memebuy23buy

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zeta
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Melkeen jokaisesta n47 kuuluu tuo ääni enemmän tai vähemmän
    Niin varmaan, mutta ainakin tarkistuttaisin sen jos ei ole vaihdettu muutaman kymmenen tuhannen kilsan aikana. Venynyt ketju, tiukka kiihdytys jostain motarin rampista ja N47 sanoo kaputt

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Melkeen jokaisesta n47 kuuluu tuo ääni enemmän tai vähemmän

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Papu83 View Post
    Kuuluuko jakopää ongelmiin sellainen jatkuva ns hankaava ääni? Ostin vasta x1 jossa n47d20c moottori… kahina kuuluu tyhjäkäynnillä ja kovenee tossa 1500 paikkeilla…mitään jaksottaista ns hakkaamista ei kuulu. Ei kylmänäkään
    Kyllä laahaava ääni matalilla kierroksilla kuuluu venyneen ketjun oireisiin. Kannattaa käydä ainakin tsekkauttamassa se ennenkuin katkeaa...

    Leave a comment:


  • Papu83
    replied
    Kuuluuko jakopää ongelmiin sellainen jatkuva ns hankaava ääni? Ostin vasta x1 jossa n47d20c moottori… kahina kuuluu tyhjäkäynnillä ja kovenee tossa 1500 paikkeilla…mitään jaksottaista ns hakkaamista ei kuulu. Ei kylmänäkään

    Leave a comment:


  • Joshua101
    replied
    Thanks

    Leave a comment:


  • Joshua101
    replied
    Originally posted by Järppä View Post
    Todennäköisesti öljypumppu on muutettu 02/2008 alkaen mutta suurempi muutos koneeseen on tullut 09/2008 jolloin käytettävä öljykin muuttuu.

    Täällä höpäjättiin öljystä ja jne.
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=248104
    Kiitos linkin jakamisesta, se on todella hyödyllinen

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Kiitoksia kommentista. Perusjakopäähommahan sinänsä olisi ihan ihmisen tehtävissä lähes pikkurahalla, kun vain nostelee koneen pois ja muutamalla työkalulla (jotka ei paljoa maksa).

    (Toki olisihan se kammenkin vaihto tehtävissä, mutta lisää työmäärää ja tarvittavia osia aika lailla ja pitää ajoittaa tasapainoakselit yms. Vanhoihin muutaman tonnin autoihin kannattaa kuitenkin hiukan miettiä, mikä oikeasti kannattaa ja mikä ei.)

    E

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Uskoisin että monella korjaamolla tehdään ilman kampiakselin vaihtoa.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    BMW:n ohjeissa tuon N47D20A:n (tai siis koneet, joiden kampi vanhempi kuin tietty päivä) kampi pitäisi vaihtaa kammen kiinteän ketjurattaan takia, koska se ei olisi toleransseissa ja siksi aiheuttaa kulumista (ja ilmeisesti myös tasapainoakselien vinohammasrattaat, koska niiden käyttöratas on myös kampiakselissa kiinni). Kuitenkin näyttää olevan ainakin Germaania täynnä firmoja, jotka tarjoaa ihan samaa ketjujen ja ohjurien vaihtoa noihin vanhempiinkin koneisiin eikä kyllä niillä hinnoilla varmasti koske kampiakseliin. Virallinen ohje on toki virallinen, mutta onko kenelläkään kokemuksia sellaisista (onnistuneista) remonteista noihin vanhempiin koneisiin, joissa ei olisi kampeen koskettu? Tuskinpa niistä kammista ihan jokaista on tehtaan/goodwillin piikkiin onnistuttu vaihtamaan jo aiemmin... Ja toki jos se pelkällä ketjullakin sata tonnia menee taas vanhallakin kammella, niin sehän vie satunnaisen käytön autoa kymmenen vuotta.

    E
    Last edited by ErkkiE; 10-11-2022, 09:45.

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Kyllä ne näkyy jos on kuvattu suoraan edestä. Ainakin pikainen otanta näytti että kaikissa katsomissani X1 ne olivat. Ja ne vielä toimii kuten kuuluukin eli ovat kiinni talvella toisin kun F10/11 jossa ne ovat auki jos moottori käy
    Ok, pidetään sitten X1 vaihtoehdoissa mukana.

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by zeniitti View Post
    Okei, kaihtimista muistan jostain lukeneenikin. Näkeekös sen ulospäin (nettiautosta) onko kaihtimet vaiko eikö? Voishan tuo X1 olla ihan varteenotettava vaihtoehto.
    Kyllä ne näkyy jos on kuvattu suoraan edestä. Ainakin pikainen otanta näytti että kaikissa katsomissani X1 ne olivat. Ja ne vielä toimii kuten kuuluukin eli ovat kiinni talvella toisin kun F10/11 jossa ne ovat auki jos moottori käy

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Ei oo ainakaan meidän X1 ollu mitään ongelmia talvella. Ajettu nyt sen 157tkm ja käy ja kukkuu kuten kuuluukin Tässä mallissa on kyllä nuo tehtaan kaihtimet/läpät sekä ylhäällä ja alhaalla, kaikissa ei näitäkään ole :think
    Okei, kaihtimista muistan jostain lukeneenikin. Näkeekös sen ulospäin (nettiautosta) onko kaihtimet vaiko eikö? Voishan tuo X1 olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by zeniitti View Post
    Voisi olla aika taas siirtyä baijerilaisen rattiin. Yksi vaihtoehto olisi F36 418 tai 420 ja N47D20 kone. Nämähän alkaa tuosta 2014 vuodesta eli voisiko nämä olla jo varmempia jakopäältään?

    Toinen vaihtoehto olisi X1 (F48) ja B47 ja jääkökkäreet turbossa. Vai oliko tämäkin vain 300- ja 400-sarjalaisten ongelma?
    Ei oo ainakaan meidän X1 ollu mitään ongelmia talvella. Ajettu nyt sen 157tkm ja käy ja kukkuu kuten kuuluukin Tässä mallissa on kyllä nuo tehtaan kaihtimet/läpät sekä ylhäällä ja alhaalla, kaikissa ei näitäkään ole :think

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Voisi olla aika taas siirtyä baijerilaisen rattiin. Yksi vaihtoehto olisi F36 418 tai 420 ja N47D20 kone. Nämähän alkaa tuosta 2014 vuodesta eli voisiko nämä olla jo varmempia jakopäältään?

    Toinen vaihtoehto olisi X1 (F48) ja B47 ja jääkökkäreet turbossa. Vai oliko tämäkin vain 300- ja 400-sarjalaisten ongelma?

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Okei, iteltä on mennyt jostain syystä ohi tuo lukitustyökalu kun joskus koitin googletella.
    Mutta hyvä, että on saatavilla Suomesta noinkin hyvin.

    Leave a comment:

Working...
X