Originally posted by bemu2000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by BarFly; 17-02-2014, 10:16.e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot
Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau
-
-
Originally posted by zeniitti View PostMikä on reilu alennus ja koskeeko kokonaishintaa vai joitain tiettyä osaa?
Comment
-
-
Bemaristi lehdessä oli ohjeet viime vuoden alkupuolen numerossa. Myös tuli lappu kotiin jossa oli allenus prosentit ajankohtien mukaan. Ei ole kumpikaan enää tallella.
Soittamalla Finnlinesin lipunmyyntiin niin varmasti selviää.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Mites jos sitä autoa ei ajaisi itse, lentäisi halpiksilla saksaan ja takaisin ja antaisi kuljetusfirman tuoda auton?
Onko kokemuksia?
Ei äkkiseltään ihan hirveästi paljon kalliimmalta vaikuta jos tossa vaihtoehdossa säästyy kilpien hankkimiselta(ei tartte ajaa saksassa), bensoilta ja lauttamaksuilta.
Edit: taisi ollakin joku jeesuksen aikainen linkki, tietääkö joku nykyisiä hintoja?Last edited by MMF; 17-02-2014, 19:19.
Comment
-
-
Originally posted by MMF View PostMites jos sitä autoa ei ajaisi itse, lentäisi halpiksilla saksaan ja takaisin ja antaisi kuljetusfirman tuoda auton?
Onko kokemuksia?
Ei äkkiseltään ihan hirveästi paljon kalliimmalta vaikuta jos tossa vaihtoehdossa säästyy kilpien hankkimiselta(ei tartte ajaa saksassa), bensoilta ja lauttamaksuilta.
Edit: taisi ollakin joku jeesuksen aikainen linkki, tietääkö joku nykyisiä hintoja?
Ei mitään järkeä. Sitten kannattaa tuottaa auto kokonaan ja pysyä itse suomessa. Rahti suomeen keskimäärin 1000e ja kyllä siinä äkkiä tulee 400-500e kuluja lennoista, vuokra-autosta ja majoituksesta. 700-800e kuluilla saa kyllä auton itse haettua, kun tekee kaikki mahdollisimman halvalla.
Tässä halvin ja nopein mahdollinen ratkaisu sesongin ulkopuolella, jos auto on jo valmiiksi katsottu:
Halpa lento saksaan n.50-100e (ryanilla voi päästä 20e Bremeniin)
Vuokra-auto + bensat n.100-150e
Yhden yön majoitus n.40-70e
Kilvet n.80-100e
Bensat saksasta tukholmaan n.1000-1200km n.120-150e
Tanskan lautat n.100e
Aamulaiva Tukholmasta Turkuun hytillä n.50e
Jos kaikki saa mahdollisimman halvalla, niin voi päästä 550-600e hintaan, mutta 700-800e onnistuu jo helposti...Last edited by bemu2000; 17-02-2014, 20:08.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEi mitään järkeä. Sitten kannattaa tuottaa auto kokonaan ja pysyä itse suomessa. Rahti suomeen keskimäärin 1000e ja kyllä siinä äkkiä tulee 400-500e kuluja lennoista, vuokra-autosta ja majoituksesta. 700-800e kuluilla saa kyllä auton itse haettua, kun tekee kaikki mahdollisimman halvalla.
Tässä halvin ja nopein mahdollinen ratkaisu sesongin ulkopuolella, jos auto on jo valmiiksi katsottu:
Halpa lento saksaan n.50-100e (ryanilla voi päästä 20e Bremeniin)
Vuokra-auto + bensat n.100-150e
Yhden yön majoitus n.40-70e
Kilvet n.80-100e
Bensat saksasta tukholmaan n.1000-1200km n.120-150e
Tanskan lautat n.100e
Aamulaiva Tukholmasta Turkuun hytillä n.50e
Jos kaikki saa mahdollisimman halvalla, niin voi päästä 550-600e hintaan, mutta 700-800e onnistuu jo helposti...
Kyllä tuosta Mikon kustannusarviosta voi vielä pudottaa jonkun euron,jos todellakin valitsee Tre-Bremen - lennon (~20 €) ja hyppää asemalta pikajunaan (taxi kentältä asemalle 15€ ja junalla pääsee nopeammin ja vaivattomammin minne tahansa Saksassa alle vuokra-auton kulujen - muutamalla kympillä 3,5 tunnissa esim FaM:iin...)
