottorit. Tietoisen snadin riskin otin kun hommasin w219 cls:än 350 bensan, tuntuu vaan että kaikissa mitkä oli mun vaihtoehtoja niin aina löytyy jotain hinnakkaita tyyppivikoja, tieto lisää tuskaa.
    Suoraan wikipediasta pöllittyä aiheeseen liittyen...

    M272 engines that were sold between 2004[1][2] and 2008 with engine serial numbers below 2729..30 468993 often show early wear of the balance shaft gears, requiring extensive repairs at a retail cost of over $4000. [3] [4] These complaints led to a class action lawsuit against Mercedes Benz (Greg Suddreth and Paul Dunton v. Mercedes-Benz USA, LLC), which alleged the M272 engines are equipped with defective balance shafts gears which "wear out prematurely, excessively and without warning, purportedly causing the vehicles to malfunction, the check engine light to illuminate and the vehicle to misfire and/or stop driving." [5] The suit further alleged that Mercedes knew of this problem, sending out repair bulletins on how to address this issue and ultimately changing the balance shaft gears to avoid this problem. This suit was ultimately dismissed with the judge agreeing with Mercedes that because the gears fail at 60 -80K miles and outside of the warranty period, Mercedes is not legally responsible for these problems. [6] A second class action lawsuit is being organized. [7]
    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
    Opel Insignia 2.0 Cdti
    Scania R560 8x4

    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
    Ex. E60 530dA -05
    Ex. E39 530dA -01
    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

    Comment

    • jori
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1008
      • Vantaa

      Mersufoorumilta kaivanut tietoa näistä jakopää ongelmista mutten sieltä löytänyt kuin yhden keskustelun aiheesta, jotenkin sai aika surkean kuvan mesefoorumista...
      Eli onko noista M272 moottoreista pääsyy ollut venyväketju vai ratas joista hampaat katkeaa ja onkohan Suomessa minkä hintaista ketjun uusiminen? Tuolla omalla ajettu 87tkm ja kilsat tarkistettu pitskun veholla.
      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

      Comment

      • tuomkiti81
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1162
        • Seinäjoki

        Originally posted by jori View Post
        jotenkin sai aika surkean kuvan mesefoorumista...
        Sitähän se nimenomaan on...124:sista siellä tiedetään kaikki mutta siihempä se sitte melki jääkin. Tosta jakopää-ongelmasta varmaan löytyis parhaiten tietoa ulkomaan foorumeilta jos englanti taipuis riittävän hyvin
        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
        Opel Insignia 2.0 Cdti
        Scania R560 8x4

        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
        Ex. E60 530dA -05
        Ex. E39 530dA -01
        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

        Comment

        • mixoo
          BTCF Member
          • Mar 2012
          • 579
          • Tuusula

          http://www.nettiauto.com/bmw/528/6397719 onkos kenelläkään kokemusta tästä? Liikkeessä näyttäis olevan :think olis aika nätin näköne ja kuitenki alkuperäne 528. Pienellä laitolla varmasti oikee hyvä lintta

          Nyt:
          - E91 330D M-Sport
          - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

          Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

          Comment

          • N54
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2012
            • 526
            • Satakunta

            Originally posted by jori View Post
            Mersufoorumilta kaivanut tietoa näistä jakopää ongelmista mutten sieltä löytänyt kuin yhden keskustelun aiheesta, jotenkin sai aika surkean kuvan mesefoorumista...
            Eli onko noista M272 moottoreista pääsyy ollut venyväketju vai ratas joista hampaat katkeaa ja onkohan Suomessa minkä hintaista ketjun uusiminen? Tuolla omalla ajettu 87tkm ja kilsat tarkistettu pitskun veholla.
            Käsittääkseni ketju ei itsessään veny vaan tasapainoakselin hampaat kuluvat sileiksi, näin https://www.youtube.com/watch?v=UKID5USXHRY
            Ongelma korjattiin jossain vaiheessa tuotantoa, netistä löytyy sarjanumero jonka jälkeen ongelmaa ei enää pitäisi olla. Olen kuullut että joku olisi korjauttanut Virossa merkkiliikkeessä, sieltä oli saanut kuulemma enemmän tehtaan vastaantuloa kuin Suomessa? Nykyäänhän uudet bensa V6:set (M276) on 60 asteen v-kulmalla joten tasapainoakselia ei enää tarvita.

