Originally posted by Tyramies
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tyramies View Postulkomaalasilla kilvillä saa ajaa niinkauan kunnes verotuspäätös on tullu, jos on vakuutus EU maassa tehty ja voimassa suomessa...
Joo tää on minunkin käsitys ollut, kunhan ne kilvet on vaan kirjattu käyttöönottoilmoitukseen ja vakuutus tehty. Tullut silti laitettua nykyään tarrat, kun saksan siirtokilvet herättää joittenkin merkkien keskuudessa närää ja kyttäilyä liikenteessä.
Comment
-
-
Eräpäivään asti juuri niin, monet vaan tykkää ottaa sen kalliin suomalaisen vakuutuksen valmistenumeron perusteella. Itselleni tai asiakkaalle kun haetaan autoa niin yleensä aina suosittelen paikallisessa vakuutusyhtiössä asioimaan, käteisellä maksaa jonkun 60e 3kk ja saa todistuksen mukaan leimalla varustettuna että on vakuutettu auto.-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View PostEräpäivään asti juuri niin, monet vaan tykkää ottaa sen kalliin suomalaisen vakuutuksen valmistenumeron perusteella. Itselleni tai asiakkaalle kun haetaan autoa niin yleensä aina suosittelen paikallisessa vakuutusyhtiössä asioimaan, käteisellä maksaa jonkun 60e 3kk ja saa todistuksen mukaan leimalla varustettuna että on vakuutettu auto.
Ehkä jotkut vakuuttaa autonsa vähän liikennevakuutusta kattavammin. Siksi suomesta..E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJoo tää on minunkin käsitys ollut, kunhan ne kilvet on vaan kirjattu käyttöönottoilmoitukseen ja vakuutus tehty. Tullut silti laitettua nykyään tarrat, kun saksan siirtokilvet herättää joittenkin merkkien keskuudessa närää ja kyttäilyä liikenteessä.
Saksan keltapäisissä ne on voimassa myös Suomessa jos älyää ottaa green cardin kilpien hankinnan (tai siis vakuutuksen hankinnan) yhteydessä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMikä vakuutus? Aika harvassa on kilvet joissa ei ole liikennevakuutusta,
Saksan keltapäisissä ne on voimassa myös Suomessa jos älyää ottaa green cardin kilpien hankinnan (tai siis vakuutuksen hankinnan) yhteydessä...Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Toki pitää vakuutusottaa kun saksan kilpien vakuutus loppuu ja hommata tarrat...
Uudessa sähköisessä ilmoituksessa ei kysellä muutakuin auton valmistenumero, merkki ja malli, vakuutuksista tai kilvistä ei kysellä mitään...
Nm. nipullisen noita eilen täyttäneenä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostJa tuossa on tietysti täyskasko lunastusturvalla, lasivakuutuksella yms herkuilla? Ai eikö..
Ehkä jotkut vakuuttaa autonsa vähän liikennevakuutusta kattavammin. Siksi suomesta..-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostToki pitää vakuutusottaa kun saksan kilpien vakuutus loppuu ja hommata tarrat...
Uudessa sähköisessä ilmoituksessa ei kysellä muutakuin auton valmistenumero, merkki ja malli, vakuutuksista tai kilvistä ei kysellä mitään...
Nm. nipullisen noita eilen täyttäneenä...
Suomalaisen vakuutuksen/kaskon otan AINA jo heti saksassa, kun auton saa alle. Joskus ekoja kertoja auton saksasta tuodessa 10-15v sitten tuli mentyä zippinetto budjetilla, mutta ei enää viitsi ottaa riskiä kalliimpien autojen kanssa ja leikkiä ainoastaan saksan liikennevakuutuksella.
Ihanko tosissaan ajelet pelkällä saksan liikennevakuutuksella autoja asiakkaille suomeen?
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostIhanko tosissaan ajelet pelkällä saksan liikennevakuutuksella autoja asiakkaille suomeen?
liikennevakuutus otetaan sitten kun se tarvitaan.
Mutta eihän se kasko pakollinen ole...
Yhtiöillä on sitten eri tapoja vakuutuksen suhteen,
mm. Fennia ei myönnä kaskoa autoon jos auto ei vielä ole Suomessa ja sitä ei tuo maahan perheen jäsen... Ja keskeytysturvat ei yleensä ole voimassa enennkuin auto on Suomessa tai rekisterissä.
