Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i Coupe kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #76
    Originally posted by ///saMuli View Post
    Kannattaa kysyä jos haluaa muulla välityksellä, tms. muuta erikoista sekä tilata Ebayn ohi, niin varmaan hintaa voi hieman koputella...
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • ///saMuli
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 964
      • Seinäjoki

      #77
      Originally posted by bemmeri View Post
      Kannattaa kysyä jos haluaa muulla välityksellä, tms. muuta erikoista sekä tilata Ebayn ohi, niin varmaan hintaa voi hieman koputella...
      Juu ja tuolta saa eri lukkolevymäärällä ja ramppikulmilla ja esijännityksellä. Ei paljon quaife ole tuon rinnalla vaihtoehto rajuun käyttöön.
      https://www.instagram.com/hackberryracing/


      BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

      EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

      Comment

      • mikkis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1900
        • Vantaa

        #78
        Oranssin 135i M-sportin rek. ZPY-312 ex-omistajia täällä tai jollain tietoa autosta/historiasta?

        Comment

        • SC90
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 280

          #79
          Originally posted by ///saMuli View Post
          Nice! 135i on kiinnostanut hankkia monet kerrat mutta en huoli ilman bmw lukkoperää. Swappi on teoriassa mahdollinen mutta käytännön toteuttaminen on ihan liian vaikea. En ole ainakaan löytänyt osakokonaisuutta joka olis bolt on. Johtuen M perästä, joutunee kardaanin teetättää. Sama ongelma tulee vetarien kanssa. Tästä olis kiva saada lisää tietoa. Mutta tuskin sinullakaan on dokumentaatiota swapista?
          Ei ole mitään tietoa, miten swappi toteutettu. Auton entinen omistaja on kilpatallin mekaanikko, hän on tehnyt swapin, eli tietotaitoa hommaan ilmeisesti ollut. :think
          Autoa en ole niinikään ajanut, mutta kohtuullisen tiukka taitaa olla alusta puheiden mukaan.
          Annan raportin, kun laitteen joskus saan käsiini.
          - M3 convertible 2005

          - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

          - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

          - Fiat 850 Special 1969

          - Lexus GS300 2000 TwoTone

          - Lexus LS600h 2008

          - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

          Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
          o44-531 82oo

          Comment

          • SC90
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 280

            #80
            Nyt on härpäke tontilla ja ajossa.

            Kohtuullisen ripeäliikkeinen tapaus, ja on se M3:sen perä kuin tehty tähän, on niin makea viedä.

            Eilen vaan pieni ongelma, kun kaasua enemmän painaessa hirvee suhina, eli onko hukkaportti jäänyt auki? :think Talliin päästyäni annoin muutaman kerran happea paikallaan, niin vaikutti siltä, että alkoi taas pelittää. Tai ei ainakaan kuulunut enää sitä tajutonta vihellystä.
            Last edited by SC90; 01-07-2020, 12:35.
            - M3 convertible 2005

            - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

            - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

            - Fiat 850 Special 1969

            - Lexus GS300 2000 TwoTone

            - Lexus LS600h 2008

            - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

            Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
            o44-531 82oo

            Comment

            • SC90
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 280

              #81
              Originally posted by SC90 View Post
              Nyt on härpäke tontilla ja ajossa.

              Kohtuullisen ripeäliikkeinen tapaus, ja on se M3:sen perä kuin tehty tähän, on niin makea viedä.

              Eilen vaan pieni ongelma, kun kaasua enemmän painaessa hirvee suhina, eli onko hukkaportti jäänyt auki? :think Talliin päästyäni annoin muutaman kerran happea paikallaan, niin vaikutti siltä, että alkoi taas pelittää. Tai ei ainakaan kuulunut enää sitä tajutonta vihellystä.
              Itselleni vastaten...

              Välijäähdyttimen letkusta oli klemmari irronnut, ja sieltä välistä puhalteli ilmat pihalle.
              - M3 convertible 2005

              - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

              - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

              - Fiat 850 Special 1969

              - Lexus GS300 2000 TwoTone

              - Lexus LS600h 2008

              - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

              Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
              o44-531 82oo

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3822
                • California

                #82
                Onnea uudesta harrastelaitteesta! Hienolta näyttää SC90 E82
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • SC90
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 280

                  #83
                  Originally posted by BMW View Post
                  Onnea uudesta harrastelaitteesta! Hienolta näyttää SC90 E82
                  Tänks!

                  Lisää on tulossa, kunhan saadaan puunattua valmiiksi.
                  - M3 convertible 2005

                  - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                  - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                  - Fiat 850 Special 1969

                  - Lexus GS300 2000 TwoTone

                  - Lexus LS600h 2008

                  - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                  Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                  o44-531 82oo

                  Comment

                  • 599gtb
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 490
                    • Vantaa

                    #84
                    Onko tästä vaikea saada irti 600 hp ja mitäs maksaa jos haluaa lukkoperän tähän.
                    Last edited by 599gtb; 03-08-2021, 21:48.
                    ex bmw 540ia e34 1993
                    ex bmw e32 735i

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5419
                      • S:t Karins

                      #85
                      Originally posted by 599gtb View Post
                      Onko tästä vaikea saada irti 600 hp
                      Ei ole vaikeaa, hybridi tai isot turbot/sinkkuahdin + PI +E85
                      Originally posted by 599gtb View Post
                      mitäs maksaa jos haluaa lukkoperän tähän.
                      Hinnat vaihtelee reilusta tonnista sinne vajaaseen 4 tonniin. Riippuu mitä haluaa/laittaa.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Danukos
                        Alueaktiivi
                        • Feb 2011
                        • 1121
                        • pks

                        #86
                        Nostellaas tätä topikkia...

