Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Originally posted by Juppe View Post
    No noihan nyt alkaa olla semmosia kilsamääriä, että lähes mitä vaan voi hajota. Ei mikään kestä ikuisesti, mutta on 350tkm jo nykymittapuulla ihan hyvä suoritus. Sen loodan ikää voi muuten pidentää ajelemalla S-asennolla. Ei luistata niin paljon, mutta toisaalta tukinpa sillä enää noissa kilsoissa on mitään väliä. Hassu juttu omassa 220cdi:ssä oli se, että sport asennossa se vei kaupungissa melkein litran vähemmän naftaa, kuin normaalissa modessa. Normaalin ohjelman mukaan öljyt vaihdetaan noihin 80tkm välein. Se vaihto tehdään huuhtomalla, jos asioi merkiliikkeessä.
    Eikait se S-asento mikään Sport ole? Eikö se ole kesäasento ja sitten W on talvimoodi?

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      En tiedä. Oli mikä hyvänsä niin luistattaa vähemmän.

      Comment

      • jonis93
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2013
        • 1111
        • Vantaa

        E36sesta farkku 328 olis tarkotus mennä kauppoja tekemään, mitä kaikkee kannattaa ottaa huomioon eritoten? vm.98
        Audi A7
        EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Originally posted by Juppe View Post
          En tiedä. Oli mikä hyvänsä niin luistattaa vähemmän.
          Taitaa itse asiassa tarkoittaa Standardia tuo S. Joka tapauksessa sillä ajettaessa liikkeellelähdöt on ykkösellä ja vaihtopiste isommalla kierrosluvulla. Voi olla jotain muutakin, josta en tiedä. W:llä (tai uudemmissa malleissa C:llä) lähtee kakkosella ja vaihtaa aiemmin.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Inhuman
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 507
            • Oulu ja Haukipudas

            Originally posted by teropa View Post
            Taitaa itse asiassa tarkoittaa Standardia tuo S. Joka tapauksessa sillä ajettaessa liikkeellelähdöt on ykkösellä ja vaihtopiste isommalla kierrosluvulla. Voi olla jotain muutakin, josta en tiedä. W:llä (tai uudemmissa malleissa C:llä) lähtee kakkosella ja vaihtaa aiemmin.

            Tero
            Tais ainakin ohjekirjassa tosiaan olla Standard / Winter... mutta sitten näistä uudemmista C/S joku väitti olevan Comfort / sport... kuka näistä tietää
            MOI !

            Comment

            • tuomkiti81
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 1162
              • Seinäjoki

              Suoraan W211:n ohjekirjasta:

              S Sport: sopii kaikkiin normaaleihin ajotilanteisiin

              C Comfort: sopii mukavuuspainotteiseen ajoon

              M Manual: manuaaliseen vaihtamiseen

              Ainakin W211:ssa M löytyy ainoastaan jos autossa sport-paketti jolloin myös ratissa on napit joista voi vaihteita vaihtaa
              Mercedes Benz Cls 350cdi W218
              Opel Insignia 2.0 Cdti
              Scania R560 8x4

              Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
              Ex. E60 530dA -05
              Ex. E39 530dA -01
              Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
              Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
              Ex. Opel Vectra 1.6i -99

              Comment

              • snoub
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 220
                • Oulu

                Originally posted by teropa View Post

                Vai ostanko sitteki Bemarin taas, jonkun. Ongelmana on, että pieniruokaisia dieseleitä kohtuurahalla BMW-puolelta ei tahdo oikein löytyä, joka tulisi C-sarjan kanssa samoille kantimille muiden ominaisuuksien puolesta. E46 ei sitä tee, ja E90 ja uudemmat pienet DSL-koneet (2.0d) ei pysty ostaan sen paskan koneen vuoksi.

