Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by veku View Post
    Tämä varmaan osittain tottakin, tuo maaginen 200 tkm ei vielä tarkoita että kaikki olisi loppu.
    Noita mainitsemia vikoja ei kyllä voi sanoa E6x vioksi ,laatikot,turbot ja suuttimet noissa kyllä kestää.
    Vikoina E39:ssä nuo piti paikkaansa..

    Sopiva auto vaan monesti tulee lompakon sekä oman tarpeen ja mielihalun lopputulemana

    Juu ei ole tyyppivikoja, mutta kalliita "huolto" kohteita ja 200tkm ajettu voi olla vielä tosi hyvä. Yli 200tkm ajetussa vaan alkaa vähän kaikki tukivarret olla löysiä ja alustakin pikkuhiljaa vaihtokunnossa, jos ei ole jo uusittu paljon osia. Ton takia onkin todella tärkeä tietää auton historia hyvin, jos on enemmän ajettua ostamassa.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by markok View Post
      Tämä kaipaisi kyllä vähän perusteluita? Varsinkin nämä preLCI mallit mitä kysyjäkin etsii M54 bensa koneella on kyllä todella vähä vikaisia. Varsinkaan kalliita vikoja näissä ei ole. Hieman tehottomia nämä on kulutukseen nähden, mutta mielestäni muuten loistava moottori. Tuon oman N52 koneesta en oikein vielä osaa sanoa mitään kun niin vähän aikaa ollut, mutta toistaiseksi ei ole mitään vikaa ollut. Osat kylläkin paljon kalliimpia jos vikoja tulee. Tehon ja kulutuksen suhde on kuitenkin huomattavasti parempi kuin M54:ssä. LCI:n N53:ssa sitten on enemmän mahdollisia kalliita vikapaikkoja, mutta ei tuotakaan mielestäni dieseliä vikaisemmaksi voi sanoa. Eli oma valinta pienillä kilometrillä on ehdottomasti bensa jos vaan sopiva yksilö löytyy. Tarjontaa on paljon vähemmän kuin dieseleistä.


      Totta, vanhemmista kannattaa katsoa todellakin M54 koneinen yksilö. N52 ja N53 koneissa onkin sitten vaikka mitä kallista käpistelyä. Harva yksilö toimii aivan täydellisesti ilman mitään nykimisiä. N53 on hieno moottori silloin kun toimii virheettömästi. Nox sensoria, ruiskutuspumppua, suuttimia ja tulppia saa toki vaihtaa huonolla tuurilla useamman kerran. Vanos vikojakin noissa taitaa olla. Nuo kaikki jopa alle 100tkm ajettuna. Uudemmissa kuutos dieseleissä ei juuri alle 200tkm ajettuna ole vikoja.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        Kiitoksia vinkeistä ja kommenteista tähän asti, on jo vähän selkeämpi kuva mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Toki se on käytettyjen kanssa aina vähän tuurinkauppaa.

        Tiedoksi tähän loppuun, olen vasta suunnittelemassa ja keräämässä infoa, itse hankinta on toivottavasti pian mutta voi mennä vielä kuukausiakin huonolla tuurilla. Kiitos privaan tulleista tarjouksista mutta hankinta ei ole just nyt mahdollinen eikä ajankohtainen
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • Lipputanko
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 93
          • Oulu

          Kyllähän se alko hieman autokuume taas iskeä kun nettiautoa alko selailemaan.. Rahaa tietysti on niukanlaisesti joten sitä unelmien e61 LCI:tä ei tule saamaan vielä kymmeniin vuosiin.. Pari nättiä kolmiysiä sattui silmään ja alakaahan se kiinnostamaan tuo auton vaihto..
          E34 520iA -92 Vulkangrau

          Ex: Toyota Corolla 1.6i & 1.3i -87 & 91, Ford Sierra 1.6i -92

          Comment

          • Tenox
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1732

            No kun sattui tällainen ketju silmiin, niin laitetaan omaakin kuumeilua esille. Eli tuli eteen mahdollisuus ostaa "kesäauto" - talviauto jo onkin. Ei vaan tahdo löytyä mitään sopivaa. Pitäisi olla pieni, tehokas, takavetoinen (ehkä neli), manuaalivaihteinen ja jos kaksipaikkainen, niin ei saa olla airbagia apukuskilla (apukuski on vasta 4v.). Muutenkin mitä vähemmän rikkoutuvaa hightech kamaa sen parempi.

