Autonostureista?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spetke
    replied
    Yleensähän kaikista tuotteista on tarjolla kaksi vaihtoehtoa HALPA ja HYVÄ
    Halpa on juurikin tuollainen kiinanpojan nosturi, mönkijä, mopo, vanne jne ja yleensä nämä ovat kopioita "oikeilta" valmistajilta.
    Hyvä on sitten yleensä laadukas merkki tuote kuten autonostureista esim: Stenhoj, Rotary lift, Effemme, Omer.
    Siinä on varmaankin ensi alkuun valinnan varaa ja vaihtoehtoja jokaisen tarpeisiin
    Katsoo vaikka: Tecalemit ja Arpre hakusanoilla googlesta.

Leave a comment:

• Ramzez
    replied
    Ne jotka noita nostimia haukkuvat, voisivat tarjota samalla vaihtoehtoja. Toki jos hinta on +20k€, niin harvan voidaan kuvitella ostavan silloin nosturia harrastekäyttöön. En minäkään ammattivehkeeksi mitään halvinta mahdollista nostinta kelpuuttaisi.

Leave a comment:

• Spetke
    replied
    Originally posted by Jolli View Post
    Autonostin yleisesti: Hydraulisylinterit 2kpl ja metallipalkkeja sekä mekaaniset lukot. Kyllä mä tuollaisen alle uskallan mennä, näkeehän sen äkkiä, onko saumat murtuneet tms
    En sen kummemmin puutu tähän autonostin asiaan mutta näin yleisesti kiinan rauta on täyttä paskaa "kiinantinaa" röpelöistä mitä lie seosta jota ei pysty edes hitsaamaan kunnolla sama koskee kaikkia mönkijöitä, vanteita jne.
    Hydrauliikan tiivisteet on täyttä kuraa kumin sijaan käytetään muovia tms mitä lie. Hydrauliikka venttiilit ei välttämättä ole kunnollisia ja toleranssit kaikilta osin mitä sattuu. Mekaaniset lukot, joo, millä lie tapeilla ja pulteilla toimii jos toimii.
    Ei sitä muuten halvalla pystytä tekeen...
    Varmasti satunnaisessa käytössä asiansa saattaa ajaa tuollainen kiinan nostin, mutta itse en ainakaan sellaista jokapäiväiseen ammattikäyttöön uskaltaisi ottaa.
    Sen verran on ennakkoluuloja ja näkemyksiä kiinan tuotteista.

Leave a comment:

• NokiLeka
    replied
    Originally posted by Pekuz View Post
    Tuolla kiinan nostimen CE merkinnällä ei sitten ole tosielämässä välttämättä yhtään mitään merkitystä.

Valmistaja tai maahantuoja saa tuotteelleen CE merkinnän kunhan vakuuttaa tuotteen täyttävän vaatimukset. Mikään ulkopuolinen taho ei tee laitteelle tarkistusta merkin saamiseksi.
    Ja monesti pojat hakevat sen CE-merkinnän ihan muuksi tuotteeksi kuin mistä on kyse. Esim. heijastimet on CE-merkitty, joka tarkoittaa että ne täyttävät heijastimille asetetut vaatimukset. Kiinalaiset tuottavat heijastavilla ominaisuuksilla olevia tuotteita, joita täällä sitten myydään "heijastimina" ja ne on CE-merkitty, vain sillä poikkeuksella että ne onkin CE-merkitty leluiksi eikä heijastimiksi!

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Originally posted by Pekuz View Post
    Tuolla kiinan nostimen CE merkinnällä ei sitten ole tosielämässä välttämättä yhtään mitään merkitystä.

Valmistaja tai maahantuoja saa tuotteelleen CE merkinnän kunhan vakuuttaa tuotteen täyttävän vaatimukset. Mikään ulkopuolinen taho ei tee laitteelle tarkistusta merkin saamiseksi. CE merkintä lyhyesti.
    Ei nyt liity nostimeen, mutta CE merkkiin kuitenkin. Aamulehti. Jouluvaloja sentään valvotaan satunnaisesti tukesin toimesta ja nämä romut jäävät kiinni.