            Comment

            • jori
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1008
              • Vantaa

              Originally posted by N54 View Post
              Käsittääkseni ketju ei itsessään veny vaan tasapainoakselin hampaat kuluvat sileiksi, näin https://www.youtube.com/watch?v=UKID5USXHRY
              Ongelma korjattiin jossain vaiheessa tuotantoa, netistä löytyy sarjanumero jonka jälkeen ongelmaa ei enää pitäisi olla. Olen kuullut että joku olisi korjauttanut Virossa merkkiliikkeessä, sieltä oli saanut kuulemma enemmän tehtaan vastaantuloa kuin Suomessa? Nykyäänhän uudet bensa V6:set (M276) on 60 asteen v-kulmalla joten tasapainoakselia ei enää tarvita.
              Kuinkahan yleinen tuo vika lopulta on, Suomessa julkisia tapauksia todella vähän ja tuota moottoria löytyy kuitenkin C:stä S:ään? Koskeeko vika kaikkia tuon tyypin koneita vai murto-osaa joissa esim.valuvika rattaassa tms....?
              Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
              Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                Kyllä niitä on aika lailla remontoitu. Mersumiehet ei kai juuri remonteistaan huutele...

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Originally posted by Juppe View Post
                  Kyllä alkuperäinen avantgarde-alusta on mukava. Ei oo kova missään tapauksessa. Sanoisin, että aika lähellä e46 330i vakioalustaa. Joustot ovat vaan huomattavasti pidemmät ja progressiivisemmat. Siitä tuo mersu on hankala, että väljiä niveliä ei välttämättä koeajolla huomaa mistään. Pyöränkulmatkin saa olla aika metsässä, ennen kuin alkaa vedellä.



                  Älä sitten vaan mene ostamaan manuaalia. Ensinäkään se ei sovi kyllä yhtään tuon auton olemukseen ja talvella saattaa ykkösen ja kakkosen sisäänmenon kanssa olla ongelmia kylmänä. Noissa on ollut myös ykkösen ja kakkosen synkkavikoja. Automaattilaatikot ovat samoja 200 ja 220cdi malleissa ja kestää kaiken sen väännön mitä koneesta on saatavilla. 200 ja 220 cdi isoimmat erot ovat koneen osalta ovat suuttimissa ja ohjelmassa. Saattoi olla myös niin, että 200 koneessa ei ole tasapainoakseleita. Enyt muista varmaksi. 7G automaatti taittaa löytyä viimeisistä 320cdi/bensa malleista. Manuaalin vääntöjä joutuu rajaamaan, ettei kytkin ota nokkiinsa. Diesel/manuaaliyhdistelmä ei varmaan aikaa esityksiä sen ikävyydestä, varsinkin, jos sillä ajaa paljon kaupungissa. Bensakoneet kannattaa jättää rauhaan. Ainakin V6 ja 1.8 kompurat. Paskoja jakopäitä. Kautta linjan noi Stuttgartin bensakoneet ei oo kyllä olleet mitään kovin häävejä tekeleitä. Nii juu, ja ei missään tapauksessa pre-faceliftiä.
                  Joo tarkoituksena oli etsiä:

                  - facelift
                  - automaatti
                  - 220CDI tai isompi, 200 kompurakin ~menee bensana
                  - sedan
                  - ei väliä onko Avantgarde, Elegance vai Classic mutta mielellään jompi kumpi ensinmainituista
                  - xenonit ja muut perushärpäkkeet oltava, vähintään puolinahka
                  - ei saa olla ruostetta
                  - ei saksasta, ellen itse hae
                  - max 200tkm ajettu
                  - huollettu asiallisesti

                  Suomessa on muutama... katotaan nyt ostanko täältä vai haenko Saksasta. Vai ostanko sitteki Bemarin taas, jonkun. Ongelmana on, että pieniruokaisia dieseleitä kohtuurahalla BMW-puolelta ei tahdo oikein löytyä, joka tulisi C-sarjan kanssa samoille kantimille muiden ominaisuuksien puolesta. E46 ei sitä tee, ja E90 ja uudemmat pienet DSL-koneet (2.0d) ei pysty ostaan sen paskan koneen vuoksi.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6929
                    • N/A

                    Onko se 2011 ja uudempi 184hp versio myös "paska kone" ? Sitä olen itse harkinnut E90 LCI koppaan, kohtuu pienet verot olisi ja tarjontaa melko kivasti saksassa.

                    Comment

                    • jori
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1008
                      • Vantaa

                      Originally posted by Antti O View Post
                      Onko se 2011 ja uudempi 184hp versio myös "paska kone" ? Sitä olen itse harkinnut E90 LCI koppaan, kohtuu pienet verot olisi ja tarjontaa melko kivasti saksassa.
                      Olikohan niin että vasta 2013 malleissa päästy eroon ongelmista, viisaammat vahvistakoon.
                      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1204
                        • GrassLake

                        Originally posted by integra2000 View Post
                        Onko kenelläkään ollut ennestään mersun ML dööseliä,2001-2005 väliltä ? kokemuksia ja vinkkejä kaivattaisiin.
                        Itse haaveilen 400cdi mallista.
                        Mulla on ollut jonkin aikaa ML, 270 diesel.

                        Mukava, helppo ajettava.
                        Mitä huonompi keli, sitä paremmin erottuu edukseen.
                        Puskee kuin sarvikuono, mutta etenee hienosti ja vakaasti.
                        X5:een verrattuna kauhea traktori, mutta toisaalta monet ratkaisut lujempia ja sopii kevyeen maastoajoonkin, mm. erillisrunko ja alennusvaihteisto.
                        Valtavat koukkupainotkin, omassa 3350kg.

                        Kun pääsee yli vanhanaikaisuudesta ja kulmikkuudesta, on monikäyttöinen ja leppoisa peli.

                        EDIT: alapalloja menee kuin leipää, kannattaa opetella ite vaihtamaan. Niveliä saa pelkästään = halpaa.

                        270 luotettava kone, 400 toki hieno moottori mutta 2 ahdinta, 8 suutinta ja "vähemmän huoltovapaa" jakopää esti valitsemasta sitä.
                        Jos veekasiin päädyt, varmistu että jakopää ja suuttimet varmasti ok.

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          No ei kai ne ongelmat noissa BMW:n ongelmakoneissakaan ihan vuodessa tullut esille. Ei siitä vielä kukaan osaa varmaan sanoa mitään, miten tuo 2013 kone kestää. Jos sielä on sama IWIS-merkkinen jakoketju, jotain ongelmia jollain aikavälillä on varmasti odotettavissa.

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11675
                            • Kouvola

                            Ei ne mersunkaan automaatit ihan huolettomia näytä olevan. Just kaverille hommaamassa W203 220CDi:n uutta laatikkoa, kun 350tkm ajettu alkuperäinen laatikko antautui. Öljyt siihen on vaihdettu jo useamman kerran eli ihan huollottakaan ei ole ollu. 1400€ kunnostettu laatikko + 190€ postit ja vielä pitäisi vaihtolaatikko postittaa takaisin.

                            Comment

                            • väiski525
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2572
                              • Vantaa

                              Originally posted by Esko View Post
                              Ei ne mersunkaan automaatit ihan huolettomia näytä olevan. Just kaverille hommaamassa W203 220CDi:n uutta laatikkoa, kun 350tkm ajettu alkuperäinen laatikko antautui. Öljyt siihen on vaihdettu jo useamman kerran eli ihan huollottakaan ei ole ollu. 1400€ kunnostettu laatikko + 190€ postit ja vielä pitäisi vaihtolaatikko postittaa takaisin.
                              +420tkm menty omalla eikä laatikon öljyihin ole auton dokumentien mukaan koskettu. Poikkeus vahvistaa säännön mutta ite luotan tuohon lootaan sata kertaa enemmän ku bemarin vastaavan saman ikäisissä

                              *koputtaa puuta*
                              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                              - MB s205 220cdi -15
                              - Volvo s80 2.5t -07
                              - mb s211 280cdi -08
                              - e46 320i -03
                              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                              - e46 320d Individual "m-sport" -04
                              - e39 525i -01

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                No noihan nyt alkaa olla semmosia kilsamääriä, että lähes mitä vaan voi hajota. Ei mikään kestä ikuisesti, mutta on 350tkm jo nykymittapuulla ihan hyvä suoritus. Sen loodan ikää voi muuten pidentää ajelemalla S-asennolla. Ei luistata niin paljon, mutta toisaalta tukinpa sillä enää noissa kilsoissa on mitään väliä. Hassu juttu omassa 220cdi:ssä oli se, että sport asennossa se vei kaupungissa melkein litran vähemmän naftaa, kuin normaalissa modessa. Normaalin ohjelman mukaan öljyt vaihdetaan noihin 80tkm välein. Se vaihto tehdään huuhtomalla, jos asioi merkiliikkeessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