Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Mikäs se tenoxin budjetti oli:think
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1281
      • HKI

      Originally posted by Tonton View Post
      Mikäs se tenoxin budjetti oli:think
      10-20k€, mieluiten lähelle 10k€ mainittu. Käyttökulujen kannalta 200tkm ajettu motorsportti on vähä niin ja näin. Mint kunnossa tollainen on minusta pidettävä. Maksaako vaivaa ajaa alustasta, vähän laatikon siirtäjistä väljällä ja tehot kadottaneella motosportilla :think ei minusta. Ostaisin silloin kunnon 328i:n. Silti M3 on paras vaihtoehto, Audien tt tiputtaa hintaa vielä vuosia, corvette on jotain tuntematonta merkistöä foorumilla, joten ///M.
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10494
        • Saaressa

        Originally posted by ///Jone View Post
        10-20k€, mieluiten lähelle 10k€ mainittu. Käyttökulujen kannalta 200tkm ajettu motorsportti on vähä niin ja näin. Mint kunnossa tollainen on minusta pidettävä. Maksaako vaivaa ajaa alustasta, vähän laatikon siirtäjistä väljällä ja tehot kadottaneella motosportilla :think ei minusta. Ostaisin silloin kunnon 328i:n. Silti M3 on paras vaihtoehto, Audien tt tiputtaa hintaa vielä vuosia, corvette on jotain tuntematonta merkistöä foorumilla, joten ///M.
        Meinaatko että mainitsemiesi vikojen korjaaminen vaatii kultakimpaleita ja timantteja pankkiholviin?
        Jos E36 M3 puhutaan ehdottomasti 3.2l 6-gang ja varmasti antaa sijoitukselle vastinetta enemmän kuin 328i joka on toki arkiliikennöintiin oiva pata, mutta jos haaveet on ///Motorsportissa ei paljoa kunnossa oleva M52B28 lämmitä

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          Just vaihdoin 328ia:n (E46) pois. Arkikäyttöön jees, mutta ei sillä mitään elämyksiä kerätty.. Ainoa 2.8 mitä edes harkitsen on Z3 manuaalina, tuntui liikahtavan ihan kivasti se koppa silläkin koneella.

          Duuk on siinä oikeassa, että nyt kannattaisi malttaa mielensä ja odottaa sitä oikeaa. Mä olen vain ollut autojen suhteen siinä aina niin helvetin huono...
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • ///Jone
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2009
            • 1281
            • HKI

            Originally posted by duuk View Post
            Meinaatko että mainitsemiesi vikojen korjaaminen vaatii kultakimpaleita ja timantteja pankkiholviin?
            Jos E36 M3 puhutaan ehdottomasti 3.2l 6-gang ja varmasti antaa sijoitukselle vastinetta enemmän kuin 328i joka on toki arkiliikennöintiin oiva pata, mutta jos haaveet on ///Motorsportissa ei paljoa kunnossa oleva M52B28 lämmitä
            2000€ -2500€. Se on 10k€ ämmän päälle 20% lisää. Se on niin paljon, että ehdottomasti huomioitava. Pointti oli, että kunnossa oleva 328i ehdottomasti ennen "katsastuskuntoista" ämmää.
            ______________________
            Nykyinen:
            Model 3

            BMW:t vuodesta 2009:
            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10494
              • Saaressa

              Originally posted by Tenox View Post
              Just vaihdoin 328ia:n (E46) pois. Arkikäyttöön jees, mutta ei sillä mitään elämyksiä kerätty.. Ainoa 2.8 mitä edes harkitsen on Z3 manuaalina, tuntui liikahtavan ihan kivasti se koppa silläkin koneella.

              Duuk on siinä oikeassa, että nyt kannattaisi malttaa mielensä ja odottaa sitä oikeaa. Mä olen vain ollut autojen suhteen siinä aina niin helvetin huono...
              Ostoilmoitusta foorumille ja ainahan voi mennä merta edemmäs kalaan ja ostaa vaikka Saksasta/Ruotsista...

