Originally posted by Tenox
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tenox View PostNo ei se nyt siis ihan helppo homma kyllä näytä olevan...
No tästä... http://www.nettiauto.com/bmw/z4/6564635
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostSMG 1 kannattanee unohtaa kokonaan myös kokonaan laskuista..Niissä tuppaa ne hydrauliikkapumput hajoilemaan ja kohtuu tyyriitä ovat.
SMG v2 on jo ihan toinen tarina, ja paljon toimivampi.
Jos siis hakee ///M sarjalaista johon ei nyt ihan maltaita halua kiinni hakata.
Saksan ebäystä en edes jaksanut nyt googlettaa, mutta tuohon 150€ kantturoille taisivat olla sielläkin kun joskus itse smg:tä ostaessa osien hintoja katselin. Laatikon elektroniikkaboksit taisivat olla 50-100€ luokkaa, johtosarjat jotain 50€ jne
Vähänkään jos jaksaa googlea käyttää, niin kannattaa etsiä Saksasta tai Briteistä noita bemareita ja varsinkin ämmäläisiä purkavien putiikkien yhteystietoja. Ainakin tuolla rallipuolella moni tilaa purkaamoilta ja voin sanoa ettei osien hinnat päätä huimaa. Saa jopa vähän noita ebayn hintoja halvemmalla
Totta on, että manuaalin ylläpito on halvempaa ja varmempaa. Eihän noita varsinaisia laatikoita saa millään rikki. Rallipuolella yksi puolituttu käytti ämkolmosen 5v manuaalilootaa 5 vuotta ja ajoi paljon kisoja. Ei edes vaihtanut laatikon öljyjä kertaakaan. Viiden vuoden jälkeen mietti, että pitaisiköhän vaihtaa öljyt ja tuli siihen lopputulokseen, että sama nostaa vain seuraava laatikko tilalle ja uudet öljyt siihen, kun käytettynä maksaa lootat sen 300€. Jätti entisen laatikon sitten hyllyyn varalootaksi.
Monien ämkolmosen ongelmanahan on, että ovat hinnaltaan tippuneet jo sellaistenkin omistajien käsiin joilla ei varsinaisesti ole autoa varaa huoltaa. Käyttiksenä kesät&talvet ja korjataan niitä osia, jotka hajotessaan estäävät auton eteenpäin liikkumisen. Muuten auton ylläpito on vähän niin ja näin.Last edited by Susiraja; 05-08-2014, 08:25.
Comment
-
-
Toki käytettynä saa, mutta kuinka kauan taas kestää on ihan eri tarina..se kuitenkin hiukan nakertaa jos kelit sallisi mutta auto makaa tallissa / pajalla odottammassa sitä "second hand" osan tuloa ja asennusta ennen kuin pääsee taas nauttimaan.
En sillä, nuo smg:t on hienoja keksintöjä, tuo ykkönen niistä on vain aikalailla epäonnistunut mielestäni, sekä monen muunkin mielestä. Kertoohan sekin jotain jos noita manuaali konversioita tehdään, vaikka pumppuja (se yleisimmin hajoava osa) saa jo varsin huokeasti tuollain käytettynä.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostToki käytettynä saa, mutta kuinka kauan taas kestää on ihan eri tarina..se kuitenkin hiukan nakertaa jos kelit sallisi mutta auto makaa tallissa / pajalla odottammassa sitä "second hand" osan tuloa ja asennusta ennen kuin pääsee taas nauttimaan.
En sillä, nuo smg:t on hienoja keksintöjä, tuo ykkönen niistä on vain aikalailla epäonnistunut mielestäni, sekä monen muunkin mielestä. Kertoohan sekin jotain jos noita manuaali konversioita tehdään, vaikka pumppuja (se yleisimmin hajoava osa) saa jo varsin huokeasti tuollain käytettynä.
