Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    #16
    Ja ahdin oli kuin olikin tänää klo 9:00 Autokeskuksella valmiina kasausta varten. Mahtavaa!
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

    Comment

    • Audimies
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 48
      • Helsinki

      #17
      Kyllä on hurjan näköisiä kuvia, kiitos kuitenkin tarkasta raportista. Onko näitä vastaavia koneremontteja enemmänkin?

      Onneksi ajelen bensakoneella.

      Comment

      • pouri
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 370
        • 06 area

        #18
        Joo kyllä jäisi motti kokoamatta jos tuosta pitäisi jatkaa, mutta eiköhän pojat hanskaa homman. Mulla muuten on tuolla myyntipalstalla dieselsuodatin myynnissä jos kiinnostaa.
        Diesel, fuel of satin man

        Comment

        • Justabanana
          BTCF Member
          • Jul 2008
          • 835
          • Käpylä

          #19
          Pitää viedä itekin pe tarkistettavaksi. Ei kuulu tuollaista jäätävää kilinää kuin videolla, mutta semmoinen jännä pieni kraah-kraah-ääni. Tai sitten on vaan tullut vainoharhaiseksi tämän homman kanssa...

          Mutta jos kerran kampuranpään pyörässä on rattaat liian jyrkät, niin eikö se tarkoita automaattisesti, että joka ikisessä laitteessa on ketju venymässä, ja ennemmin tai myöhemmin se napsahtaa aina poikki? Ja tehtaan reaktio on, että goodwillinä pelkät osat, jos ei ole liian vanha, ja asiakas itse tajuaa tarkistuttaa kilinän tuolta järkyttävänkuuloisen sepelimyllyn metelin seasta? Mitäs sitten, jos ei ole kuullut koko ongelmasta, huollattaa autonsa jollain pikku ei-merkki-korjaamolla, jossa ei myöskään tiedetä asiasta? Ajetaan vajaat 200kkm ja mylly porsii > uusi kone jotain kymppitonnin paukku ja tehdas sanoo, että huonompi tsägä, maksa vaan?

          Kirveellä olis töitä, tai ainakin jonkinlaisella kuluttajansuoja-ihmisellä . Miten tämä tehdas osaa tyriä moottorit kerta toisensa jälkeen, M50-perheessä vanossit feilaa, kolmen litran diisselit imee pyörreläpät moottoriin, M60:stä irtoaa öljypumput? V*tun aloittelijat sanon minä.
          Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
          Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

          Comment

          • Scyber
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 686
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by Audimies View Post
            Kyllä on hurjan näköisiä kuvia, kiitos kuitenkin tarkasta raportista. Onko näitä vastaavia koneremontteja enemmänkin?

            Onneksi ajelen bensakoneella.
            Tampereen seudulla kuulemma yksi jakopää porsinu ja kone vaihdettu. En muista oliko muutamaan tehty jakopään osien vaihtoa.
            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
            www.napalmi.com

            Comment

            • Scyber
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 686
              • Hyvinkää

              #21
              Originally posted by Justabanana View Post
              Pitää viedä itekin pe tarkistettavaksi. Ei kuulu tuollaista jäätävää kilinää kuin videolla, mutta semmoinen jännä pieni kraah-kraah-ääni. Tai sitten on vaan tullut vainoharhaiseksi tämän homman kanssa...
              Sama vainoharha itsellä iski ja näköjään ihan aiheesta. Anteeksi että tein threadin ja aiheutan yöunien menetystä. Kannattaa katsoa noita aloituspostauksen bmwfaq linkin takaa löytyviä videoita, siellä muutamaa eri ääntä tarjolla. Ensin alkaa ilmeisesti tuo minun kilinä http://www.youtube.com/watch?v=ql4T5o54914, sitten tulee semmoinen aaltoileva kuten tässä videossa http://www.youtube.com/watch?v=4lL0jxKBe2Q

              Mutta jos kerran kampuranpään pyörässä on rattaat liian jyrkät, niin eikö se tarkoita automaattisesti, että joka ikisessä laitteessa on ketju venymässä, ja ennemmin tai myöhemmin se napsahtaa aina poikki?
              Tarkistavat kampuran sarjanumerosta kuuluuko kyseinen kampura vialliseen erään. Muutamaa eri kampuraa ilmeisesti ollut kokoonpanolinjalla ja tätä viallista on mahdollista olla ennen 3/2009 tehdyissä.

