Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teppo_h
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 337
    • Finland

    Originally posted by RaneMaster View Post
    Helppo homma oli purku, kontin sisäverhous irti ja itse merkki taisi olla kolmella torx ruuvilla kiinni. Ja eihän siinä tosiaan mitään fyysistä vikaa ollut, sontaa kerännyt vain ja tuli puhdistuksella ja rasvauksella kuntoon.
    Hyvä tietää...

    Itsellä sama ongelma tuossa kauppakassissa. Pitääpä ottaa työlistalle tuo(kin) homma.
    Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
    Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
    EX:
    Chevy Suburban K2500 4x4 -97
    Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
    E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
    E36 320i Coupe, E21 318i
    MB W115 240D

    Comment

    • vilivaltteri
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 58
      • Söderkulla

      Osaakos joku sanoa miten tuon comfort accessin olisi tarkoitus toimia? Auto 2010 e82. Netin syövereistä luin, että auton pitäisi avautua lukosta vain avain taskussa kun ovenkahvaan tarraa, mutta ainakaan omassani en tälläistä ominaisuutta ole havainnut. I-driven kautta on doors valikosta comfort access valittuna.

      Mitä tuo comfort access käytännössä pitää sisällään ja miten sen on tarkoitus toimia? :think

      Comment

      • 135valtteri
        Bimmer Rookie
        • Oct 2016
        • 64
        • HKI

        Pitääkö e82 irrottaa tuo koko keskikonsoli päällysmuovi kyynärnojaan saakka jos haluaa saada tuhkakuppi laatikon kauttaaltaan pois? Tarkoituksena on päästä korjaamaan vaihdekepin poikenneet sähköjohdot (sportti ja manuaali lakkasivat toimimasta).

        Miten tuo lähtee tuosta ehjänä? kun etuosa muovista menee kojelaudan "alle".

        EDIT: ongelmaan löytyi ratkaisu.
        Last edited by 135valtteri; 29-12-2016, 15:17. Reason: ongelma ratkesi

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17513
          • Turku

          Akkuasiaa

          E81:ssäni on orkkis AGM 80Ah akku paikalla. Minkä kokoisen sinne voi laittaa ja koodata?

          E6x topikista:

          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17513
            • Turku

            Tietääkö kukaan, mitä eroa on teräspuskurilla mallia perus ja msport:

            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • MGT
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 360
              • Mynämäki-

              Kaveri ois kiinnostunu ostamaan tällaisen 1-sarjalaisen, niin kertokaas millä koneella olevat ois varmatoimisia :think käyttövoimalla ei ole väliä

              Comment

              • ALAnolla8
                Newbiemmer
                • Jul 2016
                • 24
                • Öl

                Originally posted by MGT View Post
                Kaveri ois kiinnostunu ostamaan tällaisen 1-sarjalaisen, niin kertokaas millä koneella olevat ois varmatoimisia :think käyttövoimalla ei ole väliä
                M47 dieselkoneessa ei ainakaan jakopään kanssa pitäisi olla ongelmia. Imusarjan läpät tästä koneesta kannattaa poistaa, mikäli niitä ei jo ole poistettu.
                Tuossa lontooksi vielä jotain listaa yleisistä ykkösen vioista: http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=42653
                530XD e60 LCI -08 M57-D30 M-Sport

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Originally posted by mgt View Post
                  kaveri ois kiinnostunu ostamaan tällaisen 1-sarjalaisen, niin kertokaas millä koneella olevat ois varmatoimisia :think käyttövoimalla ei ole väliä
                  n54b30

                  Comment

                  • Jondis
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 698
                    • Tuusula

                    Mutsilla taas auto temppuilee. Kyseessä 120i vuodelta 2005 ja n46 koneella. Antoi inpalla seuraavat koodit: 2A6F valvetronic, min lift exceeded, 2A5D vvt-sensor plausability, 2A83 inlet vanos 1, 2A70 valvetronic servomotor, 2A5B vvt ref sensor ja 2A59 vvt leading sensor.
                    Koitin googletella noita ja tulin seuraaviin tuloksiin: 2A59, 2A5B ja 2A5D koodit johtuisi ilmeisesti venakopassa olevasta valvetronicit anturista, josta pettää o-rengas ja sitä myöden öljyt liittimessä. Eli anturi ja orengas vaihtoon ja testiäkö?

