Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uusis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2016
    • 192
    • finland

    #76
    Originally posted by 4llu- View Post
    Huomenna menossa katsomaan facelift M135i automaattia, mitä näistä kannattaa tsekata?

    Eipä näissä mitään ihmeellistä tarvi tsekkailla.sen verran tuoreita pelejä että ei tule mieleen mitään tiettyä.katso vaan että historia kunnossa ja toimii normaalisti eikä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä, yksi huolto luultavasti vasta tehty.

    Comment

    • 4llu-
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1058
      • Esbo

      #77
      Kiitos kaikille vastauksista! Auto oli juuri sitä mitä odotinkin ja kulkupuoli jopa ylitti toiveet nyt ollaan onnellisia facelift M135i omistajia!
      Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
      Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
      Suzuki GSX-R 1000 -07

      Ex. M140i -17
      Ex. 430D -14
      Ex. F20 M135i -15

      Comment

      • uusis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2016
        • 192
        • finland

        #78
        Onnittelut valinnasta

        Comment

        • Tiik
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 497
          • Vantaa

          #79
          Originally posted by BFI18 View Post
          Juuri noin kuin Johto esittää alla, siis vanha f-mallin m-sport —> -14 alkaen eli uudemman malliseen.



          Just tätä tarkoitin.Tiikin esittämä 600e koko setti (ratti ja bägi)vois vielä upota, mutta 600 ratti ja 500 bägi päälle.. pidän vanhan ratin ja ajelen tyytyväisenä
          Aika eri hintaisia löytyy..?

          Kiitos tiedoista

          Vähän kyllä vituttaa et oma on -14 mallia, mutta -13 puolella valmistettu ja näin ollen vanhemman mallinen ratti..
          Itse juuri katselin kuitista, että nykyisestä faceliftratista + airbagistä maksoin 470£ postikuluineen.

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            #80
            Originally posted by 4llu- View Post
            Kiitos kaikille vastauksista! Auto oli juuri sitä mitä odotinkin ja kulkupuoli jopa ylitti toiveet nyt ollaan onnellisia facelift M135i omistajia!
            Hienon pelin ostit, onnea
            Oliko tämä se LCI alpinweiss takaveto, jossa oli jotain etulippaa ym. mukana (JJx-xxx)?
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • 4llu-
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1058
              • Esbo

              #81
              Originally posted by BFI18 View Post
              Hienon pelin ostit, onnea
              Oliko tämä se LCI alpinweiss takaveto, jossa oli jotain etulippaa ym. mukana (JJx-xxx)?
              Sama laitos päivän ajelujen perusteella voin sanoa että täysin rahansa väärti Miltekin putkisto tuo vielä kivasti lisämaustetta. Eikai tällaista kehtaa vakiona pitää kun virittäminen on niin helppoa niin kesäksi pitää varmaan jotain softaa katsella. Mikäs nyt on paras tuollaiseen laittaa, jb4?
              Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
              Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
              Suzuki GSX-R 1000 -07

              Ex. M140i -17
              Ex. 430D -14
              Ex. F20 M135i -15

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                #82
                Originally posted by 4llu- View Post
                Sama laitos päivän ajelujen perusteella voin sanoa että täysin rahansa väärti Miltekin putkisto tuo vielä kivasti lisämaustetta. Eikai tällaista kehtaa vakiona pitää kun virittäminen on niin helppoa niin kesäksi pitää varmaan jotain softaa katsella. Mikäs nyt on paras tuollaiseen laittaa, jb4?
                Onhan nämä makeita laitteita, Miltekin putkistolla soundit varmaan vielä räyhemmät
                Itse olin ekaa kertaa tällaista ajaessa äimänä, että näinkö hyvä on ’pikkubemari’?
                Vaihtoehtoja lisätehoon on nykyään monia, esim. Bootmod3 ja monet obd:n kautta laitettavat ohjelmoinnit sekä mhd:kin tulossa/tullut.
                JB4 lienee suosituin tähän mennessä, siinä samalla rahalla monta eri karttaa+muita ominaisuuksia jotka tukee mm. lisämodeja ym ym. Toki bm3 ja mhd:kin tarjonnee paljon samoja ominaisuuksia.
                Last edited by BFI18; 10-01-2018, 21:21.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • 4llu-
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1058
                  • Esbo

