Announcement

Collapse
No announcement yet.

dsc ongelmat e90/e87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jasse
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 473
    • Salo , Finland

    dsc ongelmat e90/e87

    Kuulemma suomen bemarilla ei ole tiedossa kuin pari tapausta että e90/e87:n dsc olisi vikaantunut e87 ja e90 malleissa. Maailmalla tuo näyttää olevan ihan tuttu ongelma. Marmorillahan tuon korjaus maksaa maltaita, kuten arvata saattoi.

    Kysymys kuuluukin e90 ja e87 käyttäjille että palaako mittaristossasi käsijarruvalo keltaisena ja dsc:n varoitusvalo keltaisena( mahdollisesti höystettynä abs valoilla)?

    Tai oletteko nähneet / kuulleet vastaavasta ongelmasta?

    Siis treadhin tarkoitus vaan hiukan selvittää että kuinka yleinen vika tämä on e90 / e87 malleissa...
    Last edited by jasse; 22-08-2010, 10:45.
  • Sigfried
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 261
    • Rannalla

    #2
    Originally posted by jasse View Post
    Kuulemma suomen bemarilla ei ole tiedossa kuin pari tapausta että e90/e87:n dsc ohjainyksikkö olisi vikaantunut e87 ja e90 malleissa. Maailmalla tuo näyttää olevan ihan tuttu ongelma. Marmorillahan tuon korjaus maksaa maltaita, kuten arvata saattoi.

    Kysymys kuuluukin e90 ja e87 käyttäjille että palaako mittaristossasi käsijarruvalo keltaisena ja dsc:n varoitusvalo keltaisena( mahdollisesti höystettynä abs valoilla)?

    Tai oletteko nähneet / kuulleet vastaavasta ongelmasta?

    Siis treadhin tarkoitus vaan hiukan selvittää että kuinka yleinen vika tämä on e90 / e87 malleissa...
    Mulla on E90 325i -07, ajettu 109 tkm. DSC:n tai ABS:ien kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa.

    Comment

    • jasse
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 473
      • Salo , Finland

      #3
      Originally posted by Sigfried View Post
      Mulla on E90 325i -07, ajettu 109 tkm. DSC:n tai ABS:ien kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa.
      niinpä niin, siis vielä ei ole ollut ongelmaa. tsekkaas huvikses bimmerfoorum.co.uk ja ala sinäkin pelätä pahinta heh. eivaineskaan, tosi hyvä juttu jos ei ole ollu mitään broblemoja mutta hiukan epäilen että mulla olis suomen ainoa e90 jossa dsc boksi paukkuu.

      Comment

      • släjä
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 290
        • kanala

        #4
        140tkm menty 2006 vuoden e87 - nou roplem.. saas nähä miten lukkoyksikön vaihto sekottaa systeemejä
        F22 M235
        ex. F10 535iA, E87 130i M-Sport
        E46 328iA, E39 535iA

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #5
          Originally posted by jasse View Post
          heh. eivaineskaan, tosi hyvä juttu jos ei ole ollu mitään broblemoja mutta hiukan epäilen että mulla olis suomen ainoa e90 jossa dsc boksi paukkuu.
          Kyllä noita boksi ongelmia on ollut muillakin, kertoi BMW:n merkkiliikkeen huollossa oleva kaverini.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Originally posted by jasse View Post
            Kuulemma suomen bemarilla ei ole tiedossa kuin pari tapausta että e90/e87:n dsc ohjainyksikkö olisi vikaantunut e87 ja e90 malleissa. Maailmalla tuo näyttää olevan ihan tuttu ongelma. Marmorillahan tuon korjaus maksaa maltaita, kuten arvata saattoi.
            Autoosi sopiva ohjainyksikkö 889€ schmiedmannilla. Jos merkkiliike tarjoaa abs yksikön kanssa vaihdettavaksi hydrauliikkayksikköä siinä ei ole asiakkaan kannalta yhtään mitään järkeä vaikka sanoisivat mitä (jollei mene takuuseen, sittenhän tuo on sama), hydrauliikkayksikkö ei taatusti vikaannu ensimmäiseen viiteentoista vuoteen tai jos niin käy kannattaa myös laitta lotto vetämään.
            Pelkkää ohjainyksiikköä saa bemarilta "repair kit" nimikkeellä, ks realoem.
            Viat näissä ATE ja TRW yksiköissä ovat kuitenkin usein juotosvikoja ja yksikkö on mahdollista saada toimimaan juottamalla kaikki oikeilla välineillä uudelleen tai "uunittamalla" yksiköstä irroitettu piirilevy sopivalla lämpörampilla.
            Joissakin tapauksissa vikoina esiintyy myös katkoksia läpivienneissä jolloin korjaaminen ei välttämättä näissä tapauksissa ole taloudellisesti järkevää.

