Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11099
    • Oulu

    #31
    Vastaan itse itselleni. Kokeilin noita huoltoja nollata, niin homma meni näin:

    1. Virrat päälle ja auto käyntiin.

    2. Paina 5-10 sec. tripin nollaus painiketta. Mittarin näyttöön tulee ensin kolmion kuva ja hetken päästä auton kuva. Kun auton kuva näkyy, niin trippinapin voi löysätä.

    3. Vilkkuviiksessä olevasta ajotietokoneen ylös/alas napista voit nyt selata huoltoja (öljy, jarruneste, inspection jne.).

    4. Haluamasi huollon kohdalla paina vilkkuviiksen BC-painiketta, jolloin näyttöön ilmestyy reset tai päivämäärä huollosta riippuen.

    5. Huollot voit nollata joko reset painikkeesta tai sitten muuttamalla huollon ajankohtaa ajotietokoneen ylös/alas napista.

    6. Kun tarvittavat huollot on nollattu, sammuta moottori ja virrat.

    Mutta sitten tarvitsisi tietää mitä esim. tuo inspection pitää sisällään. Google eikä foorumin haku ei tuottanu tulosta. Kävin kyllä läpi samat, mitä muistelin omassa e36:ssa kuuluneen inspection 1:een, paitsi en vaihtanut öljyjä, kun eikö sen vaihtolaskuri ole sit omansa?

    Ja sitten tota inspectionia ei voinu nollata, vaan siihen piti asettaa seuraavan huollon ajankohta. Laitoin vaan vuoden eteenpäin sitä, mutta mites tuo pitäs oikeesti laittaa?

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • pke70
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 67
      • Finland

      #32
      Meitin -06 118D lähtee hiukan huonosti käyntiin ja käy epätasaisesti muutaman sekunnin. Maalaisjärjellä päättelin syylliseksi hajonneen hehkutulpan. Vai olisko parempia ehdotuksia?

      --> Onkohan minkälainen homma vaihtaa? Työkalut kyllä "pysyy käsissä", mutta onko jotain ohjeita jossain?

      Boschin tulpat on 15€ kipale Motonetissa, eli ei paha. Joten kaikki 4 kannattaa tietysti vaihtaa kerralla.

      Auton kone on M47/T2 90kW ja EI DPF malli. Kylmäkäynnistyksessä käryttää myös mielestäni vähän normaalia enemmän. Ajettu vasta alta 140tkm, eli sen puolesta pitäis olla kaikki ok. (kai?)
      Tässä mallissa ei taida olla imusarjan läppiä. Ei ainakaan löydetty lampulla&peilillä katsellen.
      Last edited by pke70; 05-12-2011, 11:32.
      E91 320d -08 130kW

      Comment

      • Vesper
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 240
        • Vantaa

        #33
        Originally posted by pke70 View Post
        Meitin -06 118D lähtee hiukan huonosti käyntiin ja käy epätasaisesti muutaman sekunnin. Maalaisjärjellä päättelin syylliseksi hajonneen hehkutulpan. Vai olisko parempia ehdotuksia?

        --> Onkohan minkälainen homma vaihtaa? Työkalut kyllä "pysyy käsissä", mutta onko jotain ohjeita jossain?

        Boschin tulpat on 15€ kipale Motonetissa, eli ei paha. Joten kaikki 4 kannattaa tietysti vaihtaa kerralla.

        Auton kone on M47/T2 90kW ja EI DPF malli. Kylmäkäynnistyksessä käryttää myös mielestäni vähän normaalia enemmän. Ajettu vasta alta 140tkm, eli sen puolesta pitäis olla kaikki ok. (kai?)
        Tässä mallissa ei taida olla imusarjan läppiä. Ei ainakaan löydetty lampulla&peilillä katsellen.
        Kannattaa lukea vikakoodit ensin, turha alkaa vaihtamaan tulppia mutuna.

        Comment

        • pke70
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 67
          • Finland

          #34
          Originally posted by Vesper View Post
          Kannattaa lukea vikakoodit ensin, turha alkaa vaihtamaan tulppia mutuna.
          Antaako tuo vikakoodin hajonneesta hehkusta? Löytyykö salavalikosta?
          Vai pitääkö olla vikakoodinlukija?
          E91 320d -08 130kW

          Comment

          • Vesper
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 240
            • Vantaa

            #35
            Originally posted by pke70 View Post
            Antaako tuo vikakoodin hajonneesta hehkusta? Löytyykö salavalikosta?
            Vai pitääkö olla vikakoodinlukija?
            Antaa vikakoodin rikkinäisestä hehkusta, ja ei löydy salavalikon kautta.

