Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BarFly
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 740
    • Seinäjoki

    #46
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Ja tuohon saa laskea nykyään pientä korotusta melkeen kaikkiin hintoihin ja Finnlinesin hinnat on noussut reippaasti. Jaetussa hytissä ei pääse nykyään edes talviaikaan alle 300e hintaan. Sesonkiaikaan miespaikka hytissä + auto alkaen 442e
    Sissinä vetäsin ilman hyttiä, olihan sekin melkonen kokemus. Sai kuunnella pro jobbareiden tarinoita ja naukkailla viinaksia mitä tarjottiin. Saunatilathan sielä oli käytettävissä tiettynä kellonaikoina ja nukkua pysty joko lounge alueella tai nukkumiseen tarkotetuilla reclainereilla(jos rekkamiesten kuorsaamiseslta pystyi).
    Last edited by BarFly; 17-02-2014, 10:16.
    e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
    e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot


    Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
    Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
    Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
    Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau

    Comment

    • zeniitti
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 576
      • 127.0.0.1

      #47
      Originally posted by jori View Post
      Myös BCF:n jäsenet saavat reilun alenuksen Finnlinesiltä.
      Mikä on reilu alennus ja koskeeko kokonaishintaa vai joitain tiettyä osaa?

      Comment

      • Taky
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 562
        • Ola

        #48
        Originally posted by zeniitti View Post
        Muistakaahan, että karavaanarit saa 50% autopaikasta Finnlinesilta.

        Muistelen että Autoliiton jäsenilläkin sama prosentti.
        Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
        Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

        Comment

        • OEM
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 142
          • Pk

          #49
          Originally posted by zeniitti View Post
          Mikä on reilu alennus ja koskeeko kokonaishintaa vai joitain tiettyä osaa?
          + miten sen saa? Soittamalla vai netistä tilaamalla jollain koodilla?
          www.bmwharrastaja.com

          Comment

          • zeniitti
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 576
            • 127.0.0.1

            #50
            Originally posted by OEM View Post
            + miten sen saa? Soittamalla vai netistä tilaamalla jollain koodilla?
            Koodilla saa netistä tilaamalla ja puhelimitse saa ihan pyytämällä. Ainakin karavaanereilla.

            Comment

            • jori
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1013
              • Vantaa

              #51
              Bemaristi lehdessä oli ohjeet viime vuoden alkupuolen numerossa. Myös tuli lappu kotiin jossa oli allenus prosentit ajankohtien mukaan. Ei ole kumpikaan enää tallella.
              Soittamalla Finnlinesin lipunmyyntiin niin varmasti selviää.
              Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
              Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

              Comment

              • MMF
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 461
                • Sipoo

                #52
                Mites jos sitä autoa ei ajaisi itse, lentäisi halpiksilla saksaan ja takaisin ja antaisi kuljetusfirman tuoda auton?

                Onko kokemuksia?

                Ei äkkiseltään ihan hirveästi paljon kalliimmalta vaikuta jos tossa vaihtoehdossa säästyy kilpien hankkimiselta(ei tartte ajaa saksassa), bensoilta ja lauttamaksuilta.



                Edit: taisi ollakin joku jeesuksen aikainen linkki, tietääkö joku nykyisiä hintoja?
                Last edited by MMF; 17-02-2014, 19:19.
                E70 X5 3.0D -07
                W124 200d
                Hiace 4wd

                EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  #53
                  Originally posted by MMF View Post
                  Mites jos sitä autoa ei ajaisi itse, lentäisi halpiksilla saksaan ja takaisin ja antaisi kuljetusfirman tuoda auton?

                  Onko kokemuksia?

                  Ei äkkiseltään ihan hirveästi paljon kalliimmalta vaikuta jos tossa vaihtoehdossa säästyy kilpien hankkimiselta(ei tartte ajaa saksassa), bensoilta ja lauttamaksuilta.



                  Edit: taisi ollakin joku jeesuksen aikainen linkki, tietääkö joku nykyisiä hintoja?

