Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fransesco
    BTCF Member
    • Jul 2014
    • 232
    • Vantaa

    Originally posted by Arppa View Post
    Typerä kysymys mutta kysyn silti...

    Pitääkö näissä ykkösissä pitää start/stop nappia ~1s pohjassa että käynnistyy? Kyseessa 120d ja manuaali. Kytkin ainakin pitää olla pohjassa...

    Kaverilla moinen ja nopeasti painaessa pyörittää vaivalloisesti eikä käynnisty, pidempään kun painaa niin käynnistyy normaalisti.
    Normaali napin painallus kytkin pohjassa pitäisi riittää.
    E88 & F56 electric

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Onkos kukaan vaihtanut tohon 123d malliin 120d mallin perää?
      Siinä olis hivenen harvempi perä. 2,79 vs. 2,56
      Sillä sais vähän pidennettyä ykköstä ja taajamassa osuis kierrokset ja vaihteet paremmin. Toki 80 vois olla sitten kutosella vähän rajoilla kun kierroksia olis luokkaa 1400rpm. :think
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17512
        • Turku

        Originally posted by jannmann View Post
        Toki 80 vois olla sitten kutosella vähän rajoilla kun kierroksia olis luokkaa 1400rpm. :think
        Tarkoitatko, ettei jaksa/ole oikein vetoalueella vielä?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by Laku View Post
          Tarkoitatko, ettei jaksa/ole oikein vetoalueella vielä?
          Sitä meinasin. Ei toi pikkudisukka mikään vääntöihme ole.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • _BBS_
            BTCF Member
            • Jan 2012
            • 166
            • Helsinki

            Meneekö e90 etupenkit e87 ? Sähköt ja kiinnitys kohdat samat :think
            Näillä mennään:
            E30 318ia swap m42b18


            Exät:
            E87 120d "japanrot"
            E30 325i Cabriolet med BBS RS
            E21 315 med BBS RS
            E30 320i 2d med BBS RS
            + 10 muuta katiskaa.

            Comment

            • Peltsi^
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 2749
              • Hyvinkää / Vantaa

              Yksinkertainen ja laaja kysymys: Kannattaako? Plussat/miinukset?

              No voin mä vähän aukaista - jostain hullun päähänpistosta rupesin näitä 1-sarjalaisia katsomaan, haaveina kai pieniruokainen ja varma diesel kone, koska kilometrejä tulee vuodessa sen verran paljon. Onko joku/kukaan rekisteröinyt omaansa pakettiautoksi (= halvemmat dieselverot)? :think
              ex: E39 525d -03, E36 316TI Compact -99 , E30 318iA -89, E38 730iA -95

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7522
                • Kotona

                Originally posted by Peltsi^ View Post
                No voin mä vähän aukaista - jostain hullun päähänpistosta rupesin näitä 1-sarjalaisia katsomaan, haaveina kai pieniruokainen ja varma diesel kone, koska kilometrejä tulee vuodessa sen verran paljon. Onko joku/kukaan rekisteröinyt omaansa pakettiautoksi (= halvemmat dieselverot)? :think
                Jos pitää olla "varma diesel" niin alkupään ykkösistä 2005-2007 120d löytyy M47 moottori, jota pidetään yleisesti aika varmana moottorina
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                -

                Comment

                • luikas
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 644
                  • Oulu area

                  Originally posted by Zeta View Post
                  Jos pitää olla "varma diesel" niin alkupään ykkösistä 2005-2007 120d löytyy M47 moottori, jota pidetään yleisesti aika varmana moottorina
                  118d:ssa myös M47?

                  Tuttu etsimässä kakkosautoksi 1-srj, kumpi vain käy bensa tai dsl sen verran vähän ajoa.

                  4-syl bensat näissä kannatti kiertää ja N47 koneiset, varsinkin jos ei ole jakopäätä tehty vielä?
                  Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                  Past:
                  F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                  F31 318d xdrive -14
                  F07 530d GT-11
                  E90 330xda LCI -09
                  E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                  E39 530d M-Sport -03
                  E39 530iA M-Sport -02
                  E39 528i -97
                  E30 320i -88

                  Comment

                  • huupi
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 1197
                    • Tyrnävä

                    Originally posted by Peltsi^ View Post
                    Yksinkertainen ja laaja kysymys: Kannattaako? Plussat/miinukset?

                    No voin mä vähän aukaista - jostain hullun päähänpistosta rupesin näitä 1-sarjalaisia katsomaan, haaveina kai pieniruokainen ja varma diesel kone, koska kilometrejä tulee vuodessa sen verran paljon. Onko joku/kukaan rekisteröinyt omaansa pakettiautoksi (= halvemmat dieselverot)? :think
                    Tuossa edellisellä sivulla listasin omia näkemyksiäni ja ovat edelleen valideja mielestäni.

                    Originally posted by luikas View Post
                    118d:ssa myös M47?

                    Tuttu etsimässä kakkosautoksi 1-srj, kumpi vain käy bensa tai dsl sen verran vähän ajoa.

                    4-syl bensat näissä kannatti kiertää ja N47 koneiset, varsinkin jos ei ole jakopäätä tehty vielä?
                    Jep, 118d myös M47 pre-lci malleissa.