              Ja tehtaan reaktio on, että goodwillinä pelkät osat, jos ei ole liian vanha, ja asiakas itse tajuaa tarkistuttaa kilinän tuolta järkyttävänkuuloisen sepelimyllyn metelin seasta? Mitäs sitten, jos ei ole kuullut koko ongelmasta, huollattaa autonsa jollain pikku ei-merkki-korjaamolla, jossa ei myöskään tiedetä asiasta? Ajetaan vajaat 200kkm ja mylly porsii > uusi kone jotain kymppitonnin paukku ja tehdas sanoo, että huonompi tsägä, maksa vaan?
              Itse olen erittäin tyytyväinen että kustantavat osat. Tuleehan moottorista silloin lähes uusi ja oikeastaan ainoat mitä ei vaihdeta on männät, kanget, männänrenkaat ja kansi koneistuksineen. Näin itselle jää maksettavaksi inhimillinen ~3k€ ja saa tarkistettua sitten turboa jne. pesetettyä imusarjaa sun muuta samalla kertaa.
              Last edited by Scyber; 17-05-2012, 17:46.
              Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
              www.napalmi.com

              Comment

              • Masse2b
                Newbiemmer
                • Jun 2011
                • 23
                • Pohjoinen

                #22
                Sulle tulee luultavasti suutinremonttia jonkun ajan kuluttua, koska railikisko suutinputkineen lojuu tulppaamattomana lattialla, vaikkakin rätin päällä. Liekkö suuttimet tulpattu säilytyksen ajaksi? Nykydieseleissä vaaditaan suurta puhtautta polttoainepuolella, kuten varmaan tiedätkin, joten kannattaa olla tarkkana..

                Comment

                • Scyber
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 686
                  • Hyvinkää

                  #23
                  Originally posted by Masse2b View Post
                  Sulle tulee luultavasti suutinremonttia jonkun ajan kuluttua, koska railikisko suutinputkineen lojuu tulppaamattomana lattialla, vaikkakin rätin päällä. Liekkö suuttimet tulpattu säilytyksen ajaksi? Nykydieseleissä vaaditaan suurta puhtautta polttoainepuolella, kuten varmaan tiedätkin, joten kannattaa olla tarkkana..
                  Hyvä huomio. Otanpa puheeksi huomenissa, läjäys on käynnissä.
                  Kiitos.

                  Mites muuten noi piezo suuttimet, onks niissä huollettavia osia / huoltaako diesel pajat niitä jotenkin / minkä hintaista?
                  Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                  www.napalmi.com

                  Comment

                  • Scyber
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 686
                    • Hyvinkää

                    #24
                    Mites muuten noi piezo suuttimet, onks niissä huollettavia osia / huoltaako diesel pajat niitä jotenkin / minkä hintaista?
                    Vastaus Tammer-Dieseliltä oli että ei huolla, putsata voivat kärjet ultraäänikoneessa. Ilmeisesti ei ole vielä olemassa välineitä siihen ja vaihtavat kun viallinen.

                    Ohjeistettu putsaamaan jakotukki jne. varmistaa ettei pääse likaa systeemiin.

                    Auto oli hyvässä vaiheessa ja kampura / jakopää läjässä ja kansi paikallaan. Ilmeisesti maanantaina valmis. Päivittelen lisää kuvia ja videota lähiaikoina.
                    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                    www.napalmi.com

                    Comment

                    • Järppä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1108
                      • Stadi, ladon takana.

                      #25
                      Mene ja tiedä meneekö offtopicin puolelle mutta jännä juttu ettei kone tunnista ketjun venymistä esim. kampiakselin asennosta kun kiristin on kaikkensa antanut.
                      Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                      Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                      Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                      If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                      Top Gear review

                      Comment

                      • Caddis
                        Newbiemmer
                        • Jun 2010
                        • 13
                        • Oulu

                        #26
                        Terve,

                        Huoltahan tämä ko. N47 koneen omistajana herättää ja kävin juuri varaamassa ajan tarkastukseen. En nyt varsinaisesti kuulu pahimpaan riskiryhmään (ks. lista alta), mutta saapahan mielenrauhan ainakin hetkeksi. Porisutin merkkihuollon jantteria ja häneltä kuulin seuraavaa:

                        - eniten ongelmia on ollut 2008 -> 3/2009 ulostulleissa autoissa
                        - Oulun alueella ko. myllyllisiä autoja on kymmeniä (jos ei satoja) ja toimenpiteitä on tarvittu 3-4 auton kohdalla
                        - tyypillisesti ongelmatapaukset ovat olleet 250tkm-> ajettuja ja monasti vielä takseja (=paljon tyhjäkäyntiä)
                        - kuten todettua, BMW tulee vastaan alle 48kk ja alle 150tkm ajettujen autojen kohdalla


                        -Caddis

                        Comment

                        • Justabanana
                          BTCF Member
                          • Jul 2008
                          • 835
                          • Käpylä

                          #27
                          Kävin parillakin korjaamolla tyrkyttämässä autoa ihmeteltäväksi. Toisella tuli moottoriremppoja tekevä sälli hetkeksi pihalle kuuntelemaan tyhjäkäyntiä ja ~1500rpm. Totesi, että hyvin pieni epämääräinen ääni kuuluu, mutta ei todellakaan vielä paha. Aika on kuitenkin varattu muutaman viikon päähän, niin katsotaan sitten protokollan mukaan. Itselleni kyllä tiedotettiin, että kaikki goodwill-tapaukset jakopäiden suhteen käsitellään yksilöllisesti ja että jopa alle 120 000 ajetuista on kieltäydytty maksamasta penniäkään hyvitystä. :think

                          Mielipiteitä ja faktoja taitaa olla yhtä paljon kuin asiantuntijoitakin, että kymmentä eri tornihuhua tästä saadaan vielä aikaan. Buddhalaista mielenlaatua ja kärsivällisyyttä tässä kysytään.
                          Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
                          Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

                          Comment

                          • Scyber
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 686
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Originally posted by huTsu View Post
                            Mene ja tiedä meneekö offtopicin puolelle mutta jännä juttu ettei kone tunnista ketjun venymistä esim. kampiakselin asennosta kun kiristin on kaikkensa antanut.
                            En tiedä tunnistaako, en halua ottaa selvää testaamalla
                            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                            www.napalmi.com

                            Comment

                            • Scyber
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 686
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Originally posted by Justabanana View Post
                              Kävin parillakin korjaamolla tyrkyttämässä autoa ihmeteltäväksi. Toisella tuli moottoriremppoja tekevä sälli hetkeksi pihalle kuuntelemaan tyhjäkäyntiä ja ~1500rpm. Totesi, että hyvin pieni epämääräinen ääni kuuluu, mutta ei todellakaan vielä paha. Aika on kuitenkin varattu muutaman viikon päähän, niin katsotaan sitten protokollan mukaan. Itselleni kyllä tiedotettiin, että kaikki goodwill-tapaukset jakopäiden suhteen käsitellään yksilöllisesti ja että jopa alle 120 000 ajetuista on kieltäydytty maksamasta penniäkään hyvitystä. :think

                              Mielipiteitä ja faktoja taitaa olla yhtä paljon kuin asiantuntijoitakin, että kymmentä eri tornihuhua tästä saadaan vielä aikaan. Buddhalaista mielenlaatua ja kärsivällisyyttä tässä kysytään.
                              Bemarin huoltokirja tietenki voi hyödyttää tässä. En mäkää voi luvata että aina tulee goodwillia, täysin vapaaehtoista kun se valmistajan puolesta on.

                              Ja tosiaan kandee kuulostella todella lämpösellä koneella, kylmänä omanikin oli lähes äänetön. Muistaa vaa olla kiltti tiskillä niin ehkä se goodwill hakemuskin on semmonen et sieltä tulee
                              Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                              www.napalmi.com

                              Comment

                              • Scyber
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 686
                                • Hyvinkää

                                #30
                                Originally posted by Caddis View Post
                                ...
                                - kuten todettua, BMW tulee vastaan alle 48kk ja alle 150tkm ajettujen autojen kohdalla

                                -Caddis
                                Ilmeisesti tuo 48kk ja alle 150tkm on jossain jälkimarkkinointi ohjeistuksessa kun olen paperin nähny sivusilmällä. Melko samanlainen kuin PuMa teksti mitä netistä näkee.
                                Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                                www.napalmi.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