Tämäkin on vaan mutuilua, mutta kuitenkin..
    Pudotan auton ja saan tapaturman kiinannostimessa olevan valmistuvian takia. Nostimessa on tuo kiva china export merkintä. Oletetaan että nostimen on vaikkapa asentanut valtuutettu asentaja ja sillä on vuosikatsastuskin suoritettu. Vakuutusyhtiö alkaa nuuskimaan ja toteaa että nostin ei ole vaatimusten mukainen, seuraavaksi alkaa maahantuojan ahdisteleminen ja viimeisenä valmistajan hiostaminen virheen takia. Tuota viimeistä ei saada ikinä vastuuseen kun kyseessä on kiinalainen valmistaja. Hyvällä tuurilla tapaturman kokenut asentaja ei ikinä saa korvauksia.

Kiinalaiset ei noudata kaikkia säännöksiä aina kunnioitettavalla tavalla ja esimerkiksi ruuvitavarassa on vaihtelua aivan älyttömästi. Kiinalaisen toimittajan mukaan tavara on kuitenkin aivan oikea heidän omien standardien mukaan. Joissakin kiinannostimissa on näitä "suklaaruuveja" käytössäkin. Kaikissa halpakaupan kiinalaisissa moottorinostimissa ja moottoripukeissakin on ruuvit joiden lujuusluokka on jotain 4,8. Hyvin kestää, kunnes..

Minä en kiinalaista nostinta omaan talliin laita. Ajaisitko sinä kiinalaisella autolla mieluummin kuin BMWllä?
    tarkoittanet pilarinostimia. Saksinostin mekaanisilla lukoilla makaa teräspalkkien varassa aina lattiaan asti.

Leave a comment:

• Jolli
    replied
    Autonostin yleisesti: Hydraulisylinterit 2kpl ja metallipalkkeja sekä mekaaniset lukot. Kyllä mä tuollaisen alle uskallan mennä, näkeehän sen äkkiä, onko saumat murtuneet tms

Leave a comment:

• Pekuz
    replied

Valmistaja tai maahantuoja saa tuotteelleen CE merkinnän kunhan vakuuttaa tuotteen täyttävän vaatimukset. Mikään ulkopuolinen taho ei tee laitteelle tarkistusta merkin saamiseksi. CE merkintä lyhyesti.
    Ei nyt liity nostimeen, mutta CE merkkiin kuitenkin. Aamulehti. Jouluvaloja sentään valvotaan satunnaisesti tukesin toimesta ja nämä romut jäävät kiinni.

Tämäkin on vaan mutuilua, mutta kuitenkin..
    Pudotan auton ja saan tapaturman kiinannostimessa olevan valmistuvian takia. Nostimessa on tuo kiva china export merkintä. Oletetaan että nostimen on vaikkapa asentanut valtuutettu asentaja ja sillä on vuosikatsastuskin suoritettu. Vakuutusyhtiö alkaa nuuskimaan ja toteaa että nostin ei ole vaatimusten mukainen, seuraavaksi alkaa maahantuojan ahdisteleminen ja viimeisenä valmistajan hiostaminen virheen takia. Tuota viimeistä ei saada ikinä vastuuseen kun kyseessä on kiinalainen valmistaja. Hyvällä tuurilla tapaturman kokenut asentaja ei ikinä saa korvauksia.

Kiinalaiset ei noudata kaikkia säännöksiä aina kunnioitettavalla tavalla ja esimerkiksi ruuvitavarassa on vaihtelua aivan älyttömästi. Kiinalaisen toimittajan mukaan tavara on kuitenkin aivan oikea heidän omien standardien mukaan. Joissakin kiinannostimissa on näitä "suklaaruuveja" käytössäkin. Kaikissa halpakaupan kiinalaisissa moottorinostimissa ja moottoripukeissakin on ruuvit joiden lujuusluokka on jotain 4,8. Hyvin kestää, kunnes..

Minä en kiinalaista nostinta omaan talliin laita. Ajaisitko sinä kiinalaisella autolla mieluummin kuin BMWllä?

