Miksi taas myynnissä? Eikö lie ollu mieleen, vai onkohan vaan myynnissä jos sattuu menemään. Hinta on vaan semmonen että meinaa oikeesti myydä, eikä "esitellä". :think (tosin en tiedä paljon oli viime kerralla myyntihinta, mutta tuskin oleellisesti pienempikään)
edit. Ai se oli edelliskerralla jo seiskan pyynnillä myynnissä, eli varmaan laitettu nyt myyntiin jos menee ja jäis jotain näppiin... Ite bongasin tuon viimeksi kun oli jotain 9k€ paikkeilla, alunperin oli kesällä jotain 10-11k€.
hei eikös toi ole sama ämmä joka oli pidemmän aikaa jollain seiskan pyynnillä myynnissä? En ainakaan usko että noita peruspunaisia punaisella sisustuksella olis niin kovin paljon Suomessa :think
Oliko radio vaihdettu (eli kuuluiko kotimaiset radiokanavat)? Jos, niin se tietysti helpottaa täällä elämää, sittenhän se ei juuri eroa euroopassa uutena myydyistä.
Auton tiedot on tarkastettu, myyjään saa joku olla yhteydessä jos kiinnostaa
Oliko radio vaihdettu (eli kuuluiko kotimaiset radiokanavat)? Jos, niin se tietysti helpottaa täällä elämää, sittenhän se ei juuri eroa euroopassa uutena myydyistä.
En ihan helpolla usko että on tuotu japanista (vaikkakin se on toki mahdollista)
1. 2001-> vaaditaan samat omianisuudet kuin euroversioissa, näihin uudempiin ei riitä enää pelkästään TUV-yhdenmukaisuustodistus
2. Japanissa on eri navijärjestelmä ja eri radiojärjestelmä. Jotta ne saa toimimaan Suomessa, täytyy kaikki modulit vaihtaa uusiin -> maksaa rahaa ja vaivaa ihan mukavasti. Lisäksi vielä valojen vääräkätisyys. EN tiedä onko E60 umpioissa kuvion tasausta kuten vanhemmissa, mutta se ei välttämättä riitä.
Tuo japanilaisuushan on helppo todeta kun menee katsomaan autoa, mittaristossa kulutusmittari näyttää käänteisesti km/litra, nopeusmittarin pohjassa on JPN teksti, tarrat oven karmissa ja konehuoneessa on japaniksi.
Kilometrit ei tosiaan japaninvehkeissä ole useinkaan kovin isoja, mutta kuskin penkit ottaa itseensä: melkein järjestään ne on puhki tms, ja se johtuu siitä että kun eurooppalainen ajaa 30km, niin japanilainen ajaa 3km, joten nuo ratit/penkit/ovipahvit kuluu nopeasti.
Eli kilometrit vs penkin kunto voi hyvin pitää paikkansa.
Samaten japaninvehkeissä huollot on vähän niin ja näin, kun niillä ajetaan niin vähän. Voi olla ettei moneen vuoteen huolleta mitään.
Ajokin on lähinnä kaupunkiajoa, joten voimansiirto ja alustanosat on ihan eri tavalla koetuksella kuin eurovehkeissä. Usein näissä on laatikko-ongelmia.
JOS tämä tosiaan on tuotu japanista, niin veikkaan että se on tullut sitten muuttoautona, ei muuten vaan uitettuna. Tällöin ei tarvitse murehtia noita lakisääteisiä vaatimuksia. Mutta sittenkin tulee vastaan tuo radion/navin jne sopimattomuus suomeen.
Leave a comment: