Announcement

Collapse
No announcement yet.

auto Ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by jippe75 View Post
    Hmm, minulla Tapiolan kanssa ei näin onnistunut vaikka etukäteen puhelimella asiaa tiedustelin ja asiakaspalvelija tuolloin kertoi pelkän runkonumeron ilmoittamisen riittävän vakuutuksen saamiseksi.

    Ihmetys olikin melkoinen, kun sitten auton saatuani soittelin vakuutuksesta ja minulle kerrottiin ettei onnistu --> ei muuta kuin sähköpostilla kuvat rekisteriotteesta + kauppakirjasta, niin johan alkoi Tapiolastakin irrota vakuutuksia.

    Luotappa siinä sitten asiakaspalvelusta saamaasi ohjeistukseen, kun eivät näköjään pidä aina paikkaansa
    Tässäkin on yhtiökohtaisia eroja.
    IFfi taitaa olla paras palvelultaa. Puhelimessa/sähköpostilla otettu jo useampaan tuontipeliin vakuutukset valmistenumeron perusteella.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6742
      • PK-seutu

      Originally posted by jippe75 View Post
      Hmm, minulla Tapiolan kanssa ei näin onnistunut vaikka etukäteen puhelimella asiaa tiedustelin ja asiakaspalvelija tuolloin kertoi pelkän runkonumeron ilmoittamisen riittävän vakuutuksen saamiseksi.

      Ihmetys olikin melkoinen, kun sitten auton saatuani soittelin vakuutuksesta ja minulle kerrottiin ettei onnistu --> ei muuta kuin sähköpostilla kuvat rekisteriotteesta + kauppakirjasta, niin johan alkoi Tapiolastakin irrota vakuutuksia.

      Luotappa siinä sitten asiakaspalvelusta saamaasi ohjeistukseen, kun eivät näköjään pidä aina paikkaansa
      No johan on toimintaa.

      Allekirjoittanut käyttää Lähivakuutusta. Aina toiminut kaikki puhelimitse niinkuin pitää
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        Originally posted by pyroz View Post
        No johan on toimintaa.

        Allekirjoittanut käyttää Lähivakuutusta. Aina toiminut kaikki puhelimitse niinkuin pitää


        Mutta ovathan nuo ruotsalaiset vakuutukset voimassa kuitenkin? Eli ei välttämättä tarvitse suomesta hoitaa vakuutuksia?
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • rocroc
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 573
          • keminmaa

          Käytäntö tuntuu ruotsalaisilla vaihtelevan suuresti, syksyllä toin yhden auton, myyjälle ei jäänyt muuta kuin orkkis del2, kilvet laitoin suomesta suoraan transportstyrelsenille -> homma ok.

          Alkuvuonna hain taas auton, myyjä ei halunnut muuta kuin kauppakirjasta kopion, kilvet ei kelvannut eikä niitä ottanut suomen katsastusasematkaan, taitaa olla vieläkin jossain tallessa -> homma ok.

          Viimeisessä tapauksessa sain mukaan orkkis Del2:n kopion Del1:stä ja kauppakirjan, myyjä ei halunnut kilpiä, mutta muutaman viikon jälkeen halusi ne jostain syystä takaisin,-> homma ok.

          Eli mitä enemmän saat orkkis papruja mukaan, sen parempi, mutta kopsuillakin pärjää.

          Ruotsissa ei ole enää tämän vuoden alusta tarvinnut pitää veromerkkiä takakilvessä

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Tapiolassa on ohje, että pitäis saada mustaa valkosella, eli pelkkä puhelinilmoitus ei riitä, ei ole koskaan riittänyt.

            Samalla pitää sanoa, että on täysin virkailijasta kiinni, onnistuuko tuo kuitenkin. Mulla on onnistunut joka kerta, mutta aina on pitänyt uhkailla yhtiönvaihdolla tai muulla typerällä. Saisivat tulla 2000 luvulle tuossakin firmassa jo pikkuhiljaa.

