Moro,
Tuli ostettua, kun sai halvalla, niin 2008 116i tyttären ensiautoksi.
N43 moottori jolla ajettu jo pitkälti oletetun kestomäärän ohi +300tkm
Ostin siis tietoisesti viallisena, kun vasta reilu vuoden päästä saa kortin.
Ja oli halpa, niin katsoo saako toimimaan
-
Auto ostettu n.150km päästä ja tuon matkan se kesti ihan ok.
Tiedossa oli, että käy kylmänä kolmella, kuluttaa öljyä ja muutenkin kaikennäköistä.
-
Sitten kotona rupesin tarkemmin autoa katsomaan CARLYLLÄ. (Ista läppäriä en saanut yhdistämään, kun en muista olenko asentanut vain aikoinaan E90 / E60 paketit, vai onko tuo sen verran "uusi", että tarvii toisen kaapelin? E90/60 käyttänyt USB-DKAN kaapelia tms..)
No kuitenkin.
1.
-Carly näytti, että auto lataa liikaa?
Takaluukku auki ja siellä oli vuosi sitten uusittu normaali 50Ah akku
Carly näytti, että auto luulee siellä olevan 80Ah AGM
Koodasin tuon 50Ah carlyllä ja ehkä auttaa? en ole vielä uudelleen autoa edes käynnistänyt
-Pitäisikö tuonne laittaa sellainen 80Ah AGM kuitenkin? varmaan nuo BMW mielellään sellaisen haluaa?
2.
Venttiilikoppa vuotaa merkittävän paljon etukulmasta.
-Vaihdan tiivisteen ja samalla, kun on venakoppa auki, niin pitäisikö venttiilien ohjurikumit vaihtaa? Pakoputkesta tulee mustaa "vettä" meneeköhän öljyä läpi? Mitäs muuta tuolta samalla vaihtaa? tulppien tunnelien o-renkaat? mitä muuta? Jakoketju myös vaihtolistalla tässä vuoden sisällä.
3.
Tosiaan sytytyskatkoja ykkös pytyssä (en ole tutkinut, mutta toivon olevan vain puola tms...)
Puola vaihtoon ja tulpat. Sen jälkeen katsomaan, mikä tilanne.
4.
150km kotimatkalla ohjaustehostin heitti välillä pois päältä ja mittaristoon syttyy vikavalo (keltainen ratti ja huutomerkki)
Carlyssä ainakin koodit
0063F5 ESP: Reduction, servo power, due to supply voltage
00D516 Message error terminal status, receiver EPS, transmitter CAS
5.
Litran pyysi lisäämään öljyä kotona Että sellainen kulutus
-
Pitää tuo ISTA saada toimintaan, niin näkisi hiukan paremmin noita koodeja ja mitä kaikkea vikaa tässä jalokivessä on
Tuli ostettua, kun sai halvalla, niin 2008 116i tyttären ensiautoksi.
N43 moottori jolla ajettu jo pitkälti oletetun kestomäärän ohi +300tkm
Ostin siis tietoisesti viallisena, kun vasta reilu vuoden päästä saa kortin.
Ja oli halpa, niin katsoo saako toimimaan
-
Auto ostettu n.150km päästä ja tuon matkan se kesti ihan ok.
Tiedossa oli, että käy kylmänä kolmella, kuluttaa öljyä ja muutenkin kaikennäköistä.
-
Sitten kotona rupesin tarkemmin autoa katsomaan CARLYLLÄ. (Ista läppäriä en saanut yhdistämään, kun en muista olenko asentanut vain aikoinaan E90 / E60 paketit, vai onko tuo sen verran "uusi", että tarvii toisen kaapelin? E90/60 käyttänyt USB-DKAN kaapelia tms..)
No kuitenkin.
1.
-Carly näytti, että auto lataa liikaa?
Takaluukku auki ja siellä oli vuosi sitten uusittu normaali 50Ah akku
Carly näytti, että auto luulee siellä olevan 80Ah AGM
Koodasin tuon 50Ah carlyllä ja ehkä auttaa? en ole vielä uudelleen autoa edes käynnistänyt
-Pitäisikö tuonne laittaa sellainen 80Ah AGM kuitenkin? varmaan nuo BMW mielellään sellaisen haluaa?
2.
Venttiilikoppa vuotaa merkittävän paljon etukulmasta.
-Vaihdan tiivisteen ja samalla, kun on venakoppa auki, niin pitäisikö venttiilien ohjurikumit vaihtaa? Pakoputkesta tulee mustaa "vettä" meneeköhän öljyä läpi? Mitäs muuta tuolta samalla vaihtaa? tulppien tunnelien o-renkaat? mitä muuta? Jakoketju myös vaihtolistalla tässä vuoden sisällä.
3.
Tosiaan sytytyskatkoja ykkös pytyssä (en ole tutkinut, mutta toivon olevan vain puola tms...)
Puola vaihtoon ja tulpat. Sen jälkeen katsomaan, mikä tilanne.
4.
150km kotimatkalla ohjaustehostin heitti välillä pois päältä ja mittaristoon syttyy vikavalo (keltainen ratti ja huutomerkki)
Carlyssä ainakin koodit
0063F5 ESP: Reduction, servo power, due to supply voltage
00D516 Message error terminal status, receiver EPS, transmitter CAS
5.
Litran pyysi lisäämään öljyä kotona Että sellainen kulutus
-
Pitää tuo ISTA saada toimintaan, niin näkisi hiukan paremmin noita koodeja ja mitä kaikkea vikaa tässä jalokivessä on
Comment