Originally posted by Mäki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemun myymisen sietämätön vaikeus III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
-
-
Originally posted by Juspa View PostRooger! :wavey:
Oon kyl ajatellu, etten haluais tuota omaani tuhottavaksi kellekään kyseisen lajin tyypille..
Palataan otsikon aiheeseen. Taitaa mennä jonkinsortin raja 10k€:ssa, sen alle varmaan liikkuu autot paremmin tässä taloustilanteessa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by miccou View PostKyllähän se tässä taloustilanteessa taitaa olla aika surkeaa tuo auton myyminen. Mitä nyt suvussa on autonmyyjiä (siis ihan merkkiliikkeessä) niin kuulemma ei mene oikein mitään vaihtoautoja kaupaksi.
Ja eipä noita haaveilijoita/koeajajia kannata alkaa karsimaan, koska ei sitä koskaan tiedä jos joku vaikka innostuu auton ostamaankin vaikka on ns. haaveilija
Sigun renulla on ajettu se ensimmäinen vuosi, takana 41tkm (eli hiukan enemmän kuin keskim.). Ongelma on se, että vaihdossa pitäisi saada edes kohtuullinen tarjous, mutta vähänkään mielenkiintoisemman bemarin kohdalla jostain syystä puuttuu 2-4k€ parhaimmasta tarjouksesta. Aivan saman hintaluokan sisällä. Kuten on tullut todettua, aivan syvälle en ole päässyt tähän tarjouslogiikkaan. Vaikka kyse on vain välirahasta, niin on jotenkin outoa että sama auto voi olla mitä vain 12-15k€ hintaluokassa.
Haussa on nuori ja vähän ajettu E90/E60, 4-sylinteristen jakopäänongelmia syvästi peläten suorat kutoset ovat hakulistan kärjessä (325/525). Näitä vain ei ole. Ja jos on, niin sitten 27-29k€. OK, hyvä maksaa, mutta sitten vain..ei tule hyvää tarjousta. Ja jos maksaa omistaan, niin 13k€ välirahaa on paljon, 15k€ on jo hyvin paljon käteisenä.
Lisäksi nyt on 5-sarjalaisten suhteen ikävä välitilanne. Halvimmat karvalakkiset F10:it ovat n. 35k€ hintaluokassa, mutta über-hyvät E60:et ovat vain 3-7k€ halvempia. 3-sarjalaisissa on eroa hiukan enemmän, eli LCI E90:t voisivat olla vieläkin järkevämpi ostos.
Ongelma on siis hinta. Sitä yksinkertaisesti kieltäytyy maksamasta välirahaa, jolle ei näe katetta, sen verran kauan on mennyt säästämisessä. Kyllä, voisihan tuota patonkia alkaa kauppaamaan itse, mutta jälleen kerran, mikä on autokaupan funktio tässä yhtälössä? Ja jos yrittää vähän päästä kiinni topickiin, niin auton myyminen on aivan syvältä. Tähänastisista bemuista kaksi on mennyt vaihdossa ja kahden myyminen oli tuskaa vaikka niitä ylihuollettiin tavanomaiseen tapaan.
Omana pienenä huomiona on tullut tehtyä se, että tiukasta taloustilanteesta huolimatta erittäin vähän ajetut yksilöt, jotka ovat olleet 27-29k€ hintaluokissa, ovat hävinneet ja nopeasti. Vieläkin kaivelee se A4 1.8 -10, jolla oli ajettu 7tkm (seitsemän tuhatta). Töiden takia ei pääse etsimään mitään järkevästi. Ainoa haaveilun hyöty on se, että ainakin markkinahinnasta on varmempi näkemys.
Kannattaisikohan yrittää nyt joulukuussa kiertää ne muutaman kohteet auton kanssa läpi ja kysyä sitä joulutarjousta? Vai hyväksytäänköhän autoliikkeissä varastonkierron hitaus ajankohtaan nähden ja siirretään kalliimmat jobbareille?Last edited by Petteri75; 11-12-2013, 21:59.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Jos Petteri haaveilet E90 LCI:stä bensakutosella Suomen tarjonta on aivan olematonta. Olen itsekin noita seurannut ja haaveillut, mutta tarjonta on ihan toivotonta. Saksassakin jos ruksii 330 bensa ja manuaali msporttina ei niitä taida riittää kun yhden käden sormilla laskettavaksi.
Eli varmin vaihtoehto jos tommoisen tahtoo ostaa, niin patongit kiertoon suoralla kaupalla ja katse Saksaan.
