Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tulipahan hommattua E61... :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    #16
    Luulen että yksi syy miksi Kamuxilla on noita romahtamispisteessä olevia pommeja voi olla se, että ainakin täälläpäin ostavat yksityisiltä autoja korkeammalla hinnalla kuin muut liikkeet :think
    Toisinsanoen moni myy kamuxille vekselipomminsa siinävaiheessa kun tiedostaa että isompaa laittoa on tulossa ja lompsassa nahat vastakkain!

    Ikävä tapaus tämäkin mutta täyttä, tai edes lähelle täyttä korvausta et tule liikkeeltä saamaan se on fakta ja perustuu bemu2000 luettelemiin tosiasioihin!
    Last edited by Jube; 13-10-2013, 03:16.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • lao
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2010
      • 278
      • Tampere

      #17
      Tässä kannattaisi nyt neuvotella liikkeen kanssa tuosta lootan korjauskustannuksiin osallistumisesta. 3500e remppa 50/50 suhteella. Mikäli auto on ostettu tarkoituksena pitää sitä muutama vuosi ja ajaa 100 000km lisää mittariin, niin tuo laatikkoremppa on sijoitus itselle. yli 200 000 ajettu automaatti voi laueta seuraavana päivänä tai se kestää vielä toiset 200 000 ilman mitään toimenpiteitä. Tietääpähän sitten itse, että voi ajella lootan suhten rauhassa eikä tarvi joka ajokerralla ressata humppaako loota vai nykäiseekö se taas valoissa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että mikään ei ole niin stressaavaa kuin vian pelkääminen/seuraaminen ajossa ja yöunetkin rupee menemään ennen kuin vika on löytynyt.

      Myös jos haluaa huolettomia kilsoja, niin termarit ja hehkut vaihtoon sekä ohitusleikkaus läpille.
      Last edited by lao; 13-10-2013, 09:00.

      Comment

      • arpuC
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1377

        #18
        Mistä ihmeestä tuo 4000e tai 3500e muodostuu?
        Miks sä sytytit Bemarin palaa?
        En löydä enää sun luo
        Teitkö sä tän tahallaan?
        Nyt kaikki palaa.

        Comment

        • PetriPT
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 290
          • Ylöjärvi

          #19
          Suurin osa kuluista tulee laatikon irroituksesta, huollosta, uudesta turbiinista ja uusista öljyistä.

          Onhan käytetyn auton ostaminen aina riski. Eniten asiassa oikeastaan hämmästyttää myyjäliikkeen lupaus auton korjauksesta ja sitten yhtäkkinen takinkääntö ja vetäytyminen asiasta (suullisen lupauksenkin pitäisi olla sitova). Nyt väitetään että missään vaiheessa ei olla moista luvattu. Jättäähän tuollainen vähemmästäkin paskan maun suuhun.

          Mitä tyyppivikoihin tulee, termarit autoon on vaihdettu, Kamuxin mukaan myös imusarjan läpät poistettu, kuulemma lähes kaikki tyyppiviat korjattu. Tietojen paikkansapitävyys voikin sitten olla eri asia.
          now. 530D E61 2005
          ex. 325i A Touring 2004

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7546
            • Kotona

            #20
            Originally posted by PetriPT View Post
            Mitä tyyppivikoihin tulee, termarit autoon on vaihdettu, Kamuxin mukaan myös imusarjan läpät poistettu, kuulemma lähes kaikki tyyppiviat korjattu. Tietojen paikkansapitävyys voikin sitten olla eri asia.
            Ihan yöunien takia, tarkistaisin tai tarkistuttaisin nuo läpät hetimiten. Eikö tuo Kamuxin luotettavuus tullut jo selville?
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
            -

            Comment

            • PetriPT
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 290
              • Ylöjärvi

              #21
              Kylläpä tuo läppien tarkistuttaminen on käynyt mielessä. Autoon on huoltohistorian mukaan jossain vaiheessa vaihdettu imusarjan tiivisteet, mutta läpistä ei löydy dokumentteja.
              now. 530D E61 2005
              ex. 325i A Touring 2004

              Comment

              • Baggio77
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 99
                • Pirkanmaa

                #22
                Käsittääkseni suullinen sopimus on aivan yhtä sitova kuin kirjallinenkin, ongelmana on vaan sen toteen näyttäminen.
                F31 320d xDrive -13
                -------------------------
                ex e39 523 -96
                ex e46 320d touring -03
                ex e28 518 -82

                Comment

                • PetriPT
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 290
                  • Ylöjärvi

                  #23
                  Näinpä olen joskus kouluaikaan oikeustiedon tunnilla myös asiasta oppinut. Olen yrittänyt hoitaa asiaa sähköpostitse, mutta Kamux ei vastaa niihin - syy lienee selvä.
                  Erikoista on myös se että Kamux lähtee viemään korjausta eteenpäin ja kilpailuttaa korjauskustannukset usealla korjaamolla. Sanovat että kuntoonhan tuo on laitettava ja ottavat kilpailevan tarjouksen, jonka jälkeen päätetään missä huolto tehdään.

