Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarkko520
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 253
    • Turku

    #16
    Originally posted by Hiace View Post
    Yllättävän kevyt tuo M135i, oma ex-E91 335i täyteen ladattuna oli varmaan 1800kg tai sinne päin.
    Mitähän lie neliveto-M135i painaa? Joku lähde sanoi 1595 kg, en tiedä pitääkö paikkansa.
    Musta noi e9x on kyllä suhteellisen painavia, oman vitosenkin paino ton vajaa 1800kg
    G30 530e m-sport

    Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

    Comment

    • Hiace
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2011
      • 1203
      • Helsinki/Joensuu

      #17
      Originally posted by jarkko520 View Post
      Musta noi e9x on kyllä suhteellisen painavia, oman vitosenkin paino ton vajaa 1800kg
      Totta, löysin jonkun linkin, että E91 335i olisi 1670 tai 1690 kg. Yleensä nuo taitaa ilmoittaa perusmallien painon, siihen kun laittaa minun auton lasikaton, sähköpenkit, hifit ja kaiken muun tingeltangelin niin veikkaan että 1800kg lähellä ollaan.
      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

      Comment

      • jarkko520
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 253
        • Turku

        #18
        Originally posted by Hiace View Post
        Totta, löysin jonkun linkin, että E91 335i olisi 1670 tai 1690 kg. Yleensä nuo taitaa ilmoittaa perusmallien painon, siihen kun laittaa minun auton lasikaton, sähköpenkit, hifit ja kaiken muun tingeltangelin niin veikkaan että 1800kg lähellä ollaan.
        Ei varmasti paljoa puutu, minkähän verran eroa tulee E61 verrattuna? Ja ettei ihan Offtopiciksi mene niin onhan ton M135 teho painosuhde kyllä kohdallaan, millaisissa kulutuksissa näillä mennään?
        G30 530e m-sport

        Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

        Comment

        • Jake79
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 510
          • Kokkola

          #19
          Originally posted by jarkko520 View Post
          Ei varmasti paljoa puutu, minkähän verran eroa tulee E61 verrattuna? Ja ettei ihan Offtopiciksi mene niin onhan ton M135 teho painosuhde kyllä kohdallaan, millaisissa kulutuksissa näillä mennään?
          Oma takaveto automaatti vie kaupungissa noin 12 ja maantiellä 7-8 l/100km.
          Ja ajotyyli ei ole kovin pihistelevä
          Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            #20
            Originally posted by jarkko520 View Post
            Ei varmasti paljoa puutu, minkähän verran eroa tulee E61 verrattuna? Ja ettei ihan Offtopiciksi mene niin onhan ton M135 teho painosuhde kyllä kohdallaan, millaisissa kulutuksissa näillä mennään?
            Joo ei painoero iso ole.
            Mun ex E61 530d painoi 1760 kg, nykyinen E92 1615 kg. M135iA 1520 kg, nelivetona sit karvan alle 1600 kg, eli ihan kohtuupainoissa nuo M135i:t.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • kama
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1264
              • Savonmua

              #21
              Originally posted by BFI18 View Post
              Joo ei painoero iso ole.
              Mun ex E61 530d painoi 1760 kg, nykyinen E92 1615 kg. M135iA 1520 kg, nelivetona sit karvan alle 1600 kg, eli ihan kohtuupainoissa nuo M135i:t.
              Vertailuun vielä e63 630iA, omamassa 1575kg. Auton ulkomittoihin nähden aika pieni painoero 1-sarjaan :think
              E24 - M88/3 N/A
              E85 - M54 Supercharged
              G26 - M50 Supercharged
              IG:kamamikko

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                #22
                Siinä vähän putkistosaundeja youtubevideokoosteen muodossa:

                https://www.youtube.com/watch?v=r2-qUnWPF58
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  #23
                  Tänään tuli kokeiltua M235i Xdriveä. Olipas mukava pikkucoupe ja nelivetona lähtee kyllä paikoiltaan aika vikkelästi
                  Takavetoa olis pitäny viel testata kuitenkin:think
                  Ohituskiihtyvyydestä odotin ehkä enemmän.
                  Aika pieni ero ajossa kuitenkin vrt omaan E92:een perustuntumaltaan.

