Melkeen jokaisesta n47 kuuluu tuo ääni enemmän tai vähemmän
Niin varmaan, mutta ainakin tarkistuttaisin sen jos ei ole vaihdettu muutaman kymmenen tuhannen kilsan aikana. Venynyt ketju, tiukka kiihdytys jostain motarin rampista ja N47 sanoo kaputt
Kuuluuko jakopää ongelmiin sellainen jatkuva ns hankaava ääni? Ostin vasta x1 jossa n47d20c moottori… kahina kuuluu tyhjäkäynnillä ja kovenee tossa 1500 paikkeilla…mitään jaksottaista ns hakkaamista ei kuulu. Ei kylmänäkään
Kyllä laahaava ääni matalilla kierroksilla kuuluu venyneen ketjun oireisiin. Kannattaa käydä ainakin tsekkauttamassa se ennenkuin katkeaa...
Kuuluuko jakopää ongelmiin sellainen jatkuva ns hankaava ääni? Ostin vasta x1 jossa n47d20c moottori… kahina kuuluu tyhjäkäynnillä ja kovenee tossa 1500 paikkeilla…mitään jaksottaista ns hakkaamista ei kuulu. Ei kylmänäkään
Kiitoksia kommentista. Perusjakopäähommahan sinänsä olisi ihan ihmisen tehtävissä lähes pikkurahalla, kun vain nostelee koneen pois ja muutamalla työkalulla (jotka ei paljoa maksa).
(Toki olisihan se kammenkin vaihto tehtävissä, mutta lisää työmäärää ja tarvittavia osia aika lailla ja pitää ajoittaa tasapainoakselit yms. Vanhoihin muutaman tonnin autoihin kannattaa kuitenkin hiukan miettiä, mikä oikeasti kannattaa ja mikä ei.)
BMW:n ohjeissa tuon N47D20A:n (tai siis koneet, joiden kampi vanhempi kuin tietty päivä) kampi pitäisi vaihtaa kammen kiinteän ketjurattaan takia, koska se ei olisi toleransseissa ja siksi aiheuttaa kulumista (ja ilmeisesti myös tasapainoakselien vinohammasrattaat, koska niiden käyttöratas on myös kampiakselissa kiinni). Kuitenkin näyttää olevan ainakin Germaania täynnä firmoja, jotka tarjoaa ihan samaa ketjujen ja ohjurien vaihtoa noihin vanhempiinkin koneisiin eikä kyllä niillä hinnoilla varmasti koske kampiakseliin. Virallinen ohje on toki virallinen, mutta onko kenelläkään kokemuksia sellaisista (onnistuneista) remonteista noihin vanhempiin koneisiin, joissa ei olisi kampeen koskettu? Tuskinpa niistä kammista ihan jokaista on tehtaan/goodwillin piikkiin onnistuttu vaihtamaan jo aiemmin... Ja toki jos se pelkällä ketjullakin sata tonnia menee taas vanhallakin kammella, niin sehän vie satunnaisen käytön autoa kymmenen vuotta.
Kyllä ne näkyy jos on kuvattu suoraan edestä. Ainakin pikainen otanta näytti että kaikissa katsomissani X1 ne olivat. Ja ne vielä toimii kuten kuuluukin eli ovat kiinni talvella toisin kun F10/11 jossa ne ovat auki jos moottori käy
Okei, kaihtimista muistan jostain lukeneenikin. Näkeekös sen ulospäin (nettiautosta) onko kaihtimet vaiko eikö? Voishan tuo X1 olla ihan varteenotettava vaihtoehto.
Kyllä ne näkyy jos on kuvattu suoraan edestä. Ainakin pikainen otanta näytti että kaikissa katsomissani X1 ne olivat. Ja ne vielä toimii kuten kuuluukin eli ovat kiinni talvella toisin kun F10/11 jossa ne ovat auki jos moottori käy
Ei oo ainakaan meidän X1 ollu mitään ongelmia talvella. Ajettu nyt sen 157tkm ja käy ja kukkuu kuten kuuluukin Tässä mallissa on kyllä nuo tehtaan kaihtimet/läpät sekä ylhäällä ja alhaalla, kaikissa ei näitäkään ole :think
Okei, kaihtimista muistan jostain lukeneenikin. Näkeekös sen ulospäin (nettiautosta) onko kaihtimet vaiko eikö? Voishan tuo X1 olla ihan varteenotettava vaihtoehto.
Voisi olla aika taas siirtyä baijerilaisen rattiin. Yksi vaihtoehto olisi F36 418 tai 420 ja N47D20 kone. Nämähän alkaa tuosta 2014 vuodesta eli voisiko nämä olla jo varmempia jakopäältään?
Toinen vaihtoehto olisi X1 (F48) ja B47 ja jääkökkäreet turbossa. Vai oliko tämäkin vain 300- ja 400-sarjalaisten ongelma?
Ei oo ainakaan meidän X1 ollu mitään ongelmia talvella. Ajettu nyt sen 157tkm ja käy ja kukkuu kuten kuuluukin Tässä mallissa on kyllä nuo tehtaan kaihtimet/läpät sekä ylhäällä ja alhaalla, kaikissa ei näitäkään ole :think
Voisi olla aika taas siirtyä baijerilaisen rattiin. Yksi vaihtoehto olisi F36 418 tai 420 ja N47D20 kone. Nämähän alkaa tuosta 2014 vuodesta eli voisiko nämä olla jo varmempia jakopäältään?
Toinen vaihtoehto olisi X1 (F48) ja B47 ja jääkökkäreet turbossa. Vai oliko tämäkin vain 300- ja 400-sarjalaisten ongelma?
Leave a comment: