Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Tenox View Post
    SMG I muunnoksesta manuaaliksi on tarkoitus kysyä yhdeltä tutulta BMW merkkisten autojen kanssa touhuavalta. Lähinnä ajatuksella "Jos se hajoaa, niin sitten" ei siis etukäteen. Jos SMG versioon päädyn.
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=132228 siellä lisää
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      No ei se nyt siis ihan helppo homma kyllä näytä olevan...
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by Tenox View Post
        No ei se nyt siis ihan helppo homma kyllä näytä olevan...

        No tästä... http://www.nettiauto.com/bmw/z4/6564635
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Susiraja
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 361
          • Helsinki

          Originally posted by Janzki View Post
          SMG 1 kannattanee unohtaa kokonaan myös kokonaan laskuista..Niissä tuppaa ne hydrauliikkapumput hajoilemaan ja kohtuu tyyriitä ovat.

          SMG v2 on jo ihan toinen tarina, ja paljon toimivampi.

          Jos siis hakee ///M sarjalaista johon ei nyt ihan maltaita halua kiinni hakata.
          Kalleus on suhteellista. Maltaita varmasti maksaa ämmäläisen osat, jos marmoritiskiltä kaiken ostaa. Tässä oli ensimmäinen osuma brittien ebäystä SMG ykkösen hydrauliikkapumpulle. EDITTIÄ -Tuo olikin varaosiks myynnissä, kun lukasin ilmotuksen.


          Saksan ebäystä en edes jaksanut nyt googlettaa, mutta tuohon 150€ kantturoille taisivat olla sielläkin kun joskus itse smg:tä ostaessa osien hintoja katselin. Laatikon elektroniikkaboksit taisivat olla 50-100€ luokkaa, johtosarjat jotain 50€ jne
          Vähänkään jos jaksaa googlea käyttää, niin kannattaa etsiä Saksasta tai Briteistä noita bemareita ja varsinkin ämmäläisiä purkavien putiikkien yhteystietoja. Ainakin tuolla rallipuolella moni tilaa purkaamoilta ja voin sanoa ettei osien hinnat päätä huimaa. Saa jopa vähän noita ebayn hintoja halvemmalla

          Totta on, että manuaalin ylläpito on halvempaa ja varmempaa. Eihän noita varsinaisia laatikoita saa millään rikki. Rallipuolella yksi puolituttu käytti ämkolmosen 5v manuaalilootaa 5 vuotta ja ajoi paljon kisoja. Ei edes vaihtanut laatikon öljyjä kertaakaan. Viiden vuoden jälkeen mietti, että pitaisiköhän vaihtaa öljyt ja tuli siihen lopputulokseen, että sama nostaa vain seuraava laatikko tilalle ja uudet öljyt siihen, kun käytettynä maksaa lootat sen 300€. Jätti entisen laatikon sitten hyllyyn varalootaksi.

          Monien ämkolmosen ongelmanahan on, että ovat hinnaltaan tippuneet jo sellaistenkin omistajien käsiin joilla ei varsinaisesti ole autoa varaa huoltaa. Käyttiksenä kesät&talvet ja korjataan niitä osia, jotka hajotessaan estäävät auton eteenpäin liikkumisen. Muuten auton ylläpito on vähän niin ja näin.
          Last edited by Susiraja; 05-08-2014, 08:25.
          www.finnishcodriver.blogspot.fi

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            Toki käytettynä saa, mutta kuinka kauan taas kestää on ihan eri tarina..se kuitenkin hiukan nakertaa jos kelit sallisi mutta auto makaa tallissa / pajalla odottammassa sitä "second hand" osan tuloa ja asennusta ennen kuin pääsee taas nauttimaan.

            En sillä, nuo smg:t on hienoja keksintöjä, tuo ykkönen niistä on vain aikalailla epäonnistunut mielestäni, sekä monen muunkin mielestä. Kertoohan sekin jotain jos noita manuaali konversioita tehdään, vaikka pumppuja (se yleisimmin hajoava osa) saa jo varsin huokeasti tuollain käytettynä.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              Omien testien perusteella kyllä suosittelisin mielummin Z4 jos budjetti taipuu 20 tonniin. On se ihan eri luokan vehje kun Z3.

