Onkos kukaan vaihtanut tuota Business-cd soitinta johonkin näytölliseen ? Kuinkas onnistuu ja tuleeko siistin näköinen ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Mikhou View PostOnkos kukaan vaihtanut tuota Business-cd soitinta johonkin näytölliseen ? Kuinkas onnistuu ja tuleeko siistin näköinen ?
Tarvike soitin tarvii johtomuutos sarjan (kallis) jolla soitin ja parkkitutkat ja jne. vehkeet saadaan pelaamaan orggis soittimen vaihdon jälkeekin + sovitelevyn ja jne.
i-drive tarvii konsoliin reijän näyttöä varten, soittimen, ohjaimen soittimelle ja sille keskikonsoliin sisusta osan, johtosarjan ja koodausta. Varmaan jotain muutakin vielä.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Originally posted by Mikhou View PostLähinnä tarvike 1-din ajatuksena. Näitä kun saa nousevalla kosketusnäytöllä.
Täytynee ebaystä etsiä osia ja johtoja.
Anteeksi soraäänien annosta.
Mihin tarviit näytöllistä soitinta.
Alpinelta löytyy hifien päivitys paketti jos kaipaa lisää mökää.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
120d -06
Katsastus sedän kehottomana tuli päivitettyä ykkösen iskarit Konin valmisteisiin (FSD). Autossa alunperin urheilualusta ja melkein 150tkm. mittarissa. Vasen etuiskari oli tosissaan ihan loppu.
Fiilikset n. 200km jälkeen...
Hitaissa vauhdeissa mutkissa kallistelee enemmän ehkä. Nopeissa sama kuin ennen. Syvät terävät kuopat ylittää ilman dramatiikkaa, eli huomattava parannus. Mukulakivillä myös menee aika kivasti verrattuna edelliseen.
Ihan jees parannus käyttöautoon, mutta harrastepeliin ehkä jotain muuta...----------------‐‐‐--------
G21 330e x-drive
E34 530i
F800S
F30 330d (ex)
E91 330d (ex)
E81 120d (ex)
Comment
-
-
Itseä jotenkin aina kiinnostanut hankkia ykkössarjan bmw. Nyt niiden hinnatkin alkaa olla jo sellaisella tasolla, että ko. kampetta vois kokeilla.
Miten e46:n jälkeen ? Paraneeko vai huononeeko auto ? Tilantarvetta ei itsellä kauheasti ole.
Kiikarissa lähinnä 118d ( 122hv ) tai 120d ( 163hv ) koneella. Onko noissa 163hv koneissa jotain luotettavuusongelmia ? Seuraavan N-sarjan koneista pysyn suosiolla erossa.
Entä onko Saksan tuonneissa eroja esim. laturissa tai lämmityslaitteen riittävyydessa Suomen talveen ?
Tätä autoa tullut tässä pitkin syksyä mietittyä
Sen tiedän että ollut aiemmin Oulussa jollakin. Kenties jollain foorumilaisella ?BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostItseä jotenkin aina kiinnostanut hankkia ykkössarjan bmw. Nyt niiden hinnatkin alkaa olla jo sellaisella tasolla, että ko. kampetta vois kokeilla.
Miten e46:n jälkeen ? Paraneeko vai huononeeko auto ? Tilantarvetta ei itsellä kauheasti ole.
Kiikarissa lähinnä 118d ( 122hv ) tai 120d ( 163hv ) koneella. Onko noissa 163hv koneissa jotain luotettavuusongelmia ? Seuraavan N-sarjan koneista pysyn suosiolla erossa.
Entä onko Saksan tuonneissa eroja esim. laturissa tai lämmityslaitteen riittävyydessa Suomen talveen ?
Tätä autoa tullut tässä pitkin syksyä mietittyä
Sen tiedän että ollut aiemmin Oulussa jollakin. Kenties jollain foorumilaisella ?
Tuossa olis ihan nätti. Hinta tietysti vähän pomppaa.F33 435i X-drive Cabriolet -14
Ex:E82 123d -08 M-Sport
Ex:E82 120d -08
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostItseä jotenkin aina kiinnostanut hankkia ykkössarjan bmw. Nyt niiden hinnatkin alkaa olla jo sellaisella tasolla, että ko. kampetta vois kokeilla.
Miten e46:n jälkeen ? Paraneeko vai huononeeko auto ? Tilantarvetta ei itsellä kauheasti ole.
Kiikarissa lähinnä 118d ( 122hv ) tai 120d ( 163hv ) koneella. Onko noissa 163hv koneissa jotain luotettavuusongelmia ? Seuraavan N-sarjan koneista pysyn suosiolla erossa.
Entä onko Saksan tuonneissa eroja esim. laturissa tai lämmityslaitteen riittävyydessa Suomen talveen ?
Tätä autoa tullut tässä pitkin syksyä mietittyä
Sen tiedän että ollut aiemmin Oulussa jollakin. Kenties jollain foorumilaisella ?
Noi laturi yms jutut on ihan vitsi, ihan samanlaisia ne kaikki on. Kunhan muistat ottaa auton, missä penkilämppärit, niissä yleensä kaikki muutkin "talvivarusteet".Last edited by Convertible; 30-11-2012, 22:16.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
E87 120iA vm. 05 kylmäkäynnistykseen liittyvä yskiminen
Nyt tarvitaan apua teiltä arvon bemaristit!
Auto on siis E87 120iA. Alunperin auto alkoi sammuilla ajossa kun pysähtyi valoihin. Konehuoneeseen on vaihdettu pajalla jakoketju (oli venynyt), ketjun kiristin, ohjaus solenoidi, nokka-akselin säätöpyörä ym. osia, mutta edelleen on oireilua kylmänä käynnistäessä. Nyt ongelma on ilmeisesti saatu korjattua siten, ettei auto sammu paikallaan ollessa kunhan kone on lämmennyt. Kylmänä kun käynnistää, niin edelleen on havaittavissa yskähtelyä, tärinää eikä auto käy kunnolla. Vika siis häviää kun kone lämpenee
Onko tällaista vikaa ollut kenelläkään että löytyisikö vinkkejä syyn etsintään? :think Tuntuu siltä ettei korjausliike välttämättä osaa löytää vikaa, vaan kokeillaan korjata se vaihtamalla erinäisiä osia. Tosin selvää oli, että ketju piti vaihtaa sekä vikakoodit tulivat solenoidiin ja säätöpyörään. Autoamme korjaava firma on autoliikkeen korjausliike (VaihtoPlus Oulu = Vehon vaihtoautoliike).
Ei kai koneessa voi olla sellaista vikaa, mitä ei saisi korjattua? Mahdollisuus tässä on, että aletaan perumaan autokauppa mikäli auton vika ei selviä. Vika tuli seuraavana päivänä auton ostamisesta.BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Originally posted by huppu View PostNyt tarvitaan apua teiltä arvon bemaristit!
Auto on siis E87 120iA. Alunperin auto alkoi sammuilla ajossa kun pysähtyi valoihin. Konehuoneeseen on vaihdettu pajalla jakoketju (oli venynyt), ketjun kiristin, ohjaus solenoidi, nokka-akselin säätöpyörä ym. osia, mutta edelleen on oireilua kylmänä käynnistäessä. Nyt ongelma on ilmeisesti saatu korjattua siten, ettei auto sammu paikallaan ollessa kunhan kone on lämmennyt. Kylmänä kun käynnistää, niin edelleen on havaittavissa yskähtelyä, tärinää eikä auto käy kunnolla. Vika siis häviää kun kone lämpenee
Onko tällaista vikaa ollut kenelläkään että löytyisikö vinkkejä syyn etsintään? :think Tuntuu siltä ettei korjausliike välttämättä osaa löytää vikaa, vaan kokeillaan korjata se vaihtamalla erinäisiä osia. Tosin selvää oli, että ketju piti vaihtaa sekä vikakoodit tulivat solenoidiin ja säätöpyörään. Autoamme korjaava firma on autoliikkeen korjausliike (VaihtoPlus Oulu = Vehon vaihtoautoliike).
Ei kai koneessa voi olla sellaista vikaa, mitä ei saisi korjattua? Mahdollisuus tässä on, että aletaan perumaan autokauppa mikäli auton vika ei selviä. Vika tuli seuraavana päivänä auton ostamisesta.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Mikhou View PostPakkaset tulinpa auto ei lämpene n 40km työmatkalla josta suurin osa moottoritietä.
Valmiita viima/maskisuojia ei taida tähän olla ?
Tee-se-itse meiningillä askarrellen suojat keulaan vai jotain muuta ?BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Olis tarkoitus tilata tuohon coupeen kerralla vähän reilummin noita hiilikuituosia. Eli ostoslistalla olis lippa etupuskurin alle(Kercher?), lippa takakontin päälle, hiilikuitumerkit, peilinkuoret ja mahdollisesti sisälistasarja. Onko kellään kokemusta mistä sais parhaiten koko kasan kerralla:think? Schmiedmannilta varmaankin mutta haluaisin listat joita ei liimata vanhojen päälle..F33 435i X-drive Cabriolet -14
Ex:E82 123d -08 M-Sport
Ex:E82 120d -08
Comment
-
-
Jepjep, tuli vissiin manattua jotain kun kyselin näistä dpf:stä jne,
termostaatti / termostaatit epäkunnossa, lämmöt ei nouse yli 63C asteen.
Uusia ei löytynyt viikonlopuksi mistään hyllystä, joten keskiviikkona vasta saan ne ja vaihdettua.
Nyt eilen illalla syttyi mittaristoon valona keltainen DPF-valo, jossa se purkki on puolillaan. Vikakoodina 480a.