                        Mulla olis pari kysymystä ko. automalliin liittyen. Onko täällä ihmisiä kenellä 135i on palvellut ihan tavallisessa arkiajossa kesät talvet? Minkälaisella bensan kulutuksella selviää sekalaisessa kaupunki/maantie -ajossa? Millainen auto talvella esim. kitkarenkailla? Uskaltaako antaa vaimolle talvella esim. työmatkan taittoon?

                        Olen vähän miettinyt tälläistä talouden kakkosautoksi, kilsoja tulisi vuodessa max. 5000km. Auto joka on nyt kiikareissa on varustettu N55 tekniikalla ja DCT-laatikolla. Mitä kaikkea pitäisi ottaa myös huomioon tekniikan osalta ennen kuin laittaa "nimen paperiin". Ajettu 200tkm joten oletan että jotain remppaa saa alkaa jo kohta tekemään jos ei ole ennakoivasti laitettu vielä kuntoon...
                        E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                        Ex - E34
                        ///M5 -90 Alpin Weiss II

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7425
                          • Oulu

                          #87
                          Täältä näkee statistiikkaa ko. mallin kulutuksesta: https://www.spritmonitor.de/de/ueber...5i&powerunit=2

                          DCT-laatikkoa ei tuo filtteri erottele, eikä coupe-koriakaan, mutta tuskin kumpikaan paljon kulutusta muuttaa.
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 09-05-2023, 08:12.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • eljas
                            BTCF Member
                            • Apr 2017
                            • 314
                            • Vantaa

                            #88
                            Originally posted by Danukos View Post
                            Nostellaas tätä topikkia...

                            Mulla olis pari kysymystä ko. automalliin liittyen. Onko täällä ihmisiä kenellä 135i on palvellut ihan tavallisessa arkiajossa kesät talvet? Minkälaisella bensan kulutuksella selviää sekalaisessa kaupunki/maantie -ajossa? Millainen auto talvella esim. kitkarenkailla? Uskaltaako antaa vaimolle talvella esim. työmatkan taittoon?

                            Olen vähän miettinyt tälläistä talouden kakkosautoksi, kilsoja tulisi vuodessa max. 5000km. Auto joka on nyt kiikareissa on varustettu N55 tekniikalla ja DCT-laatikolla. Mitä kaikkea pitäisi ottaa myös huomioon tekniikan osalta ennen kuin laittaa "nimen paperiin". Ajettu 200tkm joten oletan että jotain remppaa saa alkaa jo kohta tekemään jos ei ole ennakoivasti laitettu vielä kuntoon...
                            Mulla on ollut E82 135 ympärivuotisena käyttöautona noin viisi vuotta, viime talvena hommattiin "oikea käyttöauto" ja 135 sai jäädä kesäautoksi.

                            Kulutusta en ole niin tarkasti seurannut, mutta sanoisin että vähintään 10 litraa satasella.

                            Talvella mulla oli nastarenkaat alla ja ei tuo nyt niilläkään mikään vakaa maantiekulkija ole, joten itse en välttämättä lähtisi kitkoilla yrittämään (riippuu toki missäpäin Suomea asuu ja milaisia teitä ajelee). Pahimmissa talvikeleissä kyllä jännitti välillä. Tuossahan ei vakiona ole lukkoperää, joten meno on sen mukaista. Mulla on Quaife asennettuna ja se kyllä jeesaa todella paljon liikkumista talvella. Eli kyllä tolla talvellakin pärjää tarvittaessa

                            Koneen tyyppivikoja kannattaa etsiä foorumilta suoraan, mulla on N54 joten en nyt ulkomuistista muista N55:n tyyppivikoja.
                            N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                            Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                            Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7425
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by eljas View Post
                              Pahimmissa talvikeleissä kyllä jännitti välillä.
                              Eikö kuitenkin E82 ole ihan samaan tyyliin hyvinkin herkästi toimiva luistonesto kuin E92, joka ei ainakaan normimoodissa anna sutia tippaakaan ja ite kuvittelisin että silloin on huoletonta ajaa liukkaallakin. Pitoahan se ei tietenkään silti lisää, mutta poistaa pelon siitä että parin millin kaasun painalluksella on poikittain maantiellä. Ja vakkari tippuu pois päältä jos luistoa ilmenee.
                              Last edited by Petri.Kekkonen; 09-05-2023, 10:23.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • eljas
                                BTCF Member
                                • Apr 2017
                                • 314
                                • Vantaa

                                #90
                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Eikö kuitenkin E82 ole ihan samaan tyyliin hyvinkin herkästi toimiva luistonesto kuin E92, joka ei ainakaan normimoodissa anna sutia tippaakaan ja ite kuvittelisin että silloin on huoletonta ajaa liukkaallakin. Pitoahan se ei tietenkään silti lisää, mutta poistaa pelon siitä että parin millin kaasun painalluksella on poikittain maantiellä. Ja vakkari tippuu pois päältä jos luistoa ilmenee.
                                Luistonesto toimii erittäin herkästi, joten sutimisen tai poikittain olemisen osalta ei ole ongelmaa Mutta ei tuo samalla tavalla tunnu yhtä "vakaalta" kuin vaikkapa jokin perheauto...
                                N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                                Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                                Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