              Comment

              • Susiraja
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 361
                • Helsinki

                Originally posted by Janzki View Post
                Toki käytettynä saa, mutta kuinka kauan taas kestää on ihan eri tarina..se kuitenkin hiukan nakertaa jos kelit sallisi mutta auto makaa tallissa / pajalla odottammassa sitä "second hand" osan tuloa ja asennusta ennen kuin pääsee taas nauttimaan.

                En sillä, nuo smg:t on hienoja keksintöjä, tuo ykkönen niistä on vain aikalailla epäonnistunut mielestäni, sekä monen muunkin mielestä. Kertoohan sekin jotain jos noita manuaali konversioita tehdään, vaikka pumppuja (se yleisimmin hajoava osa) saa jo varsin huokeasti tuollain käytettynä.
                Tottakai nakertaa jos auto seisoo. Mitä enemmän tekniikkaa lyödään autoon kiinni, niin sitä enemmänhän on potentiaalisia hajoavia osia. Omista harrasteautoista ehdottomasti riskittömin tässä suhteessa on ollut b-mallin manta. Ei ollut paljon liikkuvia osia koko laitteessa. Kojelaudasta taaksepäin ei tainnut mennä muuta sähköjohtoa kuin takavalojen piuhat. Hitsatahan sitä kyllä sai, mutta se ei etenemiseen vaikuttanut

                Aikaisemmin kirjoitinkin, että monet ämmäläiset ovat ehkä valuneet jo sellaisille ihmisille joilla ei ole varaa niitä huoltaa. Pelkästään hyvällä tuurilla korjata. Jos harrasteautoa meinaa itsellä pitää pidempään kuin 1v, niin mielestäni on järkevää pitää omassakin tallissa pientä varaosavarastoa tyyppivikaosista (lue suunnitteluvirheosista) ja oletettavasti jossain vaiheessa vaihtoon menevistä osista. Ei tarvitse odotella maailmalta ainakaan kaikkia palikoita ja voi vaikka vaihtaa osia kun siltä tuntuu. Jos auton myy eteenpäin, niin ainahan osat saa myytyä netissä pois. Ei niistä hirveästi pers nettoa ota ja kauppamies voi jäädä vaikka voitollekin.

                Ihmiset monesti pelkäävät tuntemattomia asioita ihan turhaan. Mainittakoon nyt esimerkkinä vaikka nyt minullakin omistuksessa oleva smg 1 -laatikolla varustettu M3, pari omistamaani alfa romeota tai ruttutukusta ostettu AMG mersu. Kaikkien kohdalla ollut sama laulu "odotas vain kun osa se ja se hajoaa". Okei myönnetään, että ajan nyt itse liisariaudilla ja noihin vehkeisiin en omalla rahalla koskisi pitkällä tikullakaan. Ennakkoluuloja on itselläkin.

                En hirveästi hydrauliikasta tiedä, mutta luulen että tuollainen hydrauliikkayksikkökään ei loppujen lopuksi kovinkaan monimutkainen laite ole. Monesti eri alojen ammattilaiset ovat todella mukavaa sakkia varsinkin jos heidän työtään arvostaa ja siihen osoittaa mielenkiintoa. Jos tuollainen yksikkö on ylipäätään korjattavissa, niin yhden miehen ammattifirma saattaa sen kunnostaa muutamalla kympillä + osien hinnat. Korostan että tuollaisesta hydrauliikkayksiköstä ei ole kokemusta, mutta joskus kun on vastaavanlaisia "pelottavia" osia vienyt jollekin alan asiantuntijalle vienyt ihmeteltäväksi niin kustannukseksi on jäänyt parin tunnin työt tai "heitä vaikka pari kymppiä".
                Last edited by Susiraja; 05-08-2014, 09:37. Reason: pari typoa korjattu
                www.finnishcodriver.blogspot.fi

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  Originally posted by Antti O View Post
                  Omien testien perusteella kyllä suosittelisin mielummin Z4 jos budjetti taipuu 20 tonniin. On se ihan eri luokan vehje kun Z3.
                  Saahan noita 3.0 mallejakin alta 16te. Itse en vain pidä Z4:n ulkonäöstä. :think Saattaa olla livenä parempi silti kuin kuvissa.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    Originally posted by Tenox View Post
                    Saahan noita 3.0 mallejakin alta 16te. Itse en vain pidä Z4:n ulkonäöstä. :think Saattaa olla livenä parempi silti kuin kuvissa.
                    Käy kokeilemassa ja ajamassa jotain hyvää yksilöä 3.0i koneella. Siitä saat parhaiten tuntumaa.

