Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J11
    Newbiemmer
    • Aug 2014
    • 6
    • Finland

    En nyt tämän parempaa topikkia keksinyt näitä kysymyksiä varten, joten ohjatkaa oikeaan topikkiin, jos löytyy sopivampi!

    Eli alkaa toi B-kortti kuumottelemaan pikkuhiljaa, niin millaisia kokemuksia teillä on BMW 535i E34 autoista?

    Ite ollut hulluna noihin E34 korisiin yli 3 litraisiin autoihin muutaman vuoden, vaikka jotkut pitävät niitä pappojen autoina jne.

    Iskin silmäni yhteen mustaan 34:seen, jossa tummennetut takavalot ja M-sport (?) takaspoileri.. toi yhdistelmä toimii minuun aina. Nykyinen kevarikin on vähän samantyylinen.

    Itse olen erittäin tarkka ajoneuvojen tarkastamisessa, jos sen arvo on yli 1 000€ tai tarkoituksena on tienata sillä. Eli varmasti pyydän myyjää viemään auton paikalliselle korjaamolle, jotta voin käydä alustan läpi huolellisesti ja näen kaikki mahdolliset ruostevauriot.. ruuvimeisselillä pohja täyteen reikiä.

    Sitten se varmasti hyvin tuttu kysymys, eli minkä arvoinen tuollainen auto on?
    Hintapyyntö tolla bemulla on 3 000€, mutta siinä ei ole huoltokirjaa (muistaakseni), joka on omasta mielestäni iso miinus (hinnasta pois heti vähintään 400€).

    Ja mihin kaikkeen kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota, kun on koeajolla / tarkistamassa autoa?

    Mitä muita autoja kannattaisi harkita? Budjetti on ~3 000€, jolla pitäisi saada +2,5 litrainen Baijerilainen. Myös tds bemarit kiinnostaa jollain tavalla.

    Comment

    • integra2000
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 141
      • Turku

      Originally posted by J11 View Post
      Itse olen erittäin tarkka ajoneuvojen tarkastamisessa, jos sen arvo on yli 1 000€ tai tarkoituksena on tienata sillä. Eli varmasti pyydän myyjää viemään auton paikalliselle korjaamolle, jotta voin käydä alustan läpi huolellisesti ja näen kaikki mahdolliset ruostevauriot.. ruuvimeisselillä pohja täyteen reikiä.
      Täh????

      Comment

      • Kangas
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 166
        • Hämeenlinna

        Trolli :think

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Originally posted by integra2000 View Post
          Täh????
          Oisko nuorella miehellä jo vähän sarkasmia mukana jutuissa

          Originally posted by J11 View Post
          En nyt tämän parempaa topikkia keksinyt näitä kysymyksiä varten, joten ohjatkaa oikeaan topikkiin, jos löytyy sopivampi!

          Eli alkaa toi B-kortti kuumottelemaan pikkuhiljaa, niin millaisia kokemuksia teillä on BMW 535i E34 autoista?

          Ite ollut hulluna noihin E34 korisiin yli 3 litraisiin autoihin muutaman vuoden, vaikka jotkut pitävät niitä pappojen autoina jne.

          Iskin silmäni yhteen mustaan 34:seen, jossa tummennetut takavalot ja M-sport (?) takaspoileri.. toi yhdistelmä toimii minuun aina. Nykyinen kevarikin on vähän samantyylinen.

          Itse olen erittäin tarkka ajoneuvojen tarkastamisessa, jos sen arvo on yli 1 000€ tai tarkoituksena on tienata sillä. Eli varmasti pyydän myyjää viemään auton paikalliselle korjaamolle, jotta voin käydä alustan läpi huolellisesti ja näen kaikki mahdolliset ruostevauriot.. ruuvimeisselillä pohja täyteen reikiä.

          Sitten se varmasti hyvin tuttu kysymys, eli minkä arvoinen tuollainen auto on?
          Hintapyyntö tolla bemulla on 3 000€, mutta siinä ei ole huoltokirjaa (muistaakseni), joka on omasta mielestäni iso miinus (hinnasta pois heti vähintään 400€).