Leave a comment:

• kama
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Mulla tämä, yli vuoden ollut aktiivisessa käytössä, no problems. Ostaisin myös ammattikäyttöön rengasnosturiksi. Hankintapaikka onkin jo käsitelty usein, vaivattomimmin varmaan bemulta.

http://www.mstuonti.fi/?page=tuottee...ala=11&item=16
    Kompataan myös täältä... Harmittaa ainoastaan se, ettei tajunnu hankkia aiemmin... eikä kyllä pilarinosturia tee mieli kun rajallisesti tuota tilaa (n 40m2 talli)
    Jos nyt rakentaisin tallia niin hankkisin tuollasen upotettavan mallin, mutta muutaman betonilaatan avulla saa tuohon kyllä matalankin auton hyvin kyytiin.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Mulla tämä, yli vuoden ollut aktiivisessa käytössä, no problems. Ostaisin myös ammattikäyttöön rengasnosturiksi. Hankintapaikka onkin jo käsitelty usein, vaivattomimmin varmaan bemulta.

http://www.mstuonti.fi/?page=tuottee...ala=11&item=16

Mulla on toi itselläkin käytössä.

Leave a comment:

• suppari
    replied

Leave a comment:

• juhomo
    replied
    kyllä se hinta ero sinun ja kärkkäisen nosturin välillä oli 200e koska rahtikulut joudutaan ottamaan huomioon. Olisin kyllä ollut valmis maksamaan tuon 200e lisähintaa jos sinä tai joku muu olisi voinut perustella miten nosturi paranee tuolla 200euron lisäsijoituksella.

Kaverilla Launch nosturi omalla korjaamolla ja ainakin minun mielestä tuo kärkkäisen malli ei ainakaan huonompi ole.

Kärkkäisen mallissa nosturin lattiaan pulttaaminen tuntuu kilpailijoihin verrattuna järkevämmältä sillä tolpissa kiinni sukset joiden ansiosta rakenne on tukevampi.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by juhomo View Post
    mulla on nyt kuukauden ollu käytössä kärkkäiseltä ostettu Torin merkkinen 2 pilari nosturi. Nostaa 4000kg. Varmasti samaa kamaa kuin nuo muutkin kiinalaiset.

Tähän asti oon ollut ainakin tyytyväinen nosturi pelannu niinkun kuuluukin.

Kannattaa ehottomasti ostaa se 2 pilari nosturi sähkölukoilla, eikä manuaalisilla!

Kärkkäisen nosturi makso 1890e kotiinkuljetettuna. Nosturissa sähkölukot.

En tiedä mikä malli tuo on, mutta kyllä rakenteissa on isoja eroja. Suurimmat erot tulee ehkä käpälärakenteen tukevuudessa ja pilarien materiaalivahvuudessa.
    Pumpuissa ja sylintereissä tuskin on käytön kannalta isoja eroja. Sinulla tuntui olevan tärkeintä että saat halvimman mitä markkinoilta löytyy, vaikka hintaeroissa puhutaan kympeistä Tuosta Kärkkäisen mallista ei taida ainakaan suomessa olla kovin pitkäaikaisia kokemuksia, kun ovat vasta alkaneet sitä tuoda.
    Last edited by bemu2000; 03-11-2013, 20:14.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    http://www.mstuonti.fi/?page=tuottee...la=10&item=209

"siirrettävä" on ehkä vähän väärä termi mutta kuitenkin.

Saishan tuo ehkä nostaa jonku 20-40cm korkeemmalle niin ois parempi...

Ei ole toistaiseksi tuota mallia saatavilla.

Leave a comment:

• jukkae
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mitäs tuollaisia voisi etsiä ?

"siirrettävä" on ehkä vähän väärä termi mutta kuitenkin.

Saishan tuo ehkä nostaa jonku 20-40cm korkeemmalle niin ois parempi...

Leave a comment:

• juhomo
    replied
    mulla on nyt kuukauden ollu käytössä kärkkäiseltä ostettu Torin merkkinen 2 pilari nosturi. Nostaa 4000kg. Varmasti samaa kamaa kuin nuo muutkin kiinalaiset.

Tähän asti oon ollut ainakin tyytyväinen nosturi pelannu niinkun kuuluukin.

Kannattaa ehottomasti ostaa se 2 pilari nosturi sähkölukoilla, eikä manuaalisilla!

Kärkkäisen nosturi makso 1890e kotiinkuljetettuna. Nosturissa sähkölukot.

Leave a comment:

Working...
X