Palatessa edullisin väylä itse ajettaessa on Sassnitz'ista (Rügen-saarella n. 100km Rostock'ita itään) Trelleborg'iin (n.100km Helsingborg'ista itään - hyvän moottoritien päässä ja satamasta on Tukholmaan 642km).Stenaline'n lippu (1 aikuinen + esim M5) on esim. 13.3.2014 klo 08:00-12:15 laivaan vain 35,50€.
Sitten kustantaa 14.3.2014 aamulaiva (1 aikuinen,auto,ja piccolo-hytti yksinään)
Tukholmasta Turkuun 51€ ilman alennuksia.
Muutaman reissun tätä kautta tehneenä en enää ajaisi Tanskan kautta,vaikka Ruotsissa joutuukin ajamaan tuon ylimääräisen "satkun" Helsingborg'in yläpuolelle - niin , ja jos Saksasta sattuu saamaan minimiajan keltapäiset kilvet , jää Tanskan nihkeys pois ongelmista...
Olen joskus laskenut koko reissun hinnan kotiovelta bussimatkoineen,junineen ja lentomatkoineen,sekä Saksan kuluineen( rekisteröinti,vakuutukset,bensat,hotellit ja muut aivan PAKOLLISET kulut) ja alle 500 € taisi jäädä...mutta kyllä sillä budget'illa on ilmaa vain renkaissa ja kaasujalka lähes aina kello yhdessä ...Last edited by huru-ukko; 23-02-2014, 12:03.
Comment
-
-
Originally posted by huru-ukko View PostMoi,Mikko ja muut!
Kyllä tuosta Mikon kustannusarviosta voi vielä pudottaa jonkun euron,jos todellakin valitsee Tre-Bremen - lennon (~20 €) ja hyppää asemalta pikajunaan (taxi kentältä asemalle 15€ ja junalla pääsee nopeammin ja vaivattomammin minne tahansa Saksassa alle vuokra-auton kulujen - muutamalla kympillä 3,5 tunnissa esim FaM:iin...)
Palatessa edullisin väylä itse ajettaessa on Sassnitz'ista (Rügen-saarella n. 100km Rostock'ita itään) Trelleborg'iin (n.100km Helsingborg'ista itään - hyvän moottoritien päässä ja satamasta on Tukholmaan 642km).Stenaline'n lippu (1 aikuinen + esim M5) on esim. 13.3.2014 klo 08:00-12:15 laivaan vain 35,50€.
Sitten kustantaa 14.3.2014 aamulaiva (1 aikuinen,auto,ja piccolo-hytti yksinään)
Tukholmasta Turkuun 51€ ilman alennuksia.
Muutaman reissun tätä kautta tehneenä en enää ajaisi Tanskan kautta,vaikka Ruotsissa joutuukin ajamaan tuon ylimääräisen "satkun" Helsingborg'in yläpuolelle - niin , ja jos Saksasta sattuu saamaan minimiajan keltapäiset kilvet , jää Tanskan nihkeys pois ongelmista...
Olen joskus laskenut koko reissun hinnan kotiovelta bussimatkoineen,junineen ja lentomatkoineen,sekä Saksan kuluineen( rekisteröinti,vakuutukset,bensat,hotellit ja muut aivan PAKOLLISET kulut) ja alle 500 € taisi jäädä...mutta kyllä sillä budget'illa on ilmaa vain renkaissa ja kaasujalka lähes aina kello yhdessä ...
Juu toki pari kymppiä voi junalla säästää, jos kaikki menee putkeen, mutta se helppous vaan on toista luokkaa, kun voi hypätä suoraan autoon ja ajaa katsomaan kohdetta. Sitten ajaa autolla suoraan majoitus paikkaan ja aamulla hakemaan kilpiä, ei tarvi säätää junien ja taksien kanssa. Rautatieasemat on harvoin autoliikkeitten lähellä ja sitten jos kohde ei olekaan ostamisen veroinen, niin voi vielä käydä katsomassa helposti muitakin.
Unohdit laskea sen, että joutuu olemaan saksassa yhden ylimääräisen yön, että pääsee tuohon halpaan aamulaivaan. Ja 12.15 trelleborgissa olevasta laivasta tulee jo melko kiire turun laivaan...
