Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikhou
    BTCF Member
    • May 2009
    • 327
    • Lahti

    Onkos kukaan vaihtanut tuota Business-cd soitinta johonkin näytölliseen ? Kuinkas onnistuu ja tuleeko siistin näköinen ?
    E53 X3 3.0sd -07

    ex:
    E87 120d -06
    E46 m3 -01
    E39 535i -98
    E36 318 cabriolet -96

    Comment

    • Järppä
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1108
      • Stadi, ladon takana.

      Originally posted by Mikhou View Post
      Onkos kukaan vaihtanut tuota Business-cd soitinta johonkin näytölliseen ? Kuinkas onnistuu ja tuleeko siistin näköinen ?
      Siis tarkoitatko vaihtoa tarvike soittimeen (1-din näytöllinen) vai oem bmw i-drive vehkeisiin.

      Tarvike soitin tarvii johtomuutos sarjan (kallis) jolla soitin ja parkkitutkat ja jne. vehkeet saadaan pelaamaan orggis soittimen vaihdon jälkeekin + sovitelevyn ja jne.

      i-drive tarvii konsoliin reijän näyttöä varten, soittimen, ohjaimen soittimelle ja sille keskikonsoliin sisusta osan, johtosarjan ja koodausta. Varmaan jotain muutakin vielä.
      Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
      Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
      Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
      If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
      Top Gear review

      Comment

      • Mikhou
        BTCF Member
        • May 2009
        • 327
        • Lahti

        Lähinnä tarvike 1-din ajatuksena. Näitä kun saa nousevalla kosketusnäytöllä.

        Täytynee ebaystä etsiä osia ja johtoja.
        E53 X3 3.0sd -07

        ex:
        E87 120d -06
        E46 m3 -01
        E39 535i -98
        E36 318 cabriolet -96

        Comment

        • Järppä
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1108
          • Stadi, ladon takana.

          Originally posted by Mikhou View Post
          Lähinnä tarvike 1-din ajatuksena. Näitä kun saa nousevalla kosketusnäytöllä.

          Täytynee ebaystä etsiä osia ja johtoja.
          Juu niin saa ja jättäisin itse kauppaan ne, ei tule näyttämään nätiltä.
          Anteeksi soraäänien annosta.
          Mihin tarviit näytöllistä soitinta.
          Alpinelta löytyy hifien päivitys paketti jos kaipaa lisää mökää.
          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
          Top Gear review

          Comment

          • -J-T-A-
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 297
            • Espoo

            120d -06

            Katsastus sedän kehottomana tuli päivitettyä ykkösen iskarit Konin valmisteisiin (FSD). Autossa alunperin urheilualusta ja melkein 150tkm. mittarissa. Vasen etuiskari oli tosissaan ihan loppu.

            Fiilikset n. 200km jälkeen...

            Hitaissa vauhdeissa mutkissa kallistelee enemmän ehkä. Nopeissa sama kuin ennen. Syvät terävät kuopat ylittää ilman dramatiikkaa, eli huomattava parannus. Mukulakivillä myös menee aika kivasti verrattuna edelliseen.

            Ihan jees parannus käyttöautoon, mutta harrastepeliin ehkä jotain muuta...
            ----------------‐‐‐--------
            G21 330e x-drive
            E34 530i
            F800S
            F30 330d (ex)
            E91 330d (ex)
            E81 120d (ex)

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 924
              • Sotkamo--Oulu

              Itseä jotenkin aina kiinnostanut hankkia ykkössarjan bmw. Nyt niiden hinnatkin alkaa olla jo sellaisella tasolla, että ko. kampetta vois kokeilla.
              Miten e46:n jälkeen ? Paraneeko vai huononeeko auto ? Tilantarvetta ei itsellä kauheasti ole.
              Kiikarissa lähinnä 118d ( 122hv ) tai 120d ( 163hv ) koneella. Onko noissa 163hv koneissa jotain luotettavuusongelmia ? Seuraavan N-sarjan koneista pysyn suosiolla erossa.
              Entä onko Saksan tuonneissa eroja esim. laturissa tai lämmityslaitteen riittävyydessa Suomen talveen ?