              Ruotsissa esim yksi E36 M3 GT myynnissä

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Henkilökohtaisesti maksaisin kunnossa olevasta (siis pitäisi olla ihan täydellinen) E36 328i manuaalista maksimissaan 3500e. Jotenkin minusta se ei oikein sovi edes koko tähän keskustelunosaan. Z3 2.8i manuaali on sitten eri lehmä, etenkin avona, mutta en minä sellaisestakaan juuri yli kymppiä maksaisi. Kunnosta riippuen.

                Sitten taas halvin Z3M avo on nettiautossa 18te. Seuraava jo yli 20te. Maksaako sitten siitä M lisästä sen 10-12te enemmän onkin sitten kysymys, jota jään miettimään. Tuohon väliin sitten asettuvat nuo paremmat E36 M3:t.

                Toisaalta en ole kokonaan siitäkään ajatuksesta luopunut, että ostaisin halvemman E36 M3 3.0 Coupen. Siihen jäisi sitten rempparahaa yms. Esimerkkinä tämä: http://www.nettiauto.com/bmw/m3/6560245

                Edit: Duuk - ostoilmoitus foorumilla jo on. Muille maille en lähde. Ei ole mitään kokemusta siitä toiminnasta ja nolla kiinnostusta lähteä opettelemaan.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10494
                  • Saaressa



                  Mitä noihin nyt veroja tulee :think
                  Vaikuttais muutamia juttuja lukuunottamatta kelpo yksilöltä.

                  edit: ok ohan näitä ruostista autoja tuottavia vaikka ja kuinka

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • Lipputanko
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2013
                    • 93
                    • Oulu

                    Originally posted by duuk View Post
                    http://www.blocket.se/ystad/BMW_M3_S....htm?ca=10&w=3

                    Mitä noihin nyt veroja tulee :think
                    Vaikuttais muutamia juttuja lukuunottamatta kelpo yksilöltä.

                    edit: ok ohan näitä ruostista autoja tuottavia vaikka ja kuinka
                    Ainakin tullin listan mukaan 96 vuoden 3.2 M3 jolla on ajettu 250tkm on tullu 2627e veroja.
                    E34 520iA -92 Vulkangrau

                    Ex: Toyota Corolla 1.6i & 1.3i -87 & 91, Ford Sierra 1.6i -92

                    Comment

                    • mikae34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 4984
                      • Forssa

                      Tarkoittaako tuo svensksåld että on uutena myyty ruotsiin?
                      Auto on liikkumaväline.

                      Comment

                      • Henkka90
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 450
                        • Tornio

                        Originally posted by mikae34 View Post
                        Tarkoittaako tuo svensksåld että on uutena myyty ruotsiin?
                        Joo sitä tarkottaa..
                        e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6322
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by Tenox View Post
                          Just vaihdoin 328ia:n (E46) pois. Arkikäyttöön jees, mutta ei sillä mitään elämyksiä kerätty.. Ainoa 2.8 mitä edes harkitsen on Z3 manuaalina, tuntui liikahtavan ihan kivasti se koppa silläkin koneella.

                          Duuk on siinä oikeassa, että nyt kannattaisi malttaa mielensä ja odottaa sitä oikeaa. Mä olen vain ollut autojen suhteen siinä aina niin helvetin huono...
                          Kävin ajamassa tuollaista z3:sta 2.8 koneella ja laiskahan se oli,toki äänet pelasti pikkasen asiaa
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            Laiskuus on suhteellista. On se aika paljon ripsakkaampi kuin E46 samalla koneella ja automaatilla.
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              SMG 1 kannattanee unohtaa kokonaan myös kokonaan laskuista..Niissä tuppaa ne hydrauliikkapumput hajoilemaan ja kohtuu tyyriitä ovat.

                              SMG v2 on jo ihan toinen tarina, ja paljon toimivampi.

                              Jos siis hakee ///M sarjalaista johon ei nyt ihan maltaita halua kiinni hakata.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                SMG I muunnoksesta manuaaliksi on tarkoitus kysyä yhdeltä tutulta BMW merkkisten autojen kanssa touhuavalta. Lähinnä ajatuksella "Jos se hajoaa, niin sitten" ei siis etukäteen. Jos SMG versioon päädyn.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