Aikaisemmin kirjoitinkin, että monet ämmäläiset ovat ehkä valuneet jo sellaisille ihmisille joilla ei ole varaa niitä huoltaa. Pelkästään hyvällä tuurilla korjata. Jos harrasteautoa meinaa itsellä pitää pidempään kuin 1v, niin mielestäni on järkevää pitää omassakin tallissa pientä varaosavarastoa tyyppivikaosista (lue suunnitteluvirheosista) ja oletettavasti jossain vaiheessa vaihtoon menevistä osista. Ei tarvitse odotella maailmalta ainakaan kaikkia palikoita ja voi vaikka vaihtaa osia kun siltä tuntuu. Jos auton myy eteenpäin, niin ainahan osat saa myytyä netissä pois. Ei niistä hirveästi pers nettoa ota ja kauppamies voi jäädä vaikka voitollekin.
Ihmiset monesti pelkäävät tuntemattomia asioita ihan turhaan. Mainittakoon nyt esimerkkinä vaikka nyt minullakin omistuksessa oleva smg 1 -laatikolla varustettu M3, pari omistamaani alfa romeota tai ruttutukusta ostettu AMG mersu. Kaikkien kohdalla ollut sama laulu "odotas vain kun osa se ja se hajoaa". Okei myönnetään, että ajan nyt itse liisariaudilla ja noihin vehkeisiin en omalla rahalla koskisi pitkällä tikullakaan. Ennakkoluuloja on itselläkin.
En hirveästi hydrauliikasta tiedä, mutta luulen että tuollainen hydrauliikkayksikkökään ei loppujen lopuksi kovinkaan monimutkainen laite ole. Monesti eri alojen ammattilaiset ovat todella mukavaa sakkia varsinkin jos heidän työtään arvostaa ja siihen osoittaa mielenkiintoa. Jos tuollainen yksikkö on ylipäätään korjattavissa, niin yhden miehen ammattifirma saattaa sen kunnostaa muutamalla kympillä + osien hinnat. Korostan että tuollaisesta hydrauliikkayksiköstä ei ole kokemusta, mutta joskus kun on vastaavanlaisia "pelottavia" osia vienyt jollekin alan asiantuntijalle vienyt ihmeteltäväksi niin kustannukseksi on jäänyt parin tunnin työt tai "heitä vaikka pari kymppiä".
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostOmien testien perusteella kyllä suosittelisin mielummin Z4 jos budjetti taipuu 20 tonniin. On se ihan eri luokan vehje kun Z3.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Oiskos jotain kivoja farkkuja 11-12,5te hinnoissa tarjolla? Skeidaa ja VW Golffia tossa vilkuilin TSI myllyllä, mutta sittenkun luin niistä niin ei helevata ku nousi karvat pystyyn. 1.4 TSI -koneella olevista siis.
Bemaria en rupee vielä tolla summalla järkeileen, joten täytyy joku järkivaihdokki hommata tähän väliin vielä. Kyllä se F11?:sen aika tulee vielä joskus.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by GARFFi View PostOiskos jotain kivoja farkkuja 11-12,5te hinnoissa tarjolla? Skeidaa ja VW Golffia tossa vilkuilin TSI myllyllä, mutta sittenkun luin niistä niin ei helevata ku nousi karvat pystyyn. 1.4 TSI -koneella olevista siis.
Bemaria en rupee vielä tolla summalla järkeileen, joten täytyy joku järkivaihdokki hommata tähän väliin vielä. Kyllä se F11?:sen aika tulee vielä joskus.
E61 M54 moottorilla?
Edit: eikös tääkin vaikuta aika asialliselta? Varmaan ainakin 13000€ lähtee käteisellä? http://www.nettiauto.com/bmw/525/6434641Last edited by bemu2000; 05-08-2014, 23:56.
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostSaahan noita 3.0 mallejakin alta 16te. Itse en vain pidä Z4:n ulkonäöstä. :think Saattaa olla livenä parempi silti kuin kuvissa.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostE61 M54 moottorilla?
Edit: eikös tääkin vaikuta aika asialliselta? Varmaan ainakin 13000€ lähtee käteisellä? http://www.nettiauto.com/bmw/525/6434641
Mutta automaatti pisti viimesen no-no.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by GARFFi View PostNo siinä ja tässä, tietysti maku tulee vastaan, millasesta toinen tykkää ja toinen ei.
Mutta automaatti pisti viimesen no-no.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostSuosittelen pysymään erossa VAG-konsernin TSI-koneista. Varsinkin nämä pienemmät 1.2 ja 1.4 koneet. Siihen kylkeen ku vielä laittaa DSG-automaatin, niin ai ettäJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
Comment