Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemun myymisen sietämätön vaikeus III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juuso Karimo96
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 292
    • Salo

    #16
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Tämän ymmärrän hyvin,jos etsii käytettyä rassia työmatka ajoihin,jolla rullaa viimeiset kilometrit pois...mutta esim.naureskelin tuossa taannoin työkaverilleni,joka oli ostamassa uutta n.53000€ autoa,ja suurin kriteeri oli auton hankintaan valmistajan ilmoittama keskikulutus ja Co2 päästöt,kun ne olivat niin korkeat (eivätkä edes olleet,tais kyseisessä Audissa olla lukemat 7,8l/100 ja Co2 jotain 185)

    Mutta pointtina se,että onko sama tuollaisessa uudessa autossa kulutus ja käyttöveron määrä,kun 3-4 vuodessa,tuosta auton hinnasta on sulanut reaalimarkkinoilla 40-45% hinnasta pois eli euroissa 21000-24000€

    Esim.15000km/vuosi ja 4 vuoden ajoilla 60000km,autolla jonka pihimpää pihimpi keskikulutus on vaikka hmmm 7L/100km, (otetaan polttoaineen hinnaksi 1,5€/L) niin polttoaine kulut 4 vuodessa 6300€ ja sitten toinen auton jonka keskikulutus 12L/100km niin samoilla ajoilla polttoainekulut samassa ajassa 10800€

    Eli polttoaine kuluissa 4500€ ero...ja kun tätä euromäärää vertaa tuohon arvon alenemiseen,niin onko kulututuksella mitään merkitystä?Tähän lisätään vielä pakkaan päälle,renkaat,vanteet,huollot ym.jotka tulevat eteen jokaisessa autossa,niin onko sillä merkitystä mitä auto kuluttaa polttoainetta?Itselle auton polttoainekulut ovat oleet vain jäävuoren huippu,kaikkien muiden kulujen/auton arvonalenimesen rinnalla.

    Käyttöveron vertailu olisi niin mitätön,etten siitä jaksa edes kirjoittaa.

    Menee vähän topicista ohi,mutta aina vaan jaksaa naurattaa kommentit "pieniveroista ja pihiä autoa, jossa silti riittää jerkkua"

    Ei ole pieniveroista,pihiä autoa kulutukseltaan jossa riittäisi jerkku!
    Ihan samaa itekki miettiny, että kuka sitä polttoaineen kulutusta kattoo jos auton ostaa uutena tai muuten vaan sellaisen jonka arvo laskee paljon vuosien saatossa. :think

    Kyllähän se kulutus opiskelijalla vähän ratkaisee tai jos koulu/työmatka on vaikka yli 100km päivältä. Itellä kun opetusluvilla ajelen niin alle 10l ei pääse vaikka maantieajoa aika paljon, 45km per suunta. Kyllä sitä kun miettii niin jos joka pv ajais autolla kouluun niin tankki menee kouluviikon aikana. Kyllähän se säästö ois aika merkittävä pienempi kulutteisella autolla!
    Nyt kun ekaksi autoksi osti tommosen 2,5litrasen kipon niin ei siitä kyllä mihinkään alle 150hv autoon helpolla ajauduta...

    E: Litratilavuudella ei ole omasta mielestä väliä, mutta lähinnä siitä tehosta puhuin ja kyllä, valtaosa arvostaa pientä kulutusta. Väittäisin, että jokainen jos tehoa saa silti sopivasti. Itsekkin salaa haaveilen dieselistä, koska saa teho/kulutus suhde on nice
    Last edited by Juuso Karimo96; 09-12-2013, 17:25.
    Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

    EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

    EX: Bmw 325i sedan 1992

    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1220
      • Pori

      #17
      Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
      Ihan samaa itekki miettiny, että kuka sitä polttoaineen kulutusta kattoo jos auton ostaa uutena tai muuten vaan sellaisen jonka arvo laskee paljon vuosien saatossa. :think

      Kyllähän se kulutus opiskelijalla vähän ratkaisee tai jos koulu/työmatka on vaikka yli 100km päivältä. Itellä kun opetusluvilla ajelen niin alle 10l ei pääse vaikka maantieajoa aika paljon, 45km per suunta. Kyllä sitä kun miettii niin jos joka pv ajais autolla kouluun niin tankki menee kouluviikon aikana. Kyllähän se säästö ois aika merkittävä pienempi kulutteisella autolla!
      Nyt kun ekaksi autoksi osti tommosen 2,5litrasen kipon niin ei siitä kyllä mihinkään alle 150hv autoon helpolla ajauduta...
      Tästä taitaa olla ihan turha vääntää näköjään tällä foorumilla, ei taida ostajakunta olla täältä, kun pitää olla se 2.5 tai 3.0 M50 johdannainen että saa rispektiä Edelleen silti väitän, että valtaosa auton ostajista näitä arvostaa.. Ja onhan tossa jo yli 200hp 5 litran maantiekulutuksella

      Mutta, ei tästä sen enempää, kai toi jossain vaiheessa menee kaupaksi.. Joku oikea ostaja kun tulis paikan päälle ensin katsomaan..
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1796
        • N/A

        #18
        Originally posted by crom View Post
        Nimenomaan.
        Monilla tuntuu olevan se periaate, että kun bemaria ostetaan, se ei ole pienellä koneella.
        Taitaa kuitenkin olla 520d eniten myyty bemari. Varmaan jatkossa 518d.
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #19
          Originally posted by bmw323it View Post
          Taitaa kuitenkin olla 520d eniten myyty bemari. Varmaan jatkossa 518d.
          Melkein kyllä väittäisin että 318d.

          tosin sekin suomalaisen autoverotuksen ja autoedun verotusarvon yhteisvaikutuksen tulosta.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Gemmi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 3355
            • Espoo

            #20
            menishän tommonen 325tds tai 525tds pakuks rekisteröitynä, mutta karkaa hinnat meikäläisen ulottumattomiin. Siis semmosissa mihin ei tartte heti hitsata puolta autoo, tai koko alustaa uusia. Ja olis muitekin varusteita kun kääntyvät eturenkaat. ja automaattit ei oikeen kiinnosta.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6926
              • N/A

              #21
              Yllättävän moni kollega tai tuttu nykysin jos puhutaan autonvaihdosta tuijottaa ilmoitettua co2 lukemaa ja kulutuksia ja kahvipöydässäkin keskustellaan miten pienellä jonkun vag diiseli oli kulkenut rovaniemeltä kotia. Se on vaan valtaosan tärkein auton valintakriteeri nykyään. Se autovero ja polttoainelaskut mielletään todella isoksi menoeriksi vaikka tietysti tuo arvonalenema ja huoltokustannukset, vakuutukset jne maksaa myös ison siivun. Toki nyt puhutaan 15.000-20.000€ autoista joten se arvonalenemakaan ei ole enää samaa luokkaa kun 40ke maksavissa autoissa.
              Last edited by Antti O; 10-12-2013, 11:07.

              Comment

              • miccou
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 488
                • Iisalmi

                #22
                Originally posted by b mutteri kasa View Post

                ----
                Eli polttoaine kuluissa 4500€ ero...ja kun tätä euromäärää vertaa tuohon arvon alenemiseen,niin onko kulututuksella mitään merkitystä?
                ----
                Eikös uuden auton kohdalla ole kulutuksella merkitystä, koska co2 luku vaikuttaa autoveron määrään? Eli jos ostan uuden auton 7L keskikulutuksella VS. sama auto eri koneella 12L keskikulutuksella niin eikös se autovero ole paljon isompi jälkimmäisessä?

                Tämä siis vaan kysymyksenä Eli uuden auton kohdalla tuolla keskikulutuksella on väliä, mutta käytetyissä tuo ero taitaa hävitä jo sitten kokonaan...

                Ja itsellekkin käytettyä ostaessa on enemmän ollut merkitystä sillä, että koneen koko on "tarpeeksi" iso kulutuksesta niin välittämättä.
                VW Passat 1.8t -04


                X1 20Da X-Drive -13
                E39 530Da Touring -01
                E39 525iA Touring -01
                E46 325iA Sedan -01
                E46 320D Touring -00
                Audi A3 1.9TDI -01
                VW Multivan 2.5 TDI -05

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  #23
                  Originally posted by miccou View Post
                  Eli jos ostan uuden auton 7L keskikulutuksella VS. sama auto eri koneella 12L keskikulutuksella niin eikös se autovero ole paljon isompi jälkimmäisessä?
                  Kaikki on suhteellista. Otetaan karkeana arviona, että 7l = co2 noin 160 ja 12l taas jotain 280. Vuosimaksuissa eroa n. 230e.

                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • miccou
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 488
                    • Iisalmi

                    #24
                    Originally posted by Tenox View Post
                    Kaikki on suhteellista. Otetaan karkeana arviona, että 7l = co2 noin 160 ja 12l taas jotain 280. Vuosimaksuissa eroa n. 230e.

                    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas...oneuvoverolaki
                    Nosiis, nyt menee offtopikin puolelle:

                    Puhun nyt siis autoverosta joka tulee sen uuden auton verottoman hinnan päälle, siis täällä kekkoslovakiassa Eikös sekin ole nykyään co2 perusteinen?

