Announcement

Collapse
No announcement yet.

E81 2008 116i - lukuisia vikoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrDoomsday
    Bimmer Rookie
    • Aug 2017
    • 40
    • Noormarkku

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    INPA:sta voi hyvin puuttua ko. moottorin scriptit, mutta ISTA:ssa pitäisi kyllä löytyä kaikki mallit. Oletko ISTA käyttänyt jonkun auton kanssa onnistuneesti?
    Joo olen. E91 ja E61 M57 moottoreilla.

    Siitä on tovi aikaa, kun asensin ja silloisessa läppärissä ei ollut, kuin 120Gb kovo, joten shift deletellä poistin asennus vaiheessa kaikenlaista

    Nyt olisi uusi 500Gb kovalevy, niin pitänee asentaa uudelleen ista siihen.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10923
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by DrDoomsday View Post
      Joo olen. E91 ja E61 M57 moottoreilla.

      Siitä on tovi aikaa, kun asensin ja silloisessa läppärissä ei ollut, kuin 120Gb kovo, joten shift deletellä poistin asennus vaiheessa kaikenlaista

      Nyt olisi uusi 500Gb kovalevy, niin pitänee asentaa uudelleen ista siihen.
      No sitten on ihan mahdollista, että sieltä puuttuu joku tiedosto ISTA:sta. Kuten edellä sanottiin, niin INPA:lla voi valita moottorin muidenkin korimallien alta, jos sattuu sieltä löytymään. Toki kannattaa se ista asentaa uudestaan nyt kun levytilaa on enemmän.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • DrDoomsday
        Bimmer Rookie
        • Aug 2017
        • 40
        • Noormarkku

        #18
        INPA / ISTA ei toimi vieläkään

        No alkua pidemmälle en ole vielä päässyt.

        INPA ja ISTA+ Ei vain aloita yhteistyötä.

        Onnistuneesti INPALLA saan livedataa 2004 E46 118i compactista.

        ISTA ei tunnista ko. autoa. ja kun syöttää VIN numeron, ei silti toimi.


        E81 2008 N43 116i, eli tämän keskustulun aihe, niin ei INPA, eikä ISTA pääse käsiksi.


        Onkohan minulla nyt väärä kaapeli? Kyseessä joskus kauan sitten E39 varten tilattu missä lukee K+DCAN USB-interface. Tässä ei ole kytkintä.

        Ko. kaapelilla ja inpa/istalla sain yhteyden omaan 2004 E61 M57 autoon

        (edit: Ja nyt on siis uudelleen asennettu INPA ja ISTA +)
        Last edited by DrDoomsday; 16-08-2023, 12:02.

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1220
          • Kajjjaani

          #19
          Laita privaa niin voin etäyhteydellä katsoa mikä siellä mättää.

          Edit. Niin ja 2008 vuoden autoon tarvitset kytkimellisen kaapelin, käyttää todennäköisesti dcan yhteysprotokollaa, kun 2004 käyttää k-linea. Ja nyt sulla on pelkästään k-linea käyttävä kaapeli. Se kytkin siinä kaapelissa yhdistää/katkaisee yhteyden kaapelin 7 ja 8 pinnien väliltä riippuen käytetystä protokollasta. Siihen kaapeliin voi myös itse rakentaa kytkimen, joka tekee em. asian.
          Last edited by alpine3; 16-08-2023, 12:17.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • Silmaauki
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 1595
            • Turku

            #20
            Originally posted by DrDoomsday View Post
            No alkua pidemmälle en ole vielä päässyt.

            INPA ja ISTA+ Ei vain aloita yhteistyötä.

            Onnistuneesti INPALLA saan livedataa 2004 E46 118i compactista.

            ISTA ei tunnista ko. autoa. ja kun syöttää VIN numeron, ei silti toimi.


            E81 2008 N43 116i, eli tämän keskustulun aihe, niin ei INPA, eikä ISTA pääse käsiksi.