Lisäksi kannattaa huomata että Saksan liikennevakuutus ei korvaa samalla tapaa kuskin tai matkustajan vammoja kuin kotimainen vakuutus...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEn tietenkään, kasko otetaan Suomesta, joko minun tai asiakkaan piikkiin,
liikennevakuutus otetaan sitten kun se tarvitaan.
Mutta eihän se kasko pakollinen ole...
Yhtiöillä on sitten eri tapoja vakuutuksen suhteen,
mm. Fennia ei myönnä kaskoa autoon jos auto ei vielä ole Suomessa ja sitä ei tuo maahan perheen jäsen... Ja keskeytysturvat ei yleensä ole voimassa enennkuin auto on Suomessa tai rekisterissä.
Lisäksi kannattaa huomata että Saksan liikennevakuutus ei korvaa samalla tapaa kuskin tai matkustajan vammoja kuin kotimainen vakuutus...
Ok, ymmärsin vaan että otat suomalaisen vakuutuksen kun saksan kilvisä loppuu virta. Saatko jostain kaskon ilman suomalaista liikennevakuutusta?
Comment
-
-
Tapaus Carbroker.fi
Kirjottelen vähän kokemuksia firman palvelusta edellisen auton tuonnista (BMW 740iL e38).
Kohtelu oli paikoittain todella epäammattimaista ja tökeröä. Maksoin palvelusta, että ammattilainen edustaa minua Saksassa, mutta petyin palvelun laatuun.
Kaikki perustuu luottamukseen ja itselläni oli taustalla yksi positiivinen auton tuonti firman toimesta, joten ei ollut syytä olla luottamatta, että homma toimii.
Auton tarkastusreissulla minulle kerrottiin auton olevan virheetön ja todella hyvä ikäisekseen. Ei naarmuja, lommoja, ei vikoja. Näiden tietojen ja myyntikuvien perusteella ostin auton. Kysyin tarkentavia kysymyksiä, mutta niihin sain melko heikosti vastauksia. Auton piti kuitenkin olla tikissä ja vieläpä harrastelijalta, joten mikäs siinä!
Ajomatkalla Itä-Saksasta Rostockiin (n. 430km) välittäjä kuitenkin huomasi autossa mitä ihmeellisempiä vikoja mm. Takavalot palaa kokoajan, auton startti toimii viiveellä, oik. etuvilkku ei toimi. Enemmän oikeastaan ihmetytti se, että auton tarkastusreissulla auto oli todettu virheettömäksi ja viattomaksi, niin satamatarkastuksessa venäläinen virkailija oli huomannut autosta hetkessä useamman vikakohteen. Itselle heräsi ajatuksia, että olikohan autoa tarkastettu ollenkaan paikan päällä?
Tässä suora sähköposti, jossa asioista kerrottiin(Viesteistä on leikattu Hei xxxx ja terveisin xxxx yms turha pois):
"tässä vähän tietoa autostasi. Auoton startataan niin että avain käännetään vain nopeasti oikealle ja päästetään heti takaisin, noin kahden sekunnin päästä moottori starttaa automaattisesti.
Seuraavia vikoja havaitsin matkanvarella, vilkkuvalo edessä oikealla ei toiminut. Jarrujen varoitusvalo paloi kokomatkan, joko kontaktihäiriö tai jarrunesteen vuoto.
Satamassa venäläinen mies tarkasti auton ennen lastausta. Hän löysi montkin vikaa, ikkunoiden kumilistat ovat murtuneet, takapuskurissa oikealla on pieni lommo, sekä joitkin listat ovat osittain irti.
Toivon että olet ainakin vuoden onnellinen ja iloinen kun saat rassata sitä ja ajaa rallia jääradalla.
Soitin laivavarustamoon ja sanoivat että laiva on tiistaina klo 14 perillä Hangossa ja voit sen hakea klo 15 jälkeen."
En kyllä ollut ajatellut autoa ostaa jäärata-autoksi, mutta en tiedä enää mitä ajatella ostoksestani.
Vastasin siihen näin:
"Anteeksi mitä? Onko autossa jotain ajonestovirityksiä, vai minkä takia auto käyttäytyy startatessa tuolla tavoin? Kuinka monta avainta auton mukaan tuli? Olisin kyllä halunnut, että tälläiset sähköviat käydään läpi kanssani ennen auton ostoa.
Olen autostani erittäin tarkka ja haluan sen olevan 100% kunnossa. Toivon syvästi, että näky satamassa ei olisi murheellinen."