Mitä hyvityshintoihin tulee, olen selkeästi huomannut että se riippuu ainakin näistä tekijöistä:
1. ) Mihin tarjoat autoasi vaihdossa, onko kaupan auto helposti myytävä vähäpäästöinen suosittu malli esim 1.2 tsi golf vai vaikkapa R32 golffi / Sti impreza mitkä eivät ole kovinkaan helppoja myytäviä. Erikoisautoille on aina vähemmän ostajia kun normaalille perheautolle.
2. ) Mitä tarjoat vaihdossa, onko autosi "helppo hukata nopeasti" vai sellainen missä riski että auto makaa 6-12kk rivissä hukaten arvoansa.
3. ) Lopuksi autokaupan asenne ko. automerkkiä ja mallia kohtaa myös vaikuttaa selvästi. Olen tarjotellut RS Clioa useampaan kauppaan ja hyvitykset ovat vaihdelleet selkeästi jopa 4000€. Osa myyjistä on selkeästi sanonut kun on niin hienokuntoinen ja erikoinen auto että ottasivat mielellään vaihdossa, osa taas sanoo ettei voi hyvittää juuri mitään kun on niin vaikea myydä..
Ihan vaan omia ajatuksiani, en ole mikään autokaupan rautainen ammattilainen mutta olen tämmösiä huomioita tehnyt vuosien varrella.
Comment
-
-
Ohan se vähän niinkin kuten antti O sanoi. Harva vaan hyvittää renuista niin paljoo kun vaihtoa ehdottava olettaa, tai ylipäätänsä merkeistä jokka pudottaa arvonsa nopeasti kuten ranskalaisilla on tapana. ja myyjän "maku" ratkasee myös aika paljon, kuten myös tietämys mahdollisen vaihdokin tyyppivioista yms jutuista.
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostOhan se vähän niinkin kuten antti O sanoi. Harva vaan hyvittää renuista niin paljoo kun vaihtoa ehdottava olettaa, tai ylipäätänsä merkeistä jokka pudottaa arvonsa nopeasti kuten ranskalaisilla on tapana. ja myyjän "maku" ratkasee myös aika paljon, kuten myös tietämys mahdollisen vaihdokin tyyppivioista yms jutuista.
Mutta totetutuu lähinnä ranskalaisten kohdalla, ilomielin niitäkin ottaisi ja ostaisikin sekä karttaisi kokemusta myös muistakin nelipyöräisistä mutta noi mun kokeilut on antanut osviittaa jonkun verran myynnin sietämättömästä vaikeudesta ja kun ne ei kelpaa mese / bmw / audi kuskeillekaan vaihdossakaan niin parempi olla ilman.Last edited by Kanerv4; 12-12-2013, 11:45.
Comment
-
-
Ranskalaisten huono maine on varmasti ainakin osittain ansaittua, mutta esim. mitä ruostumiseen tulee, niin nämä kyllä aika hyvin pysyvät maalissaan ihan mersuunkin verrattuna. Samanlaista syöpymistä ei ole, jos jokin on ruskeaa, niin se on yleensä kolhusta lähtöisin.
Hintahan sen nopeuden määrää, joku Megane on harvoin kuljettajalla, joka niin hirveästi välittää muusta kuin vaivattomuudesta ja kuluista. Jopa kerran näin tälläisen III-Meganen missä oli oikeasti siisti ja sopivat erikoisvanteet, se olikin tullut itänaapurista, hah. Käytettynähän näitä pitäisi ostaa, eurolle tulee aika hyvin vastinetta.
Laakkosella oli 2-3vk sitten näyttely, jossa uusia ajamattomia mutta jo rekisteröityjä 2013-mallivuoden 508:ja oli n. 25k€:oon. Ne menivät samassa viikonlopussa, oikein harmitttaa.. eli ranskanpullakin siirtyy kun hinta on sopiva.
Ei hitto pitääkö se nyt sitten alkaa myymään suorana.. ei 6-koneinen LCI E90 automaatti voi nyt niin harvinainen olla? Eihän?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Kyllä E90 pitää olla 335i. Ja mieluiten E92. Ne on täällä Suomessa vähän harvinaisempia. Olisi se vaan hieno, mutta ovat sitten kalliitakin.