                  #83
                  Originally posted by BFI18 View Post
                  Onhan nämä makeita laitteita, Miltekin putkistolla soundit varmaan vielä räyhemmät
                  Itse olin ekaa kertaa tällaista ajaessa äimänä, että näinkö hyvä on ’pikkubemari’?
                  Vaihtoehtoja lisätehoon on nykyään monia, esim. Bootmod3 ja monet obd:n kautta laitettavat ohjelmoinnit sekä mhd:kin tulossa/tullut.
                  JB4 lienee suosituin tähän mennessä, siinä samalla rahalla monta eri karttaa+muita ominaisuuksia jotka tukee mm. lisämodeja ym ym. Toki bm3 ja mhd:kin tarjonnee paljon samoja ominaisuuksia.
                  Ihan samat aatteet oli itsellä. Kävin aiemmin testaamassa pre-lci F20 120d:tä ja yllätyin siitäkin miten hyvä oli. Tässä meni vielä hauskuuskerroin potenssiin 100 Oli tuossa 6kk ajan vääränmerkkinen (mb) ja voi jumantsuikka kun tuntui hyvältä siirtyä takaisin BMW leiriin.

                  Ajattelin noiden virien osalta lähteä liikkeelle ihan perus setillä. Cooleri, DP, intake kit ja softa. Pitää alkaa tutkimaan noita bootmod3/jb4/muita vaihtoehtoja, siinä meneekin hetki kun noihin syventyy jb4 tuntuisi kyllä hyvältä ja ”helpolta” eikä luulis olevan ihan huono kun on niin monella käytössä.

                  Mutta eipä noita virejä kyllä ennen kesärengaskelejä ole mitään ideaa laittaa kiinni, ei oo nytkään pitoja missään, joten hyvin aikaa tutkia vaihtoehtoja. Ihan ekaksi pitää kyllä saada kalvot laseihin kun tuntuu nyt niin akvaariolta
                  Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                  Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                  Suzuki GSX-R 1000 -07

                  Ex. M140i -17
                  Ex. 430D -14
                  Ex. F20 M135i -15

                  Comment

                  • Tiik
                    BTCF Member
                    • Apr 2012
                    • 497
                    • Vantaa

                    #84
                    Ite oon alkanut vähän kallistumaan siihen, että tyydyn vain tohon JB4:seen ja kosmeettisiin muutoksiin.

                    Tekisi mieli kyllä asentaa cooleri ja DP, mutta n. 1,5k€ hankintahinta vähän mietityttää autoon, joka kuitenkin pääosin työmatka-ajossa. Softa kuitenkin tekee sen n.50% tehonlisäyksestä, joka ainakin itselleni kyllä alkuun riittää vallan mainiosti. Noita viimeistä 50 hevosta tulisi kuitenkin käytettyä niin harvoin...

                    Enemmän olen alkanut miettimään lukon asentamista perään, josta olisi kuitenkin hyötyä ja iloa ihan päivittäisessä ajossa.

                    Intakeahan näihin ei välttämättä kannata asentaa, vakio on mielestäni tutkittu toimivat hyvin yli 500 tehoille ja monista aftermarketmalleista on tullut mm. flat spotteja vääntökäyrään.

                    Comment

                    • Johto
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 378
                      • Finnland

                      #85
                      Onnea 4llu-:lle hyvästä valinnasta

                      Se on kyllä erikoista, miten tämä ykkössarjalainen yllätti itsenikin. Ennen kuin koeajoin M140i xDriven xDrive tourilla, niin en olisi koskaan osannut ajatella edes omistavani tälläistä, en vaan pitänyt näitä minään, ilman oikeaa kokemusta kyseisestä mallista Nyt pidän tätä ehkä jopa parhaimpana kokonaisuutena autona, mitä itselläni on ollut ja omasta historiasta nyt löytyy kaikkea muuta kuin perus corollaa

                      Itse juuri katselin kuitista, että nykyisestä faceliftratista + airbagistä maksoin 470£ postikuluineen.
                      Oman rattini löysin n. 800€ (uusi perfomance alcantara malli) + F-sarjan M-mallin vaihteläpyskät 180€ (käytetyt).
                      Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                      EX:F80 M3 Mineral Weiss
                      EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                      Comment

                      • Tiik
                        BTCF Member
                        • Apr 2012
                        • 497
                        • Vantaa

                        #86
                        Nyt kun täällä on hehkutettu M-mallien hauskuuskerrointa, pakko myös hieman moittia autoa, tai lähinnä 1-sarjaa.

                        Ajoin äsken Helsingistä Tampereelle uusilla kitkoilla ja ajometeli moottoritiellä oli jotain aivan järjetöntä!! Korvat tinnittävät edelleen. Toki tästä pitää syyttää enemmän Suomen kehitysmaan teitä kuin itse autoa, mutta loppupeleissä siitä se syypää kuitenkin tulee. Talouden vm2002 Peugeot 206 on hiljaisempi. En edes uskalla ajatella kevättä ja kesärenkaiden vaihtoa.

                        Omalla kohdallani ajomatka sai aikaan niin kovan v*tutuksen, että se pisti omat tulevaisuuden suunnitelmat aivan uusiksi. En tiedä olenko tulossa vanhaksi vai mitä, mutta arvostan näköjään nykyisin enemmän hiljaisuutta kuin esim. isoja pyöriä ja tehoa.

                        Lopputulema on se, että nykyinen peli lähtee myyntiin keväällä ja 1-sarjaa ei tässä taloudessa enää nähdä. Perkele.

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          #87
                          Originally posted by Tiik View Post
                          Nyt kun täällä on hehkutettu M-mallien hauskuuskerrointa, pakko myös hieman moittia autoa, tai lähinnä 1-sarjaa.

                          Ajoin äsken Helsingistä Tampereelle uusilla kitkoilla ja ajometeli moottoritiellä oli jotain aivan järjetöntä!! Korvat tinnittävät edelleen. Toki tästä pitää syyttää enemmän Suomen kehitysmaan teitä kuin itse autoa, mutta loppupeleissä siitä se syypää kuitenkin tulee. Talouden vm2002 Peugeot 206 on hiljaisempi. En edes uskalla ajatella kevättä ja kesärenkaiden vaihtoa.

                          Omalla kohdallani ajomatka sai aikaan niin kovan v*tutuksen, että se pisti omat tulevaisuuden suunnitelmat aivan uusiksi. En tiedä olenko tulossa vanhaksi vai mitä, mutta arvostan näköjään nykyisin enemmän hiljaisuutta kuin esim. isoja pyöriä ja tehoa.

                          Lopputulema on se, että nykyinen peli lähtee myyntiin keväällä ja 1-sarjaa ei tässä taloudessa enää nähdä. Perkele.
                          Nyt on pakko kysyä mitkä renkaat siellä alla pyörii?
                          Kitkat vielä ja meteliä, mulla 18” HKPL nastat ja oma havainto reilu vuosi sitten oli F20 saatuani oli, että onpas hiljasempi kun ex E92.
                          No nyt istuin faijan G30 Bemarin kyydissä yksi päivä juurikin motarilla @115 kmh (18” nastat siinäkin) ja totesin heti motarille tullessa, että onpas tämä äänetön.. Ei se F20 hiljaisin auto ole ei.. mutta kokoisekseen ’oikealla’ rengastuksella mun mielestä ok tasolla.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • Johto
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 378
                            • Finnland

                            #88
                            En myöskään ihan ymmärrä tätä rengasmelukeskustelua. Ainakin oma F20 uuusilla Nokian Hakkapeliitta R2 kitkoilla on omasta mielestä hyvinkin hiljainen. Ei tuo mikään hiljaisin ole, mutta ihan normaali rengasmelultaan.

                            Ettei nyt vaan jokin toinen asia vaivaa autossa ja ostomorkkis puske pintaan? Aika vahvoja reaktioita tästä asiasta, eikai se nyt niin meluista yksilö voi olla?
                            Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                            EX:F80 M3 Mineral Weiss
                            EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                            Comment

                            • Tiik
                              BTCF Member
                              • Apr 2012
                              • 497
                              • Vantaa

                              #89
                              Alla nyt 1000km ajetut Contivikingcontact 6:set, 225/40/18.

                              Itsellenihän tämä on jo toinen F20 korinen ja luulin, että 2-ovinen olisi ollut hiljaisempi kuin 5-ovinen. Sanotaanko n. 80 km/h asti melu on ihan siedettävä, mutta tämän jälkeen aika epämukavaa, ainakin motarilla. Itsellä E92 oli huomattavasti hiljaisempi sisälle kuin tämä. Ja tosiaan kun hyppää kavereiden F1x-iin, niin kyllä ero on kuin yöllä ja päivällä. Voihan toki esim. nuo karmittomat lasit selittää osan tästä...