            Comment

            • pke70
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 67
              • Finland

              #36
              Originally posted by Vesper View Post
              Antaa vikakoodin rikkinäisestä hehkusta, ja ei löydy salavalikon kautta.
              No hyvä juttu. Joskus jotain hyötyäkin noista OBD jutuista.
              Just tilasinkin ebaystä Bluetooth Mini OBD donglen. (n.16€) Saas nähdä mitä sillä ja esim Android softilla näkyy, vai pitääkö katella parempi lukija lainalle.
              E91 320d -08 130kW

              Comment

              • pke70
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 67
                • Finland

                #37
                No nyt on testailtu tuolla em. bluetooth palikalla + Android softilla, ja myös erillisellä OBDII testerillä.
                Ei löytynyt vikakoodeja.
                Eli hehkujen pitäisi siis olla ehjät(?)
                Mitäköhän sitä seuraavaksi koittaisi?
                Tuntuu, että tuo auto käryttää/haisee pikkusen ylimääräistä. (tosin on ei dpf malli) Mutta ei(-kai) 130tkm ajetusta autosta nyt ainakaan suuttimet vielä kuse!?

                Auto siis -06 118d 90kW
                E91 320d -08 130kW

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7521
                  • Jyväshyvä

                  #38
                  Ei ne halpisvehkeet välttämättä näytä kaikkia vikakoodeja...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Järppä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1108
                    • Stadi, ladon takana.

                    #39
                    Onkos ollu kellään ongelmia AUX liitoksen kanssa, tosin epäilen suuresti että uusi piuha on shaissea.
                    Kipasin hakee 3,5mm plugi piuhan AUX liitosta varten ja huomasin heti ettei kuulu kuin oikean puolen kaiuttimista ääni ja jos piuhaa räveltää rutisee ääni tautisesti mutta auttaa kyllä että äänen saa kuuluviin vasemmalta ja oikealta.
                    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                    Top Gear review

                    Comment

                    • mikkod
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 5201
                      • Stadi

                      #40
                      Originally posted by huTsu View Post
                      Onkos ollu kellään ongelmia AUX liitoksen kanssa, tosin epäilen suuresti että uusi piuha on shaissea.
                      Kipasin hakee 3,5mm plugi piuhan AUX liitosta varten ja huomasin heti ettei kuulu kuin oikean puolen kaiuttimista ääni ja jos piuhaa räveltää rutisee ääni tautisesti mutta auttaa kyllä että äänen saa kuuluviin vasemmalta ja oikealta.

                      Mulla teki tota, ja piuha oli paskana.
                      Helkama S3000
                      Myydään kutosen alustaosia
                      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                      Comment

                      • Kompakti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 232
                        • Tuusula

                        #41
                        Originally posted by pke70 View Post
                        No nyt on testailtu tuolla em. bluetooth palikalla + Android softilla, ja myös erillisellä OBDII testerillä.
                        Ei löytynyt vikakoodeja.
                        Eli hehkujen pitäisi siis olla ehjät(?)
                        Mitäköhän sitä seuraavaksi koittaisi?
                        Tuntuu, että tuo auto käryttää/haisee pikkusen ylimääräistä. (tosin on ei dpf malli) Mutta ei(-kai) 130tkm ajetusta autosta nyt ainakaan suuttimet vielä kuse!?