                    Selvennyksenä: Eli autovero maksetaan kun uusi auto ostetaan ja ajoneuvovero on sitten vuosiperusteinen....

                    Eli ajan tässä nyt vaan sitä takaa että UUTTA autoa ostettaessa moni tuijottaa tuota CO2 lukua, koska se vaikuttaa auton kokonaishintaan. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä, koska minä en varmaan koskaan pääse tilailemaan uutta autoa

                    EDIT: Ja eikös tämä johtanut sellaiseen hulluuteen että esim. lisävarusteista maksat veroa myös CO2:n mukaan. Eli vähemmän kuluttavasta autosta maksat esim. vähemmän metalliväristä kuin enemmän kuluttavasta jossa sama metalliväri on kalliimpi, koska siinä on isompi co2 luku. Näin muistelisin että jossain uutisoitiin.
                    Last edited by miccou; 10-12-2013, 13:22.
                    VW Passat 1.8t -04


                    X1 20Da X-Drive -13
                    E39 530Da Touring -01
                    E39 525iA Touring -01
                    E46 325iA Sedan -01
                    E46 320D Touring -00
                    Audi A3 1.9TDI -01
                    VW Multivan 2.5 TDI -05

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by Juspa View Post
                      Mitä mieltä, hinta on katsottu täysin auton kunnon mukaan. Olen pitänyt autoa kuin kipeätä p*llua ja sen myös huomaa kunnosta.

                      http://www.nettiauto.com/bmw/320/6034907
                      Hieman kallis. Saksasta saa etsimällä 50 tkm vähemmän ajetun suht samoilla varusteilla n 10 - 12 kiloa. Siihen n 3 kiloa veroa ja kilo muusta. Ollaan siis samoissa, mutta ostamalla liikkeestä saa todennäkisesti virittämättömän pelin, joka kestää. Itse en tuollaista purkkiviritettyä 200 tkm ajettua ottaisi ellen saisi n kympillä. Kohta hajoaa korkeapainepumppu, sitten suuttimet ja samasa rytäkässä kytkin ja laatikko.
                      Sen kun alatte itkeä tuhertaa vastaan, mutta kuten kirjoitin , em ajattelee 99% BMW:n (tai minkään muunkaan auton ostajista)
                      Tämän palstan porukka (lastutetu kestää ihan saman elei paremmin kuin vakio) edustaa pientä vähemmistöä...:think
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • tonit
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 282
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by jaki View Post
                        Hieman kallis. Saksasta saa etsimällä 50 tkm vähemmän ajetun suht samoilla varusteilla n 10 - 12 kiloa. Siihen n 3 kiloa veroa ja kilo muusta. Ollaan siis samoissa, mutta ostamalla liikkeestä saa todennäkisesti virittämättömän pelin, joka kestää. Itse en tuollaista purkkiviritettyä 200 tkm ajettua ottaisi ellen saisi n kympillä. Kohta hajoaa korkeapainepumppu, sitten suuttimet ja samasa rytäkässä kytkin ja laatikko.
                        Sen kun alatte itkeä tuhertaa vastaan, mutta kuten kirjoitin , em ajattelee 99% BMW:n (tai minkään muunkaan auton ostajista)
                        Tämän palstan porukka (lastutetu kestää ihan saman elei paremmin kuin vakio) edustaa pientä vähemmistöä...:think
                        Totta tavallaan tuokin mutta suurimmalle osalle ostajista tuo ulkomailta tuominen ei ole vaihtoehto jo osaamisen tai tuontiin liittyvien lisätöiden, kuten verottamisen ja varustelun vuoksi.

                        Virittämisestä olen kanssasi täysin samaa mieltä.

                        Minusta linkin auton pyynti on ihan linjassaan, mikäli auto on sellaisessa kunnossa kuin ilmoitus antaa ymmärtää.

                        Comment

                        • Juspa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1220
                          • Pori

                          #27
                          Originally posted by jaki View Post
                          Hieman kallis. Saksasta saa etsimällä 50 tkm vähemmän ajetun suht samoilla varusteilla n 10 - 12 kiloa. Siihen n 3 kiloa veroa ja kilo muusta. Ollaan siis samoissa, mutta ostamalla liikkeestä saa todennäkisesti virittämättömän pelin, joka kestää. Itse en tuollaista purkkiviritettyä 200 tkm ajettua ottaisi ellen saisi n kympillä. Kohta hajoaa korkeapainepumppu, sitten suuttimet ja samasa rytäkässä kytkin ja laatikko.
                          Sen kun alatte itkeä tuhertaa vastaan, mutta kuten kirjoitin , em ajattelee 99% BMW:n (tai minkään muunkaan auton ostajista)
                          Tämän palstan porukka (lastutetu kestää ihan saman elei paremmin kuin vakio) edustaa pientä vähemmistöä...:think
                          Tottakai Saksasta saa vaikka mitä ja mihin hintaan vaan jos sattuu löytämään. En rupea kinaamaan kuinka monta yksilöä saa sillä ruveta käymään läpi jotta löytää samankuntoisen, mutta tässä kuitenkin ilman sitä vaivaa sellainen saatavilla.