                              Eniten ärsyttää (anteeksi nyt vaan) pääkaupunkiseudulla nastarenkaillaan tiet raiskaavat ihmiset, jotka lokakuusta huhtikuun loppuun ajavat nastoilla, vaikka niitä ei päivääkään täällä tarvitse.

                              Suosittelen kuitenkin mennä ajamaan Kehä3 - Hyvinkää välin ja testaavan asiaa itse.

                              Mutta siis autossa ei ole mitään vikaa, etsin juuri tällaista yksilöä ja oikeata ajankohtaakin sain odottaa melkein 2 vuotta. Voimalinja on ehkä paras ikinä. Aika paljon olen puolessa vuodessa nähnyt vaivaa tähän yksilöön, joten toki vituttaa. Impulsiivinen luonne ei varmasti myöskään auta.

                              Melu kuitenkin kun on kovin subjektiivinen asia, omalla kohdallani se on nyt nousemassa kynnyskysymykseksi. Jos tämä olisi harrasteauto, niin fine. Pellit oviin, kaaret sisälle ja loputkin vaimentimet mäelle. Mutta nyt kun tällä ajetaan joka paikkaan - kyydissä vaimo, anoppi, vanhemmat jne -niin välillä vähän harmittaa. Toki voisi joka paikkaan ajaa pikkuteitä, mutta täysin järjetöntä sekin.

                              Mutta siis tämä tosiaan vain omaa mielipidettäni ja tähänhän on erittäin helppo ratkaisu -> yli 60 profiilin renkaat! Ne kun ei valitettavasti tähän oikein istu, niin ehkä esim. jotain katumaasturimallia seuraavaksi meidän talouteen.

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5152
                                • Kouvola, Savisto

                                #90
                                Originally posted by Tiik View Post
                                Alla nyt 1000km ajetut Contivikingcontact 6:set, 225/40/18.

                                Itsellenihän tämä on jo toinen F20 korinen ja luulin, että 2-ovinen olisi ollut hiljaisempi kuin 5-ovinen. Sanotaanko n. 80 km/h asti melu on ihan siedettävä, mutta tämän jälkeen aika epämukavaa, ainakin motarilla. Itsellä E92 oli huomattavasti hiljaisempi sisälle kuin tämä. Ja tosiaan kun hyppää kavereiden F1x-iin, niin kyllä ero on kuin yöllä ja päivällä. Voihan toki esim. nuo karmittomat lasit selittää osan tästä...

                                Eniten ärsyttää (anteeksi nyt vaan) pääkaupunkiseudulla nastarenkaillaan tiet raiskaavat ihmiset, jotka lokakuusta huhtikuun loppuun ajavat nastoilla, vaikka niitä ei päivääkään täällä tarvitse.

                                Suosittelen kuitenkin mennä ajamaan Kehä3 - Hyvinkää välin ja testaavan asiaa itse.

                                Mutta siis autossa ei ole mitään vikaa, etsin juuri tällaista yksilöä ja oikeata ajankohtaakin sain odottaa melkein 2 vuotta. Voimalinja on ehkä paras ikinä. Aika paljon olen puolessa vuodessa nähnyt vaivaa tähän yksilöön, joten toki vituttaa. Impulsiivinen luonne ei varmasti myöskään auta.

                                Melu kuitenkin kun on kovin subjektiivinen asia, omalla kohdallani se on nyt nousemassa kynnyskysymykseksi. Jos tämä olisi harrasteauto, niin fine. Pellit oviin, kaaret sisälle ja loputkin vaimentimet mäelle. Mutta nyt kun tällä ajetaan joka paikkaan - kyydissä vaimo, anoppi, vanhemmat jne -niin välillä vähän harmittaa. Toki voisi joka paikkaan ajaa pikkuteitä, mutta täysin järjetöntä sekin.

                                Mutta siis tämä tosiaan vain omaa mielipidettäni ja tähänhän on erittäin helppo ratkaisu -> yli 60 profiilin renkaat! Ne kun ei valitettavasti tähän oikein istu, niin ehkä esim. jotain katumaasturimallia seuraavaksi meidän talouteen.
                                Osta E39, taitaa edelleen olla hiljaisin Bmw mitä on tehtaalta tullut
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