              Tätä autoa tullut tässä pitkin syksyä mietittyä


              Sen tiedän että ollut aiemmin Oulussa jollakin. Kenties jollain foorumilaisella ?
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • Kartiopari
                Bimmer Rookie
                • Mar 2012
                • 179
                • Hyvinkää

                Originally posted by ockelbo4500 View Post
                Itseä jotenkin aina kiinnostanut hankkia ykkössarjan bmw. Nyt niiden hinnatkin alkaa olla jo sellaisella tasolla, että ko. kampetta vois kokeilla.
                Miten e46:n jälkeen ? Paraneeko vai huononeeko auto ? Tilantarvetta ei itsellä kauheasti ole.
                Kiikarissa lähinnä 118d ( 122hv ) tai 120d ( 163hv ) koneella. Onko noissa 163hv koneissa jotain luotettavuusongelmia ? Seuraavan N-sarjan koneista pysyn suosiolla erossa.
                Entä onko Saksan tuonneissa eroja esim. laturissa tai lämmityslaitteen riittävyydessa Suomen talveen ?

                Tätä autoa tullut tässä pitkin syksyä mietittyä


                Sen tiedän että ollut aiemmin Oulussa jollakin. Kenties jollain foorumilaisella ?
                Vaikea sanoa kun ei ole e46:sta pidempää kokemusta. Ajettavuus tuskin ainakaan paljon huonompi. 163hv(M47) koneista en ole kuullut muuta pahaa sanottavaa kuin yksittäisiä turbo-ongelmia. Saksan tuonneissa ei liene juurikaan eroa jos on tuo Cold-climate versio:think? Penkinlämmittimet ois tietysti ihan jees olla. Varusteista itse preferoisin sporttipenkit, xenonit ja vakkarin.. Ainakin jos ajaa yhtään enemmän.



                Tuossa olis ihan nätti. Hinta tietysti vähän pomppaa.
                F33 435i X-drive Cabriolet -14

                Ex:E82 123d -08 M-Sport

                Ex:E82 120d -08

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  Originally posted by ockelbo4500 View Post
                  Itseä jotenkin aina kiinnostanut hankkia ykkössarjan bmw. Nyt niiden hinnatkin alkaa olla jo sellaisella tasolla, että ko. kampetta vois kokeilla.
                  Miten e46:n jälkeen ? Paraneeko vai huononeeko auto ? Tilantarvetta ei itsellä kauheasti ole.
                  Kiikarissa lähinnä 118d ( 122hv ) tai 120d ( 163hv ) koneella. Onko noissa 163hv koneissa jotain luotettavuusongelmia ? Seuraavan N-sarjan koneista pysyn suosiolla erossa.
                  Entä onko Saksan tuonneissa eroja esim. laturissa tai lämmityslaitteen riittävyydessa Suomen talveen ?

                  Tätä autoa tullut tässä pitkin syksyä mietittyä


                  Sen tiedän että ollut aiemmin Oulussa jollakin. Kenties jollain foorumilaisella ?
                  Mulla on ollut noita E46ia äkkiä laskettuna 11 ja noita E87 ykkösiä on nyt neljäs menossa. Kyllä ykkönen lyo ajettavuudeltaan E46 ihan mennen tullen. Mulla on ollut tuollainen 163 hv diesel, tosin automaattina. Ihan kiva kone menee tuossa korissa mukavasti, tosin käryä tulee ihan kuin uudesta audista, koska noissa ei ole PDF vakiona.