            Onkohan minulla nyt väärä kaapeli? Kyseessä joskus kauan sitten E39 varten tilattu missä lukee K+DCAN USB-interface. Tässä ei ole kytkintä.

            Ko. kaapelilla ja inpa/istalla sain yhteyden omaan 2004 E61 M57 autoon

            (edit: Ja nyt on siis uudelleen asennettu INPA ja ISTA +)
            Olethan sulkenut Inpan ennenkuin yrität ISTAlla yhteyttä? Ne ei saa olla samaan aikaan päällä.
            E93 335i Aarre, Montego blue
            E90 318i talvipulkka

            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10923
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by DrDoomsday View Post
              No alkua pidemmälle en ole vielä päässyt.

              INPA ja ISTA+ Ei vain aloita yhteistyötä.

              Onnistuneesti INPALLA saan livedataa 2004 E46 118i compactista.

              ISTA ei tunnista ko. autoa. ja kun syöttää VIN numeron, ei silti toimi.


              E81 2008 N43 116i, eli tämän keskustulun aihe, niin ei INPA, eikä ISTA pääse käsiksi.


              Onkohan minulla nyt väärä kaapeli? Kyseessä joskus kauan sitten E39 varten tilattu missä lukee K+DCAN USB-interface. Tässä ei ole kytkintä.

              Ko. kaapelilla ja inpa/istalla sain yhteyden omaan 2004 E61 M57 autoon

              (edit: Ja nyt on siis uudelleen asennettu INPA ja ISTA +)
              Onhan ISTA:ssa valittuna oikea interface? Jos se kaapeli toimii E39:n kanssa, niin luultavasti pinnit 7&8 on yhdistetty. Kolvilla pois tina pinnien välistä ja pitäisi toimia. Halutessaan voi laittaa katkaisijan, niin saa helposti ne pinnit yhteen tarvittaessa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1220
                • Kajjjaani

                #22
                K+dcan kaapelin kanssa istassa pitää olla interfaceksi valittuna ediabas.ini, ja tiedostossa itsessään yhteysmuodoksi pitää olla valittuna std:obd.
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • DrDoomsday
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2017
                  • 40
                  • Noormarkku

                  #23
                  Juu, siis sellainen selvennys, että INPA ja ISTA toimii moitteetta 2004 E61 ja 2007 E91.

                  Molemmissa moottorina M57.
                  Ja kaapelina tuo samainen.

                  Eli sinänsä ohjelmien käyttö ei ole ongelma.
                  OBD.ini ja EDIBIAS.ini
                  oikein, tai ainakin toimii tosiaan ongelmitta edellämainituissa

                  obd kaapelin avasin eilen ja siellä oli pinnit 7&8 erillään. Tein väliin kytkimen, mutta ei vaikutusta.

                  --

                  Tuo ISTA +, oli jotenkin "liian" helppo asentaa verrattuna mitä joskus muistin. Ja viimekerralla asensin sellaisen paketin, missä oli ISTA-D, sekä ISTA-P. Nyt asentui vain ISTA +..

                  --

                  OBD yhteyden saan Carly ja Autel Android sovelluksilla. ja noiden omilla OBD palikoilla.

                  --

                  Latasin lisää ISTA versioita ja koitan asennella uudelleen, josko lähtisi toimimaan ja tilasin tuollaisen "virallisemman" kytkimellä varustetun OBD-USB - kaapelin.

                  Tuo ENET kaapeli ei taida vielä tässä 2008 E81 olla tarpeen?

                  --

                  Mutta voiko nyt jokin tuolla COM asetuksissa olla pielessä?
                  Bittinopeus tms? itsellä on COM1 valittuna. latency 1ms

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10923
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by DrDoomsday View Post
                    Juu, siis sellainen selvennys, että INPA ja ISTA toimii moitteetta 2004 E61 ja 2007 E91.

                    Molemmissa moottorina M57.
                    Ja kaapelina tuo samainen.

