Originally posted by Armas P
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
auto Ruotsista
Collapse
X
-
Originally posted by Esko View PostNyt kun kilvet jäävät myyjälle, niin riittääkö ajoneuvon poistamiseen ruotsalaisen nimistä, jos soitan Ruotsin konttorille ja ilmoitan noi behörighetskod,registreringsnummer i sifferform tiedot Del1:stä? Kilvethän myyjä voi sitten itse toimittaa Ruotsin konttorille..
Tuossa olikin puhetta tosta COC/vaatimuksenmukaisuus todistuksesta, niin tuollaisen sai siis ihan BMW-jälleenmyyjän tiskiltä hommattua noin 100€ hintaan?
Originally posted by Armas P View PostSiellä satamassa on tullin piste, josta ne kilvet saat. Itse joskus toin mm. Ruotsista auton, oli ihan ruotsin kilvissä koko ajan. Eli mukaan noi del 1/2+kauppakirja. Sitten tullista tarrakilvet ja katsastuskonttorille jatkamaan. Konttorilla ottavat lähdemaan kilvet, palauttavat ne ja vievät alkuperäiset dokut. Sama resepti toimii muissakin (EU) maissa. Eli byrokratiaa ei ole. Auton paperit+kauppakirja.
Kakkosvaihtoehtona on poistaa auto kohdemaassa rekisteristä.
Originally posted by HJP View PostOk,
Lienee siis järkevintä ajella Ruotsin kilvillä Suomeen, ja käydä tullista satamassa hakemassa siirtolaput samalla kun ruuvaa Ruotsin kilvet irti.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostAntaisitko sinä Ruotsalaiselle Svenille auton myytyään mukaan rekisteriotteen ilmoitusosan luottaen että Sven tosiaan rekisteröi sen Ruotsissa? Samoin ajattelee moni Sven Suomalaisostajasta, eikä anna sitä DEL2:sta tai kilpiä.
Comment
-
-
Originally posted by Armas P View PostSori, itkuiikka. Kerroin VAIN omista kokemuksista, eli siis minulla homma toimi noin. Been there, done that. Autoja tuotu muutama ruotsista ja virosta. Kauppakirjastahan jää kopio myös myyjälle, joka voi tarvittaessa toimia tämän kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostSekavaa kun toiset sanoo, että ei tarvi koko Del2:sta, toiset ottanu kopion ja toiset taas ottanu alkuperäisen paperin. Muistelisin että itse sain viimeeksi hakiessa myyjältä kopion Del2:sta. Mihin sitä alkuperäistä Del2:sta Suomessa tarvii?
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostEi sitä tarvita. Se nopeuttaa rekisteröintiä kun AKE voi suoraan rekisteröidä auton Suomeen jos on del2. Muuten joutuu odottelemaan rekisterilupaa Ruotsista kun myyjä poistaa del2:lla auton Ruotsin rekisteristä. Jos ei saa del2:sta mukaan, niin tarvitaan kauppakirja omistusoikeuden osoittamiseen. Mutta siis del1 ja kauppakirja riittää. Kopio del2:sta on vaan kiva juttu, sillä ei mitään painoarvoa sinänsä ole. Mutta voihan sen ottaa jos sattuu myyjällä kopiokone lähellä olemaan.
Comment
-
-
Sekoitetaan vielä soppaa omilla kokemuksilla...
Minulle jäi kaupasta käteen kauppakirja, del1 ja del2 (vägverket). Myyjä poisti auton rekisteristä niin, että hänelle jäi del2(transportstyrelse). Lisäksi transportstyrelsestä sanoivat myyjälle, että tarvitsevat kopion Suomen ajoneuvoveroilmoituksesta, sekä ruotsin kilvet. Näin siis ruåttalaisen saamien ohjeiden mukaan auto saatiin nopeiten pois sikäläisestä rekisteristä. Eiköhän homma hoidu aika monella tavalla, kuten täältä voi lukea.
Tullista myös sanottiin minulle, että he eivät hoida minkäälaisia vakuutushommia, ja että liikennevakuutus pitää hoitaa itse vakuutusyhtiön kanssa.