                  Ei mitään järkeä. Sitten kannattaa tuottaa auto kokonaan ja pysyä itse suomessa. Rahti suomeen keskimäärin 1000e ja kyllä siinä äkkiä tulee 400-500e kuluja lennoista, vuokra-autosta ja majoituksesta. 700-800e kuluilla saa kyllä auton itse haettua, kun tekee kaikki mahdollisimman halvalla.

                  Tässä halvin ja nopein mahdollinen ratkaisu sesongin ulkopuolella, jos auto on jo valmiiksi katsottu:

                  Halpa lento saksaan n.50-100e (ryanilla voi päästä 20e Bremeniin)
                  Vuokra-auto + bensat n.100-150e
                  Yhden yön majoitus n.40-70e
                  Kilvet n.80-100e
                  Bensat saksasta tukholmaan n.1000-1200km n.120-150e
                  Tanskan lautat n.100e
                  Aamulaiva Tukholmasta Turkuun hytillä n.50e

                  Jos kaikki saa mahdollisimman halvalla, niin voi päästä 550-600e hintaan, mutta 700-800e onnistuu jo helposti...
                  Last edited by bemu2000; 17-02-2014, 20:08.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • huru-ukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 4052
                    • Inkoo/Portimao

                    #54
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Ei mitään järkeä. Sitten kannattaa tuottaa auto kokonaan ja pysyä itse suomessa. Rahti suomeen keskimäärin 1000e ja kyllä siinä äkkiä tulee 400-500e kuluja lennoista, vuokra-autosta ja majoituksesta. 700-800e kuluilla saa kyllä auton itse haettua, kun tekee kaikki mahdollisimman halvalla.

                    Tässä halvin ja nopein mahdollinen ratkaisu sesongin ulkopuolella, jos auto on jo valmiiksi katsottu:

                    Halpa lento saksaan n.50-100e (ryanilla voi päästä 20e Bremeniin)
                    Vuokra-auto + bensat n.100-150e
                    Yhden yön majoitus n.40-70e
                    Kilvet n.80-100e
                    Bensat saksasta tukholmaan n.1000-1200km n.120-150e
                    Tanskan lautat n.100e
                    Aamulaiva Tukholmasta Turkuun hytillä n.50e

                    Jos kaikki saa mahdollisimman halvalla, niin voi päästä 550-600e hintaan, mutta 700-800e onnistuu jo helposti...
                    Moi,Mikko ja muut!

                    Kyllä tuosta Mikon kustannusarviosta voi vielä pudottaa jonkun euron,jos todellakin valitsee Tre-Bremen - lennon (~20 €) ja hyppää asemalta pikajunaan (taxi kentältä asemalle 15€ ja junalla pääsee nopeammin ja vaivattomammin minne tahansa Saksassa alle vuokra-auton kulujen - muutamalla kympillä 3,5 tunnissa esim FaM:iin...)
                    Palatessa edullisin väylä itse ajettaessa on Sassnitz'ista (Rügen-saarella n. 100km Rostock'ita itään) Trelleborg'iin (n.100km Helsingborg'ista itään - hyvän moottoritien päässä ja satamasta on Tukholmaan 642km).Stenaline'n lippu (1 aikuinen + esim M5) on esim. 13.3.2014 klo 08:00-12:15 laivaan vain 35,50€.
                    Sitten kustantaa 14.3.2014 aamulaiva (1 aikuinen,auto,ja piccolo-hytti yksinään)
                    Tukholmasta Turkuun 51€ ilman alennuksia.
                    Muutaman reissun tätä kautta tehneenä en enää ajaisi Tanskan kautta,vaikka Ruotsissa joutuukin ajamaan tuon ylimääräisen "satkun" Helsingborg'in yläpuolelle - niin , ja jos Saksasta sattuu saamaan minimiajan keltapäiset kilvet , jää Tanskan nihkeys pois ongelmista...
                    Olen joskus laskenut koko reissun hinnan kotiovelta bussimatkoineen,junineen ja lentomatkoineen,sekä Saksan kuluineen( rekisteröinti,vakuutukset,bensat,hotellit ja muut aivan PAKOLLISET kulut) ja alle 500 € taisi jäädä...mutta kyllä sillä budget'illa on ilmaa vain renkaissa ja kaasujalka lähes aina kello yhdessä ...
                    Last edited by huru-ukko; 23-02-2014, 12:03.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      #55
                      Originally posted by huru-ukko View Post
                      Moi,Mikko ja muut!