            Comment

            • jasse
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 473
              • Salo , Finland

              #7
              Originally posted by WSE1 View Post
              Autoosi sopiva ohjainyksikkö 889€ schmiedmannilla. Jos merkkiliike tarjoaa abs yksikön kanssa vaihdettavaksi hydrauliikkayksikköä siinä ei ole asiakkaan kannalta yhtään mitään järkeä vaikka sanoisivat mitä (jollei mene takuuseen, sittenhän tuo on sama), hydrauliikkayksikkö ei taatusti vikaannu ensimmäiseen viiteentoista vuoteen tai jos niin käy kannattaa myös laitta lotto vetämään.
              Pelkkää ohjainyksiikköä saa bemarilta "repair kit" nimikkeellä, ks realoem.
              Viat näissä ATE ja TRW yksiköissä ovat kuitenkin usein juotosvikoja ja yksikkö on mahdollista saada toimimaan juottamalla kaikki oikeilla välineillä uudelleen tai "uunittamalla" yksiköstä irroitettu piirilevy sopivalla lämpörampilla.
              Joissakin tapauksissa vikoina esiintyy myös katkoksia läpivienneissä jolloin korjaaminen ei välttämättä näissä tapauksissa ole taloudellisesti järkevää.

              No joo noin mäkin luulin että sais laittaa lottoa vetämään mutta hydropuolen ongelmalta tää vaikuttaa. Katotaan nyt kun englannista tulee repairkitti jolla mun ongelma pitäisi hoitua. Voin kertoa siitä sit tarkemmin kun on repairkitti asennettu (alkuviikosta).

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Originally posted by jasse View Post
                No joo noin mäkin luulin että sais laittaa lottoa vetämään mutta hydropuolen ongelmalta tää vaikuttaa.
                millätavalla? Eikö pumpun moottori pyöri? Onko autoon vaihdettu koskaan jarrunesteitä?

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3452
                  • Janakkala

                  #9
                  Originally posted by jasse View Post
                  hydropuolen ongelmalta tää vaikuttaa..
                  Millä testerillä ja millä ohjelma versiolla tutkittu?
                  Tämä vaikuttaa siltä että sinun testerissä ei "järki riitä" kyseisen vikapolun läpivientiin vaan loppu tulos herjaa tuota hydrauli puolta, vaikka siinä ei oikeasti mitään vikaa olekkaan... (Tosin saatan olla väärässäkin)
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • pikkuhärski
                    Newbiemmer
                    • Dec 2009
                    • 14
                    • Vantaa

                    #10
                    E 87 siskolla 130tkm ajettu ja hydrauli yksikkö rikki tai siis sieltä jarrupaine anturi, ja tosi yleinen vika suomessakin...

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #11
                      Originally posted by pikkuhärski View Post
                      E 87 siskolla 130tkm ajettu ja hydrauli yksikkö rikki tai siis sieltä jarrupaine anturi, ja tosi yleinen vika suomessakin...
                      Jepjep. Tai sitten abs-anturi :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • jasse
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 473
                        • Salo , Finland

                        #12
                        Originally posted by WSE1 View Post
                        millätavalla? Eikö pumpun moottori pyöri? Onko autoon vaihdettu koskaan jarrunesteitä?
                        Pyörii pyörii, on vaihdettu ajallaan.

                        Siinä hydroyksikössä on sisäänprässätty painesensori jolta tulee vikakoodi. Se taas aiheuttaa ajovakaudenhallinnan valot mittaristoon. Muutenhan toi toimii täysin.
                        Yleinen ongelma ainakin briteissä.