Itseäni ei ainakaan haittaa auton laitto, päin vastoin. En voisi ostaa yhtäkään bemaria jota ei ole laitettu. Kauheasti siihenkin palaa vaan rahaa.Last edited by crom; 12-12-2013, 23:51.E34 M5 3.8 Nurburgring Edition
ex. E38 740iA (95)
ex. E34 535i (91)
ex. E34 530i Touring (94)
ex. E46 320i (01)
ex. E30 325i (90)
ex. E32 730i (92)
Comment
-
-
Originally posted by crom View PostKyllä E90 pitää olla 335i. Ja mieluiten E92. Ne on täällä Suomessa vähän harvinaisempia.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
vallu
Mikäs tässä myynnissä nyt mättää? :think Vaihtoehdotuksia tulee aina silloin tällöin, jopa käteisostajilta puhelinsoittoja joskus, mutta eipä ole kukaan vielä vaivautunut paikan päälle autoa katsomaan.
Onhan tolla tietty kilometrejä jo rullattu, mutta kaikki toimii, varusteita ihan kivasti, kalliimmista remonteista mm. turbon vaihto tehty, luotettavampi M47-moottori ja muutenkin käy ja kukkuu ilman ylimääräisiä ääniä. Ilmoituksessa jotakin parannettavaa? Muita vinkkejä?
Hinnasta nyt ei enää viitsisi nipistää, kun huonommin varustellut, vieläkin enemmän ajetut tuntuvat tekevän kauppansa kalliimmalla...Last edited by Guest; 13-12-2013, 14:00.
Comment
-
Originally posted by vallu View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/320/6102597
Mikäs tässä myynnissä nyt mättää? :think Vaihtoehdotuksia tulee aina silloin tällöin, jopa käteisostajilta puhelinsoittoja joskus, mutta eipä ole kukaan vielä vaivautunut paikan päälle autoa katsomaan.
Onhan tolla tietty kilometrejä jo rullattu, mutta kaikki toimii, varusteita ihan kivasti, kalliimmista remonteista mm. turbon vaihto tehty, luotettavampi M47-moottori ja muutenkin käy ja kukkuu ilman ylimääräisiä ääniä. Ilmoituksessa jotakin parannettavaa? Muita vinkkejä?
Hinnasta nyt ei enää viitsisi nipistää, kun huonommin varustellut, vieläkin enemmän ajetut tuntuvat tekevän kauppansa kalliimmalla...
Taitaa vaan olla niin, että autosta pääsee eroon vaihtokaupoilla. Taitaa suorat kaupat olla aika harvassa tuossa hintaluokassa (yli 10t€)?.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Originally posted by vallu View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/320/6102597
Mikäs tässä myynnissä nyt mättää? :think Vaihtoehdotuksia tulee aina silloin tällöin, jopa käteisostajilta puhelinsoittoja joskus, mutta eipä ole kukaan vielä vaivautunut paikan päälle autoa katsomaan.
Onhan tolla tietty kilometrejä jo rullattu, mutta kaikki toimii, varusteita ihan kivasti, kalliimmista remonteista mm. turbon vaihto tehty, luotettavampi M47-moottori ja muutenkin käy ja kukkuu ilman ylimääräisiä ääniä. Ilmoituksessa jotakin parannettavaa? Muita vinkkejä?
Hinnasta nyt ei enää viitsisi nipistää, kun huonommin varustellut, vieläkin enemmän ajetut tuntuvat tekevän kauppansa kalliimmalla...
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by vallu View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/320/6102597
Mikäs tässä myynnissä nyt mättää? :think Vaihtoehdotuksia tulee aina silloin tällöin, jopa käteisostajilta puhelinsoittoja joskus, mutta eipä ole kukaan vielä vaivautunut paikan päälle autoa katsomaan.
Onhan tolla tietty kilometrejä jo rullattu, mutta kaikki toimii, varusteita ihan kivasti, kalliimmista remonteista mm. turbon vaihto tehty, luotettavampi M47-moottori ja muutenkin käy ja kukkuu ilman ylimääräisiä ääniä. Ilmoituksessa jotakin parannettavaa? Muita vinkkejä?
Hinnasta nyt ei enää viitsisi nipistää, kun huonommin varustellut, vieläkin enemmän ajetut tuntuvat tekevän kauppansa kalliimmalla...BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
http://www.nettiauto.com/bmw/330/6045812
Mikä tässä nyt takkuaa. Tullu kyselyjä sähköpostilla, tekstiviestillä ja ties millä ja vaihtoja ehdoteltu matkailuautosta harry potter kirjoihin, mutta tosiostaja uupuu. Mielestäni hinta on ihan linjassaa kun muihin vertaa? Onko se vaan tuo kun sporttipenkit puuttuu niin kaikkoaa ostajaehdokkaatF11 535D
Comment
-
Comment