Auto ja mallikohtaisia juttuja, mutta esimerkiksi w203 mursun laatikossa rajat kyllä riittää helposti suuriinkin tehonlisäyksiin. Samaa lootaa käytetty suurinpiirtein kaikissa w203 malleissa pienillä eroavaisuuksilla. Ei ne sinne mitään "viritysvaraa" jätä, mutta tuotantoteknisistä syistä saattaa hyvin olla niin, että osat on mitoitettu huomattavasti järeämmille tehoille ja sitä kautta sitä varaa on. Varmaan pienelle hajulle pääsee jo varaosakataloogia selailemalla. Katselee vaan, missä malleissa on samoja voimansiirron osia niin pääsee jyvälle siitä, mihin asti tehdas on osiaan mitoittanut.
Juuri näin, sillä esimerkiksi mallia uudempi w204 mursu joita on saatavilla 180/200/220/250 CDI-moottoreilla on kaikissa sama laatikko perä, jne jne. 180cdi:ssa potkua löytyy 122hv ja 300Nm kun 250cdi:ssä on 204hv ja 500Nm. Itsellä 200cdi 136hv ja 330Nm, josta penkitettiin 212hv ja 521Nm eli käytännössä on sama kuin 250cdi, josta taas saa 260hv ja 580Nm . Tämä nyt oli yksi esimerkki, mutta kyllä niissä varoja on vaikka ei valmistaja ole lastutusta varten noin tehnyt!
Ajattelin käyttää tätä topicia omaan kysymykseen, turhaan sitä uutta tekemään, kun samaa aihetta on.
Itsellä on tuommoinen -09 118d ja ajattelin lastuttaa sen. Mietin, että onko auto tekniikaltaan sama kuin 120d, ainoana erona viritysaste?
Toisekseen, ajattelin viedä auton tuonne Valkeakoskelle Hariselle, onko muut käyttäneet siellä? Hinnastoa en löytänyt, mutta luulisi olevan 650-800 välissä? Varmaankin ihan asiallinen paikka.
Lastutettu 118d näyttäisi olevan hyvin 120d tehoinen, joten ongelmia kestävyyden kanssa tuskin ilmenee. Kulutuskaan tuskin kovin lisääntyy. Tällä hetkellä 5,8 litraa, erittäin vikkelällä ajotavalla.
Ajattelin käyttää tätä topicia omaan kysymykseen, turhaan sitä uutta tekemään, kun samaa aihetta on.
Itsellä on tuommoinen -09 118d ja ajattelin lastuttaa sen. Mietin, että onko auto tekniikaltaan sama kuin 120d, ainoana erona viritysaste?
Toisekseen, ajattelin viedä auton tuonne Valkeakoskelle Hariselle, onko muut käyttäneet siellä? Hinnastoa en löytänyt, mutta luulisi olevan 650-800 välissä? Varmaankin ihan asiallinen paikka.
Lastutettu 118d näyttäisi olevan hyvin 120d tehoinen, joten ongelmia kestävyyden kanssa tuskin ilmenee. Kulutuskaan tuskin kovin lisääntyy. Tällä hetkellä 5,8 litraa, erittäin vikkelällä ajotavalla.
Kiitokset näin etukäteen vastauksista.
Sama se on tekniikaltaan ja kulutus muuten laskee softattaessa tai muuten se on epäonnistunut!
itellä 118da ja tekis mieli ottaa lisätehoja. mitäs toi laatikko kestää vääntöä? vissii sama loota ku 120da? vm. 09
Näyttäisi siltä, että kyseessä zf6hp19z laatikko.
zf:n specsien mukaan kestää 450nm, mutta tuotahan käytetään myös mm. E90 325da.ssa.
ja ilmeisesti kestää näissäkin...(n 550nm) eli ota kaikki vaan mitä saa koneesta irti.
Kaikkihan saa hajotettua joten tietysti ajellessa terve järki päässä
Comment