                        Repairkitti on tällähetkellä dhl:n hoteissa, katotaan milloin se tulee kotiin niin pääsee asentelemaan sitä paikoilleen. Ilmoittelen kyllä jos repairkitistä oli apuja. Jos repairkitti ei auta niin sitten pitänee tutkia taas enemmän ja viisaammilla testereillä...Voihan se olla että INPA näyttää mitä sattuu ja vika on jossain muualla, mutta abs antureissa se vika ei ainakaan ole. Ne on jo vaihtamalla testattu ja tuskin niin huonoa mäihää olis et uudet anturit olis mulle tullessaan rikki. (toki tuokin on mahdollista, mutta eiköhän rikkinäinen abs anturi jättäisi jotain vikakoodia johonkin?)
                        Last edited by jasse; 23-08-2010, 11:35. Reason: lisätty tekstiä.

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #13
                          Vikakoodi paineanturista viittaa juurikin vikaan hydrauliyksikössä, ja silloin ei abs-antureiden vaihtelusta ole apua.


                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by Bullitt View Post
                            Vikakoodi paineanturista viittaa juurikin vikaan hydrauliyksikössä, ja silloin ei abs-antureiden vaihtelusta ole apua.
                            Kyseinen anturi on sähköisessä yhteydessä vain abs ohjausyksikölle joten anturin "loopin" katkeaminen miltä tahansa kohtaa, mm. ohjausyksikön sisältä, aiheuttaa saman vikakoodin ("5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL"), joten koodin perusteella vian sijainnin määrittely on mahdoton. Toki livedatalla paineita seuraamalla voi saada viitteitä kummassa vika oikeasti on.

                            Pyörien nopeussensoreilla ei tämän vikakoodin kanssa ole mitään tekemistä.

                            Jos jollakulla sitten oikeasti ja varmasti on vika jarrupaine-anturissa kannattaa kokeilla ajaa ilmausohjelma testerillä ja suorittaa ilmaus tis ohjeen mukaan, ja katsoa vieläkö koodi jää pysyvästi aktiiviseksi.

                            Ilmeisesti kyseinen sensori on myös vaihdettavissa hydrauliikkayksikköön, siis teknisesti mahdollista ja sensoria on saatavilla, merkkilikkehän ei näitä toki vaihda.
                            Last edited by WSE1; 23-08-2010, 22:29.

                            Comment

                            • jasse
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2003
                              • 473
                              • Salo , Finland

                              #15
                              Nonni, iltapäivällä dhl kiikutti kilkkeet ja laitoin heti osan paikalleen.
                              Eli hydroyksikköhän sieltä tuli kokonaisuudessaan, ilman sähköpuolta.
                              Asennus valmis, auto käyntiin ja inpa kiinni, vikakoodi resetti ja kalsarit vaihtoon. Vi**u, valot killittää edelleen taulussa!

                              Mukana tulleesta installation introductionista oli totisesti apuja Eli ohjeet kouraan ja aha... se perhanan sensori pitää kalibroida ekaksi ja inpastahan se kalibrointi valikko sitten löytyikin... olispa totakin voinu koittaa siihen vanhaan sensoriin. mut anyway osa oli sen verran halpa että samapatuo vaikka sen vaihtoikin.

                              Just äsken sain kalibroitua sensorin ja nollattua vikakoodit. Aajee, varoitus valot hävis ja dsc futaa!

                              Briteissä tuo hydrounitti maksoi kotiin kannettuna kaikkinestaan 270euroa ja asennus ei sitten ollutkaan kovin paha homma. Mä otin rauhaksiin ja ekaa kertaa kun tälläistä teki niin aikaa meni hiukan enemmän.

                              on muuten jännän näkönen vekotin toi hydrounitti purettuna. Pitää joku päivä purkaa enemmän ja koittaa kattoa missä se rikkinäinen sensori oikeesti on...

                              Tää threadi vähän muutti muotoaan, joten modet voi siirtää tän tonne ongelmat osioon, jos vaikka jollekin muullekin olis tästä jotain hyötyä.
                              Last edited by jasse; 24-08-2010, 18:09.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