Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i Coupe kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pohjoisen Poika
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 464
    • Lappi

    #16
    Originally posted by pwd83 View Post
    Se on oikeasti HENGENVAARALLINEN! Mitä on ingengöörit mahtanut funtsia????🙈

    Juuri näin ajattelin että ku on uutta vastaavat iskarit ni vois kokeilla parittaa parempien jousien kanssa noita!

    Eli jos joku on tässä onnistunut niin olisin kiitollinen tiedosta!!
    Koitettu on ja epäonnistuttu oikein huolella.
    Minulla oli siis Pro kit jouset ja vakio iskarit jonkin aikaa. Se on ihan hirveä yhdistelmä. Iskarien paluuvalmennus puuttuu alempaa ihan kokonaan. Etenkin perä pomppii pompuista järkyttävästi. Pakko oli vaihtaa vakio jouset takaisin noille iskareille.

    Nyt on taas Pro kit jouset alla Koni Sport iskarien kanssa. Auto on joka tavalla ja jokaisella alustalla paljon parempi. Etenkin kaikista huonoimmilla teillä auto on nyt tuntuvasti parempi.

    Comment

    • puokh72
      Newbiemmer
      • Aug 2008
      • 18

      #17
      Originally posted by pwd83 View Post
      Itsellä nyt ollut muutaman päivän Montegoblau 135i manuaali askilla.

      Suomi auto kun on ni on myös varusteet ujot!

      Xenonit
      Professional soitin
      Hifipaketti
      Sadetunnistin
      Valopaketti
      Vakkari

      Tossa tärkeimmät..

      Hifipakettia joudun kyllä moittia!! On suorastaan surkea!!

      Samoin miinusta vakkarille!! Tämähän ei ole jarruttava niinkun luulin!
      Ihme juttu koska mäkilähtöavustin kuitenkin löytyy....

      Auton ostin toiseksi /harrasteautoksi.

      Oston sinetöi 25tkm ajomäärä! On käytännössä uusi.

      Edellinen omistaja on laittanut jonkun softan jota väittää Alpinan ohjelmaksi!
      360 pitäisi olla voimaa. Ja tästä päästäänkin siihen faktaan että auto on kyllä levoton täyskiihdytyksissä ku tuntuu että puslat ei riitä noille tehoille.

      Joten siinä yksi ärsyttävä ominaisuus. Mutta kuulemma korjaantuu jäykemmillä puslilla.

      Muutenhan auton pito on käsittämätön. Itsellä michelin pilot sportit alla. Tuntuu melkein nelivedolta enemmän kun takavetoiselta ku ei sudi! Ja tämä on upea ominaisuus mielestäni!!

      Eli joitain miinuksia mutta olen kyllä edelleen aivan myyty!!

      Eli omasta mielestäni vaativat seuraavat toimenpiteet vakiosta.

      Puslat
      Ohjelmointi
      Stereoiden esim alpine sarjan asennus


      Edit:

      Auto on varsinkin ohjelmoituna todella nopea!

      Mutta numeroita tärkeämpää on koneen käsittämätön luonne. En ole montaa autoa ajanut jotka tuntuvat käytökseltään enemmänkin moottoripyörältä! Aivan sama ettän mikä vaihde pesässä ni vetää selän penkkiin ihan minimikierroksista lähtien❤

      Ääniin ei satsattu 2008!!

      Auto kuulostaa omaan korvaani vaimennetulta 330i:ltä. Ja se on minun mielestäni sääli.

      Esim Ford focus RS samalta aikakaudelta kuulostaa todella hyvältä!

      Ymmärrän kyllä toisaalta että eivät halunnutkaan että kuulostaa Focus Rs:sältä

      Mutta kyllä itse ainakin olen niin lapsellinen että haluan kuulla puhinaa kun on voimaa.
      Auton toinen omistaja ilmoittautuu.

      Softasta sen verran että alalla on kuulemma julkinen salaisuus että lähes kaikki softat mitä tuohon myydään on Alpinan softaa -siitä tuli kertomaan mukaan niin hyvä että kaikki myyvät sitä samaa tavaraa vaikka ilmoitetut teho/vääntölukemat häveliäisyyssysitä hiukan eroavatkin.
      Ja tuo softa siihen minun omistukseni aikana siis laitettiin -jotain 9000 km oli silloin mittarissa ja auto juuri minulle tullut vuonna 2009.
      Nopeudenrajoitin piti poistua myös, itsellä jäi huiput tosin kokeilematta.
      435i xDrive Cabriolet -15 & Mercedes GLS 400 -16

      Comment

      • pwd83
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1004
        • Espoo

        #18
        Originally posted by puokh72 View Post
        Auton toinen omistaja ilmoittautuu.

        Softasta sen verran että alalla on kuulemma julkinen salaisuus että lähes kaikki softat mitä tuohon myydään on Alpinan softaa -siitä tuli kertomaan mukaan niin hyvä että kaikki myyvät sitä samaa tavaraa vaikka ilmoitetut teho/vääntölukemat häveliäisyyssysitä hiukan eroavatkin.
        Ja tuo softa siihen minun omistukseni aikana siis laitettiin -jotain 9000 km oli silloin mittarissa ja auto juuri minulle tullut vuonna 2009.
        Nopeudenrajoitin piti poistua myös, itsellä jäi huiput tosin kokeilematta.
        Terve😊

        Tehtiinkö autoon takuu töitä sun aikana? Auto on kuin uusi edelleen. Ainut vika on kiihtyminen portaittain= koodeja ei luettu vielä!

        Comment

        • puokh72
          Newbiemmer
          • Aug 2008
          • 18

          #19
          Originally posted by pwd83 View Post
          Terve��

          Tehtiinkö autoon takuu töitä sun aikana? Auto on kuin uusi edelleen. Ainut vika on kiihtyminen portaittain= koodeja ei luettu vielä!
          Jotain siihen tehtiin takaisinkutsuna... muistaakseni suuttimet vaihdettiin.
          Kiihtyi portaittain silloinkin ja tuo toimenpide auttoi mutta vika palasi myöhemmin. Oli kuitenkin niin lievä että jäi korjaamatta.

          Pari kertaa vauhdissa ovat alkaneet kaikki varoitusvalot palaa ja moottori on tippunut pätkivälle tyhjäkäynnille. Sammutus ja uudelleenkäynnistys auttoi. Kerran kun näin sattui niin ajoin heti huoltoon mutta vikamuistiin ei jäänyt mitään.

          Säilytin autoa isossa, hyvin ilmastoidussa lämpimässä tallissa ja pesin käsin lähes aina.
          Kylmäkäynnistyksiä ei minun aikanani tullut ensimmäistäkään.




          Tuossa kuva kun yhden ainoan kerran kävin radalla, Alastarossa. (Hö, jäipäs pieneksi)
          Last edited by puokh72; 30-05-2016, 00:03.
          435i xDrive Cabriolet -15 & Mercedes GLS 400 -16

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            #20
            Osaatteko kuvailla hieman tarkemmin tuota portaittain kiihtymistä? Mahtaisiko olla puolat ja/tai tulpat vaihtokunnossa?

            Comment

            • pwd83
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1004
              • Espoo

              #21
              Originally posted by brainsurgery View Post
              Osaatteko kuvailla hieman tarkemmin tuota portaittain kiihtymistä? Mahtaisiko olla puolat ja/tai tulpat vaihtokunnossa?
              Tere

              Kakkosella kun esim lyö lapun lattiaan alhaisesta nopeudesta ni auto kiihtyy/ottaa kierroksia noin viidessä portaassa. Auto menee Laakkoselle 13.6 ni katsotaan sitten lisää. Tämä yksilö vissiin nukkunut kampanjat tallissa joten katsotaan mitä sinne tarvitsee vaihtaa. Missfireä tullut pari kertaa.

              Comment

              • puokh72
                Newbiemmer
                • Aug 2008
                • 18

                #22
                Originally posted by brainsurgery View Post
                Osaatteko kuvailla hieman tarkemmin tuota portaittain kiihtymistä? Mahtaisiko olla puolat ja/tai tulpat vaihtokunnossa?
                Tilanne lienee siis edelleen sama kuin silloin kun itse omistin tuon auton.

                Kaasu pohjassa alakierroksilta rajoittimelle kiihdytettäessä tuntui pientä nykimistä, ihan kuin oikein karstoittunutta moottoria olisi pitkän tauon jälkeen rasitettu kunnolla.

                Aina tätä ei kunnolla huomannut ja siksikin vika jäi minulta aikoinaan korjaamatta.
                435i xDrive Cabriolet -15 & Mercedes GLS 400 -16

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  #23
                  Kuulostaa kyllä puola/tulppavialta kun kerran misfireä jättää vielä koodeihin.

                  Eiköhän siitä tule parempi kun nuo vaihdetaan.

                  Comment

                  • pwd83
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1004
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by puokh72 View Post
                    Tilanne lienee siis edelleen sama kuin silloin kun itse omistin tuon auton.

                    Kaasu pohjassa alakierroksilta rajoittimelle kiihdytettäessä tuntui pientä nykimistä, ihan kuin oikein karstoittunutta moottoria olisi pitkän tauon jälkeen rasitettu kunnolla.

                    Aina tätä ei kunnolla huomannut ja siksikin vika jäi minulta aikoinaan korjaamatta.
                    Kuka asensi softan? Kävikö auto koskaan penkissä?