                    2A6F ja 2A70 koodit liittyvät ilmeisesti molemmat tuohon valvetronicin moottoriin ja mahdolliset vikapaikat olis itse moottori tai johdotukset. Onko mahdollista, että nämä koodit johtuisi myös tuosta venakopan anturista?

                    2A83 koodilla ei oikein löytynyt muuta, kuin joko jakopäävikaa tai vanoksen tiivisteet. Vanokset ei ainakaan ulospäin vuoda öljyä, mutta kannattaako silti kokeeksi vaihtaa ne sisemmät o-renkaat? Jakoketju täytyy kurkata samalla, kun käyttää venakoppaa irti anturin vaihtamiseksi.

                    Eli näiden setvimiseen apuja tai vaikka internetin ihmeellisestä maailmasta jo löytyvää tietoa?

                    Edit: tuo epäkesko akselin anturin onkin näköjään tässä koneessa koneen etupuolella.
                    Last edited by Jondis; 28-03-2017, 19:15.
                    MB E55 AMG -05
                    E36 318TiA -96
                    E34 535i -89 imolarot
                    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                    Comment

                    • Hakkapeliitta
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2014
                      • 552
                      • P-Sawo

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      n54b30
                      Siis tarkoittaako tämä että kaikki nuo muut bensakoneet on paskoja?

                      Itsellä kanssa luultavasti syksyllä ostovuoross E87, bensa.

                      Nyt jännittää, kuinka paskoja bensakoneita niihin on olleenkaan saatukaan laitettua.

                      Harmi kun N54B30 -mottia ei ole kuin coupessa, näköjään.

                      annetaan BMW-osaa

                      Comment

                      • Rouskis
                        Newbiemmer
                        • Jul 2010
                        • 14
                        • Helsinki

                        Olisi tarjolla e87 120i melko vähillä kilometreillä. Onko tuo 120i yhtä herkkä jakoketjun suhteen kuin 116i?
                        E46 320dA Touring -05

                        Comment

                        • Raatikainen
                          BTCF Member
                          • Jul 2014
                          • 28
                          • Suomi

                          Onko tollaset 2l diisselit (n47) miten herkkiä putkisto muutoksille? Tarvitseeko vastapaineita yms. Tarkoituksena olisi suoraa putkea rakentaa :think
                          Käyttis e61 530d M5-look, e36 325i xtremerace, Porsche 924. Ex VW golf GTI -98, e81 118D -08, e87 118D -08

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17513
                            • Turku

                            Onko kellään H&R madallussarjaa 29187-1? Paljonko madaltaa normialustasta? Mietin, että sopisiko m-sporttauksen myötä alustaksi ja saisi sopivasti Autoteilemannilta muun tilauksen yhteydessä vieläpä.:think
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6712
                              • PK-seutu

                              Originally posted by Laku View Post
                              Onko kellään H&R madallussarjaa 29187-1? Paljonko madaltaa normialustasta? Mietin, että sopisiko m-sporttauksen myötä alustaksi ja saisi sopivasti Autoteilemannilta muun tilauksen yhteydessä vieläpä.:think
                              Tuo lienee se perinteinen 35/20mm madaltava, elikkä M-sportiin verrattuna 15/00mm madaltava. Eli juuri se oikea valinta jos haluaa M-sportista pienen keulimisen kuriin.

                              EDIT: samat jouset kolmosessa ja ykkösessä. Tuossa yllä puhuin 3er madalluksista. Ykköselle antaa näköjään 45/25mm madalluksen

                              Last edited by pyroz; 02-06-2017, 14:23.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • huupi
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 1197
                                • Tyrnävä

                                Onko tosiaan niin, että E87/E81 M-sporttiin löytyy todella huonosti vaihtoehtoja vakiomunuaisten tilalle? Muoto niissä näyttää olevan erilainen kuin normimalleissa, mutta onko jotain muuta "erikoisuutta", mikä selittäisi vaihtoehtojen vähyyden? Saksan ja UK:n ebay:stä olen noita etsiskellyt, mielessä laadukkaat, mutta ei överihintaiset mattamustat ja mieluiten tuplasäleiset munuaiset.

                                E: Selvisi, että pre-lci malleissa on kaikissa samanlaiset + lci-msportissa myös. Jo alkoi löytymään vaihtoehtoja, paitsi niitä tuplasäleillä olevia...
                                Last edited by huupi; 17-06-2017, 23:31.
                                I01 i3s 94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