                          Purkkivirityksestä sen verran, että samallalailla on purkkaviritys kuin esim. Karalan tekemä valmissofta. Sekin ilmeisesti aivan onneton. Eli softa ajettu auton omaan ecuun samalla tavalla. Se on nyt ollut n.80 tkm kiinni eikä minkäänsortin ongelmaa. Jos jonkun haluaa rikki, saa sen vakiosta puolilla tehoillakin.. Softa on myös takaisin vakiona 5minuutissa jos sen niin haluaa.

                          Itken sitten tai tuherran, mutta olen kanssasi eri mieltä. (vaikka en omistaisikaan kyseistä autoa)
                          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                          Ex.
                          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                          E90 320d -05 Schwartz 2
                          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                          E36 352i -91 Diamantschwartz

                          Comment

                          • Juh4
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 5445
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by Antti O View Post
                            Yllättävän moni kollega tai tuttu nykysin jos puhutaan autonvaihdosta tuijottaa ilmoitettua co2 lukemaa ja kulutuksia ja kahvipöydässäkin keskustellaan miten pienellä jonkun vag diiseli oli kulkenut rovaniemeltä kotia. Se on vaan valtaosan tärkein auton valintakriteeri nykyään. Se autovero ja polttoainelaskut mielletään todella isoksi menoeriksi vaikka tietysti tuo arvonalenema ja huoltokustannukset, vakuutukset jne maksaa myös ison siivun.
                            Näitten seikkojen vuoksi BMW:n markkinaosuus Suomessa on n. 4,7% ja nousee vain.
                            -Official member of BTCF-Sauna team-

                            Comment

                            • crom
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 71
                              • Satakunta

                              #29
                              Itse tulen olemaan ainainen diisselin vihaaja. Ihan sama mikä on. Ei väliä muilla, mutta itse en edes katsele diisseli bemareita.


                              Taitaa kuitenkin olla 520d eniten myyty bemari. Varmaan jatkossa 518d.
                              Niin näyttää olevan kun uudempiakin autoja ostaa vanhemmat enemmän. Yhdenkin firman pihassa tullut kuolattua paria F10:iä ja faktahan on, että ne ovat varmasti pikkukoneilla, eikä 550i:iä. : / Enemmän ainakin nuorempien keskuudessa nuo ovat lähinnä vitsi, mutta nämä taitavat olla ei perheellisiä kaikki. Ei siinä mitään, kyllä nuo uudemmat pikkudiisselit ovat oikeasti ihan pirtsakoita, mutta itselle vaan iso bensa bemari kuulostaa paremmalta. Kulutuksella ei itselle ole paljoa väliä. En ajele pitkiä matkoja melkein ikinä ja jos tulee ajettua niin kerran pari vuodessa ja jos ei viitti rahaa laittaa tankkiin kauheasti niin voi aina lainata jonkun sukulaisen/tutun diisseliä sitten.

                              Tuli tuosta mieleen kun täällä on semmoinen yksisuuntainen leveä "katu" jota joku pappa veti 316d:llä niin alinopeutta kuin pääsi ja kun ajan vierelle tarkoituksena mennä ohi, tämä painaa kaasua. Jotenkin huvitti se tilanne.
                              E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                              ex. E38 740iA (95)
                              ex. E34 535i (91)
                              ex. E34 530i Touring (94)
                              ex. E46 320i (01)
                              ex. E30 325i (90)
                              ex. E32 730i (92)

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                #30
                                Originally posted by miccou View Post
                                Eli ajan tässä nyt vaan sitä takaa että UUTTA autoa ostettaessa moni tuijottaa tuota CO2 lukua, koska se vaikuttaa auton kokonaishintaan. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä, koska minä en varmaan koskaan pääse tilailemaan uutta autoa
                                Enpä pääse minäkään, mutta en oikein näe logiikkaa tuossa kohtaa sen co2 luvun tuijottamisessa. Auton hintaahan verrataan muiden autojen hintaan ja tällöin tuo co2 menettää - mielestäni - täysin merkityksensä.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