Jonka jälkeen vastaus oli tälläinen:
"Auton startti ei ole mitenkään rikki, avainta kääntämällä annetaan impulssi, jonka jälkeen kone käynnistyyy automaattisesti. Avaimia on kaksi.
Olen todennut usein itsekin että hyvää ja halpaa ei ole. Autolla on ajettu 200 tuhatta kilometriä, joten on normaalia että kulumia niveleissä ja ruostetta syntyy jarruputkiin sekä kumit haurastuu.
Tämä sun auton hommaaminen ei minulle mikään helppo homma, autokauppias kun käyttäytyi tosi törkeesti. En tiedä mistä se johtui, vai oliko hän vain pelokas.
Autosi näytää kyllä hienolta ja se on hyvin pidetty 13 vuotiaaksi autoksi. Jos se ei suoa miellytä niin aja mereen tai myö voitolla.
Olisin muutenkin halunnut että H**** olisi hoitanut koko homman. hänellä on kokemusta 7 vuoden ajalta. Olen itse pyytänyt häntä monta kertaa poistamaan minut nettisivulta.
Hyvää keväänjatkoa!!!!!!!!!!"
Välitin tämän viestin suoraan "pomolle". Mielestäni vastausviesti oli todella asiaton. On aivan totta, että yli 10v auto ei ole enää uusi. Uutta tässä ei ollakkaan ostamassa, mutta faktat pitää tulla ostajan tietoon ennen auton ostamista. Ei siinä vaiheessa, kun auto on satamassa lähdössä Suomeen. Kyseessä ei todellakaan ollut mobilen halvin e38 ja tarkoituksena oli ostaa hyväkuntoinen yksilö. Tässä vaiheessa oli kyllä pelko perseessä, että minkälainen miina satamassa odottaa.
Hain auton satamasta ja päällisin puolin näyttäisi olevan ihan OK. Ruostetta ei ollut, samat vanteetkin oli alla, kun myyntikuvissa, kone kävi nätisti ja laatikko vaihtoi OK. Ajolleen melko OK, koiranluut väljät molemmilta puolilta ja toinen etuiskari korkannut.
Tankatessa huomasin, että polttoainetankissa on reikä ja kaikki kuskinpuolelle menevä bensa tulee norona ulos. PDC ei toiminut. Takavalot olivat melko reilusti hapettuneet ja seassa useampi palanut polttimo. Check controllissa oli ilmoitus jarrupalojen kuluneisuudesta.
Startti toimi mielestäni normaalisti, mutta hivenen laiskasti. Konepelti ei auennut, vaijeri poikki konehuoneen puolelta. Toinen takavanne vuotaa. Webasto ei toimi. Sitten joitakin muovilirpakkeita mm. takapuskurissa ja etupuskurin alla jotka oli vaan roiskastu jotenkin paikalleen.
Tässä nyt muutamat viikot korjailtu edellisen omistajan hätäratkaisuja ja Pielmeiriltä tilattu useammalla satasella perushuoltokamaa. Mm. Konepellin loppuvaijeri maksoi 22e ja vaihtoon meni n. 10min, takavalot ostin foorumilta, uusi 100Ah Bosch korvas väsyneen 70Ah merkittömän akun, takavanne tiivistetty uudelleen, jenkkiparkkimoduulit ja karvaperseliitokset palautettu alkuperäistä johtosarjaa vastaaviksi.
Eiköhän siitä hyvä vielä tule, mutta lähinnä ärsyttää välittäjän asenne asiaa kohtaan ja vastaaminen minun esittämään kritiikkiin oli asiaton.
Tämä kyseinen välittäjä on poistettu carbrokerin välittäjälistalta tapauksen jälkeen.
Firman "pomo" ei vastannut reklamaatiooni, mutta sain hänet puhelimitse kiinni. Puhelimessa hän sanoi tankista mm., että ei hakija voinut tietää tankin vuodosta, koska tankkasi vain pieniä määriä kerrallaan autoa. Kuitenkin hakija oli itse sanonut minulle tankanneensa autoa ensin 70e ja sitten 30e lisää ja oli täten varmasti huomannut, kun bensa valuu tankista pihalle. Eihän sille enää tässä vaiheessa mitään olisi voinutkaan, mutta miksei asioista voi puhua?!
Tarkoitus ei ollut kirjoittaa mitään itkuvirttä vaan lähinnä tuoda omat kokemukset julki.
Comment
-
Comment