            "pitää faxata auton tiedot"

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • Anselmo H
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 942
              • Vantaa

              Originally posted by jippe75 View Post
              Luotappa siinä sitten asiakaspalvelusta saamaasi ohjeistukseen, kun eivät näköjään pidä aina paikkaansa
              Kun soittaa Tapiolan kaikille tarkoitettuun peruspalveluun, niin vastaaja on yleensä onneton mistään mitään ymmärtämätön rookie, joka on saanut puhelinpäivystysnakin --> Mikään asia ei hoidu.

              Jos vaan on saumaa käydä konttorissa ja jotenkin saada sieltä kontakti riittävän älykkääseen / kokeneeseen / vakuutusasioihin perehtyneeseen ihmiseen, joka kykenee hoitamaan asioitasi, niin mahtavaa. Suora nro samalle tyypille ihan paras juttu Silloin vakuutusasiat toimii junan vessan lailla ja monimutkaisetkin hommat hoituu puhelimitse. Näin siis Tapiolassa omien kokemuksien perusteella. Sama firma voi siis vaikuttaa idioottien pesältä tai dynaamiselta vakuutuspalveluyritykseltä, riippuu vain siitä kuka asioitasi sattuu säätämään.

              Mm. liikennevakuutus & kasko VIN:llä hoitui puhelimitse ongelmitta juurikin asiansa osaavan vakuutusihmisen ansiosta. Kovin haasteellistahan tuon ei tosin luulisi olevan ylipäätään
              F11 523iA Touring
              E93 325i cabrio
              E81 116i
              Triumph Daytona 955i

              Comment

              • Italia
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 246

                Onko olemassa mitään laki kiekuroita, kun olen hakemassa Ruotsista varaosa-autoa joka on vielä rekisterissä Ruotsissa. Pitääkö tehdä tulliin maahantuonti ilmoitus, vaikka auto ei tule ikinä Suomessa rekisteriin? Mitä papereita täytyy tehdä / vaatia? Muita käytännön ohjeita ensikertalaiselle?

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  Originally posted by Italia View Post
                  Onko olemassa mitään laki kiekuroita, kun olen hakemassa Ruotsista varaosa-autoa joka on vielä rekisterissä Ruotsissa. Pitääkö tehdä tulliin maahantuonti ilmoitus, vaikka auto ei tule ikinä Suomessa rekisteriin? Mitä papereita täytyy tehdä / vaatia? Muita käytännön ohjeita ensikertalaiselle?
                  Ei tullille tarvi eikä oikein voikkaan tehdä minkään valtakunnan ilmoitusta maahan tulevasta autosta, jota ei aijota laittaa Suomessa kilpiin. Suurempi ropleema on saada ao. auto pois Ruotsin rekisteristä.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by teropa View Post
                    Tapiolassa on ohje, että pitäis saada mustaa valkosella, eli pelkkä puhelinilmoitus ei riitä, ei ole koskaan riittänyt.
                    Vaihda vakuutusasiamiestä. Mulla kyllä on onnistunut Iffissä,
                    Pohjolassa ja nykyisin myös Tapiolassa. Liikennevakuutus ja Kasko puhelimella
                    ja olen kyllä kertonut että lähden nyt Saksasta ajeleen Suomeen päin.
                    Ei mitään probleemaa, paitsi että Iffiltä en saanut vakuutusasiamieheltä
                    liikennevakuutusta kun se oli lomilla joten piti soittaa yleiseen numeroon...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Italia
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 246

                      Originally posted by pmv View Post
                      Ei tullille tarvi eikä oikein voikkaan tehdä minkään valtakunnan ilmoitusta maahan tulevasta autosta, jota ei aijota laittaa Suomessa kilpiin. Suurempi ropleema on saada ao. auto pois Ruotsin rekisteristä.
                      Sehän taitaa olla myyjän ongelma? Miten asia olisi järkevin hoitaa? Pitäisikö käskeä myyjää jo poistamaan auton Ruotsin rekisteristä, vai mikä ropleema siinä on saada auto pois rekisteristä jos sitä ei rekisteröidä Suomeen?