                  Kahden päivän päästä sitten ilmoittavat että eivät osallistu laatikon korjauskustannuksiin. Miksi antaa ymmärtää toista ja sitten kääntää täysin mielipide? Lienee jollakulla budjettivastaavalla ollut osansa asiaan.

                  Kamuxin myyjän sanoja lainatakseni, "rehti pitää näissä hommissa olla".

                  Heh...
                  Last edited by PetriPT; 13-10-2013, 12:07.
                  now. 530D E61 2005
                  ex. 325i A Touring 2004

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #24
                    Ei näitä bemarin laatikoita 100 rpm humppaamisen takia korjata,
                    vanhemmissa se on enemmänkin ominaisuus että viisari heiluu n. leveyden verran. Varsinainen humppaaminen on eri asia, se on reilusti enemmän kuin joku sata rpm...

                    Mutta jos laatikko olikeasti lyö tyhjää,
                    kannattaa se viedä Latviaan Recro:lle,
                    korjaus maksaa n. 2500€ ja saa 3 vuoden ja 100 tkm takuun... Nimimerkki buksin-1 auttaa asiassa.

                    Ohjausvaihteessa voi olla pieni välys mutta ei se katsastusta haittaa,
                    itse nivelissä ei saa olla välystä.

                    DPF ongelmasta on aika turha vedota mihinkään.
                    BMW suosittelee suodattimen vaihtoa 200 tkm kohdalla.
                    Eihän siinä varsinaisesti ole mitään ongelmaa,
                    sen elinkaari vain on loppumassa ja poltot sen takia on tihentyneet.
                    Pesettämällä senkin saanee kuntoon, ja kannattaa tarkkailla
                    koneen lämpöjä ettei tukkiutuminen johdu alilämmöstä...

                    Pohjamuovit nyt myyjä laittanee paikalleen...

                    Edit:
                    Sinun onneksesi kauppakirjassa on maininta tuosta autotohtorista,
                    jos sitä ei olisi, joutuisit kokonaan maksumieheksi,
                    nimittäin kuluttajasuojan kanta asiaan on että yli 200 tkm ajetussa autossa on
                    normaalia se että esim. laatikko joudutaan korjaamaan ja asiakas maksaa sen omasta pussistaan...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • PetriPT
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 290
                      • Ylöjärvi

                      #25
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Ei näitä bemarin laatikoita 100 rpm humppaamisen takia korjata,
                      vanhemmissa se on enemmänkin ominaisuus että viisari heiluu n. leveyden verran. Varsinainen humppaaminen on eri asia, se on reilusti enemmän kuin joku sata rpm...
                      Kylläpä tuo ihan selvästi luistaa kun moottoritienopeuksissakin auto alkaa välillä heijaamaan kierrosten tahdissa. Tuo 100rpm nyt oli hiha-arvio hommasta.

                      Originally posted by MajorDrake View Post

                      Mutta jos laatikko olikeasti lyö tyhjää,
                      kannattaa se viedä Latviaan Recro:lle,
                      korjaus maksaa n. 2500€ ja saa 3 vuoden ja 100 tkm takuun... Nimimerkki buksin-1 auttaa asiassa.
                      Kiitos vinkistä, katsotaan miten asia kehittyy.

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Ohjausvaihteessa voi olla pieni välys mutta ei se katsastusta haittaa,
                      itse nivelissä ei saa olla välystä.
                      Kyllä katsastusmies ilmoitti että auto ei läpäise katsastusta.


                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      DPF ongelmasta on aika turha vedota mihinkään.
                      BMW suosittelee suodattimen vaihtoa 200 tkm kohdalla.
                      Eihän siinä varsinaisesti ole mitään ongelmaa,
                      sen elinkaari vain on loppumassa ja poltot sen takia on tihentyneet.
                      Pesettämällä senkin saanee kuntoon, ja kannattaa tarkkailla
                      koneen lämpöjä ettei tukkiutuminen johdu alilämmöstä...

                      On tutkittu lämmöt yms. DPF:n osalta huoltoilmaisin on ilmoittanut 150 000km elinikää, joten ostovaiheessa oletin että noilla kilometreillä DPF on jo kertaalleen autoon vaihdettu.
                      DPF antaa kaksi pysyvää vikakoodia joita ei saa nollattua, kyllä siinä jotakin vikaa silloin on.


                      Originally posted by MajorDrake View Post

                      Edit:
                      Sinun onneksesi kauppakirjassa on maininta tuosta autotohtorista,
                      jos sitä ei olisi, joutuisit kokonaan maksumieheksi,
                      nimittäin kuluttajasuojan kanta asiaan on että yli 200 tkm ajetussa autossa on
                      normaalia se että esim. laatikko joudutaan korjaamaan ja asiakas maksaa sen omasta pussistaan...
                      Noh, tapauksia löytyy monenlaisia, sekä puolesta että vastaan. Auton hankintahinta ja vian ilmentymisajankohta määrittelee paljon.

