Ja ahdin oli kuin olikin tänää klo 9:00 Autokeskuksella valmiina kasausta varten. Mahtavaa!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Pitää viedä itekin pe tarkistettavaksi. Ei kuulu tuollaista jäätävää kilinää kuin videolla, mutta semmoinen jännä pieni kraah-kraah-ääni. Tai sitten on vaan tullut vainoharhaiseksi tämän homman kanssa...
Mutta jos kerran kampuranpään pyörässä on rattaat liian jyrkät, niin eikö se tarkoita automaattisesti, että joka ikisessä laitteessa on ketju venymässä, ja ennemmin tai myöhemmin se napsahtaa aina poikki? Ja tehtaan reaktio on, että goodwillinä pelkät osat, jos ei ole liian vanha, ja asiakas itse tajuaa tarkistuttaa kilinän tuolta järkyttävänkuuloisen sepelimyllyn metelin seasta? Mitäs sitten, jos ei ole kuullut koko ongelmasta, huollattaa autonsa jollain pikku ei-merkki-korjaamolla, jossa ei myöskään tiedetä asiasta? Ajetaan vajaat 200kkm ja mylly porsii > uusi kone jotain kymppitonnin paukku ja tehdas sanoo, että huonompi tsägä, maksa vaan?
Kirveellä olis töitä, tai ainakin jonkinlaisella kuluttajansuoja-ihmisellä . Miten tämä tehdas osaa tyriä moottorit kerta toisensa jälkeen, M50-perheessä vanossit feilaa, kolmen litran diisselit imee pyörreläpät moottoriin, M60:stä irtoaa öljypumput? V*tun aloittelijat sanon minä.Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Comment
-
-
Originally posted by Audimies View PostKyllä on hurjan näköisiä kuvia, kiitos kuitenkin tarkasta raportista. Onko näitä vastaavia koneremontteja enemmänkin?
Onneksi ajelen bensakoneella.
Comment
-
-
Originally posted by Justabanana View PostPitää viedä itekin pe tarkistettavaksi. Ei kuulu tuollaista jäätävää kilinää kuin videolla, mutta semmoinen jännä pieni kraah-kraah-ääni. Tai sitten on vaan tullut vainoharhaiseksi tämän homman kanssa...
Mutta jos kerran kampuranpään pyörässä on rattaat liian jyrkät, niin eikö se tarkoita automaattisesti, että joka ikisessä laitteessa on ketju venymässä, ja ennemmin tai myöhemmin se napsahtaa aina poikki?
Ja tehtaan reaktio on, että goodwillinä pelkät osat, jos ei ole liian vanha, ja asiakas itse tajuaa tarkistuttaa kilinän tuolta järkyttävänkuuloisen sepelimyllyn metelin seasta? Mitäs sitten, jos ei ole kuullut koko ongelmasta, huollattaa autonsa jollain pikku ei-merkki-korjaamolla, jossa ei myöskään tiedetä asiasta? Ajetaan vajaat 200kkm ja mylly porsii > uusi kone jotain kymppitonnin paukku ja tehdas sanoo, että huonompi tsägä, maksa vaan?Last edited by Scyber; 17-05-2012, 17:46.
Comment
-
-
Sulle tulee luultavasti suutinremonttia jonkun ajan kuluttua, koska railikisko suutinputkineen lojuu tulppaamattomana lattialla, vaikkakin rätin päällä. Liekkö suuttimet tulpattu säilytyksen ajaksi? Nykydieseleissä vaaditaan suurta puhtautta polttoainepuolella, kuten varmaan tiedätkin, joten kannattaa olla tarkkana..
Comment
-
-
Originally posted by Masse2b View PostSulle tulee luultavasti suutinremonttia jonkun ajan kuluttua, koska railikisko suutinputkineen lojuu tulppaamattomana lattialla, vaikkakin rätin päällä. Liekkö suuttimet tulpattu säilytyksen ajaksi? Nykydieseleissä vaaditaan suurta puhtautta polttoainepuolella, kuten varmaan tiedätkin, joten kannattaa olla tarkkana..
Kiitos.
Mites muuten noi piezo suuttimet, onks niissä huollettavia osia / huoltaako diesel pajat niitä jotenkin / minkä hintaista?
