Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DWHLL
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 189
    • Espoo

    #46
    Originally posted by Kompakti View Post
    Kone on se uudempi N-malli 184hv (en noita kw-lukuja muista )
    Hehku tosiaan toimii automaattisesti ns. pikana. Kovilla pakkasilla hehkun merkki syttyy näyttöön pariksi sekunniksi.
    Eikö tuon ikäisessä ole 177hv?
    Mulla ainakin oli.
    ------------
    f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
    e91 325d -07 Alpinweiß

    ex:
    e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
    e81 120d M-sport -08 LeMans blau
    e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
    e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

    Comment

    • Thmas
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 531
      • HEL

      #47
      Itsellä kanssa 177 hv vm. -08.
      Audi e-tron 55

      Exiä:
      1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

      Comment

      • Kompakti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 232
        • Tuusula

        #48
        No näinhän se taitaa olla, eli 177hv on lähempänä totuutta
        Ei oo pitkään aikaan tullu mietittyä tehojen määrää, kun noilla on pärjännyt hyvin tähän asti.
        E46 330Ci Cab M-Sport -03
        I01 i3s 120Ah "Voll" -19
        Ex:
        E87 120dA M-Sport -08
        E90 318i -06
        E46 320i M-Sport -02

        Comment

        • pke70
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 67
          • Finland

          #49
          No nyt ehdin kattoon salavalikosta lämmöt. Lukema oli 48 astetta, kun autolla oli ajettu pikku pätkä joku aika sitten, eli oikein näytti.

          Pitää nyt tuota seurata kun tulee kylmenpää.
          Onko näissä kukaan käyttänyt niitä esim Forten polttoainepuolen puhdistusaineita?
          Kun DPF ei ole, niin vois vaikka kokeillakin?
          E91 320d -08 130kW

          Comment

          • _qs
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 33
            • Kouvola

            #50
            -05 E87 120d, toinen xenon ajovalo meni pimeäksi eikä herännyt pelkällä polttimon (D1S) vaihdolla. Autossa pelkät lyhyet xenoneilla.
            TIS ohjeistaa irroittamaan puskurin ja sitten umpion, että ballastiin pääsee käsiksi.
            Onko kokemuksia onnistuuko tuo ballastin vaihto näihin ilman puskurin irroitusta, ei viitsisi ruveta pihalla tuota puskuria irti värkkäämään.
            Entiset: E91 330xda, E87 120d, E46 320d, E39 523i, E36 325td ja pari hairahdusta.

            Comment

            • släjä
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 290
              • kanala

              #51
              Originally posted by _qs View Post
              -05 E87 120d, toinen xenon ajovalo meni pimeäksi eikä herännyt pelkällä polttimon (D1S) vaihdolla. Autossa pelkät lyhyet xenoneilla.
              TIS ohjeistaa irroittamaan puskurin ja sitten umpion, että ballastiin pääsee käsiksi.
              Onko kokemuksia onnistuuko tuo ballastin vaihto näihin ilman puskurin irroitusta, ei viitsisi ruveta pihalla tuota puskuria irti värkkäämään.
              sisäloksussa on "huoltoluukku", sieltä ainakin pystyi parkkipolttimot vaihtaa mutten nyt muista pääsikö ajovaloihin käsiksi..
              F22 M235
              ex. F10 535iA, E87 130i M-Sport
              E46 328iA, E39 535iA

              Comment

              • Raimo Miettinen
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 320

                #52
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Vastaan itse itselleni. Kokeilin noita huoltoja nollata, niin homma meni näin:

                1. Virrat päälle ja auto käyntiin.

                2. Paina 5-10 sec. tripin nollaus painiketta. Mittarin näyttöön tulee ensin ABS-tunnus ja sitten yliaikainen huoltotarve. Kun huoltotarve näkyy voit irrottaa tripin napista.

                3. Vilkkuviiksessä olevasta ajotietokoneen ylös/alas napista voit nyt selata huoltoja (öljy, jarruneste, inspection jne.).

                4. Haluamasi huollon kohdalla paina vilkkuviiksen BC-painiketta, jolloin näyttöön ilmestyy reset tai päivämäärä huollosta riippuen.

                5. Huollot voit nollata joko reset painikkeesta tai sitten muuttamalla huollon ajankohtaa ajotietokoneen ylös/alas napista.

                6. Kun tarvittavat huollot on nollattu, sammuta moottori ja virrat.
                Korjasin tummennoksella mitä omassa 120da vm. 2004 tarvitsi tehdä. Muuten meni samalla tavalla.
                BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                Comment

                • Justabanana
                  BTCF Member
                  • Jul 2008
                  • 835
                  • Käpylä

                  #53
                  Tehdään muistiinpano liittyen coupen, ja ehkä cabrionkin keskijarruvaloon: Jouduin tilaamaan uuden k-jarruvalon, koska vanhasta irtosi punainen päällimuovi. Osa tilattiin auton VINnillä, ja tarkistin itsekin realoemista ja verkkoetkasta, että vain yksi ja ainoa varaosanumero on saatavilla. Uusi valo ei kuitenkaan sopinut paikalleen heittämällä. Vanhassa valossa oli uuteen verrattuna yläpuolella kolo, johon takakontin reiässä oleva uloke asettui, kun valo painettiin paikalleen. Uudessa valossa moista koloa ei ollut, joten lyhty ei reikään mahtunut. Samoin uudessa valossa oli alapuolella uloke, jota vastaavaa muotoa ei ollut vanhassa luukun reiässä.