Tullin toimipisteet, jossa tarrakilpiä saa ja voi jättää käyttöönottoilmoituksen, löytyy molemmista Viikkarin puolelta Katajanokalta sekä Siljan puolelta Eteläsatamasta. Minä ja muut jouduimme odottelemaan 1,5h ennenkuin tullimiehet saapuivat Katajanokan luukulta Eteläsataman puolelle, kun hoitivat ensin Viikkarista tulleet tuontiautot, vaikka niitä ei sieltä kuulemma tullut ainoatakaan sanoi yksi jamppa jonka olivat käskeneet hänet Katajnokalta Eteläsatamaan. Joten ei kannata välttämättä luottaa, että homma hoituisi nopeasti omien aikataulujen mukaan.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostEiköhän homma hoidu aika monella tavalla, kuten täältä voi lukea.
Comment
-
-
Terve!
Huomenna olisi tarkoitus käydä haaparannan puolella katsomassa yhtä e34:sta. Ajattelinkin että onko mitään erikoista mitä kannattaisi ruotsin autosta tarkistaa? Papereista pitää siis olla vähintään del1 ja kauppakirja jos sattuu kaupat tekemään?
Jos jollakin on jotain vinkkejä kertoa niin mielellään niitä kuulisin!
edit: http://www.nettiauto.com/bmw/525/2577035 tuossa vielä nettiauton ilmoitus.Ex. E34 525 -94
Ex. E34 518 -91
Comment
-
-
Originally posted by Korppikotka View PostTerve!
Huomenna olisi tarkoitus käydä haaparannan puolella katsomassa yhtä e34:sta. Ajattelinkin että onko mitään erikoista mitä kannattaisi ruotsin autosta tarkistaa? Papereista pitää siis olla vähintään del1 ja kauppakirja jos sattuu kaupat tekemään?
Jos jollakin on jotain vinkkejä kertoa niin mielellään niitä kuulisin!
edit: http://www.nettiauto.com/bmw/525/2577035 tuossa vielä nettiauton ilmoitus.
Comment
-
-
Sen verran omista tuonneista oppinut, että kannattaa myyjälle selostaa mahdollisimman tarkkaan jo etukäteen miten homma etenee aina kaupanteosta tullaukseen asti. Kannattaa myös selventää myyjälle mitä kaikkea hänen tulee tehdä ja miten sinun hoitamat asiat vaikuttavat lopputulokseen.
Sen olen huomannut, että usein Ruotsalaiset ovat juuri skeptisiä siitä, että saavat auton pois vakuutuksistaan. Toisinaan tämä kyllä onkin aiheellinen pelko, sillä olen juotunut itsekin faksailemaan VV:lle AKE:n rekisteriotetta todistuksena siitä, että ajoneuvon katsastus on aloitettu - tieto joka pitäisi kulkea automaattisesti.
Kuten jo monesti todettu, voi saman asian toteuttaa usealla tavalla, esimerkkinä Del2 suhteen. Itse olen suosinut tapaa, jossa pyydän myyjän tilaamaan itselleen uuden Del2, jolloin saan alkuperäisen matkaani. Toisaalta tämäkin saattaa herättää kummastusta myyjässä, joten joudut selittämään jälleen miksi näin. VV:n sivut kun eivät kovin yksityiskohtaisesti kerro miten Suomen viranomaiset haluavat tietyt laput/tiedot.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Se on paljon myyjästä kiinni miten homma hoidetaan. Varsinkin vanhemmat myyjät voivat olla kauhuissaan kun ehdottaa että jospa otan sinun auton, kilvet ja kaikki paperit ja ajelen Suomeen, että kyllä se AKE homman hoitaa. Esim omassa tuonnissa vanhempi herrasmies ei olisi edes suostunut antamaan kilpiä tai del2:sta. Kaupan ehtona oli että hän saa pitää ne.
Muutenkin jos auto on haluttu, eli se oletettavasti menee kaupaksi ruotsalaisellekkin, niin saattaa olla nihkeää myydä ulkomaille. Kuitenkin ylimääräistä vaivaa/odottelua myyjälle.
Comment
-
Comment