Itse oon nykyään käyttänyt Finnlinesin yölaivaa travemündestä malmööseen. Kustantaa kokolailla saman kuin tanskan lautat ja saa yöpymisenkin samalla + juomat sariltaTein vaan viimeksi virheen, kun menin turkuun menevälle Tallinkin Galaxylle. Laiva on hieno, mutta valitettavasti alkuperäinen tallinkin laiva henkilöstöineen ja sen kyllä huomasi. mm. seisovan pöydän ruoka aivan paskaa.
Last edited by bemu2000; 23-02-2014, 22:02.
Comment
-
-
"Unohdit laskea sen, että joutuu olemaan saksassa yhden ylimääräisen yön, että pääsee tuohon halpaan aamulaivaan. Ja 12.15 trelleborgissa olevasta laivasta tulee jo melko kiire turun laivaan..."
Tää Sassnitz - aikataulu oli vain yx esim. lähdöistä eli tottakai 5 lähdön suhteen voi täsmätä matkan niin , että se sopii "halvimmin" Tukholma-Suomi-välille,jossa on vähemmän valinnanvaraa!
Mitä juniin tulee,niin niiden käyttö sopii parhaiten , kun auto on valmiiksi valittu - myyjä tulee auliisti hakemaan asemalta ja kiepauttaa rekisterikonttorin kautta ynnä järjestää kaupanpäälle jopa parhaan hinta/laatu - hotellin tarvittaessa,joten enpä minä tätä mahdollisuutta yhden kokemuksen perusteella suosittele...
Ainoa muuttuja on edelleenkin erilaiset käyttännöt rekisteröintiasioissa - viimeisimpään hankintaani tuli komiasti viralliset saksalaiset rekisteripaperit omissa nimissäni eikä mitään väliaikaislappuja,kuten muissa tapauksissa!
Comment
-
-
Originally posted by BarFly View PostSissinä vetäsin ilman hyttiä, olihan sekin melkonen kokemus. Sai kuunnella pro jobbareiden tarinoita ja naukkailla viinaksia mitä tarjottiin. Saunatilathan sielä oli käytettävissä tiettynä kellonaikoina ja nukkua pysty joko lounge alueella tai nukkumiseen tarkotetuilla reclainereilla(jos rekkamiesten kuorsaamiseslta pystyi).
Olen yhden reissun heittänyt niin että ei otettu hyttiä "kun säästi 150€".. kaks yötä niillä lepotuoleilla yritin nukkua, toisena yönä ihan suosiolla makasin siellä lattialla tuolien alla jonku rievun päällä. Kyllä on ihan varmasti viimenen kerta kun ei hyttiä ota jos sillä laivalla matkustaa. Oli melko kova merenkäynti ja se huoneen ovi paukkui jatkuvasti auki ja kiinni. Joku turkkilainen ukko makaa viereissä tuolissa ja örisee jatkuvasti ihan tuhannen jurrissa. Sitten alkaa oksentamaan päällensä siinä vieressä. Tämän episodin jälkeen jossainvaiheessa yötä nousin tuolissa hetkeksi istumaan niin sama ukko näyttää hiton tehokkaalla led lampulla suoraan silmiin.
Ehkä näkisin asian niin, että jos on makuupussi + alusta mukana, korvatulpat+silmälaput niin nukkumisesta voisi tullakin jotain.. mutta maksan mielummin sen 150€ lisää ja nukun siellä hytissä.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Postkaks yötä niillä lepotuoleilla yritin nukkua, toisena yönä ihan suosiolla makasin siellä lattialla tuolien alla jonku rievun päällä.
Mitäpä suomalainen ei teksi autonsa eteen....Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
Suomen tarjontaan tympääntyneenä olen harkinnut lähtöä saksaan auton hakuun.
Suunnitelma olisi; lento maanantaina 3.3 Bremeniin ja takaisin finnlinesin lautalla ke. 03.00 aamuyöstä. Bremenin/Hampurin ympäristöstä olen katsonut valmiiksi 2-3 autoa.
Mitä olette mieltä? Ehtiikö paperisodan hoitaa aamupäivän (ti.) aikana? En ole aiemmin hakenut autoa ulkomailta joten kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan.
Ei kukaan olisi lähdössä alkuviikosta samalle seudulle? Apu olisi tarpeen paikan päällä
-Petteri
Comment
-
-
Tuolla aikataululla tulee todella kiire,
auto pitäisi olla ostettu jo heti aamusta jotta ehdit saada siihen kilvet,
yleensä konttorit menee kiinni 12:30, siellä pitää olla klo 12 jos meinaat kilvet saada...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment