Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiace
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2011
    • 1205
    • Helsinki/Joensuu

    M135i / M235i -kokemuksia

    Voivat olla aika harvinaisia foorumilla, mutta laittakaahan kokemuksia! Toisessa ketjussa olikin jo FlyingFinnin tarinaa M235i:stä.

    M135i on tullut koeajettua pariin kertaan talvella ja syyssateella. Neliveto-automaattiyhdistelmä oli aika huikean nopea paketti, tuntui että aina on oikea vaihde ja laatikko vaihtaa nopeaan. Äänet vakiona aika tylsät ja varsinkin kun tietää että kaiuttimista tulee jotain keinotekoista.

    Saksassa alkaa hinnat tippumaan ja tuo ois ensi keväänä yks vaihtoehto kun bemaria ostattelen. Lähinnä mietityttää oisko neliveto-automaatti (hyvä talvella ja käyttöautona), takavetoautomaatti vai takavetomanuaali (ajamisen iloa) passeli tähän.

    Neliveto-manuaalia ei ole tarjolla tähän ikävä kyllä.
    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace
  • jarkko520
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 253
    • Turku

    #2
    Kesällä ainakin Alastaron ratapäivillä oli musta m135 ja tuntui menoja piisaavan kun vertasin esim uusimpaan m3:seen, luulisi siis ainakin yhden olevan foorumilla :think
    G30 530e m-sport

    Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

    Comment

    • peeämwee
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1819
      • I sink hell

      #3
      Onko näissä takaveto painotteinen neljä rapsuttaa systeemi?
      2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

      Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        #4
        Hyvä topic, kiinnostaa itteäkin, varsinkin kun hinnat alkaa asettumaan Suomessakin, eka alle 50 teur:


        Itse mietin samaa, mikä versio kiinnostavin?
        Takavetoautomaatti, ehkä itsellä mielessä, manuaalia en itse enää ottais ensisijaisesti. 8-v automaatti on niin pirun nopea ainakin jos se yhtään on samanlainen kun vaikkapa 428xi:ssä.
        Neliveto, olis sekin makee suomen oloissa, mutta hintakin karkaa äkkiä:think

        Se ratapäivillä ollut musta M135i lienee jo samaisen henkilön toinen M135i ja edellinen oli ainakin musta takavetomanuaali.
        Semislickseillä veti aika haipakkaa

        Mun mielestä tuossa on ainakin ulospäin mukavat pörinät, et äänien puolesta ihan ok.
        Last edited by BFI18; 03-09-2015, 10:00.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • Mikaatm
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 551
          • Vantaa

          #5
          Joo mulla on menossa nyt jo toinen M135i takaveto manuaali.

          Vuonna 2013 tuli siirryttyä F20 auto kantaan vaikka, vaikka olinkin aluksi ennen sitä sanonut että joskus tuleva autoni on M135i spekseistä, mutta sitten alkoi liikenteessä näkyä vakio F20 korisia malleja, niin sanoin että ei ikinä... No vuonna 2013 helmikuussa käynti autoliikkeessä muutti mieleni kun näki ekan kerran livenä F20 M135i, siihen asti kaikki näkemäni F20 autot oli ollut ilman M-Sportia.

          Itse olen manuaali miehiä vahvasti, vaikka aikoinaan mulla oli Volvo S60 T5 geatronic... Vaikkei se virhe ollut, niin siitä seurasi manuaali ketju, S60 T5 man -> 335i man -> M135i man ja siitä nykyinen M135i man.

          Silloin kun ekan M135i hommasin, niin kuskin paikalta katsottuna ja tunnettuna ei voinut oikeesti sanoa vanhaan 335i eroa, jos sokkona ois viety niin eroa ei ois huomannut.

          Neliveto M135i ois muuten ollut vaihtoehto, mutta kun se on vaan tomaatti. Kerran olen sellaisen kyydissä ollut, mutta kun sitä vertasin omaani, niin nopea se laatikko on, mutta aika tiuhaan välitetty. Edelleen toisen hommasin manuaalina.

          Mutta onneksi BMW tekee näihin takavetoisiin M-Performance lukkoperää. Asensin tämän lukkoperän jo ekaan M135i, joka sitten luovutuksen yhteydessä siirrettiin tähän nykyiseen. Lukkoperä muuttaa auton perän käytöstä todella paljon parempaan suuntaan. Nyt siinä on logiikkaa. Suosittelen ehdottamasti.

          Joo onhan näillä molemmilla (niin kuin ennen muillakin) tullut ajeltua radalla jonkun verran, muuta ei voi sanoa että ehdottomasti ratarenkaat erikseen, sillä se hauskuus vasta tulee!!! Jää turhat riskit pois ja pito on aivan jotain muuta. Sitä ei usko ennen kuin kokeilee.

          Äänistä, vakio äänet on liian herrasmies tyyliset omaan makuun, mutta M-Performance takapöntöllä sekin korjaantuu... Tänään viimeksi tuli kuunneltua ulkopuolelta, kun vaimo lähti autolla liikenteeseen ja eikä yhtään edes kierrättänyt, vaan aivan normi ajoa. Sopii omaan korvaan Tosin kylmänä naapurit varmasti kiittää
          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

          Comment

          • jarkko520
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 253
            • Turku

            #6
            Originally posted by Mikaatm View Post
            Joo mulla on menossa nyt jo toinen M135i takaveto manuaali.

            Vuonna 2013 tuli siirryttyä F20 auto kantaan vaikka, vaikka olinkin aluksi ennen sitä sanonut että joskus tuleva autoni on M135i spekseistä, mutta sitten alkoi liikenteessä näkyä vakio F20 korisia malleja, niin sanoin että ei ikinä... No vuonna 2013 helmikuussa käynti autoliikkeessä muutti mieleni kun näki ekan kerran livenä F20 M135i, siihen asti kaikki näkemäni F20 autot oli ollut ilman M-Sportia.

            Itse olen manuaali miehiä vahvasti, vaikka aikoinaan mulla oli Volvo S60 T5 geatronic... Vaikkei se virhe ollut, niin siitä seurasi manuaali ketju, S60 T5 man -> 335i man -> M135i man ja siitä nykyinen M135i man.

            Silloin kun ekan M135i hommasin, niin kuskin paikalta katsottuna ja tunnettuna ei voinut oikeesti sanoa vanhaan 335i eroa, jos sokkona ois viety niin eroa ei ois huomannut.

            Neliveto M135i ois muuten ollut vaihtoehto, mutta kun se on vaan tomaatti. Kerran olen sellaisen kyydissä ollut, mutta kun sitä vertasin omaani, niin nopea se laatikko on, mutta aika tiuhaan välitetty. Edelleen toisen hommasin manuaalina.

            Mutta onneksi BMW tekee näihin takavetoisiin M-Performance lukkoperää. Asensin tämän lukkoperän jo ekaan M135i, joka sitten luovutuksen yhteydessä siirrettiin tähän nykyiseen. Lukkoperä muuttaa auton perän käytöstä todella paljon parempaan suuntaan. Nyt siinä on logiikkaa. Suosittelen ehdottamasti.

            Joo onhan näillä molemmilla (niin kuin ennen muillakin) tullut ajeltua radalla jonkun verran, muuta ei voi sanoa että ehdottomasti ratarenkaat erikseen, sillä se hauskuus vasta tulee!!! Jää turhat riskit pois ja pito on aivan jotain muuta. Sitä ei usko ennen kuin kokeilee.

            Äänistä, vakio äänet on liian herrasmies tyyliset omaan makuun, mutta M-Performance takapöntöllä sekin korjaantuu... Tänään viimeksi tuli kuunneltua ulkopuolelta, kun vaimo lähti autolla liikenteeseen ja eikä yhtään edes kierrättänyt, vaan aivan normi ajoa. Sopii omaan korvaan Tosin kylmänä naapurit varmasti kiittää
            Onko tossa sun nykyisessä tosiaan "vaan" nuo sigun tehot? Jotenkin meno näytti niin rajulta että kuvittelin yli 400 jo. Minkä verran noissa kori painaa? Alastarolla näytti kyllä hyvältä
            G30 530e m-sport

            Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

            Comment

            • BFI18
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1456
              • Turku

              #7
              Originally posted by jarkko520 View Post
              Onko tossa sun nykyisessä tosiaan "vaan" nuo sigun tehot? Jotenkin meno näytti niin rajulta että kuvittelin yli 400 jo. Minkä verran noissa kori painaa? Alastarolla näytti kyllä hyvältä
              Manuaali M135i painaa 1505 kg, automaatti 1520 kg. Mä luulin et mikaatm:n autossa on vakioputket, no ilmankos äänet oli kohdillaan
              Hieno peli kyllä!
              G26 i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                #8
                Originally posted by Mikaatm View Post
                Joo mulla on menossa nyt jo toinen M135i takaveto manuaali.

                Vuonna 2013 tuli siirryttyä F20 auto kantaan vaikka, vaikka olinkin aluksi ennen sitä sanonut että joskus tuleva autoni on M135i spekseistä, mutta sitten alkoi liikenteessä näkyä vakio F20 korisia malleja, niin sanoin että ei ikinä... No vuonna 2013 helmikuussa käynti autoliikkeessä muutti mieleni kun näki ekan kerran livenä F20 M135i, siihen asti kaikki näkemäni F20 autot oli ollut ilman M-Sportia.

                Itse olen manuaali miehiä vahvasti, vaikka aikoinaan mulla oli Volvo S60 T5 geatronic... Vaikkei se virhe ollut, niin siitä seurasi manuaali ketju, S60 T5 man -> 335i man -> M135i man ja siitä nykyinen M135i man.

                Silloin kun ekan M135i hommasin, niin kuskin paikalta katsottuna ja tunnettuna ei voinut oikeesti sanoa vanhaan 335i eroa, jos sokkona ois viety niin eroa ei ois huomannut.

                Neliveto M135i ois muuten ollut vaihtoehto, mutta kun se on vaan tomaatti. Kerran olen sellaisen kyydissä ollut, mutta kun sitä vertasin omaani, niin nopea se laatikko on, mutta aika tiuhaan välitetty. Edelleen toisen hommasin manuaalina.

                Mutta onneksi BMW tekee näihin takavetoisiin M-Performance lukkoperää. Asensin tämän lukkoperän jo ekaan M135i, joka sitten luovutuksen yhteydessä siirrettiin tähän nykyiseen. Lukkoperä muuttaa auton perän käytöstä todella paljon parempaan suuntaan. Nyt siinä on logiikkaa. Suosittelen ehdottamasti.

                Joo onhan näillä molemmilla (niin kuin ennen muillakin) tullut ajeltua radalla jonkun verran, muuta ei voi sanoa että ehdottomasti ratarenkaat erikseen, sillä se hauskuus vasta tulee!!! Jää turhat riskit pois ja pito on aivan jotain muuta. Sitä ei usko ennen kuin kokeilee.

                Äänistä, vakio äänet on liian herrasmies tyyliset omaan makuun, mutta M-Performance takapöntöllä sekin korjaantuu... Tänään viimeksi tuli kuunneltua ulkopuolelta, kun vaimo lähti autolla liikenteeseen ja eikä yhtään edes kierrättänyt, vaan aivan normi ajoa. Sopii omaan kkorvaan Tosin kylmänä naapurit varmasti kiittää
                Tota mietinkin, kuinka suuri ero on E9x 335i:hin, mut hyvä kuulla et on tuntuma samantyyppinen. Samoiten automaatti on nopea ja makee, mutta kuinka mielekästä on 8:aa vaihdetta kelata rattiläpysköillä esim. Rata-ajossa:think
                Mutta kumman vaihteiston tai vetotavan vaan tähän ottaa, ei taida paljoa pieleen mennä..
                Auto on kuitenkin mukavasti nykytrendistä poikkeava (downsizing)
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • Mikaatm
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 551
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by jarkko520 View Post
                  Onko tossa sun nykyisessä tosiaan "vaan" nuo sigun tehot? Jotenkin meno näytti niin rajulta että kuvittelin yli 400 jo. Minkä verran noissa kori painaa? Alastarolla näytti kyllä hyvältä
                  Painoa se noin 1500kg ja putkisto. Mut oikeesti semislickseillä ja rohkee kuski vie autoa "kovaa". Itsellä kokemusta katuautossa radalla Toyo R888/Nankang NS2R noin 10v radalla, niin osaa luottaa renkaisiin ihan eritavalla radalla.
                  450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                  Comment

                  • jarkko520
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 253
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Mikaatm View Post
                    Painoa se noin 1500kg ja putkisto. Mut oikeesti semislickseillä ja rohkee kuski vie autoa "kovaa". Itsellä kokemusta katuautossa radalla Toyo R888/Nankang NS2R noin 10v radalla, niin osaa luottaa renkaisiin ihan eritavalla radalla.
                    Näinhän se on, piti tulla lähempääkin ihmettelemään autoa mutta näytti silloin niin sateiselta et todettiin paremmaksi lähteä syömään
                    G30 530e m-sport

                    Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

                    Comment

                    • Mikaatm
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 551
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by jarkko520 View Post
                      Näinhän se on, piti tulla lähempääkin ihmettelemään autoa mutta näytti silloin niin sateiselta et todettiin paremmaksi lähteä syömään
                      Ja me lähdettiin kotiin, riskit kasvaa märällä radalla liian kovasti.

                      Edit:

                      Ja lisäys aikaisempaan, kai se jotain noin -50mm KW:n alustakin auttaa.
                      Last edited by Mikaatm; 04-09-2015, 22:36.
                      450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                      Comment

                      • jarkko520
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 253
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Mikaatm View Post
                        Ja me lähdettiin kotiin, riskit kasvaa märällä radalla liian kovasti.

                        Edit:

                        Ja lisäys aikaisempaan, kai se jotain noin -50mm KW:n alustakin auttaa.
                        Jep. Ei muutakun pieni showruumi pystyyn, tästä lukee mielellään lisää
                        G30 530e m-sport

                        Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

                        Comment

                        • Mikaatm
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 551
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by jarkko520 View Post
                          Jep. Ei muutakun pieni showruumi pystyyn, tästä lukee mielellään lisää
                          Hmmmm, en mä ole näistä koskaan sitä jaksanut tehdä. Mulla vähän ollut huono tapa, että kerralla kaikki ja sit ajetaan sillai. Sitten seuraava askel on uusi auto...
                          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                          Comment

                          • Hiace
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2011
                            • 1205
                            • Helsinki/Joensuu

                            #14
                            Yllättävän kevyt tuo M135i, oma ex-E91 335i täyteen ladattuna oli varmaan 1800kg tai sinne päin.
                            Mitähän lie neliveto-M135i painaa? Joku lähde sanoi 1595 kg, en tiedä pitääkö paikkansa.
                            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                            Comment

                            • Hiace
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2011
                              • 1205
                              • Helsinki/Joensuu

                              #15
                              Tuossa vähän lisätietoa tuosta M Performance-lukosta. Eli lukitusaste (tai mikskä sitä kutsutaan?) on 30% kiihdytettäessä ja 9% jarruttaessa. En tiedä onko se paljon vai vähän.
                              Jostakin foorumilta luin huhun, että BMW kilpailutti Quaifea tuon lukon valmistamiseen, mutta ei päästy diileihin ja valmistaja on nyt joku eri firma. En tiedä pitääkö paikkaansa.

                              http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=982936
                              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