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4647
                        • Tuusula

                        Originally posted by Italia View Post
                        Sehän taitaa olla myyjän ongelma? Miten asia olisi järkevin hoitaa? Pitäisikö käskeä myyjää jo poistamaan auton Ruotsin rekisteristä, vai mikä ropleema siinä on saada auto pois rekisteristä jos sitä ei rekisteröidä Suomeen?
                        Eikös siitä voi tehdä jokatapauksessa käyttöönottoilmoituksen. Tulli ei ota siitä ylös mitään tietoja, ainoastaan lyö leiman paperiin. Tästä paperista kun ottaa valokuvan ja lähettää sen myyjälle, saa hän auton pois rekisteristä ja kaikki ovat tyytyväisiä. Näin ainakin olemme itse toimineet ja aina on hoitunut nätisti.

                        Tuossa käyttöönottoilmoituksessa oli muistaakseni ruksit myös kilpa-autoille ja olisiko jopa ollut varaosa-autoille?

                        Pointtihan tuossa käyttöönottoilmoituksessa on antaa pohja niin tullissa tehtävälle veroilmoitukselle kuin katsastuskonttorilla tehtävälle rekisteröintikatsastukselle. Noissa kahdessa tapauksessahan auton tiedot syötetään järjestelmiin.
                        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • Italia
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 246

                          Auto on siis ajokelvoton ja olisi tarkoitus hakea trailerilla, joten eikö silloin ole sama jättää kilvet myyjälle? Tällöinhän ei pitäisi olla mitään ongelmia rekisteristä poiston kanssa ja käyttöönottoilmoitusta ei tarvitse tehdä? Vai?

                          Comment

                          • pmv
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 2032
                            • tornio

                            Ruotsissa vaan autoa ei saa noin vain pois kilvistä. Pitää olla virallinen hajottamon numero tai sitten maasta vienti. Viennin todentaminen Vägverketille on se vaikea kysymys, kun autoa ei sitten muualla rekisteröidä.

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6742
                              • PK-seutu

                              Originally posted by pmv View Post
                              Ruotsissa vaan autoa ei saa noin vain pois kilvistä. Pitää olla virallinen hajottamon numero tai sitten maasta vienti. Viennin todentaminen Vägverketille on se vaikea kysymys, kun autoa ei sitten muualla rekisteröidä.
                              Itse toin auton syksyllä suomeen ja vein vasta keväällä paperit tulliin. Suomeen päästyäni lähetin ruotsin kilvet, kopiot del1 ja del2 papereista, muistaakseni myös kopio kauppakirjasta, sekä vapaamuotoisen kirjeen, jossa kerroin että voivat poistaa ruoskan rekisteristään, auto on minulla Suomessa. -> Homma ok.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Itse toin auton syksyllä suomeen ja vein vasta keväällä paperit tulliin. Suomeen päästyäni lähetin ruotsin kilvet, kopiot del1 ja del2 papereista, muistaakseni myös kopio kauppakirjasta, sekä vapaamuotoisen kirjeen, jossa kerroin että voivat poistaa ruoskan rekisteristään, auto on minulla Suomessa. -> Homma ok.
                                Mä soittelin sinne transportstyrelsenille ja kyselin asiaa kun mulla nyt seisoo toi käyttöauto syksyyn asti ennenkuin maksan verot, niin sieltä sano virkailija ettei kopiot noista ruottin dokumenteista kelpaa, vaan pitää olla aidot. Aattelinpa kuitenkin kokeilla lähettää kopiot kun ne on monella muullakin mennyt läpi. :think
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