                        Auto siis -06 118d 90kW
                        Mun auto alkoi käynnistymään huonosti kylmänä ja viaksi paljastui rikkinäinen moottorin lämpötilaanturi. Oireina lisäksi autom.ilmastoinnin sekoilu ja jäähdyttäjän tuulettimen puhallus täysillä jatkuvasti. Ei antanut vikakoodia, mutta salavalikosta näki lämpöanturin lukemat liian suuriksi.
                        Siis jos kaikki laitteet toimii toleranssien sisällä, ei vikakoodia tule ja vian selvitys on vähän hankalampaa.
                        E46 330Ci Cab M-Sport -03
                        I01 i3s 120Ah "Voll" -19
                        Ex:
                        E87 120dA M-Sport -08
                        E90 318i -06
                        E46 320i M-Sport -02

                        Comment

                        • pke70
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 67
                          • Finland

                          #42
                          Originally posted by Kompakti View Post
                          Mun auto alkoi käynnistymään huonosti kylmänä ja viaksi paljastui rikkinäinen moottorin lämpötilaanturi. Oireina lisäksi autom.ilmastoinnin sekoilu ja jäähdyttäjän tuulettimen puhallus täysillä jatkuvasti. Ei antanut vikakoodia, mutta salavalikosta näki lämpöanturin lukemat liian suuriksi.
                          Siis jos kaikki laitteet toimii toleranssien sisällä, ei vikakoodia tule ja vian selvitys on vähän hankalampaa.
                          Hhmmm.. Mielenkiintoinen juttu... Kerrotko vielä millaisia lämpötiloja se sielä salavalikossa näytti? Sekä rikkinäisellä ja ehjällä anturilla. Ja mieluusti olosuhteet joissa niitä katselit. (kylmä vai lämmin auto, ulkolämpötila)
                          Tuosta eukon autosta en ole vielä lämpöjä seurannut, mutta omassa (320d -08 N47) pysyy matka-ajossa siinä 88 asteen tienoilla.
                          Last edited by pke70; 13-12-2011, 17:31.
                          E91 320d -08 130kW

                          Comment

                          • Kompakti
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 232
                            • Tuusula

                            #43
                            Originally posted by pke70 View Post
                            Hhmmm.. Mielenkiintoinen juttu... Kerrotko vielä millaisia lämpötiloja se sielä salavalikossa näytti? Sekä rikkinäisellä ja ehjällä anturilla. Ja mieluusti olosuhteet joissa niitä katselit. (kylmä vai lämmin auto, ulkolämpötila)
                            Tuosta eukon autosta en ole vielä lämpöjä seurannut, mutta omassa (320d -08 N47) pysyy matka-ajossa siinä 88 asteen tienoilla.
                            Joo, auton ollessa kylmä, näytössä luki n. 90 astetta ja norm.lämpöinen kone taas oli 100-110 astetta anturin mukaan. Auto ei siis hehkuttanut ollenkaan kylmä startissa. Samoin ilmastointi luuli moottorin olevan lämmin ja yritti saada sisätilat lämmitettyä -> puhallin puhkui kylmää ilmaa täysillä.
                            Ulkolämmmöt oli tuohon aikaan jossain 10 asteen kieppeillä ja anturi vaihdettiin tallissa. Heti vaihdon jälkeen lukemat asettu normaaleiksi, kuumana n.90 ja kylmänä tietysti suhteessa ulkolämpöön.
                            E46 330Ci Cab M-Sport -03
                            I01 i3s 120Ah "Voll" -19
                            Ex:
                            E87 120dA M-Sport -08
                            E90 318i -06
                            E46 320i M-Sport -02

                            Comment

                            • pke70
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2011
                              • 67
                              • Finland

                              #44
                              Ok, pitää laitaa lämmöt tutkintaan. Kun vaan ehtis...
                              Mutta ei taida kyllä olla sama vika. Ilmastointi toimii ainakin eukon mielestä oikein.

                              Sulla on siis -08 120D? Onko se 130kW N kone, vai 12kW M?

                              Jostain olen saanut päähäni, että hehkut toimii eri lailla? Kaverilla 320d -06 eli M, ja väittää että se ei "hehkuta koskaan", tai siis valo koetaulussa ei syty, koska hehku menisi päälle jo kuskin oven avatessa?
                              E91 320d -08 130kW

                              Comment

                              • Kompakti
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 232
                                • Tuusula

                                #45
                                Kone on se uudempi N-malli 184hv (en noita kw-lukuja muista )
                                Hehku tosiaan toimii automaattisesti ns. pikana. Kovilla pakkasilla hehkun merkki syttyy näyttöön pariksi sekunniksi.
                                E46 330Ci Cab M-Sport -03
                                I01 i3s 120Ah "Voll" -19
                                Ex:
                                E87 120dA M-Sport -08
                                E90 318i -06
                                E46 320i M-Sport -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