                  Noi laturi yms jutut on ihan vitsi, ihan samanlaisia ne kaikki on. Kunhan muistat ottaa auton, missä penkilämppärit, niissä yleensä kaikki muutkin "talvivarusteet".
                  Last edited by Convertible; 30-11-2012, 22:16.
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • huppu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 423
                    • Rovaniemi

                    E87 120iA vm. 05 kylmäkäynnistykseen liittyvä yskiminen

                    Nyt tarvitaan apua teiltä arvon bemaristit!

                    Auto on siis E87 120iA. Alunperin auto alkoi sammuilla ajossa kun pysähtyi valoihin. Konehuoneeseen on vaihdettu pajalla jakoketju (oli venynyt), ketjun kiristin, ohjaus solenoidi, nokka-akselin säätöpyörä ym. osia, mutta edelleen on oireilua kylmänä käynnistäessä. Nyt ongelma on ilmeisesti saatu korjattua siten, ettei auto sammu paikallaan ollessa kunhan kone on lämmennyt. Kylmänä kun käynnistää, niin edelleen on havaittavissa yskähtelyä, tärinää eikä auto käy kunnolla. Vika siis häviää kun kone lämpenee

                    Onko tällaista vikaa ollut kenelläkään että löytyisikö vinkkejä syyn etsintään? :think Tuntuu siltä ettei korjausliike välttämättä osaa löytää vikaa, vaan kokeillaan korjata se vaihtamalla erinäisiä osia. Tosin selvää oli, että ketju piti vaihtaa sekä vikakoodit tulivat solenoidiin ja säätöpyörään. Autoamme korjaava firma on autoliikkeen korjausliike (VaihtoPlus Oulu = Vehon vaihtoautoliike).

                    Ei kai koneessa voi olla sellaista vikaa, mitä ei saisi korjattua? Mahdollisuus tässä on, että aletaan perumaan autokauppa mikäli auton vika ei selviä. Vika tuli seuraavana päivänä auton ostamisesta.
                    BMW E46 318d 10/04

                    Comment

                    • Convertible
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2638
                      • Turku

                      Originally posted by huppu View Post
                      Nyt tarvitaan apua teiltä arvon bemaristit!

                      Auto on siis E87 120iA. Alunperin auto alkoi sammuilla ajossa kun pysähtyi valoihin. Konehuoneeseen on vaihdettu pajalla jakoketju (oli venynyt), ketjun kiristin, ohjaus solenoidi, nokka-akselin säätöpyörä ym. osia, mutta edelleen on oireilua kylmänä käynnistäessä. Nyt ongelma on ilmeisesti saatu korjattua siten, ettei auto sammu paikallaan ollessa kunhan kone on lämmennyt. Kylmänä kun käynnistää, niin edelleen on havaittavissa yskähtelyä, tärinää eikä auto käy kunnolla. Vika siis häviää kun kone lämpenee

                      Onko tällaista vikaa ollut kenelläkään että löytyisikö vinkkejä syyn etsintään? :think Tuntuu siltä ettei korjausliike välttämättä osaa löytää vikaa, vaan kokeillaan korjata se vaihtamalla erinäisiä osia. Tosin selvää oli, että ketju piti vaihtaa sekä vikakoodit tulivat solenoidiin ja säätöpyörään. Autoamme korjaava firma on autoliikkeen korjausliike (VaihtoPlus Oulu = Vehon vaihtoautoliike).

                      Ei kai koneessa voi olla sellaista vikaa, mitä ei saisi korjattua? Mahdollisuus tässä on, että aletaan perumaan autokauppa mikäli auton vika ei selviä. Vika tuli seuraavana päivänä auton ostamisesta.
                      Pyydä myyjää viemään asiantuntevaan BMW pajaan, ei ne vehossa noita osaa laittaa.
                      F25 X3 35d
                      E87 118i
                      E46 330ti
                      E46 M3
                      E30 M3
                      E30 M3 Convertible
                      Z3 Roadster

                      Comment

                      • Mikhou
                        BTCF Member
                        • May 2009
                        • 327
                        • Lahti

                        Pakkaset tulinpa auto ei lämpene n 40km työmatkalla josta suurin osa moottoritietä.
                        Valmiita viima/maskisuojia ei taida tähän olla ?