                    Comment

                    • puokh72
                      Newbiemmer
                      • Aug 2008
                      • 18

                      #25
                      Originally posted by pwd83 View Post
                      Kuka asensi softan? Kävikö auto koskaan penkissä?
                      Kaveri on vaihtanut työnantajaa ja maisemaakin mutta toimii alalla edelleen:

                      RacingLine is world-renowned for high quality performance tuning upgrades for Volkswagan, Audi, Cupra and Skoda. For over two decades alongside our ’works’ motorsport programmes, RacingLine is firmly establishined as the brand of choice for enthusiast VWG owners around the world.

                      Tuolta sivulta löytyvä Mikko Tuomi siis autoni softasi, virallisesti Rican softalla silloin vuonna 2009.

                      Itse en koskaan penkittänyt autoa.
                      435i xDrive Cabriolet -15 & Mercedes GLS 400 -16

                      Comment

                      • Mikaatm
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 559
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by puokh72 View Post
                        Kaveri on vaihtanut työnantajaa ja maisemaakin mutta toimii alalla edelleen:

                        RacingLine is world-renowned for high quality performance tuning upgrades for Volkswagan, Audi, Cupra and Skoda. For over two decades alongside our ’works’ motorsport programmes, RacingLine is firmly establishined as the brand of choice for enthusiast VWG owners around the world.

                        Tuolta sivulta löytyvä Mikko Tuomi siis autoni softasi, virallisesti Rican softalla silloin vuonna 2009.

                        Itse en koskaan penkittänyt autoa.
                        Pakko sen kaverista tähän väliin kommentoida että taisi mennä kaverilla suomessa puurot ja vellit sekaisin, jonka takia alkoi maa "polttaa" jalkojen alla...

                        Myi Rican softia melkoisen määrän mutta ainut että niitä ei oltu ostettu Ricalta kun asia lähti selviämään.

                        Ja multa tästä turha kysellä enempää, en kommentoi.

                        Sorry täysin OT aiheeseen.
                        450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                        Comment

                        • pwd83
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1004
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                          Koitettu on ja epäonnistuttu oikein huolella.
                          Minulla oli siis Pro kit jouset ja vakio iskarit jonkin aikaa. Se on ihan hirveä yhdistelmä. Iskarien paluuvalmennus puuttuu alempaa ihan kokonaan. Etenkin perä pomppii pompuista järkyttävästi. Pakko oli vaihtaa vakio jouset takaisin noille iskareille.

                          Nyt on taas Pro kit jouset alla Koni Sport iskarien kanssa. Auto on joka tavalla ja jokaisella alustalla paljon parempi. Etenkin kaikista huonoimmilla teillä auto on nyt tuntuvasti parempi.
                          Onko mun autossa auraukset pielessä kun tuntuu levottomalta + 200kmh jarrutuksissa?

                          Vai onko nyt puslista kiinni?

                          Pakko kyllä vielä kehua noita super sport misukoita!! Tautinen pito!

                          Comment

                          • pwd83
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1004
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by pwd83 View Post
                            Tere

                            Kakkosella kun esim lyö lapun lattiaan alhaisesta nopeudesta ni auto kiihtyy/ottaa kierroksia noin viidessä portaassa. Auto menee Laakkoselle 13.6 ni katsotaan sitten lisää. Tämä yksilö vissiin nukkunut kampanjat tallissa joten katsotaan mitä sinne tarvitsee vaihtaa. Missfireä tullut pari kertaa.
                            Käytin autoa Laakkosella tutkittavana. Löytyi sitten melko nopeasti vian aiheuttaja! Softa viallinen. Nyt vakio softa ja toimii virheettömästi. Aj-tech sitten seuraavaksi osoitteeksi et saadaan voima takas pellin alle!

                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7535
                              • Kotona

                              #29
                              Toivottavasti oli vain softa eikä oireet palaa muutaman päivän päästä. Aika harvoin saa lukea, että misfiret sun muut korjautuisivat softalla tai ylipäätänsä mikään vikatila pl. automaattilaatikon päivitykset.
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                              Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                              -

                              Comment

                              • yarski
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 311
                                • Rauma

                                #30
                                Originally posted by pwd83 View Post
                                Käytin autoa Laakkosella tutkittavana. Löytyi sitten melko nopeasti vian aiheuttaja! Softa viallinen. Nyt vakio softa ja toimii virheettömästi. Aj-tech sitten seuraavaksi osoitteeksi et saadaan voima takas pellin alle!
                                Eikös se AJTech ole diisselivirittäjä ?
                                Kannattaa myös harkita JB4 boksia ja/tai MHD -softaa
                                G26 i4 M50 supercharged
                                ex: F36 440i xdrive msport
                                ex: E91 335 lci xdrive msport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