          Ja mihin kaikkeen kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota, kun on koeajolla / tarkistamassa autoa?

          Mitä muita autoja kannattaisi harkita? Budjetti on ~3 000€, jolla pitäisi saada +2,5 litrainen Baijerilainen. Myös tds bemarit kiinnostaa jollain tavalla.
          Helmat, ovet ja tankin ympärystä ruostunee ensin
          Koeajolla kaikki etupään väljyys.
          Sinne menee helpot 3-400e jos on välystä.

          Kilometrejä eikä huoltokirjaa kannata kattella.
          Arvoa kannattaa antaa Yleiskunnolle
          Tekniikan osat edullisia auton arvoon nähden vs. Korin parsiminen
          Yksinkertainen tekniikka korjata.

          Itse Tuolla rahalla koittaisin kuitenkin etsiä siistiä v8 koneellista 530i tai 540i:tä
          muista malleista e36:n voi löytää tuohon rahaan 325/328
          Last edited by Tonton; 25-08-2014, 20:16.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • J11
            Newbiemmer
            • Aug 2014
            • 6
            • Finland

            Kiitos vastauksesta!

            Ja joo, oli "vähän" sarkasmia.
            Kuitenkin pointti oli se, että yritän käydä sen auton läpi mahdollisemman huolellisesti, jotta ei tule yllätyksiä. Esimerkkinä vaikkapa läpimätä pohja.

            Eli näissä autoissa oikeasti huoltokirjalla ei tee mitään (teidän mielestänne).. ?
            Omasta mielestä se on aika hyödyllinen, kun silloin on edes jonkinlaista dokumenttia (todistetta) siitä, että autoa on osattu huoltaa oikein.. kertoo jotain sen luotettavuudesta.

            Tutulla ollut muutama auto, jotka oli ostanut alle 1 500€:lla ja niiden ex-omistajat oli väittänyt auton olleen hyvin huollettu jne jne, mutta kuitenkin autot räjähti alle 5-8kk aikana. Mm. kansi pettänyt, vaihteisto mennyt paskaks, perä levinnyt.. ja kaikkea muuta mielenkiintoista. Ja missään noissa ei ollut siis huoltokirjaa, eikä myyjillä ollut esittää minkään näköistä dokumenttia huolloista. Mutta toki tää tuttu olis voinut tarkistaa autot huomattavasti huolellisemmin..

            Itse en siis halua ostaa autoa, joka leviää alle 5kk päästä ja joutuu tekemään kalliin remontin siihen (esim. vaihteisto leviää = €€€ palaa). Oon autonasentajaksi opiskelemassa, joten ei ole yksinkertaisesti varaa ottaa suurta riskiä auton kanssa, että joutuu remontoimaan sitä suurella rahalla.. tulot kun ei ole mitenkään järjettömän suuret.

            Tietääkseni nää isoilla (2,5l ->) kutoskoneilla varustetut bemarit ovat pomminvarmoja hyvin huollettuna, jopa järjettömän suurilla kilometreillä (yli 350-400tkm).

            Eiks näissä 535:kin ole samankaltaisia laatikkovikoja, kuin M50 koneissa tuntuu olevan ne 2. vaihteen synkrot melko lailla paskana yli 300tkm ajetuissa yli 2 litraisissa bemareissa. Ja JOS siis ei ole aiemmin vaihdettu sitä 2. vaihteen synkroa.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7518
              • Jyväshyvä

              Aika harvassa max. 3 tonnin autossa on huoltokirjaa tai jos se löytyy, ajan tasalla...