                        Tee-se-itse meiningillä askarrellen suojat keulaan vai jotain muuta ?
                        E53 X3 3.0sd -07

                        ex:
                        E87 120d -06
                        E46 m3 -01
                        E39 535i -98
                        E36 318 cabriolet -96

                        Comment

                        • huppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 423
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by Mikhou View Post
                          Pakkaset tulinpa auto ei lämpene n 40km työmatkalla josta suurin osa moottoritietä.
                          Valmiita viima/maskisuojia ei taida tähän olla ?

                          Tee-se-itse meiningillä askarrellen suojat keulaan vai jotain muuta ?
                          Kannattaa tarkastaa termostaatit. Itsellä piti vaihtaa molemmat, jotta rupesi lämpenemään ja pitämään lämpöjä maantiellä nykyään on toki myös keulassa vanhempaan 3-sarjaan tarkoitetut abs-muoviset munuaissuojat toki semmosta audi-henkistä paksua kumia ne kuulemma asentaa myös bemareihin.
                          Last edited by huppu; 03-12-2012, 19:41. Reason: korjaus
                          BMW E46 318d 10/04

                          Comment

                          • Kartiopari
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 179
                            • Hyvinkää

                            Olis tarkoitus tilata tuohon coupeen kerralla vähän reilummin noita hiilikuituosia. Eli ostoslistalla olis lippa etupuskurin alle(Kercher?), lippa takakontin päälle, hiilikuitumerkit, peilinkuoret ja mahdollisesti sisälistasarja. Onko kellään kokemusta mistä sais parhaiten koko kasan kerralla:think? Schmiedmannilta varmaankin mutta haluaisin listat joita ei liimata vanhojen päälle..
                            Last edited by Kartiopari; 04-12-2012, 13:02. Reason: typo
                            F33 435i X-drive Cabriolet -14

                            Ex:E82 123d -08 M-Sport

                            Ex:E82 120d -08

                            Comment

                            • Mikhou
                              BTCF Member
                              • May 2009
                              • 327
                              • Lahti

                              Jepjep, tuli vissiin manattua jotain kun kyselin näistä dpf:stä jne,
                              termostaatti / termostaatit epäkunnossa, lämmöt ei nouse yli 63C asteen.

                              Uusia ei löytynyt viikonlopuksi mistään hyllystä, joten keskiviikkona vasta saan ne ja vaihdettua.

                              Nyt eilen illalla syttyi mittaristoon valona keltainen DPF-valo, jossa se purkki on puolillaan. Vikakoodina 480a.

                              Autolla en sen jälkeen ole ajanut, oottaa uusia termareita.

                              Ilmeisesti siis on kerännyt tuon DPF-purkin täyteen ja nyt ei polta niitä kun ei lämmöt nouse tarpeeksi ? Termostaatit vaihtoon ja kovaa ajoa niin putsaa DPF:n ? Vai mitä kannattaisi tehdä ?

                              Mikäli ajan lisää se tukkeutuu ja auto ei liikahda jonkun pisteen jälkeen ?
                              Mahdollisesti rikkoo turboa -> moottoria tms...

                              Autona siis e87 120D, ajettu n 185tkm

                              EDIT:

                              autossa ei ole iDrive, mutta vastaava kuva tuli:
                              E53 X3 3.0sd -07

                              ex:
                              E87 120d -06
                              E46 m3 -01
                              E39 535i -98
                              E36 318 cabriolet -96

                              Comment

                              • huppu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 423
                                • Rovaniemi

                                Koneremontti myyjäliikkeen piikkiin 120iA

                                Noniin. Eilen sain soittoa, että viimeiset osien vaihdot koneeseen on suoritettu ja kylmäkäynnistyksissä ei tähän asti ilmennyttä vikaa (nykiminen ja huono käynti) ilmene