                  Mikäli uutta Bemaria nyt olisin tilaamassa, M135iA olisi hinta-teho-ajettavuus suhteeltaan melkeinpä paras vaihtoehto (jos olisi reilu 55ke laittaa autoon). No, ehkäpä nyt seuraavaksi alan kyttäämään käytettyä M135i:tä kun joskus E92 vaihtuu.

                  Plussaa:
                  - äänet, keinotekoisuudesta huolimatta ja ulkopuolella myös
                  - vaihteisto+Moottori, ai että kun toimii makeesti yhteen
                  - alusta, mukavan tanakka muttei mikään kivireki
                  - H/K hifit
                  - kiihtyvyys paikaltaan, neliveto on tässä mainio
                  - proffanavi, aika siisti nykyään...
                  - ulkonäkö, perkeleen hyvännäköinen koppa jopa punaisena nätti
                  Tuo valkoinen performance varusteilla vielä nätimpi kyllä.

                  Miinusta:
                  - lisähinta vrt M135i
                  - penkkien manuaalisäädöt, yli 70ke auto:think

                  Kuvia:


                  Last edited by BFI18; 14-10-2015, 18:04. Reason: Lisäys
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • FlyingFinn
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 628

                    #24
                    Originally posted by Hiace View Post
                    Tuossa vähän lisätietoa tuosta M Performance-lukosta. Eli lukitusaste (tai mikskä sitä kutsutaan?) on 30% kiihdytettäessä ja 9% jarruttaessa. En tiedä onko se paljon vai vähän.
                    Jostakin foorumilta luin huhun, että BMW kilpailutti Quaifea tuon lukon valmistamiseen, mutta ei päästy diileihin ja valmistaja on nyt joku eri firma. En tiedä pitääkö paikkaansa.

                    http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=982936
                    Tuo lukko oli kyllä hyvä hankinta tähän autoon. Muuttaa käytöstä reilusti positiiviseen suuntaan ja auto pysyy hienosti hanskassa. Korostuu tietysti vielä talvella / liukkaalla.

                    Edelliseen E92 335i Coupeen verrattuna nykyinen M235i on perstuntumalla selvästi nopeampi, niin suorilla kuin etenkin mutkissa. Kompaktimpi koko lisää toki myös fiilistä.

                    Automaatti toimii kyllä hienosti ja nopeasti ja on helppo normaalissa ajossa. Itse olen vain edelleen sitä mieltä että 8 pykälää on liikaa manuaalikäytössä. Varmaankin myös tottumiskysymys.

                    Eilen esiteltiin M2 ja voiman puute alkoi heti vaivaamaan tuota M235i:tä... Näin kuvat ja kysely lähti josko tuollaisen saisi jopa täällä Suomessa jotenkin ostaa eli kohta voi olla M235i myynnissä.

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by FlyingFinn View Post
                      Tuo lukko oli kyllä hyvä hankinta tähän autoon. Muuttaa käytöstä reilusti positiiviseen suuntaan ja auto pysyy hienosti hanskassa. Korostuu tietysti vielä talvella / liukkaalla.

                      Edelliseen E92 335i Coupeen verrattuna nykyinen M235i on perstuntumalla selvästi nopeampi, niin suorilla kuin etenkin mutkissa. Kompaktimpi koko lisää toki myös fiilistä.

                      Automaatti toimii kyllä hienosti ja nopeasti ja on helppo normaalissa ajossa. Itse olen vain edelleen sitä mieltä että 8 pykälää on liikaa manuaalikäytössä. Varmaankin myös tottumiskysymys.

                      Eilen esiteltiin M2 ja voiman puute alkoi heti vaivaamaan tuota M235i:tä... Näin kuvat ja kysely lähti josko tuollaisen saisi jopa täällä Suomessa jotenkin ostaa eli kohta voi olla M235i myynnissä.
                      Varmasti lukkoa kaipailee takavetoversio. Nelivetoversio eteni kyllä pirun eleettömästi, aina on pitoa.
                      Joo onhan tuo vakio 335:sta ripeämpi.

                      Automaatista samaa mieltä, toimii pirun nopeasti, mutta ripeämmin mentäessä on jotenkin fiilis että vaihtaa jopa turhan tiuhaan, juuri vaihteiden suuren määrän vuoksi, ehkä siihen tosiaan tottuu.
                      Toisaalta sekin tuo sporttista fiilistä kun vaihteita saa paukutella pesään tiheään.

                      Tuo uusi M2... Siinä on kyllä niin onnistunut muotoilu ja moni muukin asia
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • rikuh1
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 503
                        • Hämeenlinna

                        #26
                        Kävin koeajamassa M235i neli- ja takavetoiset mallit (tälläsivulla kuvissa esiintyvät autot) ja täytyy sanoa että ehkä kuitenkin siihen vajaavetoiseen kallistuisin, vaikka takapainotteinen nelikko talvella onkin hauska.
                        Tuo takaveto lukolla on kyllä ihan huikea laite, paljon elävämpi niinkuin tälläisen auton kuuluukin. Äänimaailma performance pöntöllä sopivan härski, vaikka pitäähän tuo vakionakin jo jotain meteliä.

                        Aski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen.

                        Ajolleen hyvä, vetelyä ei juuri esiintyny ja alusta sopivan jämäkkä.

                        Hyvät fiilikset jäi, takavetoisella ajaessa tuli mieleen jollaintavalla oma e36. Okei, kulkupuoli on ihan eri ja onhan tuossa paljon asioita ihan erilailla, silti fiilis ei siitä ole muuttunut 20 vuoden aikana, molemmat ketteriä pyöriteltäviä ja ennenkaikkea Bemarin tuntuisia! Todellista ajamisen iloa
                        E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                        Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                        RikunAutofix.fi

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by rikuh1 View Post
                          Kävin koeajamassa M235i neli- ja takavetoiset mallit (tälläsivulla kuvissa esiintyvät autot) ja täytyy sanoa että ehkä kuitenkin siihen vajaavetoiseen kallistuisin, vaikka takapainotteinen nelikko talvella onkin hauska.
                          Tuo takaveto lukolla on kyllä ihan huikea laite, paljon elävämpi niinkuin tälläisen auton kuuluukin. Äänimaailma performance pöntöllä sopivan härski, vaikka pitäähän tuo vakionakin jo jotain meteliä.

                          Aski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen.

                          Ajolleen hyvä, vetelyä ei juuri esiintyny ja alusta sopivan jämäkkä.

                          Hyvät fiilikset jäi, takavetoisella ajaessa tuli mieleen jollaintavalla oma e36. Okei, kulkupuoli on ihan eri ja onhan tuossa paljon asioita ihan erilailla, silti fiilis ei siitä ole muuttunut 20 vuoden aikana, molemmat ketteriä pyöriteltäviä ja ennenkaikkea Bemarin tuntuisia! Todellista ajamisen iloa
                          Piru kun olisi ollut aikaa enempi, olisin ajanut ton valkoisen takatuuppari M235i:n, myyjä sattui antamaan nelikon avaimet, kun menin pihalle huomasin, että näitä onkin kaksi tässä..
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            #28
                            Originally posted by rikuh1 View Post
                            Aski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen
                            Onkohan vanhempiin automaatteihin mahdollista ohjelmoida (?) samaa, ettei survo automaattisesti isompaa ennen rajoittajaa manuaalipuolella? :think
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • FlyingFinn
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 628

                              #29
                              Originally posted by rikuh1 View Post
                              Aski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen.
                              Tämä on kyllä totta vaikka itse edelleenkin olen sen kannalla että tällaisessa autossa kuuluu takavedon lisäksi olla kytkinpoljin. Vaihteisto on manuaalikäytössä todella nopea. Pesee mennen tullen ainakin ne Audin kaksoiskytkinvaihteistot millä itse olen ajanut vaikka Bimmerissä siis "normaali" automaatti momentinmuuntimella. Ei nikottele eikä viivyttele missään tilanteessa vaihtaa sitten ylös tai alas.

                              Comment

                              • Mikaatm
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 551
                                • Vantaa

                                #30
                                Samaa mieltä. Aikoinaan oon ajanut M135i myös tomaattina, mut ei se oikein iskenyt. Radalla en oikein usko et tomaatilla edes osaisin ajaa.

                                Montahan M135i on manuaalina suomessa? Itse tiedän kaks...
                                Last edited by Mikaatm; 16-10-2015, 20:59.
                                450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