                Tero
                e90 lci 325-335D m-sport? Menee kyllä tosi pienellä nuokin ja pitäis olla koneen puolesta huoleton peli.
                BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                Ex.
                BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                Comment

                • topsi
                  BTCF Member
                  • Mar 2009
                  • 225
                  • Oulu

                  Melko orpoa tuntuu olevan E46 M3:sten tarjonta suomessa, etenkin täällä Oulun seudulla... Suurin osa suomessa tarjolla olevistakin on tuolla SMG-laatikolla, josta en niin välittäisi... :think

                  Olisihan se mukava päästä kyytiin tai koittamaan tuommosta että tietäis että onko se mun auto vai ei
                  E46 ///M3 -01
                  Ex: E39 530d -01 M-sport
                  Ex: E39 525tds touring -97

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Originally posted by snoub View Post
                    e90 lci 325-335D m-sport? Menee kyllä tosi pienellä nuokin ja pitäis olla koneen puolesta huoleton peli.
                    Jep yhtä 325d LCI kävin kokeileen ja se ei ollut kauhean mukava. Liekkö renkaat sitten se, mikä auton pilasi.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by tuomkiti81 View Post
                      Suoraan W211:n ohjekirjasta:

                      S Sport: sopii kaikkiin normaaleihin ajotilanteisiin

                      C Comfort: sopii mukavuuspainotteiseen ajoon

                      M Manual: manuaaliseen vaihtamiseen

                      Ainakin W211:ssa M löytyy ainoastaan jos autossa sport-paketti jolloin myös ratissa on napit joista voi vaihteita vaihtaa
                      Tänään ajoin W203:sta jossa ei Sport-pakettia mutta kuitenkin rattivaihteet. Tässä oli C/S/M.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Koo_
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2013
                        • 320
                        • Suomi

                        Originally posted by duuk View Post
                        Ei kyllähän 2006-2007 uskaltaa ostaa. Niissä nyt on perus \\Pö ominaisuudet, mutta 2008 vuotisiin tuli tämä surullisenkuuluisa jakopäävammainen N47
                        Palataan tähän vielä. Onko kaikissa alkupään 320d malleissa nyt siis se "hyvä" diisselipata johon uskaltaa sekaantua, miten sen tunnistaa kumpi kone kyseessä? Mitä tämmönen sitten ihan oikeasti vie normiajossa jos jollain ois kokemuksia, meneekö paljon pienemmällä kun e46 320d/330d? Oma auto myynnissä ja jos siitä joskus eroon pääsee niin ois tarkotuksena joku diisseli hommata, se tosin ihan auki vielä mikä, e39, e46, e90, w203...

                        Perkele kun näitä e90 320d kattelee, farkkuja paljon enemmän ja halvemmalla tarjolla kun sedaneita jotka itteä kiinnostaa Säästäisköhän tän hintasessa vehkeessä jo selvästi kun hakisi ulkomailta :think
                        Last edited by Koo_; 14-05-2014, 02:51.

                        Comment

                        • Tenojono
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 1753
                          • Pohjanmaa

                          Originally posted by teropa View Post
                          Jep yhtä 325d LCI kävin kokeileen ja se ei ollut kauhean mukava. Liekkö renkaat sitten se, mikä auton pilasi.

                          Tero
                          Vaatii varmasti pitkään hakua löytää sellainen yksilö missä kiinnitetty ajomukavuuteen huomiota, eli renkaat, alusta +säädöt

                          Tai sitten suosiolla teet itse optimi version. Kyllä tuosta 325d lci silti potentiaalia pitäis löytyä tähän.

                          Äänieristyksen tekisin myös.
                          Työmatkat: E46 preface 323 4d
                          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                          Comment

                          • tuomkiti81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1162
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by teropa View Post
                            Tänään ajoin W203:sta jossa ei Sport-pakettia mutta kuitenkin rattivaihteet. Tässä oli C/S/M.

                            Tero
                            Joo muistaakseni toi sport-paketti on ainoastaan w211:n heiniä....isällä W211 E350 bentsiini ja rattivaihteet....vaihtaa sitte aivan käsittämättömän nopeesti...
                            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                            Opel Insignia 2.0 Cdti
                            Scania R560 8x4

                            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                            Ex. E60 530dA -05
                            Ex. E39 530dA -01
                            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Mulla oli rattivaihteet W203:ssa jossa oli avantgarde paketti.

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3466
                                • Raisio

                                Nää uudemmat 2000-luvun autot on tylsiä.

                                Itteä polttelis E34 M5 Tourinki, mutta saako noita enää järkevään hintaan ja onko kohtuuhintaiset sitten täysiä pommeja vai jo kaikki noi pommeja???
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