            Bemareista ei oikein tahdo löytyä sopivaa laitetta - vai löytyykö? Saa auttaa.

            Mitä itte olen kattonut muita niin ei oikein ole kuin Toyotan MR2 turbot (ja on oltava LHD, joten ei ihan helppo löytää) ja ehkä uudemman kopan Nissan 200SX:t tai 300ZX:t. Jos tinkii tuosta manuaalista, niin Mersuista voisi olla mahdollista kai löytää SL:ää sopien tähän. Avotkin käy siis. E36 M3 voisi tietysti kanssa toimia. :think

            Budjetti on vielä vähän hakusessa.. Mutta ehdoton katto ehdotuksille on 20te. Luultavasti likeemmäs 10te on todennäköisempi.
            Last edited by Tenox; 17-07-2014, 11:58.
            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by Tenox View Post
              No kun sattui tällainen ketju silmiin, niin laitetaan omaakin kuumeilua esille. Eli tuli eteen mahdollisuus ostaa "kesäauto" - talviauto jo onkin. Ei vaan tahdo löytyä mitään sopivaa. Pitäisi olla pieni, tehokas, takavetoinen (ehkä neli), manuaalivaihteinen ja jos kaksipaikkainen, niin ei saa olla airbagia apukuskilla (apukuski on vasta 4v.). Muutenkin mitä vähemmän rikkoutuvaa hightech kamaa sen parempi.

              Bemareista ei oikein tahdo löytyä sopivaa laitetta - vai löytyykö? Saa auttaa.

              Mitä itte olen kattonut muita niin ei oikein ole kuin Toyotan MR2 turbot (ja on oltava LHD, joten ei ihan helpoo löytää) ja ehkä uudemman kopan Nissan 200SX:t tai 300ZX:t. Jos tinkii tuosta manuaalista, niin Mersuista voisi olla mahdollista kai löytää SL:ää sopien tähän. Avotkin käy siis. E36 M3 voisi tietysti kanssa toimia. :think

              Budjetti on vielä vähän hakusessa.. Mutta ehdoton katto ehdotuksille on 20te. Luultavasti likeemmäs 10te on todennäköisempi.

              Audi TT nelivetona?
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Heksula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 2285
                • Porvoo

                Originally posted by Tenox View Post
                No kun sattui tällainen ketju silmiin, niin laitetaan omaakin kuumeilua esille. Eli tuli eteen mahdollisuus ostaa "kesäauto" - talviauto jo onkin. Ei vaan tahdo löytyä mitään sopivaa. Pitäisi olla pieni, tehokas, takavetoinen (ehkä neli), manuaalivaihteinen ja jos kaksipaikkainen, niin ei saa olla airbagia apukuskilla (apukuski on vasta 4v.). Muutenkin mitä vähemmän rikkoutuvaa hightech kamaa sen parempi.

                Bemareista ei oikein tahdo löytyä sopivaa laitetta - vai löytyykö? Saa auttaa.

                Mitä itte olen kattonut muita niin ei oikein ole kuin Toyotan MR2 turbot (ja on oltava LHD, joten ei ihan helpoo löytää) ja ehkä uudemman kopan Nissan 200SX:t tai 300ZX:t. Jos tinkii tuosta manuaalista, niin Mersuista voisi olla mahdollista kai löytää SL:ää sopien tähän. Avotkin käy siis. E36 M3 voisi tietysti kanssa toimia. :think

                Budjetti on vielä vähän hakusessa.. Mutta ehdoton katto ehdotuksille on 20te. Luultavasti likeemmäs 10te on todennäköisempi.
                Z3M, Z4?, E46 330i cab, Honda s2000? Ilman bägiä saat mennä 80 luvulle, kyllä 4v. Menee jo naama menosuuntaan vähäiset kesäautoilut.
                2020 G20 320i xdrive

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  Originally posted by Heksula View Post
                  Z3M, Z4?, E46 330i cab, Honda s2000? Ilman bägiä saat mennä 80 luvulle, kyllä 4v. Menee jo naama menosuuntaan vähäiset kesäautoilut.
                  Z3:t olis listalla ilman tota bagijuttua. 4v. toki menee jo naama menosuuntaan, mutta bagipaikalle ei saa laittaa alle 140cm jamppaa. Ikäraja noin 10, mielellään 12v. Ja noi Hondat kanssa kiinnostais muuten.

