Kone on se uudempi N-malli 184hv (en noita kw-lukuja muista )
Hehku tosiaan toimii automaattisesti ns. pikana. Kovilla pakkasilla hehkun merkki syttyy näyttöön pariksi sekunniksi.
No näinhän se taitaa olla, eli 177hv on lähempänä totuutta
Ei oo pitkään aikaan tullu mietittyä tehojen määrää, kun noilla on pärjännyt hyvin tähän asti.
No nyt ehdin kattoon salavalikosta lämmöt. Lukema oli 48 astetta, kun autolla oli ajettu pikku pätkä joku aika sitten, eli oikein näytti.
Pitää nyt tuota seurata kun tulee kylmenpää.
Onko näissä kukaan käyttänyt niitä esim Forten polttoainepuolen puhdistusaineita?
Kun DPF ei ole, niin vois vaikka kokeillakin?
-05 E87 120d, toinen xenon ajovalo meni pimeäksi eikä herännyt pelkällä polttimon (D1S) vaihdolla. Autossa pelkät lyhyet xenoneilla.
TIS ohjeistaa irroittamaan puskurin ja sitten umpion, että ballastiin pääsee käsiksi.
Onko kokemuksia onnistuuko tuo ballastin vaihto näihin ilman puskurin irroitusta, ei viitsisi ruveta pihalla tuota puskuria irti värkkäämään.
Entiset: E91 330xda, E87 120d, E46 320d, E39 523i, E36 325td ja pari hairahdusta.
-05 E87 120d, toinen xenon ajovalo meni pimeäksi eikä herännyt pelkällä polttimon (D1S) vaihdolla. Autossa pelkät lyhyet xenoneilla.
TIS ohjeistaa irroittamaan puskurin ja sitten umpion, että ballastiin pääsee käsiksi.
Onko kokemuksia onnistuuko tuo ballastin vaihto näihin ilman puskurin irroitusta, ei viitsisi ruveta pihalla tuota puskuria irti värkkäämään.
sisäloksussa on "huoltoluukku", sieltä ainakin pystyi parkkipolttimot vaihtaa mutten nyt muista pääsikö ajovaloihin käsiksi..
Vastaan itse itselleni. Kokeilin noita huoltoja nollata, niin homma meni näin:
1. Virrat päälle ja auto käyntiin.
2. Paina 5-10 sec. tripin nollaus painiketta. Mittarin näyttöön tulee ensin ABS-tunnus ja sitten yliaikainen huoltotarve. Kun huoltotarve näkyy voit irrottaa tripin napista.
3. Vilkkuviiksessä olevasta ajotietokoneen ylös/alas napista voit nyt selata huoltoja (öljy, jarruneste, inspection jne.).
4. Haluamasi huollon kohdalla paina vilkkuviiksen BC-painiketta, jolloin näyttöön ilmestyy reset tai päivämäärä huollosta riippuen.
5. Huollot voit nollata joko reset painikkeesta tai sitten muuttamalla huollon ajankohtaa ajotietokoneen ylös/alas napista.
6. Kun tarvittavat huollot on nollattu, sammuta moottori ja virrat.
Korjasin tummennoksella mitä omassa 120da vm. 2004 tarvitsi tehdä. Muuten meni samalla tavalla.
Tehdään muistiinpano liittyen coupen, ja ehkä cabrionkin keskijarruvaloon: Jouduin tilaamaan uuden k-jarruvalon, koska vanhasta irtosi punainen päällimuovi. Osa tilattiin auton VINnillä, ja tarkistin itsekin realoemista ja verkkoetkasta, että vain yksi ja ainoa varaosanumero on saatavilla. Uusi valo ei kuitenkaan sopinut paikalleen heittämällä. Vanhassa valossa oli uuteen verrattuna yläpuolella kolo, johon takakontin reiässä oleva uloke asettui, kun valo painettiin paikalleen. Uudessa valossa moista koloa ei ollut, joten lyhty ei reikään mahtunut. Samoin uudessa valossa oli alapuolella uloke, jota vastaavaa muotoa ei ollut vanhassa luukun reiässä.