                  Espoon Laakkoselta vahvistettiin, että vanhan mallista valoa ei enää saa ollenkaan, joten uudesta on jyrsittävä alapuolen hammas pois, ja luukusta leikattava peltiä sen verran, että valo mahtuu paikalleen. Itse päädyin kuitenkin jyrsimään snurralla uudesta valosta myös yläpuolelta muovia pois, koska ajatus pellin leikkelystä ei tuntunut hyvältä, ruostesuojan ym. vuoksi.

                  Operaation jälkeen suosittelisin kuitenkin mieluummin leikkaamaan pellistä sen hampaan pois. Muovia on hankala jyrsiä tarpeeksi syvälle ilman, että tiiviste saa kipeää. Itselle tuli pieni jälki siihen, ja pitää tarkkailla, että alkaako kontin luukusta tulla akvaario pidemmän päälle.


                  Hakusanat e82 lisäjarruvalo keskijarruvalo, helpotamma näin söötsin toimintaa.
                  Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
                  Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

                  Comment

                  • Järppä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1108
                    • Stadi, ladon takana.

                    #54
                    ^Mielenkiintoista.

                    Tässä hurja muistiin pano minulta 1er liittyen.
                    Huomasin oikean sivuvilkun kiinnikkeen olevan rikki ekan pesun/vahauksen yhteydessä niin tilasin Autokeskukselta takuuseen uuden, muuten vilkku on sama mutta poltin oli erillainen. Alkuperäiset polttimot on hopealla päällä ja tämä takuuna tullut normi keltaisella polttimolla.

                    Pitäisi tilata vasemmalle puolelle uusi vilkku, "väri" ero on huomattava uuden ja 3 vuotta vanhan välillä. Silikounaijee tiiviste kellastunut + linssi harmaampi kuin uusi.
                    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                    Top Gear review

                    Comment

                    • JJanne
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 73
                      • Riihimäki

                      #55
                      Ilmastointi manuaalisesta -> automaattikseksi?

                      Tietääkö kukaan onko manuaali-ilmastointia mahdollista muuttaa automaattikseksi? ymmärtääkseni kanavat toimivat manuaalissakin sähköllä joten periaatteessa pelkkä paneelin vaihto ja ohjelmointi riittäisi? :think
                      EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                      Comment

                      • Kompakti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 232
                        • Tuusula

                        #56
                        Originally posted by JJanne View Post
                        Tietääkö kukaan onko manuaali-ilmastointia mahdollista muuttaa automaattikseksi? ymmärtääkseni kanavat toimivat manuaalissakin sähköllä joten periaatteessa pelkkä paneelin vaihto ja ohjelmointi riittäisi? :think
                        Ei pelkkä ohjelmonti enää auta näihin uudempiin, vaan homma on paljon isompi. Etsi vaikka vastaavia E90 aiheita.
                        E46 330Ci Cab M-Sport -03
                        I01 i3s 120Ah "Voll" -19
                        Ex:
                        E87 120dA M-Sport -08
                        E90 318i -06
                        E46 320i M-Sport -02

                        Comment

                        • _qs
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 33
                          • Kouvola

                          #57
                          Originally posted by _qs View Post
                          -05 E87 120d, toinen xenon ajovalo meni pimeäksi eikä herännyt pelkällä polttimon (D1S) vaihdolla. Autossa pelkät lyhyet xenoneilla.
                          TIS ohjeistaa irroittamaan puskurin ja sitten umpion, että ballastiin pääsee käsiksi.
                          Onko kokemuksia onnistuuko tuo ballastin vaihto näihin ilman puskurin irroitusta, ei viitsisi ruveta pihalla tuota puskuria irti värkkäämään.
                          Originally posted by släjä View Post
                          sisäloksussa on "huoltoluukku", sieltä ainakin pystyi parkkipolttimot vaihtaa mutten nyt muista pääsikö ajovaloihin käsiksi..
                          Vastataas tähänkin, eli sieltä sisäloksun kautta pääs näkee ballastin tarkan tyypin, joka muuten oli Valeo LAD5GL tässä tapauksessa. Löyty Meronetista huokeaan 125€:n kappalehintaan.
                          Vaihtohomma ois vaatinu tuolta loksun kautta niin paljon gynekologin vikaa, että meni puskurin ja umpion irrotukseksi toi homma.
                          Entiset: E91 330xda, E87 120d, E46 320d, E39 523i, E36 325td ja pari hairahdusta.

                          Comment

                          • Tyler Durden
                            Newbiemmer
                            • Apr 2011
                            • 2
                            • Espoo

                            #58
                            Onko 2008 116i e87:s sitä sähköpistoketta? Siis ulkoista, jonka saa sitten kaapelilla sähkötolppaan kiinni? Jos on niin missä ihmeessä se on.

                            Comment

                            • Järppä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1108
                              • Stadi, ladon takana.

                              #59
                              Originally posted by Tyler Durden View Post
                              Onko 2008 116i e87:s sitä sähköpistoketta? Siis ulkoista, jonka saa sitten kaapelilla sähkötolppaan kiinni? Jos on niin missä ihmeessä se on.
                              Jos et keulasta löydä lohko/letku/säteilylämppärin pistoketta niin autossasi tuskin moista on.
                              Ei kai ne enää niitä kone huoneeseen piilota mutta tarkista sieltäkin.
                              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                              Top Gear review

                              Comment

                              • Tyler Durden
                                Newbiemmer
                                • Apr 2011
                                • 2
                                • Espoo

                                #60
                                Originally posted by huTsu View Post
                                Jos et keulasta löydä lohko/letku/säteilylämppärin pistoketta niin autossasi tuskin moista on.
                                Ei kai ne enää niitä kone huoneeseen piilota mutta tarkista sieltäkin.
                                Kiitos pitääpä kattoo vielä konehuonetta. Muistan iha tarkasti, että myynti-ilmotuksessa ois ollu tuo.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