                      Mielenkiintoista seurata mitä kuluttaja-asiamies vastaa (laittelin juuri asiasta yhteenvedon liitteineen kuluttaja-asiamiehelle)
                      Last edited by PetriPT; 13-10-2013, 13:24.
                      now. 530D E61 2005
                      ex. 325i A Touring 2004

                      Comment

                      • lao
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2010
                        • 278
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by PetriPT View Post
                        Näinpä olen joskus kouluaikaan oikeustiedon tunnilla myös asiasta oppinut. Olen yrittänyt hoitaa asiaa sähköpostitse, mutta Kamux ei vastaa niihin - syy lienee selvä.
                        Erikoista on myös se että Kamux lähtee viemään korjausta eteenpäin ja kilpailuttaa korjauskustannukset usealla korjaamolla. Sanovat että kuntoonhan tuo on laitettava ja ottavat kilpailevan tarjouksen, jonka jälkeen päätetään missä huolto tehdään.

                        Kahden päivän päästä sitten ilmoittavat että eivät osallistu laatikon korjauskustannuksiin. Miksi antaa ymmärtää toista ja sitten kääntää täysin mielipide? Lienee jollakulla budjettivastaavalla ollut osansa asiaan.

                        Kamuxin myyjän sanoja lainatakseni, "rehti pitää näissä hommissa olla".

                        Heh...
                        Veikkaus, että tuossa kaupantekotilanteessa myyjä on ylittänyt omat valtuutensa liikkeen johdon mielestä ja siksi nyt pistetään korjaukset/korvaukset jäihin. Myyjä on on kovasti halunnat saada kaupat aikaan ja bonarit seuraavaan tiliin, niin siinä tulee sitten helposti sanottua ja luvattua lunta saharaan, että pääse "lappuhommiin" ja autosta eroon. Sinun onneksi kauppakirjassa on maininta tuosta autotohtorista.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Kuulostaa normaaleilta "ongelmilta" kilsoihin nähden. Harmittaa varmaan, mutta eihän yksikään autoliike normaalia kulumista korjaa vanhasta autosta. Halvemmallakin ne saa korjattua kun valitsee paikan ja toimenpiteet asianmukaisesti.

                          Tuskin se kutosella lyö tyhjää, M6 ei tarkoita turbiinilukkoa + kutosta, vain kutosta. Lukko siellä on auki kun kierrokset nousee. Tuohon askiin venakoneisto on about tonnin, turbiini + uusi venakoneisto pitäisi vaihtua kyllä alle kolmen tonnin. Jos venakoneisto vain putsataan turbiinin vaihdon lisäksi, pitäisi olla 2ke luokassa mun mielestä. Valitettavasti noilla kilsoilla voi olla huoltotarvetta.

                          Mikäli siellä on laatikon puolesta sitä perinteistä humppausongelmaa joka ei tosiaan enteile mitään täystuhoa eikä vaadi toimenpiteitä (paitsi jos harmittaa niin paljon että haluaa satsata), nuo ongelmat korjaa alle tonnilla helposti.
                          Last edited by Cell; 13-10-2013, 15:39.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • *PexU*
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1989
                            • Vantaa

                            #28
                            Tässä oma tarinani kyseenomaisen liikkeen kanssa vääntämisestä, loppujen lopuksi kääntyi parhainpäin, kääntyäkseen se vaati kyllä lakimies tuttavan kanssa konsultointia, useita sähköposteja liikkeeseen ja sähköposteja ja soittoja firman toimitusjohtajalle, sekä yhden klubilaisen joka oli/on Kamuxilla duunissa, ja välitti kyseenomaisen threadin firman toimitusjohtajan luettavaksi, nämä kaikki yhdessä, varmasti käänsivät laivan oikeaan suuntaan, uskoisin

                            Mutta ei todellakaan helppoa ollut, moni olisi jo varmaan maksanut laatikonkorjauksen mulle esitetyn laskun mukaan

                            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                            E61 530xd M-Sport Touring -07
                            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                            Duunissa: F11 520d x-drive -17

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #29
                              Originally posted by PetriPT View Post
                              Kylläpä tuo ihan selvästi luistaa kun moottoritienopeuksissakin auto alkaa välillä heijaamaan kierrosten tahdissa. Tuo 100rpm nyt oli hiha-arvio hommasta.

                              Minkä kokoiset renkaat on edessä ja takana?
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • PetriPT
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 290
                                • Ylöjärvi

                                #30
                                225/55 R16. Bmw orkkisvanteilla. Liike oli ne tähän laittanut. Alla oli alunperin M5 vanteet (18") mutta olivat kuulemma kierot.
                                now. 530D E61 2005
                                ex. 325i A Touring 2004

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