                  Ihan ei tarvi mennä 80 luvulle, mutta 90 kuitenkin.

                  Ja auto olisi ainoa auto kesällä mulle, eli siihen tulis ehkä 7-10tkm / vuosi mittariin.
                  Last edited by Tenox; 16-07-2014, 22:49.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • Heksula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 2285
                    • Porvoo

                    Originally posted by Tenox View Post
                    Z3:t olis listalla ilman tota bagijuttua. 4v. toki menee jo naama menosuuntaan, mutta bagipaikalle ei saa laittaa alle 140cm jamppaa. Ikäraja noin 10, mielellään 12v. Ja noi Hondat kanssa kiinnostais muuten.

                    Ihan ei tarvi mennä 80 luvulle, mutta 90 kuitenkin.
                    Onkohan tossa hondurasissa bagin poiskytkentä...? Bemareissa toi on vissiin vieläkin lisävaruste. Ymmärtääkseni se 135cm on suositus ja perustuu siis pelkällä penkillä istumiseen. Toisin sanoen 120cm muksu korokepallilla on ihan yhtä pitkä.
                    Last edited by Heksula; 16-07-2014, 22:53.
                    2020 G20 320i xdrive

                    Comment

                    • Tenojono
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 1753
                      • Pohjanmaa

                      Originally posted by Heksula View Post
                      Onkohan tossa hondurasissa bagin poiskytkentä...? Bemareissa toi on vissiin vieläkin lisävaruste. Ymmärtääkseni se 135cm on suositus ja perustuu siis pelkällä penkillä istumiseen. Toisin sanoen 120cm muksu korokepallilla on ihan yhtä pitkä.
                      Z4 tietääkseni saa retrofittinä bägin poiston.
                      Onko suuri synti ottaa itse toinen bägi pois käytöstä kun nassikka kyydissä?

                      Pieni tehokas ja hintakatto lienee jo mahdoton yhtälö jos meinaat tuontia harkita. Sen pitäisi sitten olla jälleenmyynti arvoltaan heikko esim mazda mx5 2.0koneella. Se on kylläkin etuveto josta saisi puristettua lisää. Painojakauma tuossa pelissä hyvä.

                      Lähimpänä kriteerejä lienee juurikin audi tt.
                      Työmatkat: E46 preface 323 4d
                      Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                      Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                      Comment

                      • timant
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2014
                        • 58
                        • Helsinki

                        Originally posted by Tenojono View Post
                        Z4 tietääkseni saa retrofittinä bägin poiston.
                        Onko suuri synti ottaa itse toinen bägi pois käytöstä kun nassikka kyydissä?

                        Pieni tehokas ja hintakatto lienee jo mahdoton yhtälö jos meinaat tuontia harkita. Sen pitäisi sitten olla jälleenmyynti arvoltaan heikko esim mazda mx5 2.0koneella. Se on kylläkin etuveto josta saisi puristettua lisää. Painojakauma tuossa pelissä hyvä.

                        Lähimpänä kriteerejä lienee juurikin audi tt.
                        Eikös mx5 ole takavetoinen?
                        Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02

                        Comment

                        • Lipputanko
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 93
                          • Oulu

                          Originally posted by timant View Post
                          Eikös mx5 ole takavetoinen?

                          Niin eikö se Mx5 ollut sen takia juuri suosittu, kun takavetoinen kampe on.
                          E34 520iA -92 Vulkangrau

                          Ex: Toyota Corolla 1.6i & 1.3i -87 & 91, Ford Sierra 1.6i -92

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2175
                            • Kuopio

                            Originally posted by Tenox View Post
                            No kun sattui tällainen ketju silmiin, niin laitetaan omaakin kuumeilua esille. Eli tuli eteen mahdollisuus ostaa "kesäauto" - talviauto jo onkin. Ei vaan tahdo löytyä mitään sopivaa. Pitäisi olla pieni, tehokas, takavetoinen (ehkä neli), manuaalivaihteinen ja jos kaksipaikkainen, niin ei saa olla airbagia apukuskilla (apukuski on vasta 4v.). Muutenkin mitä vähemmän rikkoutuvaa hightech kamaa sen parempi.

                            Bemareista ei oikein tahdo löytyä sopivaa laitetta - vai löytyykö? Saa auttaa.

                            Mitä itte olen kattonut muita niin ei oikein ole kuin Toyotan MR2 turbot (ja on oltava LHD, joten ei ihan helpoo löytää) ja ehkä uudemman kopan Nissan 200SX:t tai 300ZX:t. Jos tinkii tuosta manuaalista, niin Mersuista voisi olla mahdollista kai löytää SL:ää sopien tähän. Avotkin käy siis. E36 M3 voisi tietysti kanssa toimia. :think

                            Budjetti on vielä vähän hakusessa.. Mutta ehdoton katto ehdotuksille on 20te. Luultavasti likeemmäs 10te on todennäköisempi.
                            Omasta kokemuksesta voisin sanoa että hintahauskuussuhteeltaan paras auto tähän tarpeeseen on pikku Vette eli OPEL GT '07-'10. On erittäin rivakka ja hauska ajettava. Kääntää päitäkin enemmän kuin mikään BMW ja ihmiset tulee juttelemaan eikä vittuilemaan . 1400kg painoinen ja vakiona 260-270hv. Pienillä vireillä saa yli 300hv, jolloin pieni kori liikkuu jo mukavasti. 50:50 painojakauma, etukeskimoottori (etuakselin takapuolella), pitkä konepelti, takaveto ja todella tiukka lukkoperä jo vakiona. Ajotuntuma on erittäin jämäkkä ja BMW-mäinen. Suorasuihkutus kone jossa reilusti viripotentiaalia isommalla ahtimella.

                            Huonoina puolina amerikkalaisuus eli kaikki paneelit ei välttämättä istu ihan täydellisesti ja sisusta on erittäin kindermuovinen vaikkakin ihan tyylikäs. Autossa ei itsellä ollut mitään vikoja (yks iskari hajos).

                            Nyt on pitkään Suomessa ollut noissa hintapyynnit ihan pöljiä tai sit auto pitää todella hyvin arvonsa. Itse möin todella, todella priiman yksilön 2 vuotta sitten 27 000€:lla (oli ohjelmoitu, 20" Schmidtin uudet vanteet, Eibachin alusta yms.). Omistin auton 2 vuotta ja möin sillä hinnalla millä ostinkin (tosin ostelin noita vanteita ja virejä). Silloin köykäisempi oli myynnissä 19 000€:lla. Eli kannattais luultavasti Saksasta hakea.

                            Last edited by Veeksi; 17-07-2014, 09:44.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              Originally posted by Tenojono View Post
                              Pieni tehokas ja hintakatto lienee jo mahdoton yhtälö jos meinaat tuontia harkita.

                              Lähimpänä kriteerejä lienee juurikin audi tt.
                              300hv alkais riitteleen jos massaa on tarpeeksi vähän. Olikos noissa TT Audeissa takapenkkiä? Tänään koeajamaan yhtä MR2:sta et saa vähän osviittaa hintahaitarin alapään mahdollisuuksista.

                              Ja Opel GT on kyllä hieno peli. Hinnat vaan on suolaisia tosiaan, joten mieluummin esim. Porsche Boxter. Tosin niissäkin lienee apparin airbag vakiona kaikissa.
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              • ka00z
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1805
                                • Varsinais-Suomi

                                Originally posted by Tenox View Post
                                300hv alkais riitteleen jos massaa on tarpeeksi vähän. Olikos noissa TT Audeissa takapenkkiä? Tänään koeajamaan yhtä MR2:sta et saa vähän osviittaa hintahaitarin alapään mahdollisuuksista.

                                Ja Opel GT on kyllä hieno peli. Hinnat vaan on suolaisia tosiaan, joten mieluummin esim. Porsche Boxter. Tosin niissäkin lienee apparin airbag vakiona kaikissa.

                                Coupe TT:ssä on takapenkki, mutta se on tosiaan sitten erittäin kyseenalainen "takapenkki".


                                Roadsterissa ei ole kuin 2-paikkaa.
                                W124 voll, markalla pidemmälle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