                      Kyllä tuosta Mikon kustannusarviosta voi vielä pudottaa jonkun euron,jos todellakin valitsee Tre-Bremen - lennon (~20 €) ja hyppää asemalta pikajunaan (taxi kentältä asemalle 15€ ja junalla pääsee nopeammin ja vaivattomammin minne tahansa Saksassa alle vuokra-auton kulujen - muutamalla kympillä 3,5 tunnissa esim FaM:iin...)
                      Palatessa edullisin väylä itse ajettaessa on Sassnitz'ista (Rügen-saarella n. 100km Rostock'ita itään) Trelleborg'iin (n.100km Helsingborg'ista itään - hyvän moottoritien päässä ja satamasta on Tukholmaan 642km).Stenaline'n lippu (1 aikuinen + esim M5) on esim. 13.3.2014 klo 08:00-12:15 laivaan vain 35,50€.
                      Sitten kustantaa 14.3.2014 aamulaiva (1 aikuinen,auto,ja piccolo-hytti yksinään)
                      Tukholmasta Turkuun 51€ ilman alennuksia.
                      Muutaman reissun tätä kautta tehneenä en enää ajaisi Tanskan kautta,vaikka Ruotsissa joutuukin ajamaan tuon ylimääräisen "satkun" Helsingborg'in yläpuolelle - niin , ja jos Saksasta sattuu saamaan minimiajan keltapäiset kilvet , jää Tanskan nihkeys pois ongelmista...
                      Olen joskus laskenut koko reissun hinnan kotiovelta bussimatkoineen,junineen ja lentomatkoineen,sekä Saksan kuluineen( rekisteröinti,vakuutukset,bensat,hotellit ja muut aivan PAKOLLISET kulut) ja alle 500 € taisi jäädä...mutta kyllä sillä budget'illa on ilmaa vain renkaissa ja kaasujalka lähes aina kello yhdessä ...

                      Juu toki pari kymppiä voi junalla säästää, jos kaikki menee putkeen, mutta se helppous vaan on toista luokkaa, kun voi hypätä suoraan autoon ja ajaa katsomaan kohdetta. Sitten ajaa autolla suoraan majoitus paikkaan ja aamulla hakemaan kilpiä, ei tarvi säätää junien ja taksien kanssa. Rautatieasemat on harvoin autoliikkeitten lähellä ja sitten jos kohde ei olekaan ostamisen veroinen, niin voi vielä käydä katsomassa helposti muitakin.

                      Unohdit laskea sen, että joutuu olemaan saksassa yhden ylimääräisen yön, että pääsee tuohon halpaan aamulaivaan. Ja 12.15 trelleborgissa olevasta laivasta tulee jo melko kiire turun laivaan...

                      Itse oon nykyään käyttänyt Finnlinesin yölaivaa travemündestä malmööseen. Kustantaa kokolailla saman kuin tanskan lautat ja saa yöpymisenkin samalla + juomat sarilta Tein vaan viimeksi virheen, kun menin turkuun menevälle Tallinkin Galaxylle. Laiva on hieno, mutta valitettavasti alkuperäinen tallinkin laiva henkilöstöineen ja sen kyllä huomasi. mm. seisovan pöydän ruoka aivan paskaa.
                      Last edited by bemu2000; 23-02-2014, 22:02.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • huru-ukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 4052
                        • Inkoo/Portimao

                        #56
                        "Unohdit laskea sen, että joutuu olemaan saksassa yhden ylimääräisen yön, että pääsee tuohon halpaan aamulaivaan. Ja 12.15 trelleborgissa olevasta laivasta tulee jo melko kiire turun laivaan..."