Autolla en sen jälkeen ole ajanut, oottaa uusia termareita.
Ilmeisesti siis on kerännyt tuon DPF-purkin täyteen ja nyt ei polta niitä kun ei lämmöt nouse tarpeeksi ? Termostaatit vaihtoon ja kovaa ajoa niin putsaa DPF:n ? Vai mitä kannattaisi tehdä ?
Mikäli ajan lisää se tukkeutuu ja auto ei liikahda jonkun pisteen jälkeen ?
Mahdollisesti rikkoo turboa -> moottoria tms...
Autona siis e87 120D, ajettu n 185tkm
EDIT:
autossa ei ole iDrive, mutta vastaava kuva tuli:
E53 X3 3.0sd -07
ex:
E87 120d -06
E46 m3 -01
E39 535i -98
E36 318 cabriolet -96
Comment
-
-
Koneremontti myyjäliikkeen piikkiin 120iA
Noniin. Eilen sain soittoa, että viimeiset osien vaihdot koneeseen on suoritettu ja kylmäkäynnistyksissä ei tähän asti ilmennyttä vikaa (nykiminen ja huono käynti) ilmene
Auto siis rupesi sammuilemaan seuraavana päivänä auton ostosta! ei ollut kahta puhetta, kuka viulut maksaa edellinen omistaja oli kusettanut autoliikettä ihan kympillä, kun oli osannut peittää auton oireet autonvaihtovaiheessa täytyy sanoa, että oli onni kun tämä ilmeni käytännössä heti eikä kuukausien päästä. Wetteri oli huoltanut edellisen omistajan aikana autoa syyskuussa ja vaihtanut mm. valvetronicin säätömoottorin. Kun tämä huoltoliike oli kysynyt Wetteriltä niiden tekemästä huollosta, olivat sanoneet että se oli jäänyt puolitiehen koska asiakas ei ollut hoitanut sitä loppuun asti. Vikaa ei siis oltu korjattu.
Liike vaihtoi seuraavia osia:
- jakoketju + ohjaimet + kiristin
- imunokka-akselin vanossäätöpyörä
- pakonokkaakselin vanossäätöpyörä
- magneettiventtiilit vanossäätöpyörille
- valvetronic mekanismien vaihto (nokka-akseli, keinuvivut, neulalaakerit)
Mitähän tuossa operaatiossa tuhraantui aikaa, +3 vka
Operaatioita taisivat tehdä yhteensä kolme. Alussa lukivat vikakoodit ja tilasivat osat (ainakin jakoketju yms. hilut) -> koneen purku ja osien vaihto -> ilmoittivat auton olevan kunnossa testilenkin jälkeen, joten lähdimme sitä hakemaan Rovaniemi-Oulu. Käynnistin auton pihassa ja totesin heti, ettei kaikki ole kunnossa. Tyhjäkäynnillä auto nyki ja kävi huonosti sekä kierrokset heittelivät. Automyyjät olivat suu auki ja nostivat kädet pystyyn. Kello oli jo niin paljon, ettei asialle ei voinut tehdä mitään enää sinä päivänä. Hukkareissu tuli prkl, 450km! Homma jatkui seuraavalla viikolla uusien vikakoodien merkeissä ja pistivät taas osia tilaukseen -> koneen purku ja osien vaihto -> testasivat, mutta sain soiton, että oireilu jatkuu edelleen kun kone on kylmä. Oireilu meni kuulemma ohi kun kone lämpenee. Operaatio viivästyi jälleen yli viikolla. Vielä tuli uusia vikakoodeja ja vieläkin osia tilaukseen. Lopulta vaihtoivat nuo valvetronicin hilppeet ja oireet korjaantuivat sillä. Se minkä käsityksen sain oli se, että ainakin jakoketku oli venynyt ja sitten vikaa oli ainakin näissä viimeisenä vaihdetuissa osissa. Olivat muut sitten vaihtaneet joko muiden osien vaihtoon kuuluvana tai varmuuden varalta :think Pari Bemarin liikettä oli konsultoinut ja ilmoittanut, että nämä koneet ovat turhankin herkkiä vioille, eikä tarvitse tulla kuin vähän kulumaa osiin, niin alkaa tällainen oireilu huoh. Valvetronicin hilppeissä ei kuulemma ollut silmämääräisesti juurikaan eroa uusien ja viallisten osien välillä, mutta Bemarin mukaan ei tarvitsekaan olla suurta vian syntymiseen.....
Asiantuntevat harrastajat saavat kommentoida tätä operaatiota ja sen laajuutta. Joka tapauksessa iso lista meni osia vaihtoon Toivomme että auto nyt pelaa niin kuin pitääkin!
Työnjohtaja toivotti yllättäen autolle pitkää ikää Taisi tulla kallis lasku!BMW E46 318d 10/04
Comment
-
Comment