              Ja kuten jo sanottiin,
              päivän kunto reilusti yli 10 vuotiaissa autoissa vaikuttaa enemmän
              kuin se mitä sillä autolla on ehkä ajettu.
              Ja yllättäen ne vanhat bemut on aina ajettu jotain 200 tkm ;-)

              Tosin poikkeuksiakin löytyy, mulla on -98 324 tkm ajettuE39 jossa on pilkuntarkka huoltokirja (tai itseasiassa 2 kpl kun on kerran huollettu Englannissa ja kirja ei ole ollut mukana joten on ostettu uus kirja ko. leimaa varten ...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Kyllä sen itsekin ymmärrät että mitään merkki liikkeen huoltokirjaa ei ole kuin yhdessä 1000sta e34 535sta

                Niitä öljyn vaihto lappuja voi kukavaan kirjoitella ja leimailla.
                Näissä muuten oli niin että matkamittari jumittaa 296tkm
                Eli voi olla enempi ajettu mitä ilmoituksessa

                Jos kori on oikeasti hyvä ja sisältä siisti niin on siitä muutenkin pidetty huolta
                Ja nesteiden, hihnojen,ja sytytys osien vaihto lienee sääntö kuin poikkeus vanhan auton ostaessa

                Käyttökulut ja maksut on sitten Aika kovat tälläisessä isokoneisessa e34:saa
                Noin niinkuin ensi autoksi.

                Raha tilanteestasi en tiedä mutta ettei tulisi yllätyksenä
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • icecold
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 2341
                  • 🌍

                  Ei tuommoisessa 300tkm ajetussa 25v vanhassa voi ennustaa hajoaako joku puolen vuoden sisällä vai ei
                  Ja tuommoinen 535i E34 vie sitten bensaa Paljon.

                  Tämäkö kiikarissa http://www.nettiauto.com/bmw/535/6659482 ?

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by icecold View Post
                    Ei tuommoisessa 300tkm ajetussa 25v vanhassa voi ennustaa hajoaako joku puolen vuoden sisällä vai ei
                    Ja tuommoinen 535i E34 vie sitten bensaa Paljon.

                    Tämäkö kiikarissa http://www.nettiauto.com/bmw/535/6659482 ?
                    Kolmella tonnilla saa kyllä siistimmän pelin ensiautoksi

                    Just myin halvemmalla -98 E39:n ja olihan se nyt sata kertaa siistimpi kuin tuo. Ja varmaan vähän huolettomampikin

                    Eli joku fiksu M50/M52 koneinen E34/36/39 etsintään?
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Mä kyllä ostaisin ensi autoksi 3000ella
                      E36 cabrion
                      Nytkin 3kpl alle 4ke pyynnillä ni varmaan irtoo näin syksyllä lähemmäs kolmosella käteistä
                      Jos pitäisi bmwltä joku valita

                      Tossa hintaluokassa m50 tai m43 koneisen
                      Kohtuu ruosteeton, järki km huolettomuus.
                      Halvat osat. Ja pimut tulee kesällä mieluummin avon kyytiin kuin bensa rohmun

                      Jos kesätöistä jää säästöön niin voi päättö työnä Kohtuu budjetilla päivittää 2,5\2,8koneen siihen
                      Last edited by Tonton; 25-08-2014, 23:05.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • rgaweer
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 1670
                        • Vantaa

                        Kyllä e34 on ihan hyvä ensiautoksi. Sopivan yksilön jos sattuu löytämään niin erittäin huoleton ja antaa hyvät kyydit kunnossa ollessaan. Jos sattuu huono yksilö niin saa korjailla kokoajan mitä ihmeellisempiä ratkaisuja(esim. Luuska). Vähän siis tuurista kiinni, ainahan mikävaan auto voi hajota minähetkenä hyvänsä. Itsellä ei ole kolmeneloset jättäneet kertaakaan tielle ja isompia hajoamisia ei oo tullut vaikka kymppitonneja tullut mittariin.

                        Isokoneisen auton kulutus voi yllättää bensapihin piikin jälkeen. E34 535 kulutus pyörii siinä 10-15L tienoilla, riippuu millaista ajoa. Aikoinaan itsellä meni auton bensa/huoltokuluihin kuukaudessa/parissa kaikki rahat mitä mopon myymällä oli saanut.
                        E34 x2, E12 x2, E30
                        E28 520i -82 & 520iA -86
                        Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                        Comment

                        • Throttle
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 793
                          • -

                          Itselläni E34 touring M43:lla, mittarissa muutama tonni vajaa 400tkm, keskikulutus n. 8L, kaupunkiajoa ja moottoritietä.
                          Suosittelen ensikertalaiselle järkimoottoria, M43 tai M50.