Espoon Laakkoselta vahvistettiin, että vanhan mallista valoa ei enää saa ollenkaan, joten uudesta on jyrsittävä alapuolen hammas pois, ja luukusta leikattava peltiä sen verran, että valo mahtuu paikalleen. Itse päädyin kuitenkin jyrsimään snurralla uudesta valosta myös yläpuolelta muovia pois, koska ajatus pellin leikkelystä ei tuntunut hyvältä, ruostesuojan ym. vuoksi.
Operaation jälkeen suosittelisin kuitenkin mieluummin leikkaamaan pellistä sen hampaan pois. Muovia on hankala jyrsiä tarpeeksi syvälle ilman, että tiiviste saa kipeää. Itselle tuli pieni jälki siihen, ja pitää tarkkailla, että alkaako kontin luukusta tulla akvaario pidemmän päälle.
Hakusanat e82 lisäjarruvalo keskijarruvalo, helpotamma näin söötsin toimintaa.
Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Tässä hurja muistiin pano minulta 1er liittyen.
Huomasin oikean sivuvilkun kiinnikkeen olevan rikki ekan pesun/vahauksen yhteydessä niin tilasin Autokeskukselta takuuseen uuden, muuten vilkku on sama mutta poltin oli erillainen. Alkuperäiset polttimot on hopealla päällä ja tämä takuuna tullut normi keltaisella polttimolla.
Pitäisi tilata vasemmalle puolelle uusi vilkku, "väri" ero on huomattava uuden ja 3 vuotta vanhan välillä. Silikounaijee tiiviste kellastunut + linssi harmaampi kuin uusi.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Tietääkö kukaan onko manuaali-ilmastointia mahdollista muuttaa automaattikseksi? ymmärtääkseni kanavat toimivat manuaalissakin sähköllä joten periaatteessa pelkkä paneelin vaihto ja ohjelmointi riittäisi? :think
EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.
Tietääkö kukaan onko manuaali-ilmastointia mahdollista muuttaa automaattikseksi? ymmärtääkseni kanavat toimivat manuaalissakin sähköllä joten periaatteessa pelkkä paneelin vaihto ja ohjelmointi riittäisi? :think
Ei pelkkä ohjelmonti enää auta näihin uudempiin, vaan homma on paljon isompi. Etsi vaikka vastaavia E90 aiheita.
-05 E87 120d, toinen xenon ajovalo meni pimeäksi eikä herännyt pelkällä polttimon (D1S) vaihdolla. Autossa pelkät lyhyet xenoneilla.
TIS ohjeistaa irroittamaan puskurin ja sitten umpion, että ballastiin pääsee käsiksi.
Onko kokemuksia onnistuuko tuo ballastin vaihto näihin ilman puskurin irroitusta, ei viitsisi ruveta pihalla tuota puskuria irti värkkäämään.
sisäloksussa on "huoltoluukku", sieltä ainakin pystyi parkkipolttimot vaihtaa mutten nyt muista pääsikö ajovaloihin käsiksi..
Vastataas tähänkin, eli sieltä sisäloksun kautta pääs näkee ballastin tarkan tyypin, joka muuten oli Valeo LAD5GL tässä tapauksessa. Löyty Meronetista huokeaan 125€:n kappalehintaan.
Vaihtohomma ois vaatinu tuolta loksun kautta niin paljon gynekologin vikaa, että meni puskurin ja umpion irrotukseksi toi homma.
Entiset: E91 330xda, E87 120d, E46 320d, E39 523i, E36 325td ja pari hairahdusta.
Onko 2008 116i e87:s sitä sähköpistoketta? Siis ulkoista, jonka saa sitten kaapelilla sähkötolppaan kiinni? Jos on niin missä ihmeessä se on.
Jos et keulasta löydä lohko/letku/säteilylämppärin pistoketta niin autossasi tuskin moista on.
Ei kai ne enää niitä kone huoneeseen piilota mutta tarkista sieltäkin.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Jos et keulasta löydä lohko/letku/säteilylämppärin pistoketta niin autossasi tuskin moista on.
Ei kai ne enää niitä kone huoneeseen piilota mutta tarkista sieltäkin.
Kiitos pitääpä kattoo vielä konehuonetta. Muistan iha tarkasti, että myynti-ilmotuksessa ois ollu tuo.
Comment