                    Eli sinänsä ohjelmien käyttö ei ole ongelma.
                    OBD.ini ja EDIBIAS.ini
                    oikein, tai ainakin toimii tosiaan ongelmitta edellämainituissa

                    obd kaapelin avasin eilen ja siellä oli pinnit 7&8 erillään. Tein väliin kytkimen, mutta ei vaikutusta.

                    --

                    Tuo ISTA +, oli jotenkin "liian" helppo asentaa verrattuna mitä joskus muistin. Ja viimekerralla asensin sellaisen paketin, missä oli ISTA-D, sekä ISTA-P. Nyt asentui vain ISTA +..

                    --

                    OBD yhteyden saan Carly ja Autel Android sovelluksilla. ja noiden omilla OBD palikoilla.

                    --

                    Latasin lisää ISTA versioita ja koitan asennella uudelleen, josko lähtisi toimimaan ja tilasin tuollaisen "virallisemman" kytkimellä varustetun OBD-USB - kaapelin.

                    Tuo ENET kaapeli ei taida vielä tässä 2008 E81 olla tarpeen?

                    --

                    Mutta voiko nyt jokin tuolla COM asetuksissa olla pielessä?
                    Bittinopeus tms? itsellä on COM1 valittuna. latency 1ms
                    Kun toimii E61 & E91 kanssa niin ongelma tuskin on istassa/asetuksissa, joten sen uudelleen asentaminen tuskin auttaa. Veikataan ongelmaa kaapelissa.

                    ENET kaapeli toimivaa vain F/G/I-sarjan autojen kanssa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • alpine3
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2010
                      • 1220
                      • Kajjjaani

                      #25
                      Originally posted by DrDoomsday View Post
                      Juu, siis sellainen selvennys, että INPA ja ISTA toimii moitteetta 2004 E61 ja 2007 E91.

                      Molemmissa moottorina M57.
                      Ja kaapelina tuo samainen.

                      Eli sinänsä ohjelmien käyttö ei ole ongelma.
                      OBD.ini ja EDIBIAS.ini
                      oikein, tai ainakin toimii tosiaan ongelmitta edellämainituissa

                      obd kaapelin avasin eilen ja siellä oli pinnit 7&8 erillään. Tein väliin kytkimen, mutta ei vaikutusta.

                      --

                      Tuo ISTA +, oli jotenkin "liian" helppo asentaa verrattuna mitä joskus muistin. Ja viimekerralla asensin sellaisen paketin, missä oli ISTA-D, sekä ISTA-P. Nyt asentui vain ISTA +..

                      --

                      OBD yhteyden saan Carly ja Autel Android sovelluksilla. ja noiden omilla OBD palikoilla.

                      --

                      Latasin lisää ISTA versioita ja koitan asennella uudelleen, josko lähtisi toimimaan ja tilasin tuollaisen "virallisemman" kytkimellä varustetun OBD-USB - kaapelin.

                      Tuo ENET kaapeli ei taida vielä tässä 2008 E81 olla tarpeen?

                      --

                      Mutta voiko nyt jokin tuolla COM asetuksissa olla pielessä?
                      Bittinopeus tms? itsellä on COM1 valittuna. latency 1ms
                      Com portin asetukset on sinulla oikein. Ja kun kerta ohjelmistot toimii toisten mallien kanssa kääntyy epäilyt kaapeliin. Senkin kyllä pitäisi toimia uudempienkin e sarjalaisten kanssa, jos vain kytkin oli asennettu pinnien väliin oikein :think

                      Enet kaapeli on tarpeen vain f sarjasta eteenpäin, e sarjan kanssa tuo k+dcan kaapeli on oikea.
                      Last edited by alpine3; 19-08-2023, 22:27.
                      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17807
                        • PKS

                        #26
                        Eiköhän kaapelista vaan puutu DCAN yhteensopivuus, eli on ns. vanhempi kaapeli. Mutuna heitän että kaapeli on väriltään sininen, sehän se käytännössä kertoo. Kaikki K+DCAN kiinalaiset kaapelit on järjestäen vaaleita.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring
                        ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                        E28
                        ///M535i '87 zinnoberrot
                        ½ E46 316ti Compact
                        ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