                          Comment

                          • J11
                            Newbiemmer
                            • Aug 2014
                            • 6
                            • Finland

                            @icecold Just toi. Plussaa omasta mielestä myös toi "ei vähäpäästöinen".. saa turbolla leimaan. Tai ainakin puolet helpommin.

                            Tietenkään en 3 tonnia aio maksaa tollasesta, mut joku 2 200€ vois olla jo kohtuullinen hinta.. olettaen, että auto on oikeasti hyvässä kunnossa.

                            Ite oon tottunut bensasyöppöihin.. 2 vuotta yli 10-15 litraa satasella kuluttavilla vehkeillä ajanut, niin ei tule yllätyksenä bemarien kulutuskaan.

                            --

                            Pääosin sen takia teho kiinnostaa, koska tykkään käydä radalla.. eli bemusta kaikki ylimääräinen sisusta yms. pois, kuppipenkit, kaaret sisäään ja Toyo R888 renkaat alle.

                            Jenkkiläiseltä foorumilta lueskelin jotain, että 300 heppaa takapyöriltä ei ole mikään mahdottomuus M30 koneesta vaparina.. tietenkin se vaatii PALJON työtä ja erityisesti €€€.

                            Pitänee jatkaa tästä aiheesta sitten ihan mallikohtaisella puolella, jos tästä syntyy enemmän jutusteltavaa.

                            --

                            Mut kattelen noita erilaisia vaihtoehtoja.. vielä tässä on aikaa vähintään 5kk. Tossa ajassa kerkeää kyllä vaihtumaan nettiauton bemarit moneen kertaan, joten melko varmasti löytyy jokin hyvä vaihtoehto.

                            Kysyn vielä ihan mielenkiinnosta, että onks kellään kokemusta M52B28 koneellisesti E30 bemusta? Tollanenkin vaihtoehto kävi mielessä, vaikka kiinnostus hävis melko lailla kokonaan, kun selvitin noiden moottorien hintaluokan. Briteistä irtoaa noin 1 000 punnalla "vähän ajettu" M52B28 moottori, kun taas 1 600 punnalla saa S50B32 moottorin (!?), vuosimallia '99.
                            Siitä en sano yhtään mitään, että ovatko ne oikeasti _edes_ toimivia, tai saati edes sen ikäisiä, kuin niiden myyjät väittävät.

                            Mut tosiaan kiitos vastauksista!

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by J11 View Post
                              En nyt tämän parempaa topikkia keksinyt näitä kysymyksiä varten, joten ohjatkaa oikeaan topikkiin, jos löytyy sopivampi!

                              Eli alkaa toi B-kortti kuumottelemaan pikkuhiljaa, niin millaisia kokemuksia teillä on BMW 535i E34 autoista?
                              Originally posted by J11 View Post
                              Ite oon tottunut bensasyöppöihin.. 2 vuotta yli 10-15 litraa satasella kuluttavilla vehkeillä ajanut, niin ei tule yllätyksenä bemarien kulutuskaan.
                              Melko juoppoja noi nykyiset kevarit näköjään :think
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • icecold
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2009
                                • 2341
                                • 🌍

                                ^^

                                Ootko siis nyt rakentamassa turbo-ratalelua E34:sta vai etsimässä käyttöautoa?
                                Lisäksi veikkaan että tuonkaan auton myyjä ei 800€ eli yli neljäsosaa auton pyyntihinnasta helposti tingi.

                                Eikö tämä olisi fiksumpi http://www.nettiauto.com/bmw/540/6651043 ?

                                Auton kulutus niiden mopojen ja piikkien jälkeen yllättää, tulee kilometrejä nimittäin varmasti enemmän.

                                E: Nixulle sen verran että kyllä ainakin oma TM vei kevyesti tuon kympin satkulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