                        Tää Sassnitz - aikataulu oli vain yx esim. lähdöistä eli tottakai 5 lähdön suhteen voi täsmätä matkan niin , että se sopii "halvimmin" Tukholma-Suomi-välille,jossa on vähemmän valinnanvaraa!
                        Mitä juniin tulee,niin niiden käyttö sopii parhaiten , kun auto on valmiiksi valittu - myyjä tulee auliisti hakemaan asemalta ja kiepauttaa rekisterikonttorin kautta ynnä järjestää kaupanpäälle jopa parhaan hinta/laatu - hotellin tarvittaessa,joten enpä minä tätä mahdollisuutta yhden kokemuksen perusteella suosittele...
                        Ainoa muuttuja on edelleenkin erilaiset käyttännöt rekisteröintiasioissa - viimeisimpään hankintaani tuli komiasti viralliset saksalaiset rekisteripaperit omissa nimissäni eikä mitään väliaikaislappuja,kuten muissa tapauksissa!

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6939
                          • N/A

                          #57
                          Originally posted by BarFly View Post
                          Sissinä vetäsin ilman hyttiä, olihan sekin melkonen kokemus. Sai kuunnella pro jobbareiden tarinoita ja naukkailla viinaksia mitä tarjottiin. Saunatilathan sielä oli käytettävissä tiettynä kellonaikoina ja nukkua pysty joko lounge alueella tai nukkumiseen tarkotetuilla reclainereilla(jos rekkamiesten kuorsaamiseslta pystyi).

                          Olen yhden reissun heittänyt niin että ei otettu hyttiä "kun säästi 150€".. kaks yötä niillä lepotuoleilla yritin nukkua, toisena yönä ihan suosiolla makasin siellä lattialla tuolien alla jonku rievun päällä. Kyllä on ihan varmasti viimenen kerta kun ei hyttiä ota jos sillä laivalla matkustaa. Oli melko kova merenkäynti ja se huoneen ovi paukkui jatkuvasti auki ja kiinni. Joku turkkilainen ukko makaa viereissä tuolissa ja örisee jatkuvasti ihan tuhannen jurrissa. Sitten alkaa oksentamaan päällensä siinä vieressä. Tämän episodin jälkeen jossainvaiheessa yötä nousin tuolissa hetkeksi istumaan niin sama ukko näyttää hiton tehokkaalla led lampulla suoraan silmiin.

                          Ehkä näkisin asian niin, että jos on makuupussi + alusta mukana, korvatulpat+silmälaput niin nukkumisesta voisi tullakin jotain.. mutta maksan mielummin sen 150€ lisää ja nukun siellä hytissä.

                          Comment

                          • Taky
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 562
                            • Ola

                            #58
                            Originally posted by Antti O View Post
                            kaks yötä niillä lepotuoleilla yritin nukkua, toisena yönä ihan suosiolla makasin siellä lattialla tuolien alla jonku rievun päällä.

                            Mitäpä suomalainen ei teksi autonsa eteen....
                            Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                            Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                            Comment

                            • Petteri80
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 578
                              • Joensuu

                              #59
                              Suomen tarjontaan tympääntyneenä olen harkinnut lähtöä saksaan auton hakuun.

                              Suunnitelma olisi; lento maanantaina 3.3 Bremeniin ja takaisin finnlinesin lautalla ke. 03.00 aamuyöstä. Bremenin/Hampurin ympäristöstä olen katsonut valmiiksi 2-3 autoa.
                              Mitä olette mieltä? Ehtiikö paperisodan hoitaa aamupäivän (ti.) aikana? En ole aiemmin hakenut autoa ulkomailta joten kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan.

                              Ei kukaan olisi lähdössä alkuviikosta samalle seudulle? Apu olisi tarpeen paikan päällä

                              -Petteri

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7548
                                • Jyväshyvä

                                #60
                                Tuolla aikataululla tulee todella kiire,
                                auto pitäisi olla ostettu jo heti aamusta jotta ehdit saada siihen kilvet,
                                yleensä konttorit menee kiinni 12:30, siellä pitää olla klo 12 jos meinaat kilvet saada...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