                    Aivan mainio auto mielestäni kaikkiaan, niin tulee aina hehkutettua näihin.
                    I01 i3s 94

                    Comment

                    • Arppa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1046
                      • Lumbriver

                      Originally posted by Arppa View Post
                      Typerä kysymys mutta kysyn silti...

                      Pitääkö näissä ykkösissä pitää start/stop nappia ~1s pohjassa että käynnistyy? Kyseessa 120d ja manuaali. Kytkin ainakin pitää olla pohjassa...

                      Kaverilla moinen ja nopeasti painaessa pyörittää vaivalloisesti eikä käynnisty, pidempään kun painaa niin käynnistyy normaalisti.
                      Originally posted by fransesco View Post
                      Normaali napin painallus kytkin pohjassa pitäisi riittää.
                      Tähän ongelmaan on tullut hieman selvyyttä, on luettu koodeja ja syypääksi on epäilty starttia. Ei ilmeisesti ole ennenkuulumatonta että näissä se jumii?
                      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                      -Raahe Connection-
                      -Team Kärppä- limited edition

                      Comment

                      • luikas
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 644
                        • Oulu area

                        Originally posted by Arppa View Post
                        Tähän ongelmaan on tullut hieman selvyyttä, on luettu koodeja ja syypääksi on epäilty starttia. Ei ilmeisesti ole ennenkuulumatonta että näissä se jumii?
                        Juuri eräässä v.2010 116d oli ollut käynnistymisvikaa. Syyksi oli paljastunut akulta lähtevien virtakaapelien hapettuminen korin läpiviennin kohdalta. Tarkista tuo kohta auton pohjasta peräpäästä.
                        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                        Past:
                        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                        F31 318d xdrive -14
                        F07 530d GT-11
                        E90 330xda LCI -09
                        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                        E39 530d M-Sport -03
                        E39 530iA M-Sport -02
                        E39 528i -97
                        E30 320i -88

                        Comment

                        • Arppa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1046
                          • Lumbriver

                          Originally posted by luikas View Post
                          Juuri eräässä v.2010 116d oli ollut käynnistymisvikaa. Syyksi oli paljastunut akulta lähtevien virtakaapelien hapettuminen korin läpiviennin kohdalta. Tarkista tuo kohta auton pohjasta peräpäästä.
                          Eli samaa vikaa kuin e9x malleissa? Täytyypä laittaa kaverille viestiä vilkaisee miltä näyttää...
                          Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                          Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                          Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                          -Raahe Connection-
                          -Team Kärppä- limited edition

                          Comment

                          • Anttero
                            Newbiemmer
                            • Feb 2016
                            • 3
                            • Helsinki

                            Sain kohtalaisen tarjouksen autoliikkeessä olevasta x1-bemarista, mallia 118d, vuosimalli 2010. Ajokilometrejä erittäin vähän. Trafin tietoja tarkastaessa huomasin, että huoltokirjan kuvat ei kilometreiltään täsmää katsastuksessa kerättyihin. Kysyin myyjältä tuosta, mutta vastausta ei tullut.



                            Tänään kävin liikkeessä paikalla ja huoltokirja oli vaihtunut erilaiseen, kuulemma oli väärän auton huoltokirja vahingossa kuvattu. Nyt kuitenkin heräsi vielä suurempi epäilys kirjan oikeellisuudesta, nimittäin uudessa ja vanhassa kirjassa päivämäärät ja kilometrit ovat erittäin lähellä toisiaan tai täysin samat. "Jostain syystä" samassa paikassa samana päivänä on ollut käytössä kahta erilaista huoltoleimaa ja puhelinnumerotkaan eivät täsmää.



                            Vissiin kyseessä siis jonkunlainen petkuhuiputus, mutta mitäs kautta noita todellisia kilometrejä saa selviteltyä? Yleiskunto oli kyllä siisti, toki esim. jarrulevyt oli pahasti urautuneet jne ja moottorina N47, josta kaiketi kannatti pysyä erossa.

                            Comment

                            • fransesco
                              BTCF Member
                              • Jul 2014
                              • 232
                              • Vantaa

                              Originally posted by Anttero View Post
                              Vissiin kyseessä siis jonkunlainen petkuhuiputus, mutta mitäs kautta noita todellisia kilometrejä saa selviteltyä? Yleiskunto oli kyllä siisti, toki esim. jarrulevyt oli pahasti urautuneet jne ja moottorina N47, josta kaiketi kannatti pysyä erossa.
                              Muistaakseni Carlyllä saa ulos todelliset kilometrit.

                              Jotenkin kuitenkin tuntuu että tuossa on liian monta asiaa epäselviä ja kyseessä ei ole maailman ainoa 1-sarjalainen joten itse ainakin menisin katsomaan muutaman muun auton ennen ostopäätöstä.
                              E88 & F56 electric

                              Comment

                              • 426Hemi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2008
                                • 621
                                • Pälkäne

                                Mikäs e87:ssa vois narista takapyörän kohdalla alustassa? Onko näissäki joku tyyppivika siellä, ja kuinka vaikea korjaus?
                                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