                                Auto siis rupesi sammuilemaan seuraavana päivänä auton ostosta! ei ollut kahta puhetta, kuka viulut maksaa edellinen omistaja oli kusettanut autoliikettä ihan kympillä, kun oli osannut peittää auton oireet autonvaihtovaiheessa täytyy sanoa, että oli onni kun tämä ilmeni käytännössä heti eikä kuukausien päästä. Wetteri oli huoltanut edellisen omistajan aikana autoa syyskuussa ja vaihtanut mm. valvetronicin säätömoottorin. Kun tämä huoltoliike oli kysynyt Wetteriltä niiden tekemästä huollosta, olivat sanoneet että se oli jäänyt puolitiehen koska asiakas ei ollut hoitanut sitä loppuun asti. Vikaa ei siis oltu korjattu.

                                Liike vaihtoi seuraavia osia:
                                - jakoketju + ohjaimet + kiristin
                                - imunokka-akselin vanossäätöpyörä
                                - pakonokkaakselin vanossäätöpyörä
                                - magneettiventtiilit vanossäätöpyörille
                                - valvetronic mekanismien vaihto (nokka-akseli, keinuvivut, neulalaakerit)

                                Mitähän tuossa operaatiossa tuhraantui aikaa, +3 vka

                                Operaatioita taisivat tehdä yhteensä kolme. Alussa lukivat vikakoodit ja tilasivat osat (ainakin jakoketju yms. hilut) -> koneen purku ja osien vaihto -> ilmoittivat auton olevan kunnossa testilenkin jälkeen, joten lähdimme sitä hakemaan Rovaniemi-Oulu. Käynnistin auton pihassa ja totesin heti, ettei kaikki ole kunnossa. Tyhjäkäynnillä auto nyki ja kävi huonosti sekä kierrokset heittelivät. Automyyjät olivat suu auki ja nostivat kädet pystyyn. Kello oli jo niin paljon, ettei asialle ei voinut tehdä mitään enää sinä päivänä. Hukkareissu tuli prkl, 450km! Homma jatkui seuraavalla viikolla uusien vikakoodien merkeissä ja pistivät taas osia tilaukseen -> koneen purku ja osien vaihto -> testasivat, mutta sain soiton, että oireilu jatkuu edelleen kun kone on kylmä. Oireilu meni kuulemma ohi kun kone lämpenee. Operaatio viivästyi jälleen yli viikolla. Vielä tuli uusia vikakoodeja ja vieläkin osia tilaukseen. Lopulta vaihtoivat nuo valvetronicin hilppeet ja oireet korjaantuivat sillä. Se minkä käsityksen sain oli se, että ainakin jakoketku oli venynyt ja sitten vikaa oli ainakin näissä viimeisenä vaihdetuissa osissa. Olivat muut sitten vaihtaneet joko muiden osien vaihtoon kuuluvana tai varmuuden varalta :think Pari Bemarin liikettä oli konsultoinut ja ilmoittanut, että nämä koneet ovat turhankin herkkiä vioille, eikä tarvitse tulla kuin vähän kulumaa osiin, niin alkaa tällainen oireilu huoh. Valvetronicin hilppeissä ei kuulemma ollut silmämääräisesti juurikaan eroa uusien ja viallisten osien välillä, mutta Bemarin mukaan ei tarvitsekaan olla suurta vian syntymiseen.....

                                Asiantuntevat harrastajat saavat kommentoida tätä operaatiota ja sen laajuutta. Joka tapauksessa iso lista meni osia vaihtoon Toivomme että auto nyt pelaa niin kuin pitääkin!

                                Työnjohtaja toivotti yllättäen autolle pitkää ikää Taisi tulla kallis lasku!
                                Last edited by huppu; 13-12-2012, 07:52. Reason: Tekstin mulkkausta
                                BMW E46 318d 10/04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