Comment
-
-
Mites muuten noi piezo suuttimet, onks niissä huollettavia osia / huoltaako diesel pajat niitä jotenkin / minkä hintaista?
Ohjeistettu putsaamaan jakotukki jne. varmistaa ettei pääse likaa systeemiin.
Auto oli hyvässä vaiheessa ja kampura / jakopää läjässä ja kansi paikallaan. Ilmeisesti maanantaina valmis. Päivittelen lisää kuvia ja videota lähiaikoina.
Comment
-
-
Mene ja tiedä meneekö offtopicin puolelle mutta jännä juttu ettei kone tunnista ketjun venymistä esim. kampiakselin asennosta kun kiristin on kaikkensa antanut.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Terve,
Huoltahan tämä ko. N47 koneen omistajana herättää ja kävin juuri varaamassa ajan tarkastukseen. En nyt varsinaisesti kuulu pahimpaan riskiryhmään (ks. lista alta), mutta saapahan mielenrauhan ainakin hetkeksi. Porisutin merkkihuollon jantteria ja häneltä kuulin seuraavaa:
- eniten ongelmia on ollut 2008 -> 3/2009 ulostulleissa autoissa
- Oulun alueella ko. myllyllisiä autoja on kymmeniä (jos ei satoja) ja toimenpiteitä on tarvittu 3-4 auton kohdalla
- tyypillisesti ongelmatapaukset ovat olleet 250tkm-> ajettuja ja monasti vielä takseja (=paljon tyhjäkäyntiä)
- kuten todettua, BMW tulee vastaan alle 48kk ja alle 150tkm ajettujen autojen kohdalla
-Caddis
Comment
-
-
Kävin parillakin korjaamolla tyrkyttämässä autoa ihmeteltäväksi. Toisella tuli moottoriremppoja tekevä sälli hetkeksi pihalle kuuntelemaan tyhjäkäyntiä ja ~1500rpm. Totesi, että hyvin pieni epämääräinen ääni kuuluu, mutta ei todellakaan vielä paha. Aika on kuitenkin varattu muutaman viikon päähän, niin katsotaan sitten protokollan mukaan. Itselleni kyllä tiedotettiin, että kaikki goodwill-tapaukset jakopäiden suhteen käsitellään yksilöllisesti ja että jopa alle 120 000 ajetuista on kieltäydytty maksamasta penniäkään hyvitystä. :think
Mielipiteitä ja faktoja taitaa olla yhtä paljon kuin asiantuntijoitakin, että kymmentä eri tornihuhua tästä saadaan vielä aikaan. Buddhalaista mielenlaatua ja kärsivällisyyttä tässä kysytään.Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Comment
-
-
Originally posted by huTsu View PostMene ja tiedä meneekö offtopicin puolelle mutta jännä juttu ettei kone tunnista ketjun venymistä esim. kampiakselin asennosta kun kiristin on kaikkensa antanut.
Comment
-
-
Originally posted by Justabanana View PostKävin parillakin korjaamolla tyrkyttämässä autoa ihmeteltäväksi. Toisella tuli moottoriremppoja tekevä sälli hetkeksi pihalle kuuntelemaan tyhjäkäyntiä ja ~1500rpm. Totesi, että hyvin pieni epämääräinen ääni kuuluu, mutta ei todellakaan vielä paha. Aika on kuitenkin varattu muutaman viikon päähän, niin katsotaan sitten protokollan mukaan. Itselleni kyllä tiedotettiin, että kaikki goodwill-tapaukset jakopäiden suhteen käsitellään yksilöllisesti ja että jopa alle 120 000 ajetuista on kieltäydytty maksamasta penniäkään hyvitystä. :think
Mielipiteitä ja faktoja taitaa olla yhtä paljon kuin asiantuntijoitakin, että kymmentä eri tornihuhua tästä saadaan vielä aikaan. Buddhalaista mielenlaatua ja kärsivällisyyttä tässä kysytään.
Ja tosiaan kandee kuulostella todella lämpösellä koneella, kylmänä omanikin oli lähes äänetön. Muistaa vaa olla kiltti tiskillä niin ehkä se goodwill hakemuskin on semmonen et sieltä tulee
Comment
-
-
Originally posted by Caddis View Post...
- kuten todettua, BMW tulee vastaan alle 48kk ja alle 150tkm ajettujen autojen kohdalla
-Caddis
Comment
-
Comment