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5541
                      • Kankaanpää

                      Oiskos jotain kivoja farkkuja 11-12,5te hinnoissa tarjolla? Skeidaa ja VW Golffia tossa vilkuilin TSI myllyllä, mutta sittenkun luin niistä niin ei helevata ku nousi karvat pystyyn. 1.4 TSI -koneella olevista siis.

                      Bemaria en rupee vielä tolla summalla järkeileen, joten täytyy joku järkivaihdokki hommata tähän väliin vielä. Kyllä se F11?:sen aika tulee vielä joskus.
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by GARFFi View Post
                        Oiskos jotain kivoja farkkuja 11-12,5te hinnoissa tarjolla? Skeidaa ja VW Golffia tossa vilkuilin TSI myllyllä, mutta sittenkun luin niistä niin ei helevata ku nousi karvat pystyyn. 1.4 TSI -koneella olevista siis.

                        Bemaria en rupee vielä tolla summalla järkeileen, joten täytyy joku järkivaihdokki hommata tähän väliin vielä. Kyllä se F11?:sen aika tulee vielä joskus.

                        E61 M54 moottorilla?

                        Edit: eikös tääkin vaikuta aika asialliselta? Varmaan ainakin 13000€ lähtee käteisellä? http://www.nettiauto.com/bmw/525/6434641
                        Last edited by bemu2000; 05-08-2014, 23:56.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • pyyn0
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 1053
                          • Fin

                          Originally posted by Tenox View Post
                          Saahan noita 3.0 mallejakin alta 16te. Itse en vain pidä Z4:n ulkonäöstä. :think Saattaa olla livenä parempi silti kuin kuvissa.
                          e86 korinen Z4 on toki uudempi, hienompi, komeempi,etc.. mut siitä jokin puuttuu. Z3.sessa on ajamisen iloa, vaikka paljon vanhempi onkin.
                          -BMW F11 530xd -12
                          -BMW E60 530dA -04
                          -BMW E23 735iA -85
                          Ex
                          -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                          -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                          -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                          -BMW E39 528i 96

                          Comment

                          • GARFFi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 5541
                            • Kankaanpää

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            E61 M54 moottorilla?

                            Edit: eikös tääkin vaikuta aika asialliselta? Varmaan ainakin 13000€ lähtee käteisellä? http://www.nettiauto.com/bmw/525/6434641
                            No siinä ja tässä, tietysti maku tulee vastaan, millasesta toinen tykkää ja toinen ei.

                            Mutta automaatti pisti viimesen no-no.
                            MB E220 CDI -10
                            Ex.VW T5.1 -11
                            Ex. Ford Transit Custom -14
                            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                            Ex. VW Golf+ -06
                            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                            Ex. Honda CBR900RR -96
                            Ex. E36 325i Coupé -94
                            Ex. LADA 2105 1200S -89
                            Ex. LADA 2107 1300S -87
                            Ex. E36 320i -91

                            Comment

                            • Juh4
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 5448
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by GARFFi View Post
                              No siinä ja tässä, tietysti maku tulee vastaan, millasesta toinen tykkää ja toinen ei.

                              Mutta automaatti pisti viimesen no-no.
                              Suosittelen pysymään erossa VAG-konsernin TSI-koneista. Varsinkin nämä pienemmät 1.2 ja 1.4 koneet. Siihen kylkeen ku vielä laittaa DSG-automaatin, niin ai että
                              -Official member of BTCF-Sauna team-

                              Comment

                              • [Snowboarder]
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 2185
                                • Karstula

                                Originally posted by Juh4 View Post
                                Suosittelen pysymään erossa VAG-konsernin TSI-koneista. Varsinkin nämä pienemmät 1.2 ja 1.4 koneet. Siihen kylkeen ku vielä laittaa DSG-automaatin, niin ai että
                                Elä nyt työllistää ne ainakin nimimerkillä noiden jakopäitä useita kymmeniä tehneenä
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